Proturbo  Autodiagnoosi

Ammattilaisten tekemä äänieristys, vahvistin, kaiuttimet..

  • 49 Vastauksia
  • 11585 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla GHOST

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3975
  • Rehellisyys maan perii
Vs: Ammattilaisten tekemä äänieristys - kokemuksia
« Vastaus #30 : 21.12.2019, 15:19:08 »
Kyllä sen PA-200:sen tuntee kädelläki jos se on penkin alla.

On se sen verran ihmeellisen mallinen.

En loytänyt kuvaa sellaisesta.

Jos jollain on,niin vois laittaa kuvan.


äänieristystarjouksessa on ensimmäisellä rivilla alla oleva teksti.

"Etu- ja takaovet ja tavaratila ovat ensisijaiset kohteet".
« Viimeksi muokattu: 21.12.2019, 15:31:52 kirjoittanut GHOST »

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Ammattilaisten tekemä äänieristys - kokemuksia
« Vastaus #31 : 21.12.2019, 15:32:46 »
Jos sielä volvossasi vahvarille johdot on tehtaan jäljiltä valmiina niin ei pitäis ammattimiehellä kauan nokka tuhissa sitä volvo vahvaria paikoilleen laittaessa.

Mutta jos ihan nyanssit ei kuulu ja ne haluat kuulumaan niin ois viisain sijoittaa rahat kunnon kajareihin ja soittimeen, olihan tuola yhessä topikissa useammasta 70 volvoista hajonnut noita HU soittimia niin tiiä milloin se sinunkin soitin sitten hajoaa.

Ja kun on joku Pioneer, JVC, tms. soitin niin siihen saa sitten helposti liitettyä jonkun kunnon vahvarinkin(Ground zero, GAS, rainbow, DLS, tms) jos vielä tarttee. Mutta sitten pitää tieten vedellä ympäri Volvoa kunnolliset johdotkin vahvarille ja kaiuttimille.

Onko monet kaiuttimet tuossa volvossa?
Parashan ois kun sais kolmitie sarjan asennettua, oviin mahdollisimman isot midbassot, kojelaudalle keskiäänet ja diskantit tai vaikka 3,5" tai 4 tuuman tai 5,25" koaksiaali 2-tie kajarit.

Niin sitten alkais pomo ja The E street band volvossa rokkaamaan. 8)

Näyttäis olevan nyt hyvässä tarjouksessa parissa autohifi liikkeessä hyvä rainbow 3-tie erillissarja
https://www.fanaticaudio.com/shop/kaiuttimet/65-tuumaa/rainbow-dl-c6-3/

https://www.powerset.fi/rainbow_dl-c63

Eilen illalla "kuvausreissulla" ajelin taajamanopeuksilla ja vaihdoin Osmos Cosmosin levyn Bruceen. Kyllä rokkasi kohtuullisen tiukasti ihan alkuperäissoittimella ja alkuperäisämyreillä! Siis taajamanopeuksissa.  ;D ;D ;D

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Ammattilaisten tekemä äänieristys - kokemuksia
« Vastaus #32 : 21.12.2019, 17:30:24 »
Kyllä sen PA-200:sen tuntee kädelläki jos se on penkin alla.

On se sen verran ihmeellisen mallinen.

En loytänyt kuvaa sellaisesta.

Jos jollain on,niin vois laittaa kuvan.


Tuossa




Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Ammattilaisten tekemä äänieristys - kokemuksia
« Vastaus #33 : 21.12.2019, 18:41:56 »
Tunnistaako muuten pa-200 ja pa-300 toisistaan muuten ulkonäöltä kuin varaosanumerolta?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5101
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Ammattilaisten tekemä äänieristys - kokemuksia
« Vastaus #34 : 21.12.2019, 19:20:18 »
Tunnistaako muuten pa-200 ja pa-300 toisistaan muuten ulkonäöltä kuin varaosanumerolta?

Siinä vahvistimen päädyssä on tarra, mikä on PA-200:ssa sininen ja PA-300:ssa keltainen..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi

Nyt on könytty polvillaan Volvon (S80) etupenkin edessä ja takana.

Toivottavasti kuvista selviää tietäjille mikä avuksi äänentoiston parannuksessa.

