Futurez  Kulkukoira

Black Widow's 240 24V

  • 379 Vastauksia
  • 125415 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Husky.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #345 : 03.05.2014, 19:00:27 »
Näyttää kyllä hyvältä nuo etukaarista tehdyt uudet takakaaret. Alkuperäiset takakaaret tosiaan näissä on aika mitäänsanomattomat. Tekisi itsekin mieli etsiä jostakin halvalla etukaaret ja tehdä sama operaatio omalle kantille kunhan saa taas projektin rullaamaan. Huomaa myös kun vertaa alkupään peltihommakuvia nykyisiin että hitsaustaitokin on kehittynyt :)

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #346 : 03.05.2014, 19:25:03 »
Joo nuo vakiotakakaaret on aika nimelliset näissä kakslankuissa. Ja kun vertaa noita uusia takakaaria alkuperäisiin, ni alkuperäiset oikein kuihtuu silmissä  :D Tänään juuri kävin vanhoja hitsisaumoja läpi, kun taitoa on karttunut ja tulee hitusen siistimpää jälkeä. Alkoi häiritsemään miten rumilta vanhat saumat näyttivät.

Jos meinaatte kaarenvaihdosoperaation tehdä, niin leikatkaa sisälokkari aluksi läheltä lokarikaarta. Sitten leikatkaa itse kaari irti ja vasta sen jälkeen leikatkaa sisälokaria sen verran, kuin haluatte. Koska nuo takasisälokarit ovat kaksinkertaista peltiä syvemmällä rengaskuilua ja se vaikeuttaa operaatiota. Itse jouduin ruosteen vuoksi leikkaamaan sisälokarin kuskin puolelta tosi syvältä rengaskuilua ja jouduin leikkaamaan sivuposken auki, että pääsin käsiksi tähän sisälokarin toiseen peltiin.

Kyselkää yv:llä lisää, kun on ajankohtaista -H-


GBW

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #347 : 05.05.2014, 22:14:00 »
Nyt en jaksa lisätä tänne kuvia tähän päivitykseen, pahoitteluni.. Tuli lisätyä niin paljon julkaisemattomia kuvia blogiin..
Mutta päivitystä tuli näihin aiheisiin:


KORIN LEVENTÄMINEN & TAKARENGASKUILUT
http://blackwidows240.blogspot.fi/2012/08/korinlevennys-takarengaskuilut-body.html

SEKALAISIA KORITÖITÄ
http://blackwidows240.blogspot.fi/2012/08/lisaa-koritoita.html



GBW

Poissa Husky.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #348 : 06.05.2014, 18:32:28 »
Tuleeko tähän muuten nuo kylkilistat paikalleen? Jos ei niitä halua enää takaisin (kuten itse en halua) niin tuossa vaiheessahan nuo kylkilistojen reiätkin on hyvä hitsuutella umpeen.

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #349 : 06.05.2014, 19:31:40 »
Taidan laittaa kylkilistat takaisin paikalleen sittenkin.. Alunperin olin jättämässä ne pois, mutta ovat ne kyllä komiat.
Tässä juuri mietiskelen aika radikaaleja muutoksia tuohon koko projektiin liittyen, mutta aika näyttää mitä lopputulos sitten sisältää.



GBW

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #350 : 14.05.2014, 22:55:30 »
Morjens!

Sen verran tuli viime viikolla tehtyä, että kori lepäilee nyt toisella kyljellään. Näin on helppo tehdä kuskin puoleinen takasisälokkari ja samalla viimeistellä ja paranella aikaisempia hitsauksia.

[ kuva olisi tässä, jos googlehomojen kyhäämä picasa web scheisse joskus alkaisi toimimaan ]

Kuva alimpana tuossa osiossa
http://blackwidows240.blogspot.fi/2012/08/projektin-eteneminen-progress-of-project.html

GBW


E: linkin lisäys, mistä kuvan näkee
« Viimeksi muokattu: 14.05.2014, 23:32:41 kirjoittanut Black Widow »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #351 : 14.05.2014, 23:13:51 »
Tähän väliin sellanen pieni kysymys, että millä tekniikalla kori on kipattu kyljelleen ja minkä päällä se lepää?  :)

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #352 : 14.05.2014, 23:41:22 »
Kori saatettiin kumoon siten, että se oli

- aluksi pukkien päällä.
- Sitten kaksi heppua nosti toisen pään ilmaan ja yksi heppu vaihtoi pukit renkaisiin. (pelkät kumit, ei vanteita)
- Tämän jälkeen kori laskettiin renkaiden päälle hitaasti.
- Sitten heput toiselle päähän koria, mikä on pukkien varassa.
- Kori nostaen ilmaan ja pukkien tilalle renkaat.
- Kaksi heppua sitten nostaa kyljestä ja kumoaa korin pystyyn.
- Kolmas heppu asettaa renkaat A ja C -pilarien kulmiin, mihin korin sitten asettuu nojaamaan.
- Kolmas heppu samalla määrää tahdin jolla koria kipataan, jolloin kaikki tapahtuu hitaasti ja vaivatta.

Näin sen teimme lihasvoimin (: Lisäsin edelliseen viestiin linkin missä näkyy millaisessa jamassa kori on ja miten lepää renkaiden päällä.


GBW


E: pientä tarkennusta lisätty
« Viimeksi muokattu: 14.05.2014, 23:43:07 kirjoittanut Black Widow »

Poissa Husky.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Black Widow's 240 16VT
« Vastaus #353 : 15.05.2014, 18:04:45 »
Moottorinosturillahan tuo kippaus onnistuu helposti mikäli luotettavia talkookavereita ei ole saatavilla :D
Kannattaa tosin muistaa että korin on hyvä olla tällöin aivan tyhjänä. Ja mieluiten moottorinosturi joka kestää jonkin verran painoakin, halvalla motonettiläisellä nosturilla saattaa tulla ruumiita. Pari kertaa olen nähnyt kun tällä tyylillä auto kipataan. Toki olivat koriltaan kanttivolvoa keveämpiä etten tiedä sitten onnistuuko näiden tapauksessa.

EDIT: tässäkin projektissa alkaa noi veemäisimmät hommat eli ruostehommat ja muut massojen raaputukset olla ohi. Sehän alkaa kohta taas näyttämään autolta! :)

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 24V (mopo ja lapanen ovat nyt eronneet)
« Vastaus #354 : 16.05.2014, 21:07:27 »
Joo, kyllä  ainoastaan luotettavat talkookaverit kannattaa olla tuossa operaatiossa mukana! Keula kun oli ilmassa, niin muina miehinä ryömin auton alle pukkeja poistamaan, niin yksi talkooheppu naurahti, "no nyt on kyllä luottoa meihin, kun hetkeäkään miettimättä äijä menee ja ryömii alle" :D

Ja tosiaan, enään:

-kuskin puoleine takasisälokari
-helmojen takapäädyt
-kuskin puoleinen vararengaskuilu
-apparin takalokarissa kaksi pientä paikkaa
-kuskin puolella c-pilarin kohdalla rännin paikkaus
-toinen takapuskurin kiinnityspiste

Nuo enään ja sitten maalaamaan ja alkaa niputus. VIHDOIN !! Mukava vaihtaa rälläkkä ja mig ihan normaaleihin käsityökaluihin :)


GBW

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Black Widow's 240 24V (mopo ja lapanen ovat nyt eronneet)
« Vastaus #355 : 16.05.2014, 23:04:00 »
24V?

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Black Widow's 240 24V (mopo ja lapanen ovat nyt eronneet)
« Vastaus #356 : 17.05.2014, 00:00:27 »
Tinakoneelle menee minun arpa.

Kattelinkin että männät ja kanget oli kaupan.  :)

Poissa Black Widow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • General BW
Vs: Black Widow's 240 24V (mopo ja lapanen ovat nyt eronneet)
« Vastaus #357 : 17.05.2014, 00:51:36 »
24v : 4v = 6  ;)

Tuommoisen sain valmistujaislahjaksi, kiitos siitä kaikki osalliset   :)



Tuosta ei kuitenkaa nyt sen enempää, sillä korityöt ovat nyt IN ... Mutta kohta sitten maalia pintaan ja niputusta!!


GBW

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: Black Widow's 240 24V (mopo ja lapanen ovat nyt eronneet)
« Vastaus #358 : 17.05.2014, 02:22:48 »
24v : 4v = 6  ;)

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Oi kyllä!  8) Meneekös tuohon M90 jatkoks?

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Black Widow's 240 24V (mopo ja lapanen ovat nyt eronneet)
« Vastaus #359 : 17.05.2014, 10:05:28 »
B6294T ?

 

Carcom Oy  Ateho