Jees. Käytin auton Autodiagnoosilla vikakoodien luvussa että päästään asiassa eteenpäin. Valtaosin passiivisia vikakoodeja tuli kolmen sivun verran ulos ja mitä koodeja lueskelin niin voisin kuvitella vanhan 12v akun liittyneen niihin. Ennenkuin ostin auton niin se kävi silloin SAH:lla huolto-ohjelman mukaisessa ja tuolla käsittääkseni vaihtui uusi akku.
Vikakoodit nollattiin ja tuli ohje ajaa niin pitkään kunnes auto antaa jonku hybridijärjestelmän tai ilmastoinnin virheilmon. Sit uusiksi ja aletaan selvittää.
Toinen asia mikä tässä tuli nyt mieleen, niin aikanaan jo koeajon yhteydessä olin huomaavinani pientä ratin täristystä 100km/h vauhdissa. Nyt se alkaa olemaan jo hyvin selvää ja nopeusalue jolla tärinän selvästi huomaa on n. 95-125 km/h. Ihan sama että painaako kaasua vai ei ja että kumpi voimanlähde autoa liikuttaa. Onko tämän suhteen kohtalotovereita?
Kun käytin auton nelipyöräsuuntauksessa ja aurauskulmat säädättämässä, niin asentaja tsekkasi että puslat ja tukivarret olisi ok. Sanoi kylläkin että puslissa on halkeamaa, mutta että silti ok. Asia jota mietin tän tärinän suhteen, niin mulla ei ole varmuutta vanteiden pulttijaosta..talvirenkaiden vanteissa oli ainakin oranssit muoviset soviteholkit mukana...