KL-varaosat  Race.fi

Vdash ohjelmointi

  • 633 Vastauksia
  • 152054 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ahtopaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #255 : 10.01.2021, 11:57:13 »
Ainakin v70 xc vm -01 ja mielestäni sama juttu uudemmassa v70 vm -08 eli yksiköt on vdashissa punaisena.
Kannattaa koittaa toisella dicellä sitten.

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #256 : 10.01.2021, 12:02:14 »
Joo, pitää tilata uusi vaikka linkistä mikä täällä forumilla (oliko sitten samassa threadissa) hiljattain.

Näyttää jonkun aikasemman kuvakaappauksen mukaan ongelmaa olevan noissa Low CAN-väylän yksiköissä. Tai sitten en vaan osaa käyttää, ehkä noihin vikakoodien lukuun voisi harkita jotain omalla näytöllä olevaa vikakoodinlukijaa vähän näin off topicina [emoji847]




Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #257 : 10.01.2021, 13:52:57 »
Jos sytytysvirrat on päällä kyllä siellä pitäisi about kaikki yksiköt löytyä
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #258 : 10.01.2021, 14:53:18 »
Onnistui tuolla boksilla PiN-koodin purku ja hommasin 10A laturinkin kun ei pienempitehosella riittänyt akun lataus, mitä purkutilanteessa auto syöpötteli virrat päällä. Tosin jos haluaa viripaketin asentaa niin sit yksikkö pitää tuossa MK3:ssa irroittaa kun sen PIN purku ei onnistu samallalailla. No siinä on nyt valmiina joku Virossa asennettu stage1 että ei sen puolesta tarvii, mutta huollossa pitää aina muistaa kieltää ohjelmistopäivitykset. Jos tekee itse öljynvaihdot, kun ei oikeastaan tarvii viedä Essential-huoltoonkaan, niin pääsee tuostakin dilemmasta. On jo oman vakuutuksen puolesta liikkumisturva. Sitäkin on jo 3 kertaa tarvinnu, kun auto hyytyny noin monesti jo viimeisen kk aikana tielle.

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #259 : 11.01.2021, 11:51:15 »
Vähän verkkaista tuntuu olevan vastausten saaminen d5t5.comista. Olen tässä yrittänyt tuttavan autokorjaamon puolesta selvittää, että miten Vdashista pystyy ostamaan Pro-lisenssin ja sen jälkeen muita tuotteita alvittomasti (eli tarvittavat alvit tilitetään normaalin prosessin mukaisesti taustalla myöhemmin). Tunnukseen on liitetty Y-tunnus kansainvälisessä muodossa, mutta Vdash tarjoaa silti vain alvillisia hintoja kaikista.

Tietääkö täällä kukaan miten tuon pitäisi toimia?
« Viimeksi muokattu: 11.01.2021, 11:55:44 kirjoittanut CarmanX »
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa Ahtopaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #260 : 11.01.2021, 12:21:32 »
Vähän verkkaista tuntuu olevan vastausten saaminen d5t5.comista. Olen tässä yrittänyt tuttavan autokorjaamon puolesta selvittää, että miten Vdashista pystyy ostamaan Pro-lisenssin ja sen jälkeen muita tuotteita alvittomasti (eli tarvittavat alvit tilitetään normaalin prosessin mukaisesti taustalla myöhemmin). Tunnukseen on liitetty Y-tunnus kansainvälisessä muodossa, mutta Vdash tarjoaa silti vain alvillisia hintoja kaikista.

Tietääkö täällä kukaan miten tuon pitäisi toimia?
Siis onko sillä korjaamolla oma vdash tili? Vai sinun tiliin liitetty tämä y-tunnus?
Ja kansainvälinen tunnus kirjoitettu oikeassa muodossa.
Siinä samassa maksuruudukossa on se vuosimaksunkin kohta. Sieltä pitäisi tulla sähköpostia sitten.

