Autodiagnoosi  Carcom Oy

S/V40 (vm.96-04) hankinta

  • 220 Vastauksia
  • 103866 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #120 : 19.10.2014, 09:49:03 »
Laitetaas nyt varmuuskyssäri tännekin. Ekalla sivulla kun kyselinkin jo ja linkitin tuon exä v40 vollen niin nyt exää ei enää se auto kiinnosta kun on alla surkeet kumit ja renkaat kuluu todella epätasasesti ja aloin miettiin jos lunastais tän itselle pilkkahinnalla. Kyseessä varmaan olis alustaremontti eikä mitään sen kummempaa. Lienen oikeilla jäljillä?

Autohan on ilmastoitu v40 vm 98 1.8 bensa ja kilometrejä takana sisäänajon verran eli päälle 300tkm  :P Autosta meni nokkahihna joskus poikki ajossa ja remontti tehtiin jossain korjaamolla sitten. Muuten autossa ei ole mitään vikaa ruostekohtia lukuunottamatta. Itekin ajelin autolla paljonkin joten tuttu peli siinä suhteessa.
V70 TDI

Poissa juippi w8

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #121 : 26.12.2014, 12:53:07 »
1.9l 98vm t4 volle olis tossa kiikarissa.
katselin tätä sivua mutta en löytäny tarpeeks laajaa tieto kokemusta. eli kertokaas nyt jotain kokemusta ja mimmosia vikoja noissa tulee ja onko kaliita?

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #122 : 26.12.2014, 13:15:37 »
1.9l 98vm t4 volle olis tossa kiikarissa.
katselin tätä sivua mutta en löytäny tarpeeks laajaa tieto kokemusta. eli kertokaas nyt jotain kokemusta ja mimmosia vikoja noissa tulee ja onko kaliita?

Helmakotelot kannattaa tarkistaa huolella, ne "mädätysmuovit" ovat petolliset ja ruostepeikko muhii siellä piilossa. Takavalojen hapettumat ovat myös yleinen vaiva, samoin kun vaihdevivuston väljyys. Tuossa nyt muutama syynättävä seikka.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #123 : 26.12.2014, 16:56:34 »
Teenelosessa on volvon laatikko joten siinä ei niitä väljiä puslia oo kepissä.
Helmat ja kaaret mätänee. Ahdin on monesti vaihtokunnossa 250tkm jälkeen.
Vauhtipyörä saattaa myös kolkattaa.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #124 : 03.03.2015, 21:39:23 »
Osto aikeena olis 330tkm ajettu -98 s40 t4. Mitäs olis tärkeitä huomioon otettavia tarkastuksia auton huoltohistoriasta sekä itse autosta paikanpäällä? Itselle tulee mieleen tuo kaksoismassa ja turbo, mistä täällä onkin jo mainittu. Ois hyvä jos joku osais jotain kertoa, kun ei oo tullu perehdyttyä näihin etuveto volvoihin. Ainut tieto tällä hetkellä on, että jakopää tehty vastikään ja joku paikka jouduttu jo hitsaamaan helmaan muistaakseni.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #125 : 03.03.2015, 22:19:52 »
Kannattaa ne helmat ja takakaaret kopeloida hyvin.
Perus kilinät ja kolinat vielä lisäksi kuunnella, plus nuo mitä jo itte sanoit.

Poissa Lotja-Volle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #126 : 28.03.2015, 23:05:14 »
Olen katselut "uutta" volvoa, lähinnä 240 on ollut mielessä mutta toisena vaihtoehtona on ollut s40. Tällainen ilmoitus pisti silmään, hirvitarrat lokasuojissa...

http://www.nettiauto.com/volvo/s40/7134622

Miltä vaikuttaisi? Itsellä ollut nuorempana 144 pari kappaletta ja nyt v70 vm. -98 joten s40 en tiedä juuri mitään...

Poissa Lotja-Volle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #127 : 30.03.2015, 17:41:18 »
Lisäyksenä edelliseen että autossa palaa abs-valo vaikka on juuri katsastettu?

Ensi lauantaina olen mahdollisesti menossa katsomaan joten kaikki apu, vinkit yms. ovat tervetulleita...

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #128 : 04.05.2015, 20:22:17 »
Työ matkakäyttikseks ois halpa ja hyvä hakusessa.. http://www.nettiauto.com/volvo/v40/7163412 ko. autoo kattellu. Mites tuo rellun kone on kestävyydeltään? Ja muutenkii kuinka paljon huoltoja ko. autot vaatii.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #129 : 05.05.2015, 00:32:09 »
Eiköhän tuolla vielä työntele pitkänmatkaa kun on kansikin just rempattu.
Normaalihuolloilla menee niinku muutkin autot. Tuota rellun lootaa jotkut jännittää..

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13519
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #130 : 05.05.2015, 08:47:44 »
Eiköhän tuolla vielä työntele pitkänmatkaa kun on kansikin just rempattu.
Normaalihuolloilla menee niinku muutkin autot. Tuota rellun lootaa jotkut jännittää..
jos se loota jännittää sen voi sen mutterin kireyden tarkistaa tai tarkistuttaa siitä huoltoluukusta, ainut että menee lootaöljyt vaihtoon ja sekään ei välttämättä ole ollenkaan huono asia... kustannukset teetettynäkin on ykkös satasissa.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #131 : 05.05.2015, 12:14:20 »
jos se loota jännittää sen voi sen mutterin kireyden tarkistaa tai tarkistuttaa siitä huoltoluukusta, ainut että menee lootaöljyt vaihtoon ja sekään ei välttämättä ole ollenkaan huono asia... kustannukset teetettynäkin on ykkös satasissa.

Remonttien/huoltojen tekeminenhän ei omalla kohalla oo muuten ongelma, kun vaan ajan ja rahan suhteen... Ite pystyn ja osaan tai vaikka opettelen tekemään minkä tahtojaa remontin. Mikäs näissä on tuo jakopään vaihtoväli, kun nykysellä omistajalla ollu jostan -13 syksystä lähtiin eikä oo ko. remonttia tehny, sillä vaan että jos hyvinnii paljon jatko-ajalla mennään nii omallla tuurilla se laukiaa jo kotimatkalla.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #132 : 05.05.2015, 13:45:35 »
75000/4v on jakopää tuossa moottorissa.
Luulis, että tuossa kansirempan yhteydessä on jakoremppa tehty. Jos ei niin samantien uus remmi.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #133 : 05.05.2015, 13:52:06 »
75000/4v on jakopää tuossa moottorissa.
Luulis, että tuossa kansirempan yhteydessä on jakoremppa tehty. Jos ei niin samantien uus remmi.

Myyjän mukkaan ei oo ainakaan tehty, eli välitön jokopääjumppa. Melko suolasen hintanen tuo jakopää satsi... http://www.topautoosat.fi/contitech-1211230.html
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #134 : 05.05.2015, 13:59:50 »
Motonetissä remmi, kiristin + ohjain ~120€ muistaakseni.
Kannattaa ostaa irto-osina nuo hilut. Pakettina kalliimpi...

 

Kulkukoira  Proturbo