RallyBaron  Samppasport

Poistoon.....

  • 22 Vastauksia
  • 10530 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Styroxi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Styroxi-Volle 240GL Vm:85 puhaltimella?
« Vastaus #15 : 17.03.2016, 13:46:11 »
Juu 86mm tarkoitin.. tuli kirjoitus erhe..
16v koneeseen on oikeastaan kaikki teetätetty Ross pistonsilla Amerikassa..

Poissa Styroxi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Styroxi-Volle 240GL Vm:85 puhaltimella?
« Vastaus #16 : 13.04.2016, 23:14:07 »
Täällä tapahtunut kaikenlaista,, jäänyt vaaan päivittämättä tämäkin..
Elikkä moottoriksi valikoitui B234F 16v (740) jonka tilasin tosiaan ruotsista bildelsbasen.se toimituksineen koko motti maksoi suomeen 611€ moottorilla oli ajettu 16.000ml.
Noh tiistaina tuli purettua koko motti atomeiksi, ja nyt alkaa osien hommaaminen koneeseen..

Kori on tullut lomilla hitsailtua kokonaan, eli ei enää ruosteita. Sekä koppa tuli myös putkitettua. Putkituksista tuli kiinteät eli ei pultattavat. Sekä sisusta vedetty jo pohjamaaliin.. (kuvia seuraavaan postaukseen)

Olisi tässä myös jälleen kysyttävääkin..
1. Mistä olette hommanneet "mekaaniset" nostimet hydraalisten tilalle? Ja mitä muutoksia tarvitsee (16v kansi)
2. Kestääkö vakiomäntä vs. Wiseco jos männän koneistaa mutta jättää ylemmän männänrenkaan ja topin reunan vakiopaksuuteen? (Koneistaa vain keski upotusta leveämmäksi)
3.Sekä mistä Auto-mallista kannattaa ottaa öljyruiskut? (Parhaiten mahtuvat)
4.Mistä olette tilanneet tehokkaamman öljypumpun moottoriin? Sekä jos sen alkup.Nro Sais.?

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Styroxi-Volle 240GL Vm:85 puhaltimella?
« Vastaus #17 : 13.04.2016, 23:26:27 »
Etanolimiehet ajaa vakio 16v männällä...
Tämä vaatii mappausta, riittävän polttoaineentuoton ja välijäähdytintä.

Mutta mäntää kestää koneistaa, kannattaa laajentaa kuppia ulospäin, mutta ei välttämättä ajaa koko lakea tasaan.

Tehokkaampaa pumppua ei saa 16v koneeseen.
Öljyruiskut saa bemarista, tais olla noin 12€ kappale kun viimeeksi kävin tiskiltä hakee kiireessä
11 11 1 739 907 benarin osanumerolla ne löytää

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=115422

tuolta asennusohjeet ja työkalut

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Styroxi-Volle 240GL Vm:85 puhaltimella?
« Vastaus #18 : 14.04.2016, 00:05:37 »
Tehokkaampaa pumppua ei saa 16v koneeseen.

Löytyy alkuperäisistä B204FT/GT-moottoreista. Ovat tosin varmasti enemmän kiven alla kuin kasitappisen pumput.

Onko konetta aikomus kierrättää sikana vai miksi kovat nostajat?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Styroxi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Styroxi-Volle 240GL Vm:85 puhaltimella?
« Vastaus #19 : 14.04.2016, 01:43:21 »
Löytyy alkuperäisistä B204FT/GT-moottoreista. Ovat tosin varmasti enemmän kiven alla kuin kasitappisen pumput.

Onko konetta aikomus kierrättää sikana vai miksi kovat nostajat?

Kyllä tarkoitus ois saada kone kiertämään kunnolla ja mitä "olen kuullut/lukenut" niin n7500rpm jälkeen ei enää hydraaliset nostajat pysy mukana..
Vauhtipyöräksi tulee alumiininen pyörä teräskehällä.
Tuo alkuperäinen b234f lohko on jo valmiiksi betonoituna, tasapainoakselit poistettuna, sekä ylimääräiset reijät tulpattuna mutta hallista löytyy kyllä varalle myös B230(K)-lohko.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Styroxi-Volle 240GL Vm:85 puhaltimella?
« Vastaus #20 : 14.04.2016, 17:10:39 »
Jos tehotavoite on 500-600hp niin ei vielä ole tarvetta alkaa kierrättämään konetta yli 7000rpm. Mikäli vielä pidät nokat vakiona niin ei se enää edes vedäkkään yli 7000rpm kierroksilla.
Eli 16v kansi vakio hiluilla kelpaa vallan hyvin tuohon tavoitteeseen.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Styroxi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Styroxi-Volle 240GL Vm:85 puhaltimella?
« Vastaus #21 : 14.04.2016, 18:31:07 »
Jos tehotavoite on 500-600hp niin ei vielä ole tarvetta alkaa kierrättämään konetta yli 7000rpm. Mikäli vielä pidät nokat vakiona niin ei se enää edes vedäkkään yli 7000rpm kierroksilla.
Eli 16v kansi vakio hiluilla kelpaa vallan hyvin tuohon tavoitteeseen.

Okei kiitos tiedosta! O0
Tehokkaampi öljypumppu löytyi yöllä ebay:sta (USA) sattuipa olemaan vielä brandnew. Sekä Bmw öljyruiskut tulee schmiedmann.fi samaa öljyruiskua käytetty myös muissa malleissa joissa varaosanro on kyllä eri.
Mutta ent. Bmw miehenä, mikäli haluaa tietoja bmw kompomenteista esim. Mitat,materiaalit,kierteet, ja käytetyt mallit kannattaa tsekata osoite Realoem.com sieltä näkee hyvin tarkasti joka bmw mallin osan specs..

Poissa Styroxi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Styroxi-Volle 240GL Vm:85 puhaltimella?
« Vastaus #22 : 02.06.2016, 09:05:18 »
Tää 240 koppa Ois nyt myynnissä tuolla myydään osiossa, tilalle saapui eillen isompi ja soveliaampi kori minun kokoiselle eli b230f 740 , 940tubon keulalla.. 740 edelleen ajossa ja pidetäänkin siihen asti että saadaan 16v moottori kasaan vaihteistoa myöten ja lopuksi istutetaan se autoon.. pitääpä muokata hieman aiheen otsikkoa siis.. kuvaa "koitetaan jälleen" nyt sitten laittaa 740..
740:iin hakusassa sisustan osia ostetaan osiossa, jotta ei ois ihan noin rujon näköinen mitä on tällähetkellä.
40\40 jouset jo tilasinkin Rälläkkä jousien tilalle, sekä helmojen korjauspellit.
Alla kuva kyseisestä autosta.



 

Carcom Oy  Ateho