Elekma  Autoracing

Volvo Amazon -69

  • 2055 Vastauksia
  • 588207 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #480 : 08.04.2016, 18:12:46 »
Juurikin näin.


Omassa 4kpl 200srj yläpuolen kiinnikettä kumeineen.
Alakiinnikeet hitsattu aman alapoikkipalkkiin, yläkiinnikeet lukkopellin jatkeeseen ei paljon helpommaksi voi asennus tulla.
Ylävesiletku 200srj B20 versio ja alavesiletkua en muista mistä oli, mutta varmaan jostan mallista sopii ainakin melkein heittämällä.?
Niin ja erilllinen paisuntasäiliö pitää vielä asentaa.

Eli Amerikkalaisittain Bolt on.. :D


Ja tässä siis kyse 2-satkun syyläristä ? Onko tarkempaa mallia ? vai onko noita vaan yhdenlaista ???
Kuullostaa siltä että itsekin voisin tuommoisen tehdä.

Eikun ohops nimenomaanhan siis tuolla puhuttiin 200 sarjalaisen syyläristä eikä amukan omasta, tuo halpa :uglystupid2:

Noh, semmoinen siihen taitaa tulla, sitten. Tuommoinen vw syyläri olisi kyllä vaan 45e, mutta se on taas vw :idiot2: Eihän tuota olla heti vaihtamassakaan, vaikka uuden ostaisikin, tai uusihan se on hommattava, sillä vaan saa varmistettua poissuljetuksi tuo syylärin heikkous.

Mutta sitten hyviä uutisia vaihteeksi täältä suunnalta ;D Kansi tuli tänään takasin kotiin S*





Kannessa on reilut öljyt ja rätistä pölyä täynnä, pinta itsessään on kyllä aivan täydellisen sileä :)



Huomenna aloitan porttaushommat, ostin tommoisen sähköisen suorahiomakoneen, katsotaan onko siitä mihinkään sitten ::) kanavat pitäisi suurentaa 2mm, tai lähinnä kohdistaa imusarjan kanssa ja ehkä jotain siistimistä myös.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #481 : 09.04.2016, 21:49:55 »
Nyt on hyvä laite porttaushommiin.



Aika paljon sai kanavia oikoakkin, että osuvat kunnolla.





Merkattuna ja alustavasti jo kairattuna. Todella tehokkaastihan tuo valurautakin lähtee, tosi pehmeää työstää ???



Vielä olisi otettavaa. Riittäisiköhän tuossa jo pienen viisteen teko pelkästään, ettei mene liikaa, vaikka liekö tuosta tosiaan mitään haittaakaan.



Hyvä tulee, muotoilin kanavia vielä n.4cm syvyydestäkin. Mielestäni niistä tuli tosi hyvät, ja samanlaiset keskenään. Vielä kunnon kiilloitus sinne ja pikkuhiljaa vihdoinkin pääsee konetta kantamaan ulos ;D
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #482 : 10.04.2016, 08:53:58 »
Oho, sulla on MotorPlussan imari. Parasta mitä rahalla sai silloin joskus
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #483 : 10.04.2016, 12:51:31 »
Joo on noita monenlaisia kertynyt varalle. Hyvä että on hyvä ::) Ainakin kanavakokoa riittää, saa dcoe50:t vaihdettua suoraan jos siltä tuntuu :P

Pitää vielä varmaan huomenna vingutella. Sitten vihdoinkin pääsee ulkohommiin, keli ainakin alkaa olemaan kohdillaan :)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #484 : 10.04.2016, 14:57:37 »
Ei kannata välttämättä kovin noita kanavia kiillotella,toimii paremmin varsinkin alakierroksilla kun ovat vähän karheat pinnaltaan,tuossa pieni pätkä aiheestahttps://www.youtube.com/watch?v=Rrxoy28DGk4 ;)
Hienon näköistä on työnjälki 8)
« Viimeksi muokattu: 10.04.2016, 15:13:26 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #485 : 11.04.2016, 22:01:46 »
Aamulla kävin vielä kairaamassa noita kanavia, oli siinä vielä aika paljon otettavaa että sai ne kunnolla kohdistettua, mutta nyt on valmista. Hyvä tuli.





Tuli katumus, kun kansi alkaa olemaan niin työstetty, että ei niitä seetejä voi jättää läppäyksen jäljille, joten soitto kansipajalle ja ei muuta kun kantta viemään. Tässä kansi nyt kutakuinkin valmiina.





Nyt on kulmia ainakin monta 8)





Venatkin saivat käsittelyn.



Tässä tulos. (Photobucket käänsi ylösalasin eikä anna kääntää oikeinpäin, olkoot sitten noin)



Vähänhän tuo oli pettymys, kaiken sijoitetun rahan ja vaivan jälkeen. Vaikka eivät liitykkään periaatteessa tuohon tehottomuuteen. Kanava on ahdas, ei hengitä vaan enempää. Ongelma on tuo imukanavan alapinnassa tuleva liian jyrkkä mutka kuulemma. Kuinka paljon sitä uskaltaa oikoa ? Kokemuksia ? Vinkkejä ? ::)

Mistä tietää että rengas on kesärengas ? No rengastekstistä tietenkin ;)



Tämmöisen solenoidin ostin akunsiirtohommaa varten.


« Viimeksi muokattu: 13.04.2016, 00:25:50 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #486 : 12.04.2016, 12:43:31 »
Päävirtakatkaisijaksiko aikomuksissa tuo solenoidi?Eipä oo kyllä koskaan käyny moinen mielessä,mutta tavallaan miksei jos solenoidi vaan kestää pitkiä aikoja olla vetämässä.Vai ymmärsinkö nyt sinnepäinkään oikein tuon tarkoituksen?
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #487 : 12.04.2016, 16:03:05 »
Tuon tehoreleen tarkoitus on ajatuksissa ainakin se, että startatessa solenoidi aukeaa, ja antaa startille virtaa. Kun käynnistyy ja lasketaan starttinapista irti, menee solenoidikin kiinni. Eli tuossa paksussa kaapelissa ei ole jännitettä koskaan muuten kun startatessa, sitä kautta hattu sitä turvallisuutta ettei vaan hitsaa vahingossa ja sytytä autoa palamaan. Kaapeli on 35mm2.

Sitten Päävirtakatkaisijalle tulee auton varsinaiset käyttösähköt, kaapeli 16mm2. Tuohon FIA-mallin päävirta-avaimelle.  Tuossa voisin kuvitella sulakkeenkin kestävän, tuolla aivan akun vieressä (ei kuvassa). Joku 80A, 100A, 150A  ??? Ei oel virtamittaria niin ei voi tutkia noita määriä millään.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #488 : 12.04.2016, 18:45:01 »


Vähänhän tuo oli pettymys, kaiken sijoitetun rahan ja vaivan jälkeen. Vaikka eivät liitykkään periaatteessa tuohon tehottomuuteen. Kanava on ahdas, ei hengitä vaan enempää. Ongelma on tuo imukanavan alapinnassa tuleva liian jyrkkä mutka kuulemma. Kuinka paljon sitä uskaltaa oikoa ? Kokemuksia ? Vinkkejä ? ::)



http://www.topplocksverkstan.se/b20historiskracing.html Tuolla on hyviä kuvia aiheesta, sekä jotain mittaustuloksiakin.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #489 : 12.04.2016, 21:53:48 »
Paljonko oli paine mittauksessa? Kuinka suuri on imuventtiilin alla oleva pienin halkaisija?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #490 : 12.04.2016, 22:05:43 »
En minä tiedä yhtään :buck2: Kertoihan se kaveri niitä mutta tässä vielä kipeänäkin niin ei päähän jäänyt kyllä siltä reissulta kun särky.

Kansi itsessään on tosi hyvännäköinen, ja varmasti kyllä toimiva, persdynoll verraten. Edellinen kansi oli reippaasti huonompi mutta liikutti jo aivan tarpeeksi sekin. Nyt tämän lisäksi tulee tuo 2.1 alakerta. Jännällä odotetaan.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #491 : 12.04.2016, 22:34:47 »
Eli näin  ???



Aletaan tosiaan tekemään kunhan parannutaan lenssusta. Konetta myös pikkuhiljaa ulospäin. Pitää vielä katsoa tuota kantta, saako sitä imukanavan mutkaa oiottua yhtään, etten vaan puhkaise ainakaan :buck2:
« Viimeksi muokattu: 13.04.2016, 00:29:27 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #492 : 13.04.2016, 10:23:35 »
Ahaa,eli ihan niinkuin heittobeenix startillisissakin,en hoksannu että käyttösähköt ei lähekään enään startin persiistä,pelataampa sitä ny varman päälle oikkarin mahdollisuuden kanssa :)
Startin herätteenkin voit sit hyppäyttää suoraan siitä startille tulevasta kaapelista,kun mitä sitä herätettä haarottamaan kahdelle solenoidille,niin jää siitäkin sitten ylimääräinen mahdollisesti hiertyvä pätkä piuhaa pois ;)  :)
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #493 : 13.04.2016, 22:44:16 »
Juu tänään jaksoin mennä paikanpäälle vihdoinkin. Ajattelin joutessani riipasta lämppärin irti, kun siihen uusi kenno oli hyllyllä. Uudesta näki jopa päivänvalon kennoston läpi. Sen asentelin paikalleen ja tällä ekrtaa tiivistin asianmukaisesti kaiken. Nyt sen pitäisi toimia.



Samalla onneksi tuli mieleen tuo loistava imuilman suodatusmekanismi tuulilasin alla ja umpitukossa havuneulasista oleva kenno, päätin laittaa toisen oravanerottimen tuonne lämppäriin, josko tuo vähän rauhottaisi roskien etenemistä lisää.



Sitten lopultakin katsoin että tuolle syttyvirta palikkakasalle tarvitsee tehdä jotain. Yksikkö menee sisälle nyt, ja puola palaa omalle alkuperäiselle paikallensa, kas näin ;)









Semmonen tuli.



Siitä tulikin mieleen, että nyt tarvitsen apua !







Kuten kuvistä näkee, tuo vastus on aivan valmis. Mistä minä saan uuden samanlaisen tuohon :buck2: Onko tämmöinen esimerkiksi passeli tuohon tilalle ? En ymmärrä noista mitään :-[ Tarvitseeko tuota edes välttämättä olla ?

Tässä vielä tuo varustepaketti akkuremppaa varten, sattui löytymään motonetistä anl mini sulakkeita ja sulakerasia, juuri passeli, ostin testiksi 80A sulakkeen.

« Viimeksi muokattu: 13.04.2016, 22:59:36 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -69
« Vastaus #494 : 14.04.2016, 13:11:18 »
Jos tuo sun puola on etuvastuksen vaativa alunperin,niin toki tarvii tuon vastuksen kun on tehty toimimaan alemmalla kuin akkujännite,muuten kuumiaa ja korventaa kärjet tai minkälainen liipaisu systeemi sulla siinä jakajassas nyt sitten onkaan,tuo linkin mukainen ajaa varmaan asiansa ;)Tuommoiseen etuvastukselliseen  puolaan pitää/kannattaa sitten vetää suora virran syöttö ohi vastuksen startin ajaksi jotta kipinä on voimakkaampi startin ajan kuten on tarkoituskin ;)Tokihan voi myös vaihtaa semmoisen puolan joka ei vastusta tarvitse mutta minusta tuo vastuksellinen on parempi varsinkin käynnistyvyyttä ajatellen ;)
Hmm.vai onko tuo vastus kuitenkin lämppärin moottorista kun en muista enään millainen vastus Amazontissa siinä oli?Jos se siittä on niin tartteehan sekin sen jos haluaa että siinä se toinenkin nopeus toimii ;)
« Viimeksi muokattu: 14.04.2016, 13:21:02 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo