Onhan siinä reilu painoero pataraudassa ja köykämiinissä. Onkos noissa sitten muuta eroa, kuin materiaali? Tehonkesto? Löytykö jo sopiva ahdin?
Eihän alu- ja rautalohkolla ole muita eroja kuin materiaali. Kaikki muu siinä ympärillä on samaa. Alulohkoissa on eroja sylinteriputkien vahvuuksissa. Alkupään LS1 lohkot ovat paskimpia, kun ne on valmistettu jotenkin hassusti. Ne taitaa kestää just hoonauksen, mut loppupään LS1 lohkot kestää jo inasen poraamistakin. 5.3 alulohkot taasen on paksummilla putkilla ja sitä myöten ehkä parempia. GEN4 alulohkot on sitten vielä aavistuksen kestävämmillä kiertokangilla. Saatavuus ja hintakin suosii 5.3 koneita.
Rautalohko kestää toki enemmän voimaa, mutta eiköhän alulohkokin kestä ihan tarpeeksi. Sitä en tiedä mikä alulohkosta pettää ensimmäisenä. Uskon, tai ainakin toivon, ettei mun käytössä löydy tota rajaa, kun en ole hakemassa mitään oikeita tehojakaan. Yks ehta paskaHolsetti löyty, mut noita HX50 kokoluokan potkureita onkin kokoajan myynnissä nollarahalla. Suurempi yllätys oli, et tais löytyä vielä Procharger, vaikka pistin ostoilmon puolivitsillä. Pitää kattoo mitä noista ny sit saa aikaseks ja millä aikataululla. On se keskikokonen ihme, jos vuoden sisään on painetta LS imukanavassa.
Herjalla vähän lisää puntarointia.
https://www.instagram.com/p/CJN6HUth11K/Ylä- ja alavesiputket heftissä. Piti vähän mutkitella ylävesiputken kanssa, et saa vedettyä edes semi-fiksusti putken kaasuläpän ja ilmanputsarin välille. Lämppärin vesiputkille tarvii keksiä joku reitti ja näillä näkymin ne tarvii muljauttaa syylärin etupuolelta, mutta se nyt ei ole ongelma.
https://www.instagram.com/p/CJgpSXMBWZ7/Taas näyttää vähän valmiimmalta. Pari liitintä vielä johtosarjaan, öljyt koneeseen ja pata käyntiin. Paperilla ei kovinkaan kummonen homma
https://www.instagram.com/p/CJtZqE5BBj7/Jotenki tolkuttoman hidasta tää johtojen kanssa touhustelu, ku niitä tulee tehtyä niin harvoin. Eipä tosta onneks enää puutu kuin vedenpaineanturin, kaasupolkimen, kaasuläpän ja flektien kytkentä. Sit vois koittaaki jo starttailla.
https://www.instagram.com/p/CJ3p657BKOd/Polkimiin vähä justeerausta, kun automaattikorissa ei ollut alunperin kytkinpoljinta. Osittain hieman harmitti, et toi poljinhäkkyrä on alumiinia. Jotenkin turhan oloinen painonsäästöpaikka. Kytkinpoljinta joutunee vielä hieman kaventamaan
https://www.instagram.com/p/CKhTr1dB2-_/?igshid=1qo1c1oe3v6x3