Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo C30 autokrossiin

  • 71 Vastauksia
  • 37143 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #45 : 29.03.2013, 21:47:50 »
Edistystä projektissa vai pitäskö sanoa takapakkia ? Auto on nyt muttereina....
Maalaus vuorossa...

Ai niin... säätö on tilattu Hariselle enskuun  puolen välin paikkeille

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #46 : 19.04.2013, 10:59:52 »
Katos... Mikko ja tiimi on huiskinut kunnolla, C30 kasassa ja  Tampereen messuille peli tuodaan näytille... 8)

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #47 : 19.04.2013, 22:58:03 »
siellä nähdään  :D. eli pitää tulla kahtelemaan
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa gbs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #48 : 06.05.2013, 16:37:47 »
Ei näkynyt???  :o
Onko tämä projekti jo haudattu?
« Viimeksi muokattu: 09.05.2013, 15:38:36 kirjoittanut gbs »

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #49 : 12.05.2013, 23:52:14 »
Ei oo haudattu. auton omistaja perui osallistumisensa ihan yllättäen, pahoittelut siitä vaik en mitään jutulle voikkaan.. no eka reissu Harisella käyty ja ei ihan nappiin mennyt. teho 270hp tuntumassa ja vääntö 230Nm. Puristuspainetta puuttuu vielä, liian alhaiseksi jäi noille rajuille nokille. No tässä vaiheessa aloitellaa noilla ja katotaan miten liikkuu. Koneen päivitys otetaan tapetille jossain kohtaa puristussuhteen ja mahdollisesti nokka-akseleiden osalta...

Poissa gbs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #50 : 14.05.2013, 21:51:32 »
Paljonko oli rakennusvaiheessa mitattu puristussuhe? Ihan mielenkiinnosta vaan.
Vääntö tosiaan on aikas onneton.

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #51 : 14.05.2013, 22:15:53 »
12,4 männillä kasattiin... tarkka tieto puuttuu minulta. Tutkitaan ja hutkitaan sitte

Poissa gbs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #52 : 19.05.2013, 13:13:05 »
Käväistiin vetelissä ja siisti peli on tuo.  ::)
Tosin mihinkään se ei kulje  :'(
Hyvin meni mutkissa mutta suoralla ei mihinkään.

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #53 : 19.05.2013, 15:57:16 »
Jep ihan samaa mieltä oon... suuresti on vikaa "jossain" sillä 210hp 242 Vollella omankylän mies suhautti C-finaaliin. Näyttää siltä kuin kuski ajelisi ku pyhänä kioskille... :pomo:

Poissa gbs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #54 : 19.05.2013, 19:04:04 »
Juu en tiedä kuskin tasoa muutenkuin mutkat veti hyvin. Mutta ei tuossa moottorissa ole kyllä kulkua ollenkaan.  ELK

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #55 : 22.05.2013, 23:41:09 »
Joo kulut on kateissa suurimman osan aikaa ja onneksi vika on selviämään päin. Ilmeisesti moottorin ohjauksessa on vikaa sillä suurimman osan aikaa koneesta puuttuu 2700 rpm. Mikolla oli käytössä kisoissa vain 6500 rpm ja kaasuun vastaus oli huono joka alkoi prötäyksen säestämänä kun mutkista avasi. No Harinen lupasi ottaa auton tarkistettavaksi, jostain käynti häiriöt löytyy...

