Elekma  Autoracing

Squealerin S60 2.0T

  • 59 Vastauksia
  • 23515 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa squealer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: Squealerin S60
« Vastaus #15 : 17.06.2014, 07:46:03 »
Auto käväisi eilen 4-pyöräsuuntauksessa Euromasterilla. Jonkun verran pyörät näköjään harotti madallusjousien vaihdon jälkeen, mutta taisi ne olla pielessä jo ennen sitäkin.
Ajo muuttui aika radikaalisti positiivisempaan suuntaan. Ei enää vetele minne sattuu.


Poissa squealer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: Squealerin S60
« Vastaus #16 : 09.07.2014, 11:38:24 »
Kulkupuoleen vähän piristystä. Tänään laitettu BSR Stage 1 softapäivitys ja BSR Opti Flow filter kitti tilaukseen.  ^-^
« Viimeksi muokattu: 09.07.2014, 12:15:26 kirjoittanut squealer »

Poissa squealer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: Squealerin S60
« Vastaus #17 : 10.07.2014, 13:24:46 »
Tänään 10.7. aamupäivällä saapui jo paketti. Täytyy sanoa, että oli kyllä todella nopea toimitus.

Tosiaan jonkun aikaa oli jo kytenyt mielessä, että päivittäisin tuohon Volvoon viritysohjelman. Ei se nyt varsinaisesti mitenkään laiskalta ole tuntunut, mutta tuntui kuitenkin, etä jotain siitä puuttui. Toki vakiotehoihinkin oli ehtinyt tuossa ajassa jo tottumaan :) Tuohon olisi ollut tarjolla viritysohjelmia moneltakin erinvalmistajalta, mutta lopulta päädyin BSR:n tekeleeseen. Sitäpaitsi onhan BSR:llä historiaa Volvoista jo 90-luvun alkupuolelta, kun aloittivat kehittelemään viritysohjelmia 740 ja 940 malleille.



Helpoksi on kyllä virittäminen mennyt, ainakin turbo autoissa, kun ruokatunnilla kerkesin parkkipaikalla ajamaan virityssoftan sisään. :D Ainoastaan ongelmia tuli alkuun virityssoftan latauksessa BSR:n palvelimelta, kun palomuuri meinasi olla vähän turhan kireällä, eikä PPC Sync 3 saanut alkuun yhteyttä palvelimelle. Onnistui kuitenkin lopulta pienen säätämisen jälkeen.









Täytyy tuo Opti Flow filter kitti asennella vielä tänään myöhemmin paikoilleen.



Lisää raporttia myöhemmin...
« Viimeksi muokattu: 11.07.2014, 07:42:44 kirjoittanut squealer »

Poissa squealer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: Squealerin S60
« Vastaus #18 : 10.07.2014, 14:39:58 »
No nyt on Opti Flowkin saatu paikoilleen. Helppo ja nopea operaatio sekin.

Ensin vanha ilmansuodatin koteloineen pois.





Sen jälkeen BSR:n lämpöpelti paikoilleen alkuperäisiin kiinnikkeisiin sekä sulakeboksin alla olevaan kiinnitykseen samalla ruuvilla.



Sitten suodatin ja kaikki muut hilppeet vain paikoilleen.







Ihan mukavat tuhinat ainakin tuli. Ei luulisi imupuolen ainakaan enää ahdistavan, jos se nyt sitä teki vakionakaan.
Koeajolenkillä en ehtinyt vielä käymään, joten vielä ei osaa sanoa kuinka käyttäytyminen muuttui. :)

BSR Opti Flow video

Poissa squealer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: Squealerin S60 2.0T
« Vastaus #19 : 11.07.2014, 07:56:23 »
No niin. Nyt pääsin vähän enemmän testailemaan tien päälle. Täytyy kyllä todeta, että ihan mukavasti tuli lisää puhtia kulkuun. Kulutuskin putosi kesänopeuksilla arviolta 0,5-0,7l. Nyt näytti 150km ajomatkalla 96km/h keskinopeudella keskikulutukseksi 8,4l ja täytyy myöntää ettei nyt ihan kevyellä kaasujalalla tullut ajeltua. Mistäköhän moinen olisi voinut johtua  ::)

BSR ilmoittaa tuotetiedoissaan tällaisista tehon lisäyksistä:



197Hp -> 228Hp (+31Hp)
268Nm -> 328Nm (+60Nm)
Keskimääräinen tehonlisäys 2500-5900rpm: 30Hp 19.1%
Nopeudenrajoitin siirttyy 250km/h

Tiedä sitten mikä on todellinen tehonlisäys, kun ei ole autoa tullut dynossa käytettyä ennen, eikä varmaan jälkeenkään.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2014, 07:58:10 kirjoittanut squealer »

Poissa squealer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: Squealerin S60 2.0T
« Vastaus #20 : 12.07.2014, 08:48:07 »
Muutama kännykällä räpsäisty fiilistelykuva eilisillalta.