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #261 : 11.01.2021, 13:01:28 »
Siis onko sillä korjaamolla oma vdash tili? Vai sinun tiliin liitetty tämä y-tunnus?
Ja kansainvälinen tunnus kirjoitettu oikeassa muodossa.
Siinä samassa maksuruudukossa on se vuosimaksunkin kohta. Sieltä pitäisi tulla sähköpostia sitten.
Oma tili on sillä korjaamolla. Se on luotu d5t5.comin webbisivun kautta ja sinne on lisätty se Y-tunnus. Minä olen vain ollut jelppaamassa tunnuksen luonnissa ja koneiden/sovellusten asentamisessa jne. Y-tunnus on kirjoitettu tämän ohjeen mukaan lisäämällä alkuun FI ja jättämällä väliviiva pois. Siellä sivustolla ei ole käsittääkseni mahdollisuutta maksaa vuosimaksua, eli se onnistuu vain sieltä Vdash-sovelluksen kautta, eikä siellä taas voi täyttää enää mitään lisätietoja. Sovelluksesta kun valitsee että osta Pro-lisenssi, niin se ei huomioi tunnuksen Y-tunnusta mitenkään, vaan tarjoaa normaalia hintaa alvin kanssa.

Jotain varmaan puuttuu jostakin, mutta sen kun tietäisi että mitä ja mistä.

Edit.
Ja siis toki minulla on omakin tili, mutta se ei liity tähän kokonaisuuteen muuten kuin että sitten jossakin vaiheessa haluaisin toki korjaamon kautta omaan autoon ostetut softat liitettyä myös omaan tiliin. Tästä olikin jo puhetta että sen pitäisi onnistua, kun on yhteydessä tukeen.

Osaatko muuten sanoa, että mihin Vdash tallettaa puretun CEM:n pinnin? Meinaan vaan, että kun se testimielessä purettiin minun autosta, niin tallentuuko se auton VIN-numeron perusteella palvelimelle, josta se olisi suoraan käytettävissä myös minun tunnuksella, johon on liitetty sama auto? Ajatus siis, että ei tarvitsisi purkaa sitä kahdella eri tunnuksella. Ainakin jotain toimenpiteitä se näytti rekisteröivän sinne ja ne näkyvät myös minulle omalla tunnuksella, mutta tuosta pinnistä ei ole erikseen mitään mainintaa.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2021, 13:13:22 kirjoittanut CarmanX »
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa Ahtopaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #262 : 11.01.2021, 23:02:06 »


Osaatko muuten sanoa, että mihin Vdash tallettaa puretun CEM:n pinnin? Meinaan vaan, että kun se testimielessä purettiin minun autosta, niin tallentuuko se auton VIN-numeron perusteella palvelimelle, josta se olisi suoraan käytettävissä myös minun tunnuksella, johon on liitetty sama auto? Ajatus siis, että ei tarvitsisi purkaa sitä kahdella eri tunnuksella. Ainakin jotain toimenpiteitä se näytti rekisteröivän sinne ja ne näkyvät myös minulle omalla tunnuksella, mutta tuosta pinnistä ei ole erikseen mitään mainintaa.
Kyllä se pin on avoinna yleisesti, ei ole sidoksissa tiliin.

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #263 : 12.01.2021, 19:48:30 »
Kyllä se pin on avoinna yleisesti, ei ole sidoksissa tiliin.
Ok, hyvä tietää.

Vielä kun liittäisivät samalla tavalla ne muutkin ostetut softamuutokset suoraan siihen auton VIN-koodiin ostajan tunnuksen sijaan, niin ei tarvitsisi puljata. Voi olla, ettei tämä ole niin yleinen tarve että olisivat asiaa liiemmin ajatelleen, mutta ehkä tuon voisi silti välittää kehitysehdotuksena tekijöille.
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #264 : 14.01.2021, 12:11:34 »
Osaisiko Ahtopaine tai joku muu Vdashin kanssa enemmän touhunnut kommentoida, että miten hintapolitiikka menee mm. kielenvaihdoissa, eli jos teen autoon kielenvaihdon Vdashilla, niin onko se kertamaksu ko. toimenpiteestä joka ikinen kerta, vai voinko tuon toimenpiteen ostettuani muuttaa kieltä jatkossakin samassa autossa ilman uutta maksua? Ja mitä se edes maksaa? Meinaan vaan, kun autossa on nyt suomenkielinen Sensus ja ruotsinkielinen DIM (koska tuontiauto) ja meinasin vaihtaa ne samaksi. Voi kuitenkin olla, että jatkossa haluan muuttaa kielen englanniksi, jotta saisi Sensuksen ääniohjauksen toimimaan (tällä hetkellä valinta on Sensuksessa harmaana ilmeisesti juuri siksi, koska kielenä on Suomi). Jos jokainen kerta maksaa erikseen, niin sitten pitää olla jo etukäteen varma että millä kielellä haluaa jatkaa.

