Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

volvo 240 deekunation tupla holseteilla

  • 116 Vastauksia
  • 35814 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 deekunation tupla holseteilla
« Vastaus #105 : 02.07.2014, 22:54:15 »
Voipi olla vika missä vaan... Mutta tosta lohkosta ei varmaan enään tehdä mottoria ja olisin td lohkosta/pumpusta kiinnostunut, elikkä tarjouksia tulemaan Yv:llä jos jollain olisi nurkissa pyörivää konetta kohtuu hintaan myynnissä.



Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: volvo 240 deekunation tupla holseteilla
« Vastaus #106 : 02.07.2014, 23:20:39 »
Elä luovuta vielä, kokeile vaan kääntää ekana kaasu akselia  :)
Volvoilusta parantunut

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 deekunation tupla holseteilla
« Vastaus #107 : 02.07.2014, 23:41:14 »
Juu ei tässä luovuteta millään ennenkun saadaan kone toimimaan, mutta epäilen että kone sai sen verran lämpöä otettua itteensä että koneen joutuu avaamaan ja katsoa läpi ihan perusteellisesti jos osille on jotain tapahtunut.
            Omasta mielestä uuden kone aihion hankkiminen on helpompi ja omalta kannalta turvallisempi vaihtoehto mihin upottaa rahaa. Koneita kun ei ole varaa rakentaa enempään kun tämä yks lisää... Niin tekisi alusta saakka oikein kunnolla kun kone on pukeilla eikä autossa kiinni. Oli sen verta hankalaa tossa pihalla rakennella että varmasti tuli sutta monessa kohtaa kun inspiraatio laski ja pakolla piti tehdä.

Sellasiakin ajatuksia on pyörinyt päässä että jos pistäisi kaksi saman kokosta ahdinta tämän systeemin tilalle. Kun noitten ohivirtaus venttiilien teko vähän raavituttaa päänahkaa että miten ne tekisi järkevästi. Itse mietiskelin että pitääkö tehdä sellaset venttiilit kuten kaasuläppä jota sopiva jousi ohjaisi avautumista? Vai mitenkä olisi järkevin tapa?


Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 deekunation tupla holseteilla
« Vastaus #108 : 03.07.2014, 07:55:48 »
Voipi olla vika missä vaan... Mutta tosta lohkosta ei varmaan enään tehdä mottoria ja olisin td lohkosta/pumpusta kiinnostunut, elikkä tarjouksia tulemaan Yv:llä jos jollain olisi nurkissa pyörivää konetta kohtuu hintaan myynnissä.

Mulla olis optimaalinen td-lohko ja pumppu rakenteluun. Pumppu on täysin ehjä, mutta alakerta vaatii ainakin hoonin ja rengastuksen.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: volvo 240 deekunation tupla holseteilla
« Vastaus #109 : 03.07.2014, 08:07:56 »
Itse mietiskelin että pitääkö tehdä sellaset venttiilit kuten kaasuläppä jota sopiva jousi ohjaisi avautumista? Vai mitenkä olisi järkevin tapa?
Mulla oli muistaakseni 80mm akselin pätkä jossa 60mm reikä. Sen sisällä sopivan kokoinen läppä. Eli kaasuläppä tsydeemi. Läpän akselia laitoin ohjaamaan hukkaportin, joka oli säädetty 1bar.
Twinturbo vinkone pähkäily topikissa siitä koneesta on kuvakin vähän huono kylläkin.
citikka

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 deekunation tupla holseteilla
« Vastaus #110 : 06.07.2014, 00:37:16 »
Tänään haettiin kalamiehen kanssa uusi motti mistä pitäis saada jonkulainen kone rakennettua. Tähän on varmaan tulossa uudet pakosarjat sun muut tekniikat, katsotaan mitää aikaan saadaan jos saadaan... :D
Eiköhän tässä jouduta ekaksi röörin hoonaukseen ja sillai... (pääsee edes johonkin reikään sorkkimaan ::) )

ps. emmö tiedä miks kirjotan tätä mutt pienessä siemailussaa tuli isnpiraatiota kirjotta niin tässä ollaan.

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Vs: volvo 240 deekunation tupla holseteilla
« Vastaus #111 : 07.07.2014, 17:10:18 »
Kannattaa suoraan porauttaa se lohko ja laittaa uudet männät jos alkaa kunnolla tekemään. Nää ei nimittäin tuu yleensä männänrenkaiden vaihdolla miksikään ku männät kuluu soikeiksi :)
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 deekunation tupla holseteilla
« Vastaus #112 : 07.07.2014, 23:10:10 »
Ehkei sitä ihan jäärata käyttöön silti ihan tollaaiin panstuksiin mennä kun ei tässä silti mitään lotto voitajaa olla... ::)
Minkäs hintaset männärenkaat olisi siniseltä ostettuna?  Motonetin varasto näyttää olevan vähän vajaa, ja ruotsista ei jaksaisi alkaa tilaamaan.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: volvo 240 deekunation tupla holseteilla
« Vastaus #113 : 08.07.2014, 16:43:27 »
männänrenkaat voi helpommin löytää volkkarin tiskiltä.  ::)
Klonkswagen kuitenki.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 deekunation tupla holseteilla
« Vastaus #114 : 17.07.2014, 21:41:27 »
Iltaa.

Kone on purettu ja laakerit olivat ihan hyviä, odotin huonommiksi joten posiitiivinen yllätys. Männänrenkaat ovat tilattu mutta toimituksessa kestää 4 viikoa mutta ei se mitenkään aikataulua kaada.
Koneeseen muutenkin tulle dtic imusarja siinä toivossa että tulisi vähän enemmän tilaa kun tolla vaparin omalla.

https://www.dropbox.com/s/duugwaw3nssqts4/Photo%2016.7.2014%2022.33.18.jpg
https://www.dropbox.com/s/1037k3f7jkog2sv/Photo%2016.7.2014%2020.08.54.jpg
https://www.dropbox.com/s/6rxke2iumby6yc0/Photo%2016.7.2014%2020.09.13.jpg

Pakosarjaakin olen alotellut kollektorin rakentamisen merkeissä, viimeistellä vielä pitää sun muuta... mutta ihan kelpo yksilö siitä tuli näin ekaksi käyttäen pelkästään rälläkkää ja hitsiä. ainakin omasta mielestä. ::) :D
Laippojakin saan vasta tehtyä kun koulut alkaa, niitä meinasin leikellä rosterista parit sarjat myyntiin jos jotakuta kiinnostaa.

https://www.dropbox.com/s/p5p5s33y3i67016/Photo%2017.7.2014%2021.24.04.jpg
https://www.dropbox.com/s/q6msdndptc4382j/Photo%2017.7.2014%2021.23.32.jpg
https://www.dropbox.com/s/n65ulzoc7qcnjci/Photo%2017.7.2014%2021.23.43.jpg
https://www.dropbox.com/s/ikc1tat0qc19m30/Photo%2017.7.2014%2021.23.20.jpg
« Viimeksi muokattu: 17.07.2014, 21:45:50 kirjoittanut svolvo »

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 deekunation tupla holseteilla
« Vastaus #115 : 21.07.2014, 11:33:43 »
Päiviä.

Kansi ja muut roinat otettu irti vanhasta koneesta ja huomattu että pikku garetti sylkee öljyä imupuolelta sekä imusarjassa oli öljyä, joka voisi olla osa syy koneen kiertämiseen, sekä parissa sylinterin välissä oli öljyä lohkon puolelta, kansi oli kuiva. 

[/url
[url=http://aijaa.com/qNPswB]




Pientä garrettia en pistä enään takasin koneeseen ja uutenkaan ei ole varaa... Isommalla taas olisi ongelmia heräämisen kanssa joten kalamies ehdotteli että rakentaisi "qiuck spool valven" joka voisi olla ihan toteuttamisen arvonen juttu. Tietysti helpompi olisi vaihtaa ahdin vähän pienempään. Mutta tuo qiuck spool valve kiinnostaisi ja helposti toteuttettavissa koulun laitteilla.
     
Toinen asia mitä huomasin että ahdasta on turbolle ja plaseeraaminen järkevästi on melko hankalaa, joten jos koneen saisi käännettyä suoraksi niin saisi sen ~10cm lisätilan mikä riittäisi. Mutta onko näitä koskaan käännetty suoraan? Pitääkö kytkinkoppa halkasta ja hitsata takasin uuteen asentoon? Vai onko muitakin keinoja?
« Viimeksi muokattu: 21.07.2014, 11:36:25 kirjoittanut svolvo »

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 deekunation tupla holseteilla
« Vastaus #116 : 25.07.2014, 23:26:41 »
Päivitystä tullut mutta ei konehuoneen puolella vaan ruoste korjauksen merkeissä. Apukuskin puolelta selvisin yhdellä paikkauksella pohjasta jonka hitsailin jo valmiiksi, samaan syssyyn kun hitsi oli ulkona vedin listan reijät umpeen tähänkun ei ole tulossa listoja lainkaan.
Hitsauksin pensselöin ekaksi zinkki pohjat ja rostexin sen päälle, tiedä miten kestää mutta eiköhän se paremmin kun perus spräy ruosteenestot ole...
https://www.dropbox.com/s/dtqflq8xku6ngvb/Photo%2025.7.2014%2021.33.24.jpg
https://www.dropbox.com/s/3l2f0ydjytzdtoz/Photo%2025.7.2014%2021.33.56.jpg

Kuskin puolelle tarvitaan pari lappua enemmän pohjaan mutta ei sekään paha ole ollenkaan. Takalokasuojan helmat menee kokonaan uusiksi ja etupuolelle pitää pienet laput liimata. Siinä olisi melkeen kaikki mitä autoon tarvii hitsata joten todella helpolla pääsen siitäkin.
Monet varmaan ihmetteleekin miksi korjailen ruostetta peltoautosta mutta olen ajatellut tämän leimaamista.
https://www.dropbox.com/s/zeffyi1keymocr1/Photo%2021.7.2014%2016.56.13.jpg

Vielä sellasta kysyisin että mikä materiaali sopisi uusiin moottorin kiinnikkeisiin? Koska koneen käänään suoran niin uudet kiinnikkeetkin on tehtävä.

Tällästä ratkasua olen mietiskellyt nylon puslilla mutta jääkö lian koviksi? Ja soveltuuko noi tankgot mitenkä hyvin kiinnikeikksi? Itse ne toki tekisin ja tulisi hitsattua tukevasti tukilapun saattamana konehuoneeseen.

 

Proturbo  Autodiagnoosi