Proturbo  Autodiagnoosi

Pysäköintilämm. Vaatii huollon

  • 115 Vastauksia
  • 55934 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #60 : 20.01.2017, 22:12:36 »
Softia Webastoon liittyen on olemassa ainakin neljä: "CPM reload" ja "CPM upgrade" molempiin malleihin. Ilman muuta ovat asentaneet TT-V:n softat, koska softat tilataan Ruotsista VIN-numeron perusteella ja omamekaanikko ei ole sisäistänyt lainkaan latauksen tarkoitusta. Saas nähdä onnistuuko kaupungin toisella laidalla paremmin. Jotakin asentaja joutuu "kikkailemaan", että saa "väärän" auton softan ladatuksi ja asennetuksi. 

Älä lähde Käyttöautolta ennen kuin saat laitteen toimimaan tai ainakin selvän diagnoosin mikä sitä vaivaa. 
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa ByPerttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #61 : 27.01.2017, 19:37:52 »
Päätösjakso: Maanantaina oli tosiaan Käyttöautossa aika ja vesiperähän sieltä tuli, osasivat vaan kertoa että toisessa huollossa on ajettu jo softat ja vika on lämmittimessä. Soittelin sitten Nivalaan ja sain varaosakoodin oikeille softille ja siinähän se vika olikin, ihan eri koodit. Soittelin uudelleen Käyttöautoon ja kerroin minkä varaosakoodin mukaan oikea softa löytyy ja ensiksi ei löytynyt jolloin puhelimessa kuului kun joku huusi että ota rekisterinumero pois siitä hausta - avot, johan löytyi. Tänään sitten uudelleen Käyttöautoon ja oikea koodi sisään ja nyt pelittää, ajossa lähti lisälämmitin käyntiin ja pysyi päällä. Ajastin on vielä testaamatta mutta eiköhän se viikonlopun aikana tule testattua. Kustannuksia tuli kahdesta Käyttöauton keikasta 30+98,60=128,60€.
Kaikkiaan lämmittimen vaihto maksoi siis minun kohdalla 890€, normaali tuurilla pitäisi mennä noin 750 eurolla.

Opittua: Vevo-lämmittimeni varaosakoodi ei tahtonut löytyä koska huollossa näppäilivät ensiksi rekisterinumeron joka jotenkin sulki muut mahdollisuudet. Vasta kun rekisterinumero poistettiin, oikean Vevon varaosakoodin pystyi löytämään. Kysykää siis Nivalasta lämmittimen tilatessanne koodi joka löytyy sinisellä kun ottaa rekisterinumeron pois, nopeutuu homma huomattavasti. Eivät oikein aluksi tykänneet kun heitä neuvoi mutta lopuksi omamekaanikko oli jopa testannut että lämmitin käynnistyi.

Ja lopuksi pitää mainita että kyllä Tampereen alueella toimiva Käyttöauto loppujen lopuksi palveli hyvin vaikka aihe olikin heille hiukan outo. Ymmärrän sen ihmetyksen kun asiakkaana pääsee neuvomaan, oli taskussa hyvät karkit Nivalasta.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2017, 23:40:05 kirjoittanut ByPerttunen »
XC60 D5 R-Design 2011
Ex: V70 D3 Summum 2011
Ex: V70 2,5T Titanium 2004

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #62 : 27.01.2017, 19:55:31 »
Pääasia kaiketi, että lopulta toimii. Yksi tarinan opetuksista lienee, että alkuperäisen lämppärin olisi saanut noin 400 eurolla kuntoon yhdellä käynnillä sinisellä. Toisaalta nyt uudenkarhea vevo toimii 4-5 vuotta ilman murheita... kunnes vesipumppu tai polttoainepumppu sippaa...
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa ByPerttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #63 : 27.01.2017, 20:19:23 »
Pitää paikkansa, ensimmäinen yhteydenotto Webastoliikkeeseen joka kertoi kuuntelematta oireita että koko lämmitin pitää vaihtaa, laittoi vastarintaliikkeen päälle. Tässä nyt kumminkin neuvoja seuraaville, ei tarvitse keksiä pyörää uudelleen. Ja tosiaan isot propsit Nivalaan, toinenkin Vevo tuli jo postissa siltä varalta että ekassa on jotain vikaa. Siellä homma toimii, suosittelen!!!
XC60 D5 R-Design 2011
Ex: V70 D3 Summum 2011
Ex: V70 2,5T Titanium 2004

Poissa ByPerttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #64 : 28.01.2017, 22:12:58 »
Ja sitten vielä lopullinen kuittaus, eli ajastimella oli hytti lämmin. Jos jollain on tarvetta korttivikaiselle Thermo Top V -mallin Webastolle niin löytyy tuolta kierrätyksestä. Kiitoksia muuten kaikille "rojektiin" osallistuneille, tämä on mainio foorumi tällaiselle pääsiäiskämmenelle! Nyt V70 saa hintalapun ja seuraavaksi tutustutaan XC60 maailmaan.
XC60 D5 R-Design 2011
Ex: V70 D3 Summum 2011
Ex: V70 2,5T Titanium 2004

Poissa matwe

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #65 : 31.01.2017, 19:18:32 »
Itselle teimme juuri TT V:n remontin. Ei lähtenyt enää käymään ja lopulta riittävän määrä epäonnistuneita käynnistysyrityksiä veti laitteen "vikatilaan" eli "polttoainelämmitin vaatii huollon".

Palopesä oli halki, liekkivahti viallinen, hehkunsihti tukossa jne. Lisäksi pakoputki oli hapertunut aivan palasiksi. Auto V70 2.4D MY10, käyttöönotto 10/2009, ajettu 145 tkm.
En tiedä kuinka edelliset omistajat ovat lämmitintä käyttäneet. Itse en käytä jatkossa ajonaikaista lämmitystä jos ei ole tarvetta (ja ptikää ajoa). Pyrin kuitenkin jatkossa käyttämään säännöllisesti ennen ajoa esilämmityksenä ja niin ettei karstoittuisi. Tarvittaessa pitemmillä matkoilla sitten ajonaikaista, muttei pätkäajossa sitä päälle.

Remontin hinta oli 820 euroa!!!, josta osat 382 eur (poltin TT-V D BSVW, varaosakoodi KW9021763A), paloilmaputki 34 eur (KW1320843AD18 MM L 500 MM) sekä pakoputken kiristin 9 eur (24-26 mm, KW1320103A), jäähdytysneste 4 eur. Loput työtä 384 eur.

Tuon osan olis saanut Saksasta hintaan 240 eur (+postikulut): http://tinyurl.com/hm8k4gx Ainakin kuvan paketissa on sama varaosanumero. Jotta suomilisää oli taas reilusti, mutta ei voi mitään.

Vaihtoehto olisi ollut siisrtyä suoraan Evoon esim. hankkimalla sen tuolta http://tinyurl.com/jxcr77f (vaatii lisäksi kauko-ohjaimen). Tuohon Evoon kaiketi käy TT-V:n letkut suoraan. Sitten joko ohjelmointi Volvolla vai voiko TT-V:stä siirtää ohjainkortin tuohon Evoon, jolloin pitäisi toimia suoraan? Ohjelmointihan tehdään tuohon piirikorttiin, eikös, joka keskustelee Volvon kauko-ohjaimen ja viiksen kanssa?

Uuden Evon hankkimalla olisi luultavasti selvinnyt ainakin meidän omistuksen ajan ilman huolia (n. 6 vuotta). Nyt vähän pelottaa, meneekö joku muu osa tuosta TT-V:stä, yleinen vika tuo ohjainkortin hajoaminen. Ohessa linkki opinnäytetyöhön, jossa käsitelty seikkaperäisesti Eberiä+Webastoa. Tuo ohjainkortti sijaitsee huonossa paikassa, äärimmäiset lämpötilan vaihtelut hajottavat juotoksia, jolloin lämmitin ei sitten toimi. Tässä linkki: http://tinyurl.com/zpmyqfc

Itse olen kerran juotattanut/korjauttanut Volvo 850:n mittariston piirilevyn. SRS-valo ei palanut, tv-korjaaja löysy kylmäjuotoksia ja hoiti asian kuntoon 20 eurolla. Siniseltä tiskiltä olis saanut uuden mittariston n. 800 eurolla. Kai tuosta Webaston piirikortistakin on juotokset käytävissä läpi aivan samalla lailla.

Niin: tässä TT-V:n remontissa tarjottiin uutta laitetta hintaan 1500 eur+asennus. Kyseessä ei ollut Bilia/Sininen tiski.

Kiitos foorumilaiseille tiedon jakamisesta ja etenkin ByPerttuselle seikkaperäisestä kuvauksesta ja siitä, miten ongelma ratkesi . Tällä kertaa en saanut siitä juuri rahallista hyötyä, mutta jatkoa varten tietoa kylläkin. Palasimme Volvo-kantaan yhden Opel Vectran (2005) ja Honda Accord dieselin (2004) jälkeen.

Tässä kuva vanhasta polttimesta + pakoputken jämistä.



Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #66 : 31.01.2017, 20:41:39 »
Mielenkiintoista lukea, miten paljon webastoihin saa rahaa uppoamaan. Muistaakseni uusimmassa Volvoviestissä kaupattiin lisälämmittimen perushuoltoa hintaan 99 € ja vaativampi setti sisälsi myös uuden poltinyksikön hintaan 399 €. Molemmissa huolloissa tehdään samat temput eli laite puretaan osiin ja kasataan takaisin. Siten työn osuus on tuo ensimmäinen ja poltinyksikölle jää hintaa 300 €. Nämä siis sinisen hintoja. Ehkä voimassa vain määräaikaishuollon yhteydessä tms.

Itsekin vältän merkkiliikettä viimeiseen asti, mutta aina se ei suinkaan ole kallein vaihtoehto.

Sen verran olen itsekin weba-asiaa harjoitellut, että tunti siinä kuluu, kun ottaa weban käteen, purkaa poltinyksikön pöydälle, kasaa takaisin ja laittaa weban autoon takaisin pöhisemään. Pakkasnestettä tarvii lisätä kahvikupillisen.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #67 : 02.02.2017, 07:44:16 »
Kyselin juuri kiertovesipumpun vaihtoa -15 mallin d4. Sinisen hinta töineen 500€  :o

No onneksi sain kaverin lukijalla vielä henkiin.
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #68 : 02.02.2017, 08:35:21 »
Kyselin juuri kiertovesipumpun vaihtoa -15 mallin d4. Sinisen hinta töineen 500€  :o

No onneksi sain kaverin lukijalla vielä henkiin.
Tuossahan on vielä takuu voimassa eli käynti sinisellä ei maksa mitään... Vai taitaa sittenkin olla jo kolmas vuosi menossa, mutta good will auttaa siinäkin tapauksessa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #69 : 02.02.2017, 10:01:37 »
Eipä enää mee takuuseen +300tkm ja 11/14 käyttöönotettu kysäsin jo :'(
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa justindr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 151
  • www.vrcf.fi
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #70 : 08.02.2017, 08:20:09 »

Remontin hinta oli 820 euroa!!!, josta osat 382 eur (poltin TT-V D BSVW, varaosakoodi KW9021763A), paloilmaputki 34 eur (KW1320843AD18 MM L 500 MM) sekä pakoputken kiristin 9 eur (24-26 mm, KW1320103A), jäähdytysneste 4 eur. Loput työtä 384 eur.


Tuo polttimen hinta on maahantuojan ovh. hinta, tuosta olisi varmaan jo tinkaamalla saanut jonkun kympin hinnasta pois.
Aika kallis on tuo työn osuus tuossa projektissa, Oulussa Suomen autohuollossa olisi lämmitin irrotettu, purettu ja puhdistettu ja kasattu takaisin 170 eurolla. Eikä tuo polttimen vaihto tuo siihen yhtään lisää työtä.