Löytyykö Vdashista optiota sille, että voisi asettaa auton kaikkien näyttöjen oletuskielen jatkossa? Nyt jos autoa käyttää Volvolla ja tulee vaikka Sensukseen päivitys, niin se heittää oletuskieleksi Ruotsin. Pikkujuttu, mutta jos tuon voisi vaihtaa Vdashilla ja mahdollisesti jopa ilman kustannuksia, niin mikäs sen kätevämpää.

Tässä sopassa on vielä sellainenkin, että meinasin vaihtaa autoon TFT-näytön (eli Vdashin "TFT Retrofit"). Siinä yhteydessä voi käsittääkseni myös vaihtaa kieltä, mutta kuuluko se suoraan tuohon retrofitin hintaan, vai pitääkö siitä maksaa vielä erikseen? Videoiden mukaan se ainakin tapahtuu eri tavalla kuin normaalisti, eli tässä "retrofit-tutorialissa" muutos tehdään DIM-moduulin kautta ja vastaavasti tässä taas languages-valikosta. Miksi noita valintoja ylipäätään on kahdessa eri paikassa ja mitä tuo ensimmäisen videon "Set DIM language by PID" tarkalleen ottaen tarkoittaa? Autossa on tosiaan Sensus, joten tarvitseeko kieliasiaa pohtia lainkaan, vai osaisiko Sensus komentaa suoraan uutta mittaristoa vaihtamaan kielen samaks kuin mitä siellä on valittu?

Entäs jos retrofitin jälkeen haluaa vaihtaa mittaristoon R-Design teeman, niin maksaakohan sekin vielä erikseen?

Vdashin eri toimenpiteiden hinnoittelu löytyy täältä, mutta tuosta ei selviä että mitkä kaikki ovat maksullisia toimenpiteitä ja mitkä eivät. Vai meneekö se niin, että ihan kaikesta pitää maksaa vähintään listalla oleva "CEM unlisted configuration item" -maksu, eli 47€? Melkoisen epäselvästi kertovat näistä, mutta se taitaa olla vähän tekijöiden tyyli, kun ei itse softassakaan ole juuri mitään ohjeita ja näistä on marmatettu jo useamman vuoden ajan. Jos ihan kaikki muutokset maksavat vähintään tuon 47€, niin tekijät puukottavat itseään jalkaan, kun jää monelta sitten ostokset kokonaan väliin.

Listalla on myös "Remote fuel heater start", jonka avulla saa käsittääkseni Webaston päälle kaukosäätimestä, mutta sillekin on lätkäisty hinnaksi suolaiset 120€, joka aiheuttaa suoraan sen että on järkevämpi ostaa se 199e maksava VDD dongle, jonka kanssa voi hoitaa saman asian puhelimesta ja saa muutakin kaupan päälle, mahdollisesti tulevaisuudessa myös ajastuksen.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2021, 12:13:52 kirjoittanut CarmanX »
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa Ahtopaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #265 : 14.01.2021, 16:57:45 »
Osaisiko Ahtopaine tai joku muu Vdashin kanssa enemmän touhunnut kommentoida, että miten hintapolitiikka menee mm. kielenvaihdoissa, eli jos teen autoon kielenvaihdon Vdashilla, niin onko se kertamaksu ko. toimenpiteestä joka ikinen kerta, vai voinko tuon toimenpiteen ostettuani muuttaa kieltä jatkossakin samassa autossa ilman uutta maksua? Ja mitä se edes maksaa? Meinaan vaan, kun autossa on nyt suomenkielinen Sensus ja ruotsinkielinen DIM (koska tuontiauto) ja meinasin vaihtaa ne samaksi. Voi kuitenkin olla, että jatkossa haluan muuttaa kielen englanniksi, jotta saisi Sensuksen ääniohjauksen toimimaan (tällä hetkellä valinta on Sensuksessa harmaana ilmeisesti juuri siksi, koska kielenä on Suomi). Jos jokainen kerta maksaa erikseen, niin sitten pitää olla jo etukäteen varma että millä kielellä haluaa jatkaa.

