Autoracing  KL-varaosat

S/V40 (vm.96-04) hankinta

  • 220 Vastauksia
  • 103917 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #135 : 05.05.2015, 14:05:25 »
Motonetissä remmi, kiristin + ohjain ~120€ muistaakseni.
Kannattaa ostaa irto-osina nuo hilut. Pakettina kalliimpi...

Tuolta oli halvin minkä löysin ja olihan siinä näköjään inan sarja kanssa 80€. Ja omien laskelmien mukkaan pakettina saa halvemmalla. Ja mikä on tuo hammaspyörä, mikä puuttu joistakii sarjoista?
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #136 : 05.05.2015, 14:26:48 »
En kyllä tiiä, oisko tuo öljypumpun pyörä tai jopa alapyörä.
Enpä oo itte vaihtanu koskaan muuta kun remmin, kiristimen ja ohjaimen. 4 tai 5 kertaa taisin jakopään tehdä omaan tollaseen.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #137 : 05.05.2015, 14:31:24 »
En kyllä tiiä, oisko tuo öljypumpun pyörä tai jopa alapyörä.
Enpä oo itte vaihtanu koskaan muuta kun remmin, kiristimen ja ohjaimen. 4 tai 5 kertaa taisin jakopään tehdä omaan tollaseen.

Noh kuhan auton saa pihhaan nii purkaa ja kohtoo mitä sinne uusitaan.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #138 : 08.05.2015, 17:45:58 »
Työ matkakäyttikseks ois halpa ja hyvä hakusessa.. http://www.nettiauto.com/volvo/v40/7163412 ko. autoo kattellu. Mites tuo rellun kone on kestävyydeltään? Ja muutenkii kuinka paljon huoltoja ko. autot vaatii.

Huomenna ois tarkotus lähtee ko. autoo kahtomaan. Hiukkasen vaan mietityttää, että jos muuten on ok. nii uskaltaako sillä silti lähtee 200km kotia ajelemmaan, kun jakopää on huoltovihkosen mukkaan tehty viimeks 2010 358tkm kohalla eli aika rajusti on vaihtoväliä venytetty.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #139 : 08.05.2015, 20:16:25 »
Eikai se ihan tosissaan oo käyttäny kantta pöydällä ilman remmin uusimista?
Sehän on jo remontin aikaan ollu vaihtoväli täynnä..

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #140 : 08.05.2015, 20:24:14 »
Eikai se ihan tosissaan oo käyttäny kantta pöydällä ilman remmin uusimista?
Sehän on jo remontin aikaan ollu vaihtoväli täynnä..

no puhelun perusteella ko. henkilö ei kuulu kastiin joka omat kätesä näitten kanssa likkaa. Oli teetättäny sen kans remontin jossakii eli voi olla että ko. pulju on samalla sinne sen remmin sipassu vaihtaa. vaikuttas melko uskomattomalle jos nuin rajusti vaihtovälin pystys ylittämään ilman että mikkään alkaa oireilla.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa -linttamummo-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #141 : 19.06.2015, 17:41:03 »
Olis kiikarissa yks kaverin -03 s40 2.0t automaatti. Mites paljon porukka on saanut lastuttamalla tehoja noista? Miten usein laatikkoöljyt tulee vaihtaa? Ja paljon itse maksaisitte n. 200k ajetusta yksilöstä?
S40 2.0t classic -03

Poissa Juice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #142 : 27.09.2015, 22:19:57 »
Minkälainen yhdistelmä on s40 (-98) B4204T koneella ja aw50-42 tomaatilla. Minkälainen kulutus ja kuinka vikaherkkä, koneet vakiona kestäviä?
Volvo V70 Classic  2.4 20V aut. -00
Ford Focus 1.6 aut. -00

Poissa Harri1

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Volvo S40 2.0 118kW vm.1998 ostamassa tällaista.
« Vastaus #143 : 10.10.2015, 12:54:54 »

     Tervehdys kaikille foorumilaiselle  :) :)

Olen uusi tulokas, vaikka ikää on riittävästi. Olen ostamassa kakkosautoksi otsikon mukaisen Volvon.
Ajoin tänään kyseisen auton. Ajolleen aivan ok.  Ajettu päälle 251 000 km:ä. Ei huoltokirjaa.
Ajotuntuman jälkeen oletan kilometrimäärän olevan aika lähellä oikeaa lukemaa.

Reippaan  koeajon jälkeen pakoputkien päitä katsellessa näyttäisi polttavan tasaisesti. Huoltovalo palaa. Ollut nykyisellä omistajalla 2 vuotta jokapäiväisessä käytössä. Itse huoltanut auton. Öljyä kone syö jonkin verran. Koneen alusta kuiva, lukuun ottamatta öljynpoistoaukon ympäristöä. Jakohihnan vaihdosta ei ole muuta tietoa kuin nyk.omistaja ei ole vaihtanut ainakaan.
Kun tyhjäkäynnillä painaa hieman kaasua ja löysää,  käynti "ontuu" sekunnin / kaksi ennen kuin saavuttaa uudestaan tasaisen tyhjäkäynnin. Kiihdyttäessä ei mitään ongelmia.

Auto kiinnostaa, on ikäisekseen ihan ok, verrattuna mitä olen katsellut viimepäivinä.

