Viimeiset pari aikaa on mennyt tuon polttoainetankin kanssa. Hiukan mietiskelin, että miten saa kaikki ruosteet pois kun sitä on oikeastaan joka paikassa. Ulkopinta nyt olisi mennyt hiekkapuhaltamalla, mutta en oikein vakuuttunut siitä, että saisin kaikki hiekat tankin sisältä pois. Sitä kun kuitenkin olisi sinne mennyt suojaustoimenpiteistä huolimatta.
Joten tongin tontin laidalta vasikoiden juottokaukalona käytetyn vanhan ammeen, jonne sekoitin liemet
Agrista 2 pönttöä sitruunahappoa
Puli puli
Tuo meni vain niillä osin hiukan pieleen, että tuo sitruunahappo rupesi syömään ammeen keraamista kalkin irti, siksi tuo maidonvalkea sävy
22.12. taisin laittaa tuon tuonne uimaan ja se ehti uida liemessä reilun viikon. Luonnollisesti sillon tällöin teräsharjalla harjaus nopeutti puhdistumista. Välillä kääntelin tankkia ja lopulta tuloksena putipuhdas tankki
Pikakuivaus
Sisäpinta piti tietty pinnoittaa jollakin. Arvoin eri vaihtoehtojen välillä (sähkösinkitys tai maalaus) ja päädyin jälkimmäiseen. Maalikaupasta hain maalia, Inerta Primer 5:ttä. Kyseinen maali on vain yksi monista Inertan tuoteperheestä, joka kestää jatkuvasti polttoainekostetusta.
Maalit sisälle, reiät umpeen ja pyörittelyä.
High Tech -maalinvalutuslaite
Seuraavana päivänä varovainen kurkistus sisään
Ei tuo pinta nyt tasaisimmasta päästä ole, mutta ihan sama. Tämä on kuitenkin vaan polttoainetankki
Annoin tankin vielä kuivua päivän, ennekuin maalailin ulkopuolen. Inertaa en päällipuolelle laittanut vaan Upolin happomaalia.
Taas päivä kuivattelua ja vielä päälle ruostesuojamäskit
Tuli ehkä liian hyvä, mutta kelpuutetaan silti
Vielä olisi jäljellä tuo tankkilaitteen kunnostus..