Ah arvolla ei tosiaankaan ole juuri markkinointiarvoa suurempaa merkitystä. Tärkeämpi arvo normaalikäytössä on juurikin CCA arvo, eli kylmäkäynnistyksessä irtoava maksimi virta. EN normin mukaan tuollainen perus 60Ah akku antaa skaalalla 350-500A, tuosta voi sitten alkaa päättelemään kumpi on parempi.
Halpisakut on jotain 300 rapiat, ja ns. laatuakut lähempänä 500:taa. Molemmat siis tuon 60Ah. Enää ei valitettavasti merkkikään kerro koko totuutta, sillä mm. Exide valmistaa akkunsa Romaniassa (juu tottakai laatukriteerit on eurooppalaisella tasolla, kuten tietysti muillakin...)
AGM akuista juttelin erään ko. tuotetta edustavan myyjän kanssa, ja hän taas kertoi että AGM on hyvinkin tarkka lataus virrasta. Liian suurella virralla ladattaessa akku kuumenee, ja tuhoutuu sen myötä totaalisesti. Tästä syystä AGM:iä ei mielellään myydä venekäyttöön, sillä niissä on useimmiten teholaturit jotka puskee virtaa liikaa, ja sen myötä tuhoaa vajaassa varauksessa olevan akun.
Optima lienee paras, vaikkakin kallein. Sitä suositaan ainakin hälytys ajoneuvoissa, joissa joudutaan syväpurkaamaan akkua useammin kuin siviilikäytössä. Normi kalsium-kalsium nesteakku kun ei kovinkaan hyvin kestä jatkuvaa syväpurkausta.