Löytyykö Vdashista optiota sille, että voisi asettaa auton kaikkien näyttöjen oletuskielen jatkossa? Nyt jos autoa käyttää Volvolla ja tulee vaikka Sensukseen päivitys, niin se heittää oletuskieleksi Ruotsin. Pikkujuttu, mutta jos tuon voisi vaihtaa Vdashilla ja mahdollisesti jopa ilman kustannuksia, niin mikäs sen kätevämpää.

Tässä sopassa on vielä sellainenkin, että meinasin vaihtaa autoon TFT-näytön (eli Vdashin "TFT Retrofit"). Siinä yhteydessä voi käsittääkseni myös vaihtaa kieltä, mutta kuuluko se suoraan tuohon retrofitin hintaan, vai pitääkö siitä maksaa vielä erikseen? Videoiden mukaan se ainakin tapahtuu eri tavalla kuin normaalisti, eli tässä "retrofit-tutorialissa" muutos tehdään DIM-moduulin kautta ja vastaavasti tässä taas languages-valikosta. Miksi noita valintoja ylipäätään on kahdessa eri paikassa ja mitä tuo ensimmäisen videon "Set DIM language by PID" tarkalleen ottaen tarkoittaa? Autossa on tosiaan Sensus, joten tarvitseeko kieliasiaa pohtia lainkaan, vai osaisiko Sensus komentaa suoraan uutta mittaristoa vaihtamaan kielen samaks kuin mitä siellä on valittu?

Entäs jos retrofitin jälkeen haluaa vaihtaa mittaristoon R-Design teeman, niin maksaakohan sekin vielä erikseen?

Vdashin eri toimenpiteiden hinnoittelu löytyy täältä, mutta tuosta ei selviä että mitkä kaikki ovat maksullisia toimenpiteitä ja mitkä eivät. Vai meneekö se niin, että ihan kaikesta pitää maksaa vähintään listalla oleva "CEM unlisted configuration item" -maksu, eli 47€? Melkoisen epäselvästi kertovat näistä, mutta se taitaa olla vähän tekijöiden tyyli, kun ei itse softassakaan ole juuri mitään ohjeita ja näistä on marmatettu jo useamman vuoden ajan. Jos ihan kaikki muutokset maksavat vähintään tuon 47€, niin tekijät puukottavat itseään jalkaan, kun jää monelta sitten ostokset kokonaan väliin.

Listalla on myös "Remote fuel heater start", jonka avulla saa käsittääkseni Webaston päälle kaukosäätimestä, mutta sillekin on lätkäisty hinnaksi suolaiset 120€, joka aiheuttaa suoraan sen että on järkevämpi ostaa se 199e maksava VDD dongle, jonka kanssa voi hoitaa saman asian puhelimesta ja saa muutakin kaupan päälle, mahdollisesti tulevaisuudessa myös ajastuksen.
Melko pitkä viesti.
Vanhana miehenä yritän muistaa edes osan, mihin vastata :)
Kielenvaihto ja kaikki muutkin ohjelmoinnit, voidaan vaihdella kerran maksettuna eri versioihin, jos ne ovat saman hintaisia. Esim kielipaketit ovat joissain kielissä eri hintaisia, niiden hinnoittelusta en osaa sanoa.
Keskinäytön kielenvaihtoa ei saa tehtyä samalla, kun vaihdetaan ns. vanhaan mittaristoon kieltä. Mielestäni vdash ei edes tue kielenvaihtoa sensus näyttöön, koska siellä on oma valikko kyseiselle toiminnalle.
Retrofitattu TFT vaatii kielenvaihdon vdashilla sieltä DIM valikosta.
R-Design teema on maksullinen, taisi olla 40€ mutta sitten käsittääkseni niitä voi vaihdella ilman eri veloitusta. Ainakin toistaiseksi, koska se on ainoa nyt saatavilla oleva ladattava teema.
Ja remote heater start kannattaa varmistaa etukäteen että auto todellakin tukee sitä, kaikki -12 käyttöönotetut eivät sitä tee. Ja sitä aikaisemmat eivät tue.
Toivottavasti vastasin edes osaan. 

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #266 : 14.01.2021, 22:16:25 »
Kielenvaihto ja kaikki muutkin ohjelmoinnit, voidaan vaihdella kerran maksettuna eri versioihin, jos ne ovat saman hintaisia.
Käsitinkö oikein, eli siis jos suomi ja englanti ovat saman hintaisia, niin voin veivata niiden välillä vapaasti sen jälkeen kun siitä on kerran maksanut?

Keskinäytön kielenvaihtoa ei saa tehtyä samalla, kun vaihdetaan ns. vanhaan mittaristoon kieltä. Mielestäni vdash ei edes tue kielenvaihtoa sensus näyttöön, koska siellä on oma valikko kyseiselle toiminnalle.
Ok. Eipä se keskinäyttö itse asiassa edes tarvitse mitään kielenvaihtoa kun siinä on se itsessään. Lähinnä ajattelin että jos saisi sen oletuskielen asetettua joksikin muuksi kuin ruotsiksi, johon se resetoituu aina sinisellä tiskillä ohjelmistopäivityksen yhteydessä.

Vähän toivoin, että noiden yksiköiden välillä olisi jatkossa yhteys kuten uudemmissa malleissa, eli että jos vaihtaa kielen keskinäytön Sensuksesta, niin se vaihtuisi myös retrofitattuun TFT-näyttöön, mutta eipä siis ilmeisesti ole.

Retrofitattu TFT vaatii kielenvaihdon vdashilla sieltä DIM valikosta.
Tämä käytännössä vastasikin edelliseen.

R-Design teema on maksullinen, taisi olla 40€ mutta sitten käsittääkseni niitä voi vaihdella ilman eri veloitusta. Ainakin toistaiseksi, koska se on ainoa nyt saatavilla oleva ladattava teema.
Harmi, mutta eipä tuo onneksi ole kovin paha summa, vaikka vähän rahastus haiseekin. Se R-Design teema on noista kuitenkin mielestäni tyylikkäin ja käytettävin, joten pakkohan se on laittaa, varsinkin kun auto on muutenkin sellainen.

Ja remote heater start kannattaa varmistaa etukäteen että auto todellakin tukee sitä, kaikki -12 käyttöönotetut eivät sitä tee. Ja sitä aikaisemmat eivät tue.
Olisiko hyviä vinkkejä mistä tämän voisi varmistaa?
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #267 : 14.01.2021, 22:39:10 »
Olisiko hyviä vinkkejä mistä tämän voisi varmistaa?

Ainakaan mulla v70 mk3:ssa -08 vdash ei näytä sitä valintamahdollisuutta vdashin valikossa,  pystyy vaan valitsemaan asennettavaksi ”viiksellä ajastuksen”. Täällä keskustelussa oli joskus, vastaavasta valikosta kuva, missä näkyi myös kakekäynnistyksen valintamahdollisuus.

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #268 : 14.01.2021, 22:56:14 »
Ainakaan mulla v70 mk3:ssa -08 vdash ei näytä sitä valintamahdollisuutta vdashin valikossa,  pystyy vaan valitsemaan asennettavaksi ”viiksellä ajastuksen”.
Ok, jostakin muistelen lukeneeni että siellä näkyisi sellaisiakin valintoja mitä ei autossa ole tuettuna ja että jää puhtaasti softan käyttäjän harteille selvittää etukäteen että sopiiko mikäkin muutos omaan ajoneuvoon.

Täällä keskustelussa oli joskus, vastaavasta valikosta kuva, missä näkyi myös kakekäynnistyksen valintamahdollisuus.
Se oli varmaan tämä:
Saisko tuolla kytkettyä avaimesta webaston päälle? Onko kukaan koittanut? Tuo precondition hämää...


image upload
Mikähän ero mahtaa olla Remote preconditioning -valikon "Remote start of fuel heater" -optiolla ja tuolla pykälää alemmalla "Remote fuel heater start" -valinnalla? Tästä saattoi olla jo puhetta, mutta ei nyt osunut uudestaan silmään.

Juuri tuossa testailin eka kertaa tuota dice+vdash yhdistelmää. Onkohan ihan normaalia, että antaa aivan hullun määrän vikoja sieltä täältä, vai onko kaikki rikki vaikka kaikki toimiikin? Vikojen määrä ja laatu näyttää vähän myös vaihtelevan kun kytkee uusiksi kiinni? Alla malliksi yksi lista.

CEM-B102408 - Start control unit.  General Failure Information.  Bus Signal / Message Failures
CEM-B10F301 - Left front position light.  General Failure Information.  No sub type information
CEM-B10F401 - Right front position light.  General Failure Information.  No sub type information
CEM-B112B07 - Steering wheel module.  General Failure Information.  Mechanical Failures
CEM-B1D0011 - Left Low Beam Supply Voltage- General Electrical Failures- Circuit short to ground
CEM-U030100 - Software Incompatibility with ECM/PCM.  General Failure Information.  No sub type information
CEM-U042387 - Invalid Data Received From  Instrument Panel Control Module.  Bus Signal / Message Failures.  Missing message
DIM-B102687 - Steering Column Lock.  Bus Signal / Message Failures.  Missing message
ECM-U032200 - Software Incompatibility with Body Control Module.  General Failure Information.  No sub type information
TCM-P171900 - Engine Torque Signal.  General Failure Information.  No sub type information
TCM-P089600 - Shift Time Too Long.  General Failure Information.  No sub type information
DDM-B118E00 - Left front window.  General Failure Information.  No sub type information
DDM-B119000 - Left rear window.  General Failure Information.  No sub type information
PDM-B118F00 - Right front window.  General Failure Information.  No sub type information
PDM-B119100 - Right rear window.  General Failure Information.  No sub type information
CCM-B103F87 - Rear Seat Heater Control.  Bus Signal / Message Failures.  Missing message
HCM-U300316 - Battery Voltage.  General Electrical Failures.  Circuit voltage below threshold
CPM-B1D2993 - No start, even after restart attempt.  Component Failures.  No operation

Tätä samaa minäkin ihmettelin. Ekalla kerralla kaikki oli ihan ok, mutta seuraavalla kerralla muutaman minuutin päästä pukkasi kaiken maailman EGR-virhettä ja muuta vastaava ja nousi pala kurkkuun saman tien. Vida ei kuitenkaan näyttänyt sellaisia, eivätkä ne näkyneet Vdashin raportissakaan. Siinä Vdashin pääsivun näkymässä noita silti kummitteli edelleen ja vaikka tyhjensi vikakoodit, niin siihen jäi yksi erillinen laatikko, jossa noita oli listattuna punaisten ruksien kanssa. En välittänyt, kun tiedot vaihtelivat noin ihmeellisesti, eikä Vida tosiaan näyttänyt mitään, mutta ei tuosta Vdashista kovin luotettavaa kuvaa sillä hetkellä tullut.

Käytössä oli aito Volvon Dice, joten kiinahimmelikään ei ollut tällä kerralla syypää.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2021, 23:03:47 kirjoittanut CarmanX »
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #269 : 14.01.2021, 23:01:56 »
Ääh, taisikin olla tämä ja siihen oli jo vastattukin Ahtopaineen toimesta, että "juuri näin":
Talvi lähestyy ja lämmitin olisi kiva saada auton avaimesta päälle. Oheisessa kuvassa vdash:n asetukset, onko kuvassa alhaalla näkyvä "remote precondition -> remote start of fuel heater" oikea kohta, jotta saa lämmittimen päälle auton avaimella? Ja tuosta ylemmästä ei tarvitse välittää?

Auto on S80 d5 2012 ja siinä on lämmitin ajastimella.



Tuo toinen valinta on telestart-systeemille, joka samalla todistanee, että siellä Vdashissa on kyllä tarjolla sellaistakin, joka ei autossa voi toimia.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2021, 23:04:45 kirjoittanut CarmanX »
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

 

RallyBaron  Samppasport