Elekma  Autoracing

740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86

  • 355 Vastauksia
  • 134178 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Ensin vetää sytkän myöhäselle, ja jos ei riitä niin antaa lisää kakkua
Volvoilusta parantunut

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
paljon kiitoksia näistä ohjeista! eli jos kanta on upotuksissa niin 13mm :pomo:
Joo näin pitäis olla, mutta tuollakin threadissa oli joku ilmoittanut ettei pitänyt paikkaansa kun oli tarkastanut :D Mulla on yhdet 13mm veivit irrallaan ja niihin ainakin piti kutinsa, ja tallissa irtokone mistä olis kans tarkoitus kurkata kummat siellä on. Lätkän kun irrotti ja kuikuili niin 13mm kankia lupailee sinnekin 8)
No kun halvalla sai.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
ja tänään taas pääsin tallille mutta ei tuo tuosta suostu heräämään :( bensa kyllä haisee ja kipinääki näyttäs tulevan mutta ei siltikään. eniten kyllä ihmetyttää tuo heittelevä kierrosmittari ja himmeä lambdan merkkivalo mittarissa :idiot2: kuitenkaan en muita sähköhommia tehnyt kun  jatkanut imm- piuhoja ja laittanut etuvastuksen, sekä vaihtanut sytkä ja bensaboksit. koitin laittaa vaparin bensaboksilla käyntiin mutta ei mikään muuttunut. uskallanko koittaa vaparin sytkäboksilla ihan vaan tyhjäkäynnille käynnistää, vai voiko jo siinävaiheessa nakutus hajoittaa koneen?
edit
: koitin vaparin syttyboksillakin, ei vaikutusta
« Viimeksi muokattu: 05.03.2014, 22:59:56 kirjoittanut lakeshead »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
tutkiskelin noita kytkentäkaavioita enkä kyllä ollut uskoa mitä silmäni näkivätkään, kaikkien suuttimien piuhat mukamas yhdistyvät kummassakin päässä= kaikki suuttimet aukeavat samaan aikaan :idiot2: vahva veikkaus että bensapumpun rele vain vetää nyt viimeisiä, kun räpätti kun laittoi virrat päälle :o ja startatessa naksutteli siihen malliin että ei varmaan jaksa pitää piiriä kiinni sillon kun startti aiheuttaa akussa jännitteen alenemisen.
eikai siinä muu auta kun taas tutkimaan kun kerkeää, varmaan otettava suuttimet ulos ja tulpat kans ja kattoo että suihkiiko ja kipinöikö kaikki ::)

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Sen pensapumpun releen saa avatttua aika helposti. Sieltä kannattaa tutkailla onko kolvaukset ehjiä. Ite oon noita jo kaks korjannu.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Auto on mitä ilmeisimmin käynyt ja toiminut ennen ko. Muutoksia..? Eli vikaa lähtisin metsästämään tehdyistä muutoksista. Tuo immu taitaa tällä moottorinohjauksella olla se ronkelein toimimisen suhteen joten tarkasta immulle tehty johtojen jatko.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Ihan mielenkiintoinen seiskaprojekti pikkubudjetilla, menee seurantaan :)!
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
sillon kun tuo moottorinohjaus on keksitty niin on ollut bensa halpaa :D koko rivi suuttimia aukeaa samaan aikaan :2funny: oli sitten yksi tai nelisylinterinen moottori niin LH2,4 hoitaa. selittänee näiden koneiden ekologisuuden.
ja asiaan, auto ei käynnisty vieläkään, bensapumpun rele ei vetänyt ennen kun laitoin apuvirtaa ja sillä sitten korjaantui tuo lambdan valokin :pomo: tulpat ovat kyllä siinä kunnossa että ne täytyy vaihtaa. missäs kohdalla nuo suuttimien piuhat yhdistyvät? ??? täytyisi kytkeä vähän järkevämmin tuo vastuspaketti

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Haarautuu imusarjan alla. Lähet suuttimilta päin kuorimaan sitä johtojen kuorta kunnes törmäät haaraumaan. Näin ainakin 240 lh2.4 johtosarjassa. En tiiä sitten koska nuo sekventiaali ruiskut on mahtanut alkaa yleistymään. On tainnut moni merkki käyttää mekaanisia- ja ykspisteruiskuja samalla kun lh on ollut yleisesti käytössä. Myös kaasutin malleja tainnut olla, ainakin japseissa. Ettei se kaikkien suuttimien samanaikainen toiminta oo tainnut niin kehittymätöntä olla  ;)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
JA KÄY! suhisee ja puhisee ja haisee nii helevetin pahalle :2funny: taitaa nuo turbon laakerit ja tiivisteet ollakkin ihan vaihtokunnossa ::)
vastukset saatiin kytkettyä ja sieltä samalta suunnalta se käynnistymättömyysvikakin löytyi, oli tuo velipoika unohtanut pari maapiuhaa kytkeä :idiot2:
kiitokset jo kaikille jotka ovat tässä auttaneet ja neuvoneet :) vieläkään ei tosin uskalla lähtee kylille tuolla kun huohottimen letku pitää vielä laittaa, ja jarruillekkin pitäs alipainetta saada. eli ajattelin että otan tuon jarrutehostimenalipaineletkun, ja vedän senkin tuonne ennen turboa. voiko näin tehdä?

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
jätä vaan sinne imusarjaan se jarrutehostimen letku ;)
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
mutta mitä se tumaa ylipaineesta kun siellä on ennen ollut alipainetta? :o niin ja unohtui aijemmasta viestistä että joku on vähän viritellyt tuota fk:ta kerta bilteman ahtopainemittari näyttää 0,5bar ;)
« Viimeksi muokattu: 06.03.2014, 22:30:57 kirjoittanut lakeshead »

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
mutta mitä se tumaa ylipaineesta kun siellä on ennen ollut alipainetta? :o

Siellä on takaisku venttiili.
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
mahtavaa! eli en tarvitsekkaan enää kun huohotinletkun, ja sitten vielä turboon ne laakerit ja tiivisteet.   8) kiitokset näistä neuvoista! :)
tosin turbon kunnostus tapahtuu kyllä varmaan vähän myöhemmin, täytyy opiskelijan alkaa säästämään, luulevat pian turbodieseliks tuota kun noin suhisee ja savuttaa :D
« Viimeksi muokattu: 06.03.2014, 22:36:41 kirjoittanut lakeshead »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
sillon kun tuo moottorinohjaus on keksitty niin on ollut bensa halpaa :D koko rivi suuttimia aukeaa samaan aikaan :2funny: oli sitten yksi tai nelisylinterinen moottori niin LH2,4 hoitaa. selittänee näiden koneiden ekologisuuden.
ja asiaan, auto ei käynnisty vieläkään, bensapumpun rele ei vetänyt ennen kun laitoin apuvirtaa ja sillä sitten korjaantui tuo lambdan valokin :pomo: tulpat ovat kyllä siinä kunnossa että ne täytyy vaihtaa. missäs kohdalla nuo suuttimien piuhat yhdistyvät? ??? täytyisi kytkeä vähän järkevämmin tuo vastuspaketti
Vakio FT 945 korissa menee tonne 8l nurkille maantiellä manuaalina, en tiedä millä sen pitäs mennä että se olis taloudellinen?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Carcom Oy  Ateho