Poissa Smoke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Squealerin S60 2.0T
« Vastaus #21 : 16.07.2014, 08:10:25 »
Asiallisen näköinen peli O0 onko tuo optiflow kuinka toiminu käytännön ajossa? Meinaakko ottaa talveksi pois,vai mennä ympäri vuoden?

Poissa squealer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: Squealerin S60 2.0T
« Vastaus #22 : 16.07.2014, 13:31:28 »
Tattista vaan :) Kyllä se toi jonkin verran herkkyyttä kaasuun vastaamiseen ja siinä sivussa kenties muutaman lisäkaakin sekä hassun hauskat imu/turbon/bypassin äänet :D
Kyllä ajattelin tuolla mennä kesät talvet. Mikäli (talvella) havaitsee siitä olevan jotain haittaa, niin helppo heittää alkuperäinen takaisin paikoilleen, kun sen totta kai säästin.

Poissa Smoke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Squealerin S60 2.0T
« Vastaus #23 : 16.07.2014, 19:44:24 »
Pitääpäs harkita,jos omaankin tilais.  :)

Poissa squealer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: Squealerin S60 2.0T
« Vastaus #24 : 17.07.2014, 09:10:39 »
Tuli eilen illalla suhautettua auton sisuksiin Bilt Hamberin Air Con Bomb Citrus, jonka tarkoitus on desinfioida auton ilmastoinnin ilmakanavat.
En tiedä kuinka tehokkaasti tuo käytännössä poistaa bakteerit sun muut ilmakanavista, mutta ainakin jätti mukavan raikkaan tuoksun autoon. Ei onneksi mikään wunderbaumin järkyttävä käry :)
Ei silti, että autossa olisi ollut mitenkään tunkkainen tuoksu ennen käsittelyäkään, mutta selkeästi raikkaampi oli käsittelyn jälkeen.

Valmistajan sivuilta:

"air con bomb CITRUS provides a fast and effective way to sanitise and deodorise vehicle interiors. Air-conditioning systems draw external air into the air cooling system, yet despite the existence of filters, spores, organic and inorganic matter find their way into the ducts, tubes and ventilators that combine to supply treated air to the passenger compartments. Due to the rapid cooling that occurs when the air-conditioning is employed condensation forms on the interior surfaces of the air distribution system providing an environment that will support the growth of bacteria, fungi and moulds. These can contribute to unpleasant odours within the vehicle along with, as one example, spores liberated from the growing organisms, which can contribute to asthma and other respiratory conditions. This simple to use one shot aerosols require no additional equipment. The dispensed bactericide is combined with molecules that effectively disable odour causing substances. The inside of air-conditioning systems and vehicle interior and left sanitised and protected against further contamination plus a fresh citrus like aroma is imparted . It’s recommended to re-treat the vehicle on a 6 monthly / annual basis."

« Viimeksi muokattu: 25.04.2016, 22:52:57 kirjoittanut squealer »

Poissa squealer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: Squealerin S60 2.0T
« Vastaus #25 : 23.07.2014, 12:31:24 »
« Viimeksi muokattu: 25.07.2014, 08:47:32 kirjoittanut squealer »

Poissa _tino_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
Vs: Squealerin S60 2.0T
« Vastaus #26 : 23.07.2014, 22:49:04 »
Mikä takapään madallusprojektissa oli hankalaa? Itelläkin se ehkä kohta edessä.
850 T5
EX:S40 T5, V60 T5 ,S60 T5, 940 TIC, 240 DL, 740 GLE

Poissa squealer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: Squealerin S60 2.0T
« Vastaus #27 : 23.07.2014, 23:24:52 »
Mikä takapään madallusprojektissa oli hankalaa? Itelläkin se ehkä kohta edessä.

V**tumaisimmat oli ehkä pitkittäistukivarret, kun ne tahtoivat kammeta niin, että ei meinannut saada millään takaisin paikoilleen.
Turhaan tuli myös jousipuristimien kanssa aluksi tuhrattua aikaa, kun homma hoitui helpommin ja nopeammin hallitunkilla nostamalla poikittaistukivarresta. Auto oli siis hallinosturin päällä.
Toki nyt jos tekisi uudelleen, niin homma hoituisi paljon nopeammin :)


Poissa squealer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: Squealerin S60 2.0T
« Vastaus #29 : 25.07.2014, 09:17:21 »
Hommasin joku aika sitten Bilt Hamber deox-gel:iä ja Hammeriten mustaa (sileä) maalia. Suunnitelmissa vähän olisi ehtiä tässä kesäloman aikana tai edes ennen syksyä käsittelemään ja maalailemaan jarrusatulat edestä ja takaa, ennen kuin pääsevät sen pahemmin ruostumaan. Tuota deox-gel:iä voi käytellä sitten kyllä muuhunkin, mikäli osoittautuu tehokkaaksi.


 

Kulkukoira  Proturbo