Proturbo  Autodiagnoosi

Projekti Volvo amazon 1970.

  • 161 Vastauksia
  • 79453 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jukkaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Projekti Volvo amazon 1970.
« Vastaus #105 : 04.03.2014, 14:10:43 »
Voisko joku vahvistaa omat pähkäily? Onko amazonin moottori kannake sellainen n. 4mm pellistä pokattu lärpäke ja 142 kiinnike sellainen valettu kolmion mallinen, eikä voi käyttää ristiin?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Projekti Volvo amazon 1970.
« Vastaus #106 : 04.03.2014, 14:22:23 »
Voisko joku vahvistaa omat pähkäily? Onko amazonin moottori kannake sellainen n. 4mm pellistä pokattu lärpäke ja 142 kiinnike sellainen valettu kolmion mallinen, eikä voi käyttää ristiin?

Vahvistan :)

Poissa Jukkaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Projekti Volvo amazon 1970.
« Vastaus #107 : 04.03.2014, 19:33:54 »
Kiitos Kulmamiehelle. En ollut ihan varma, kun oli mennyt nuo kannakkeet sekaisin tallilla, että kummat oli kummasta koneesta. Huomenna tarkoitus tehdä hiekkapuhallus ja maalaus, niin hyvä olla oikeat kannakkeet mukana.

Alakerta on kasassa ja huomenna tosiaan jatkuu askartelut moottorin parissa.

Poissa Jukkaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Projekti Volvo amazon 1970.
« Vastaus #108 : 07.03.2014, 21:54:09 »
Ollut niin kiivasta koneen rakentamista, ettei ole paljoa kerennyt tänne päivitellä tai kuvia ottaa kaikista vaiheista, mutta tässä tälläinen kattaus fotoja. Kone siis kasassa ja tänään tiputettiin keulille, joten pääsee kasailemaan loppuja apulaitteita. Yksi pikku kämmellys pääsi käymään minkä huomasin vasta kun asennettiin konetta paikoilleen. Eli tuo jäähdytys "rupelli" on 142 mallinen eli siinä on tuollainen paksumpi perä, menee tosi tiukoille mahtuuko syyläri paikalleen. Alustavissa mittailussa voisi jäädä sentin väli, mutta lopullisesti tuon näkee kun saa laatikon ja kardaanin paikoilleen. Eihän tuo nyt mahdoton homma ole nykäistä tuosta vanhasta koneesta tuota rupelli, heittää maalit niskaan ja vaihtaa, mutta vähän kuitenkin vastustusta muuten hyvin onnistuneeseen koneen rakennukseen.


















Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Projekti Volvo amazon 1970.
« Vastaus #109 : 07.03.2014, 21:58:15 »
Oioi kun siistiä 8)

Sen tuulettimen propelin jatkokappale pitäisi mun ymmärtääkseni olla irtonainen ja just 140:ssä sitä on käytety ja Amazoneissa ei. Onko tuo kuitenkin tukevasti kiinni siinä siivessä, eikä siis lähde irti?

Poissa Jukkaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Projekti Volvo amazon 1970.
« Vastaus #110 : 07.03.2014, 22:09:31 »
No katoin kyllä että siinä on selvä sauma sen jatkokappaleen ja propellin välissä, että vois kyllä lähteä irti. Mitä sitä kuitenkin tuossa nyt on pyöritellyt ja maalaillut niin ei tuntunut mitenkään irtonaiselta. Voisi se siitä lähtiä jos vähän suostuttelisi, pitää vielä perehtyä asiaan, oli vähän kiireitä illaksi niin melkein heti häivyin tallilta kun kone sinne saatiin joten vaatii lisä tutkimusta.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Projekti Volvo amazon 1970.
« Vastaus #111 : 08.03.2014, 02:35:47 »
hyvännäkönen mylly :)

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Projekti Volvo amazon 1970.
« Vastaus #112 : 08.03.2014, 08:59:24 »
Irtonainen on se välipala.

Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa HTK-61

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Amazon P220 vm. 1968, Duett 3 D stw vm. 1967
Vs: Projekti Volvo amazon 1970.
« Vastaus #113 : 08.03.2014, 09:36:39 »
hyvännäkönen mylly :)

Samaa mieltä  :)
Ollut joskus 940 Turbo, V70 2,5T. Nykyään käyttöautot volkkareita :)

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 623
  • www.vrcf.fi
Vs: Projekti Volvo amazon 1970.
« Vastaus #114 : 08.03.2014, 09:56:26 »
Irto-osa  ,ja vielä alumiinia ,helppo sorvata matalemmaksikin ,tarvittaessa ,tosin ei sitä välttämättä tarvi ollenkaan ,"ropelli" sopii pumpun laippaan suoraan lyhyillä pulteilla .

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1767
Vs: Projekti Volvo amazon 1970.
« Vastaus #115 : 08.03.2014, 14:39:08 »
Ja, juu on tosi hienosti viimeistelty motti.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Jukkaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Projekti Volvo amazon 1970.
« Vastaus #116 : 08.03.2014, 20:58:58 »
Juup totta turisitte, irtonainen oli. Pikkasen naputtelua ja tuli kolme senttiä lisää tilaa jäähdyttimelle. Samoilla ihmettelyillä sovittelin laturin paikoille ja maalasin startin pintamaaliin ja kävin lainaan naapurista 3/8 tuumasen kuusiokolo meisselin jotta sain kytkinkopan irrotettua lootasta ja rupesin putsaileen niitä ja kohtuu hyvin on tuota sontaa niihin kertynytkin. Katotaan nyt meniskö pelkällä putsailuilla vai tuleekö pistettyä maalitki niskaan.

Edit: Ja kiitoksia tasapuolisesti kaikille kehuista. Jaksaa jatkossakin panostaa tekemisiin.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2014, 21:01:02 kirjoittanut Jukkaw »

Poissa Jukkaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Projekti Volvo amazon 1970.
« Vastaus #117 : 10.03.2014, 18:56:57 »
Nytkun tuo kone rupeaa olemaan tuolla paikallaan, niin kertokaas kokemuksia tai tuntemuksia millainen putki tuohon kannattais tehdä? Pakosarja on Kg-Trimmingin 4-2-1 Typ1. Alustavasti suunnitellut tekeväni 2" putken ja siihen pari vapaasti virtaavaa vaikka Simonssin vaimenninta väliin. Siihen normaali paikalle vakion kokoinen ovaali vaimennin ja sitten akselin ylitys ja pensatankin viereen toinen pyöreämallinen vaimennin n. 40-50 cm pitkä. Minkähän lainen äänimaailma tuollaisella kokoonpanolla olisi tulossa? Vähän saisi "möristä", muttei mitään sellaista, että naapurit herää joka kerta kun ohi ajaa. Myöskin ohjaamo melu saisi olla suhteellisen siedettävä. Vai onko tällä kokoonpanolla vielä mitään pelkoa, että äänet kasvaa yli mukavuusalueen?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: Projekti Volvo amazon 1970.
« Vastaus #118 : 10.03.2014, 23:00:03 »
Mulla oli Amazonissa 2" ränni ja siinä yksi Thrusin Turbo vaimennin ennen taka-akselia. Ei paha ääni mutta arvostelukriteerit saattaa olla erilaiset nykyään kun siitäkin on jo XX vuotta.....
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Jukkaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Projekti Volvo amazon 1970.
« Vastaus #119 : 17.03.2014, 20:44:33 »
Sielä se nyt olla möllöttää. Ei muutakuin kasailemaan muuta osaa ympärille. (Ja lyhennetyllä propelilla)





Viikonloppuna putsailin vaihelaatikon loppuun ja maalasin sen. Nyt vähän mukavampi jumpata tuo tuonne paikalleen, kun vertaa lähtötilanteeseen. Nytkun saa koneen kunnolla oikeaan asentoon saakin seuraavaksi ruveta suunnittelemaan tuota putkea tuonne. Se tulee nyt tuollainen kuin aikaisemmin kirjoitin. Olkoon sitten vaikka vol.1 ja muutetaan jos tulee huono.






 

Autodiagnoosi  Carcom Oy