Tässä kuva apukuskin penkistä takaa:




Sitten kuva samasta penkistä edestä:




Ihmeitä ei näy - näin maallikon mielestä.


Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Mun mielestä siellä ei ole vahvistinta
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Ammattilaisten tekemä äänieristys - kokemuksia
« Vastaus #37 : 22.12.2019, 19:11:21 »
Ahaa.

Siis tuo 800 euroa ei ole liikaa tuollaisesta, kunnollisesta (ainakin minusta tuntuu tässä vaiheessa) erityksestä? Ja vielä niin, että ovipahvit eivät todellakaan repsota eristyksen jäljiltä!

Onko tuo PA-200 ollut hyvä? Vaikuttaa, että se olisi tarpeellinen lisä jos meinaa päästä kunnolliseen äänentoistoon. Vai kuinka?


800€ on niin suhteellista...jos vertaa sitä auton arvoon niin eihän siinä oikein mitään järkeä ole. Ei sitä eristystä kuitenkaan kukaan niin paljon arvosta, mutta eipä nämä autohommat aina mitään järkijuttuja olekaan....niin paljon mukavampi on ainakin tuolla meidän seiskakympillä nyt taittaa matkaa ettei jälkeenpäin harmita yhtään. 800€ tuskin itse kyllä olisin valmis siitä maksamaan.

PA-200 tekee juurikin sellaisen pienen mukavan lisän, ei sillä mitään konserttisalia autosta tee mutta hieman tulee lisää potkua. Ja kuten sanottu, tuossa mun -00 mallisessa orggiskajareilla potki huomattavasti paremmin mitä emännän faceliftissä. Faceliftin etupään kaiuttimet on kovin heikko esitys verraten vanhempiin. Sitä en tiedä onko kasikympeissä samaa settiä kun seiskakympeissä. Itselle tuli juuri haettua vanhanliiton (-98) S80 T6 ja siinä näytti olevan HU-801 + PA200 , ja soi ihan nätisti.

Nykyisellä musiikinkuuntelutyylillä sanoisin että parempi vaimennus + vähemmän tehoa on mulle parempi kun nuorena poikana harrastettu paljon tehoa + huono vaimennus. Makuasioitahan nämä, ja samaan lopputulokseen päästään eri tyyleillä. Ei näissä tän ikäisissä Volvoissa kuitenkaan äänieristykseen paljon oo panostettu. Ovet tosiaan ensimmäinen tärkeä kohta. Lattiassahan on jo melko paksu äänieristematto tehtaalta.


Tuossa muutama kuva mitä omaan vanhaan sotaratsuun tuli tehtyä. Emännän auton projektista ei tainnut kuvia ollakaan, mut siihen tuli vähän parempia mattoja ja enemmän. Kuvista ei näy, mutta peräluukun verhoilut oli myös irti ja ne vaimennettiin myös.

« Viimeksi muokattu: 22.12.2019, 19:19:42 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Mun mielestä siellä ei ole vahvistinta

Näin arvelisin itsekin.

Kannattaako sitten hankkia, jos asennus on mutkikasta. Pitää pohtia.

Timo R - kiitos kuvista!

Näyttää kyllä pirun työläälle hommalle. Täytynee harkita ainakin joulunpyhät mitä tekee.

Mainittu 800 € on iso raha tällaiselle (sairas)eläkeläiselle.  :( Ja auton arvoa se ei nosta. Vaikka kyllä se olisi käheetä ajaa kesällä luu ulkona ja luukuttaa Motörheadia tai Dr Feelgoodia tai Piratesia teinien lailla... tai sitten ei.  8) 8)
« Viimeksi muokattu: 22.12.2019, 19:35:28 kirjoittanut Kaldonia1 »

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Näin arvelisin itsekin.

Kannattaako sitten hankkia, jos asennus on mutkikasta. Pitää pohtia.



Mulla saattais olla tulossa myyntiin vahvistin + johtosarja.  ::)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Mulla saattais olla tulossa myyntiin vahvistin + johtosarja.  ::)

PA-200 vai mikä?

Ja kuinka paljon aiot pyytää?

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
PA-200 vai mikä?

Ja kuinka paljon aiot pyytää?

Semmonen juu....eipä noista kauheasti taida saada. Itse oon pari tilannut ebayn kautta niin onkohan ne ollu jokusen kympin vahvari ja johtosarja suunnilleen saman verran.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Semmonen juu....eipä noista kauheasti taida saada. Itse oon pari tilannut ebayn kautta niin onkohan ne ollu jokusen kympin vahvari ja johtosarja suunnilleen saman verran.

Tarkenna hieman, kiitos.

Ja sano ammattimiehenä - ei pelkästään myyntihenkilönä - että riittäisikö aluksi sellainen parannus nykyiseen äänentoistooni? Aiemmin mainittu 800 euron eristyspaketti arveluttaa kovasti, koska näin joulun tienoilla rahanmenoa riittää.

Kiitos!

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Tarkenna hieman, kiitos.

Ja sano ammattimiehenä - ei pelkästään myyntihenkilönä - että riittäisikö aluksi sellainen parannus nykyiseen äänentoistooni? Aiemmin mainittu 800 euron eristyspaketti arveluttaa kovasti, koska näin joulun tienoilla rahanmenoa riittää.

Kiitos!

Oma vaatimaton kokemus äänentoistohommista kertoo, että aina kannattaa vaimentaa. Kotonakin kaikista suurimman muutoksen äänenlaatuun saa vaimentamalla. Autossa kaiuttimet niin lähellä kuulijaa, että ei kaikuja pääse syntymään, mutta taas hälyäänet ja resonanssit häiritsee. Nuo ehdottomasti kuriin vaimennuksella. Ja tuo PA-200 vahvistin on niin halpa, että se kannattaa laittaa joka tapauksessa.

Suosittelen hetken perehtymään tuohon ovipahvien purkuun. Että jos vaikka vaimentaisi itse. Tuollaisella isolla pakkauksella tuota STP:tä vaimentaa kaikki ovet ja peräluukun ja maksaa satasen. Jää säästöä sen 700. Pehmytmattoa sitten sinne sun tänne niin saa sekä vaimennusta että eristystä. Teet vaikka rauhassa tusaten oven kerrallaan. Yhden kun on purkanut niin loput menee sit vanhasta muistista
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Oma vaatimaton kokemus äänentoistohommista kertoo, että aina kannattaa vaimentaa. Kotonakin kaikista suurimman muutoksen äänenlaatuun saa vaimentamalla. Autossa kaiuttimet niin lähellä kuulijaa, että ei kaikuja pääse syntymään, mutta taas hälyäänet ja resonanssit häiritsee. Nuo ehdottomasti kuriin vaimennuksella. Ja tuo PA-200 vahvistin on niin halpa, että se kannattaa laittaa joka tapauksessa.

Suosittelen hetken perehtymään tuohon ovipahvien purkuun. Että jos vaikka vaimentaisi itse. Tuollaisella isolla pakkauksella tuota STP:tä vaimentaa kaikki ovet ja peräluukun ja maksaa satasen. Jää säästöä sen 700. Pehmytmattoa sitten sinne sun tänne niin saa sekä vaimennusta että eristystä. Teet vaikka rauhassa tusaten oven kerrallaan. Yhden kun on purkanut niin loput menee sit vanhasta muistista

Olen kyllä harkinnut tuota tee-se-itse-vaihtoehtoa. Tai paremminkin teetä-hyvällä-kaverilla (joka on tosi taitava oikeasti!) -vaihtoehtoa. Mutta kun kaverini ei millään, ei sitten millään, ymmärrä intoani parantaa Volvon jo sinänsä hyvää äänentoistoa! Naureskelee vaan, prkl.

Noloa myöntää, että tiedän jotain rokkibändin ja vähän muustakin äänentoistosta, sillä soittelin 1976-82 bassoa räväköissä bändeissä. Mulla on edelleen bassokamat tässä työhuoneessa, mutta en oikein jaksa enkä pysty soittelemaan sairauksieni takia. Mutta se oli loistoaikaa.

Yritän ostaa PA-200 ja mietin lisää eri vaihtoehtoja. Ymmärrän, että kunnollinen eristys on todella tärkeää. Mutta siihen uppoavat eurot mietityttävät.

 

KL-varaosat  Race.fi