Millaisiin oleellisiin asioihin pitäisi nyt kiinnittää huomiota, ettei tarvitsisi heti aloittaa jotain suurempaa, esim, koneremonttia, tms?

 terv: Harri1

Poissa Dife

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #144 : 03.02.2016, 15:03:24 »
Olen miettinyt s40.stä kakkos autoksi ja erityisesti kiinnostaa ph2 turbo automaatti. Osaatteko sanoa onko noissa turbo koneissa eroja kestävyyden tai luotettavuuden kannalta?
Onko jotain erityistä mitä kannattaa oottaa huomioon koeajolle mentäessä. Myös mielipiteet yleensä tervetulleita.

Poissa juhi98

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #145 : 14.02.2016, 23:34:24 »
moro

Toivottavasti tuleva aloitteleva volvokuski tarvitsee tietoa!
Luin tuolta x40 foorumilta näiden t4 s40 eroja ja siellä valiteltiin ph1 vikoja verrattuina uudempiin, joten mitä tyyppi vikoja niissä on mitkä on uudempiin korjattu?
Kiitos vastauksista etukäteen!

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #146 : 15.03.2016, 13:09:07 »
Morjens!

Nyt ois ajatuksena vaihtaa autoa ja tommonen T4 s40/v40 kiinnostais, eli B4194T koneella varustettu ja tietysti manuaali.

Olen siitä asti kun ajokortin sain kärvistellyt noiden takavetoisten laatulaitteiden kanssa ja niitä on nyt takana yli 10 ja nytkin alla vielä 940 turbo man.

Kokemusta on siis 240, 740, 760, 940, 960 kikottimista ja koneista laidasta laitaan.

Muutenhan en ikinä luopuis nykyisestä rautakuutiosta muuten kun että omillaan asuvana opiskelijana jolla tulee paljon kilometrejä alkaa kulutus painamaan.

Rautakuutio imee lastutettuna ja ahdot nostettuna 11.85l/100km minun ajolla (seuranta 2300km ajalta sekalaista ajoa). Nainen kun ajaa kulutus on hieman pienempi.

Vakuutus maksut minulla on noin 800e/v osakasko ja verot noin 250e/v eli pakolliset kulut (1050e/v)

Nyt se itse asia. Mitä tommonen manuaalinen x40 T4 (200hv) Syö kaupunki/seka/matka ajoissa? Millaset ihmisten ylläpitokulut on noissa (vakuutukset + verot)?

Mietin että tuleeko x40 hankinta yhtään halvemmaksi loppujen lopuksi. Diisseliä ei ole varaa ylläpitää ja yleensä taloudelliset bensakoneet on tylsiä...

Mitä tyyppivikoja x40 sarjalaisissa on? Mitkä ois huomion arvosia seikkoja jos sellasta lähtee hakemaan, nyt hintahaarukka on 2000e +/-500e, moottori T4 ja manuaali aski. Kilometrejä toivottavasti 200-250tkm... Minkä hintaset osat näihin on? Eikös nää nyt ollu volvo/rellu/mitsuja?

Kestääkö näissä laatikko ja kytkin pientä piristystä? T4 lienee muuten pitäis olla aika kestävä pata, luulis sen ainakin 250hv sietävän vakio sisuksilla ilman mutinaa...

Kiittäen ja kumartaen vastauksista

-VinskiMo
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #147 : 15.03.2016, 14:28:37 »
Bensiiniä meni kaupunkiajossa 11-15L, matkassa joku n.8L ja sekalaisena se 11-12L satkulle. Menee varmasti vähemmälläkin jos sievästi ajelee.
B4194T (98-99) ja B4194T2 (00) on parhaita vaihtoehtoja tosiaan jos meinaa vähänkään viritellä. Uudemmissa ei tahdo vakionakaan lohko kestää.
Vakuutuksien hintoja en muista. Varaosat kohtuu edullisia.
Helmat ja kaaret kannattaa tämän ikäsistä jo kopeloida tarkkaan.
Alusta mitsun, muuten Volvo. T4 ei oo yhtään renaultin osaa, vaikka toisin monesti väitetäänkin. Laatikko kestää maailmanloppuun. Vakio kykä ja moottorin sisuskalut kestää nuo tehot kyllä.

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #148 : 12.04.2016, 10:48:19 »
Tulipa vastaan tarjous volvosta, joka alkoi aiheuttaa kuumetta.
S40 1.8 -98, rullattu n.370tkm. Helmat ja kaaret sisältää vielä peltiä muovin lisäksi, ulkona käytön jälkeä näkyy.
Sähköllä näyttää kaikki hilavitkuttimet melkein toimivan ja "jalopuuta" jopa sisältää.
Jos jonkun entinen niin mielellään infoa, tuommonen kullanvärinen ja rekkari EIS-xxx.
Onkohan noilla metreillä jo lopussa, entinen 940 oli rullattu jo reilut 400tkm ja hyvin pelas?

Päivitys:
Tulipa ihmeteltyä laitetta (en käynyt koeajolla) ja ensimmäisenä pisti silmään. 
Jarrujen huutomerkki sekä abs palaa, ja pellin alla tarrassa jakopää 225tkm -08.

Jos joku sattuu omistamaan tälläisen kikottimen koodien lukutaidon+masiinan tässä helsingissä, pistä viesti  ;)
« Viimeksi muokattu: 15.04.2016, 19:43:14 kirjoittanut havock »
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: S/V40 (vm.96-04) hankinta
« Vastaus #149 : 12.04.2016, 10:56:57 »
Kyllä tuolla vielä ajelee kunhan on huollettu hyvin.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo