Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: ristosu - 10.11.2018, 21:39:00

Otsikko: Volvo 440 -94, automaatti
Kirjoitti: ristosu - 10.11.2018, 21:39:00
Kaikessa lyhykäisyydessään, ongelma ilmenee niin, että kylmänä liikkeelle lähdettäessä ykkönen ei meinaa vaihtua kakkoseksi. Viiden minuutin lämmityksen jälkeen kaikki toimii taas normaalisti.

Yritin tarkistaa vaihteistoöljyn määrän, ja sitä näyttää olevan sopivasti. Se on laitettu tammikuussa, ja siitä lähtien se on toiminut hyvin, kunnes nyt alkusyksystä alkoi ilmetä tätä vikaa. Kilometrejä on takana reilut 200 000.

Risto
Otsikko: Vs: Volvo 440 -94, automaatti
Kirjoitti: error - 02.02.2019, 13:40:04
Säädä vaihteiston jarrupanta.
Mutteri auki, kiristä ruuvia/säätöpulttia 10Nm ja käännä takaisin 2 kierrosta. Pidä ruuvia/säätöpulttia ja mutteri kiinni 80Nm.
Mutterin painelaatta pitäisi samalla vaihtaa, maksaa n. euron.
Öljyt voi olla myös liian paksua kylmänä ja alkaa toimimaan paremmin lämmettyään.
Otsikko: Vs: Volvo 440 -94, automaatti
Kirjoitti: ristosu - 04.03.2019, 09:29:39
Kiitos. Erittäin hyvä ja selkeä ohje. Yritetään toteuttaa, kun aika ja paikka sallivat. Tässä välissä kerkisin jo teettämään öljynvaihdon, mutta se ei ratkaissut asiaa.
Otsikko: Vs: Volvo 440 -94, automaatti
Kirjoitti: ristosu - 09.03.2019, 14:17:37
Onkohan tuon jarrupannan säätö mahdollinen purkamatta vaihteistoa? Missä se sijaisee?

Entä tuo ZF4HP14:n vianhakuohjeessa manittu kuormituksentunnistusvaijeri? Missä se sijaitsee, ja miten se säädetään?
Otsikko: Vs: Volvo 440 -94, automaatti
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 09.03.2019, 21:30:04
Taitaa olla laatikon sisällä. Tuolla on hyvä räjäytyskuva, jossa se panta näkyy: https://webshop.ganzeboom.net/zf4hp14