Poissa Keke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #71 : 13.12.2018, 07:43:07 »
Täälläkin webasto-ongelmia. Auto on V70 2.4D, vm-2010 ja lämmittimenä Thermo Top V. Webasto on toiminut moitteetta useamman vuoden mutta pari päivää sitten ei enää lähtenyt käyntiin ja muutaman yrityksen jälkeen näyttöön tuli tuo otsikossa mainittu teksti, eli lämmitin meni lukitukseen. Seuraavat vikakoodit löytyi:

CPM-B1D3194
CPM-B1D241E
CPM-B1D3468
CPM-B1D3292

Voiko näistä päätellä, missä vika on? Lähinnä mietin, että kannattaako suunnitella lämmittimen korjausta vai koko laitteen uusimista (VEVO?)

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #72 : 13.12.2018, 16:18:38 »
Täälläkin webasto-ongelmia. Auto on V70 2.4D, vm-2010 ja lämmittimenä Thermo Top V. Webasto on toiminut moitteetta useamman vuoden mutta pari päivää sitten ei enää lähtenyt käyntiin ja muutaman yrityksen jälkeen näyttöön tuli tuo otsikossa mainittu teksti, eli lämmitin meni lukitukseen. Seuraavat vikakoodit löytyi:

CPM-B1D3194
CPM-B1D241E
CPM-B1D3468
CPM-B1D3292

Voiko näistä päätellä, missä vika on? Lähinnä mietin, että kannattaako suunnitella lämmittimen korjausta vai koko laitteen uusimista (VEVO?)
Vapaasti suomennettuna:
CPM-B1D3194 Liekki havaittu ennen normaalia toimintaa
CPM-B1D2411 Hehkutulppa, oikosulku maahan
(CPM-B1D2415 oikosessa plussan suuntaan tai avoin kytkentä)
CPM-B1D3468 Lämmitin lukittu
CPM-B1D3292 Useita liekin keskeytyksiä lämmityksen aikana

Tästä voi päätellä, että hehkutulppa on oikkarissa tai ei kytke kunnolla. Varaosanumero 31348825.
Voisi olla järkevää vaihtaa koko palopesä 31202606, sillä hehkutulppa tulee siinä mukana.

Sitä vaan ihmettelen, että mistä sait nuo vikakoodit, mutta et samalla niiden tulkintaa?
« Viimeksi muokattu: 13.12.2018, 16:23:26 kirjoittanut hessu80 »
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa vk_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #73 : 09.01.2019, 14:08:48 »
Omassa volvossakin syttyi tuo 'pysäköintilämmitin vaatii huollon' -valo viime viikolla ,eikä webasto enää lähde päälle.

Sattuuko foorumilaisilla Oulun seudulla olemaan vikakoodinlukijaa jolla saisi luettua tuon koodin? Tähän asti webasto toiminut hyvin. Auto xc60 2.4d 2010.


Poissa COPTABALA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #74 : 09.01.2019, 22:01:17 »
Taas temppuilee mullakin. V70 2010. Viime talvena uusittiin palopesä ja paloilmapuhallin (en muista vaihdettiinko korjaamolla muutakin) ja tähän aamuun saakka toimi hienosti.

Nyt kun yrittää käynnistää niin paloilmapuhallin alkaa hurisemaan, mutta noin 5 - 30 sek jälkeen ilmoittaa että pysäköintilämmitin on off. Ajaessa yritin pakkokäynnistää kanssa ja ehkä kymmenennellä kerralla lopulta käynnistyi ja jäi päälle vaikka moottorin sammutti (pakokaasua tuli webaston pakoputkesta).

Ei oikein viittais vesipumppuunkaan, vai osaako se temppuilla niin että välillä jäis jumiin ja lämpimällä nesteellä kiertää.

Tai sit se ihana ohjainkortti.

 

Samppasport  Futurez