Poissa gbs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #56 : 05.06.2013, 20:58:56 »
Hestec   :-\ Ovat valovuoden monia muita jälessä... valitettavasti. Heidän X32 laatikko ei ilmeisesti ole kovinkaan monessa vaparissa pelannut. Turbois jotenkuten.
Emmää niist mittää tiiä mut ne muut....   :pomo:

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #57 : 17.06.2013, 10:13:44 »
No niin.. vika moottorin ohjauksesta löytyi... viallinen tps anturi. Kaasua avatessa antoi virheellistä tietoa, mm. sekoitti kiihdytyspumppu toiminnon kokonaan. Siksi kone prötäs... Jotenkin tuntuu kummalliselta Hestekin säätämisen vaikeus, kuulemma 10 tuntia oli mennyt vian selvitykseen ja uudelleen säätöön ?
No tehotkin tipahti 264hp mutta vääntö kasvoi 250Nm.. Täytyy varmaan käydä jossain muualla tekemässä vertaileva tehonmittaus referenssiksi ja varmistella missä kohtaa ollaan menossa.

Pieneen vääntöön ja tehoon on lääkkeet löytynyt, nimittäin puristupainetta puuttuu reilusti. Ensio nokilla puristupaine oli vain 14 bar, varovasti arviodenkin toisio nokilla paine tipahtaa 10-11 bar haarukkaan.

Puristussuhdetta on nostettava reilusti, Nimittäin noi nokat vaatii +13,5:1 toimiakseen ja meillähän oli 12,4.1 männät. Toinen vaihtoehto on vaihtaa nokioat kesympiin paineen saamiseksi.

No auton alustan kanssa on tekemistä ja reilusti. Startissa toimii jotenkuten muualla pito on olematon ja auto on rauhaton ja ns leijuu sora osuuksilla.. Puuhaa riittää tiimillä...

Poissa porttaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #58 : 21.06.2013, 16:13:48 »
Käyttäkää autoa Kannuksessa Motorsetillä ( Lindvall osaa säätää erittäin hyvin laitteet). Ja siellä on muuten Harisen vanhat 4vetorullat kovassa käytössä. Eikä pitäisi tulla mainoskoneja .

Nykyään monet etelänmiehetkin mm. src/crossi, historic ym ym käyttävät juuri siksi kys. paikan palvelua, koska rahalleen saa varmasti vastinetta, mitä valitettavasti ei voi sanoa kaikista alalla olevista säätäjistä. Ja on myös kokemusta tehokkaista turbolaitteista ( ajoi itsekkin vuosia street B luokassa)

Tosiaan varjopuolena eteläsuomesta pitkä matka, mutta toisaalta jos laitteet saa huippuiskuun, onko tuo enää matka tai mitään?

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #59 : 25.06.2013, 11:47:01 »
Anteeksi että tänne avaudun.

Eräs erittäin mukava kerta oli itsellä, kun kävin alku kesästä eräässä etelässä (Kelatiellä) olevalla dyno paikalla. Tämän paikan tuntee varmasti melko lailla kaikki täällä päin (pääkaupunki seutu) ja en ole todellakaan ainoa jolla on todella huonot kokemukset paikasta.

Ensimmäinen huomma oli työnnellä jonkun muiden romuja pois tallista, vähän siivota tallin lattiaa, juoda kahvia yms... Tietenkin tyhmänä luulin että eihän tästä veloiteta mutta miten kävi:)
No homma jatkui, vedeltiin perus karttoja kondikseen ja vähän väliä dynomies pälpättää puhelimessa, välillä siinä meni 10-15min.
Taas dynotetaan, tulee joku kaveri paikalle ja dynomies lähtee kantamaan jotain homeista lohkoa, (minä edelleen luulen että en kai minä tästä maksa).

Kunnes lopulta aletaan ahtamaan konetta pikkusen enemmän, kuinka käykään, dyno pohjaa.
Jep. Kuulemma 3.9 perävälitys ja suora vaihde on liian tiheä???

No homma menee aivan mälväämiseksi ja lopulta jälkikäteen huomaamani ahtoputki vuoto pilasi loppu silauksen...  Tämä setti maksoi yli 400€  ja tehokasta dynoaikaa käytettiin max 3h.
Käsiin jäi säätämätön moottori keskialueella koska dyno pohjasi....


 
 

« Viimeksi muokattu: 25.06.2013, 11:49:35 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy