RallyBaron  Samppasport

Ville K:n V70 AWD turbo

  • 16 Vastauksia
  • 7114 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Ville K:n V70 AWD turbo
« : 02.11.2014, 21:32:38 »
parisen viikkoa sitten tuli ostettua tuollainen pikkuvikainen AWD, jota on kunnosteltu jo paljon viimeisen vuoden aikana. Edelliseltä omistajalta loppui kuitenkin motivaatio ja taisi iskeä pienoinen rahapulakin, joten lunastin projektin itselleni sopivasti. Leima kylmeni perjantaina, ja nyt onkin sitten tartuttava härkää sarvista ja alettava puskemaan leimaan tarvittavia juttuja, ainakin takajarrut on vielä tehtävä, levyt ja palat ihan loppu, käsijarruvaijerit jumissa yms. Toinen takasatula oli vaihdettu jo uuteen, ja toinen tuntui olevan liikkuvassa mielentilassa, joten sinänsä ihan pulttaamista. Auton tarina on kuulemma sellainen, että joku on ollut ruotsista sillä käymässä suomessa, kun laatikko on poikinut, ja auto on jäänyt tänne. Joku sen sitten on saanut hankittua, ja autoon on "uusittu" vaihdelaatikko, kulmavaihde ja perämurikka, kaikissa oli ollut vikaa. Ajolleen on ihan hyvä, näytti olevan pirusti muutenkin uusittua osaa, etulevyt ja palat, pyöränlaakereita, iskareita yms. Ajettu tällä on 345tkm, tosin minkäänlaisia huoltokirjoja tai muitakaan dokumentteja ei auton mukana seurannut.






Kuvien oton jälkeen oon vaihtanut jo rikkinäisen kuskin umpion ehjään, ja alle 15" talvipyörät orkkis 6-puolaisilla aluilla. Aluksi ajattelin vain myydä tämän eteenpäin pienellä voitolla, mutta eipä tunnu pikkuvikainen leimaamaton auto kenellekkään kelpaavan, niin täytyyhän tämä kuntoon laittaa, kun on niin paljon hyvää tässä yksilössä kuitenkin.

Tänään kävin kurusta ostamassa oikean etulokasuojan ja takaluukun, mätävikaisten tilalle, jännä että muuten auto on aika hyvässä kunnossa päällepäin. Heitin osat maalarille samalla reissulla.
Samalla sain ostaa ilmastoinnin sisälämpötila-anturin, ja sen vaihtamalla sainkin ilmastoinnin pelaamaan, vanha oli ihan täynnä kakkaa, eikä se pikku tuuletin anturin sisällä pyörinyt. Nyt lähtee kompura päälle ja tuntui puhaltavan kylmää, eikä enää vilkutellut valoja ilmastoinnin paneelissa.

Samalla sain tapella sähkölasien kanssa, hetken mielijohteesta tuli kokeiltua toimiiko kaikki lasit, juu, alaspäin toimi hienosti, kuskin lasi vaan ei noussut ylös.. muistin sitten lukeneeni, että niissä vois olla jotain ongelmaa katkaisijoiden liukukytkimissä, purin katkaisijapaketin, ja paskaahan siellä oli niin että riittää, hetken putsailtuani kuskin ikkunakin nousi jo ylös.

Semmosta tällä kertaa!
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Ville K:n V70 AWD turbo
« Vastaus #1 : 03.11.2014, 21:50:25 »
Tilailin sitten eilen vielä ebaystä uuden katkasijapaketin kuskinoveen, kuulemma joku parannettu malli, missä ei enää oo niitä liukumallin kytkimiä, toisin kuin kiinakopioissa joita oli ebay pullollaan. Ei tämäkään kallis ollut, 35e posteineen, jenkeistä, myyjä oli joku switchdoctor..
katotaas mitä tulee, nopeasti ainakin lähetti, kun eilen illalla vielä tuli viestiä että on jo lähtenyt matkaan, ja seurantakoodit ym.



Tänään aloittelin sitten kennonvaihtoa, onhan se hieman vuotanut juu! Huomenna töihin mennessä ajattelin hakea uuden, vanha on jo irti. Ei mikään mukava homma, mutta tulipahan tehtyä. Kaverilta tulikin hyvä vinkki asiaan, nyppäsee ensin konehuoneen puolelta putket irti tulipellistä, ja puhaltaa paineilmalla toiseen reikään, niin tulee kennosta liemet pihalle, ei tarvi sisälle valuttaa niitä.
Tilailin myös takajarrukamat ja saan ne keskiviikkona. Jenkkipoika lähetti mulle tänään myös radion koodin, siellä se nyt on virrat päällä odottelemassa että saa taas syöttää koodin, tällä kertaa oikean ;)
Oli muuten tuosta radiosta volumenappi jotenkin ihan hervottoman ja tunnottoman oloinen, aattelin että kun siihen ei oo koodiakaan, niin ei paljoa haittaa jos vähän katsoo mitä se on syönyt, purin sen etupaneelin irti, ja sieltähän oli sen volumenapin kiinnitysmutteri pyörinyt auki, pitkällä 10mm hylsyllä mutteri kiinni ja radio nippuun takas.
Edit. Koodi oli oikea ja radio alkoi toimimaan!
« Viimeksi muokattu: 03.11.2014, 23:55:22 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

AUH

  • Vieras
Vs: Ville K:n V70 AWD turbo
« Vastaus #2 : 04.11.2014, 14:41:11 »
Kannattaa sitte aika hellällä kädellä hipelöidä niitä muovi liittimiä siinä rintapellissä. Omassa ne mureni käsiin joten laitoin letkua lemmareilla tilalle.  :)

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Ville K:n V70 AWD turbo
« Vastaus #3 : 04.11.2014, 14:54:13 »
Letkut oli itelläkin mielessä laittaa, kun kaikki tiivisteet oli ihan korppua, mut tilasin nyt uutena kuitenki siniseltä joka väliin uudet tiivisteet. Muovit säily kaikki ehjinä.
Volvo PV&Duett

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: Ville K:n V70 AWD turbo
« Vastaus #4 : 04.11.2014, 15:15:07 »
Missä näissä v70 on ilmastoinnin sisälämpötila-anturi? Mulla vilkuttelee valot aika usein ilmastoinnin paneelissa kun auton käynnistää mutta ilmastointi tuntuu toimivan niinkuin pitääkin.
XC70 D5

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Ville K:n V70 AWD turbo
« Vastaus #5 : 04.11.2014, 15:21:35 »
Siinä mittariston alla, ratin oikealla puolella kun on katkaisijoita ja peitelevyjä, niin viimeisimpänä oikealla puolella on ritilä ja sen takaa löytyy kyseinen anturi.
Volvo PV&Duett

turkoosi

  • Vieras
Vs: Ville K:n V70 AWD turbo
« Vastaus #6 : 04.11.2014, 16:01:35 »
Samalla sain tapella sähkölasien kanssa, hetken mielijohteesta tuli kokeiltua toimiiko kaikki lasit, juu, alaspäin toimi hienosti, kuskin lasi vaan ei noussut ylös.. muistin sitten lukeneeni, että niissä vois olla jotain ongelmaa katkaisijoiden liukukytkimissä, purin katkaisijapaketin, ja paskaahan siellä oli niin että riittää, hetken putsailtuani kuskin ikkunakin nousi jo ylös.

Tämä taitaa tulla jokaisessa näissä vastaan ;D Itelläkin oli totaalisen paskana ja ostin sen kiinaosan kolmellakympillä rahteineen. Kaverille kävin purkamassa ja puhdistamassa präkleenin kanssa niin alko toimia. Miten tuo ilmastoinnin sisälämpötila-anturi oireili/mistä tiesit epäillä sitä? Mullakaan ei pelaa ilmastointi, edellinen omistaja sanoi että vuotaa mutta eipä tuossa taida kompurakaan pyöriä.
Milläs moottorilla tämä muuten on :)

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Ville K:n V70 AWD turbo
« Vastaus #7 : 04.11.2014, 16:46:50 »
Lukikohan tossa tarrassa koneessa B5254T.
Ilmastoinnin ohjauspaneelissa vilkkui sisäkierron valo ja ac off valo oransseina käynnistyksen jälkeen, eikä kompurakaan lähteny päälle. Edellinen omistaja väitti kans että vaatii vaan täytön.
Kaveri noiden kanssa jonkun verran pelaa, niin se sano heti että se on vikakoodi sisätilan anturista.
« Viimeksi muokattu: 04.11.2014, 16:48:58 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Ville K:n V70 AWD turbo
« Vastaus #8 : 08.11.2014, 10:07:46 »
Nyt olis kenno vaihdettu ja ilmattu, kuumaa puskee eikä haise glykoli. Ei mikään maailman mukavin homma, mutta näin jälkikäteen ei pahinkaan kennonvaihto minkä oon tehnyt, harvassa autossa selviää näin vähällä purkamisella. Sitten viikon vinkki vastaavan vaihdon kanssa painiville; Jos on vuotojälkiä muuallakin kuin itse kennossa, kuten mullakin oli konehuoneen puolella niistä pikaliitoksista, niin sinisellä ei kuvan mukaan osata myydä kuin niitä o-renkaita, vaikka pyysin nimenomaan joka väliin uudet tiivisteet. Siellähän on o-renkaiden lisäksi sellaiset muoviset väliprikat, jotka ainakin omassa oli ihan haperot. Halusinkin vaihtaa jokaväliin kaikki tiivisteet uutta, eli konehuoneen puolelle, sisäpuolelle ja tietenkin kennon päähän o-renkaat, ja sanoin vielä, että tarvin ne muoviset prikatkin. No, o-renkaat oli osattu laskea oikein, mutta niitä muovisia prikkoja tuli vain kaksi, tarve olis ollut muistaakseni 6! Osia hakiessani tiskiltä laskin ne, ja totesin ettei riitä, ja sitten alettiin katselemaan uudestaan, niin jos olis ostanut sen koko muovisen läpiviennin tulipeltiin, olisin selvinnyt samaan hintaan, ja siinä olis tullut kaikki mukana! Eihän siitä olis tarvinnut käyttää kuin ne tiivisteet. Sitä muoviosaahan ei pysty vaihtaan kuin sen koko lämmityslaitteenkotelon purkamalla, mikä taas vaatii koko kojetaulun irroittamisen. Aika lähellä oli, etten korvannut letkuilla tuota väliä..
Mutta nyt siis auto noitten osalta kunnossa.

Maalarikin soitteli, että olis takaluukku ja etuloksu värissä, pyhänä pitäis käydä hakemassa. Pikkuhiljaa leimakuntoon, takajarrut enää ja noiden maalattujen osien vaihto.. saas kattoo miten osui väri kohdilleen.
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Ville K:n V70 AWD turbo
« Vastaus #9 : 09.11.2014, 19:55:54 »


Nyt on osatkin haettu maalarilta.. kuvat taattua samsung-laatua..

Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Ville K:n V70 AWD turbo
« Vastaus #10 : 12.11.2014, 14:33:44 »
Loksu heitetty paikalleen.

Vähän on värieroa, ei kuulemma ole kuin yksi variaatio tuosta värikoodista, joten se siitä sitten.. ihania nää nykyiset vesivärit. >:(
Takajarrujen kimppuunkin jo pääsin, meneehän ne käsijarruvaijerit ja kengätkin uusiks, olis heti pitäny hoksata tilata nekin.. ja repsikan jarrusatula, toimii ja liikkuu kyllä, mutta suojakumi riekaleina, korjaussarja tilattu.
Volvo PV&Duett

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: Ville K:n V70 AWD turbo
« Vastaus #11 : 12.11.2014, 15:34:24 »
Aika hurja on sävyero, sävyttämällä ois saanu värin kohdalleen mutta on vaan aikaa vievää puuhaa.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Ville K:n V70 AWD turbo
« Vastaus #12 : 12.11.2014, 15:45:50 »
Eikä onnistu aina sävyttämälläkään.. Nimimerkillä kokemusta on, edelliseen harrasteautoon ei saanut väriä kohdalleen sitten millään, moneen kertaan tehtiin uusiks ja aina heitti, olis tarvinnut ylimaalata koko auto.
Tuosta ikäänkuin puuttuu se helmiäinen, ei vaihda tuota sävyä violettiin mistään kulmasta, vaikka muu auto vaihtaa.. Mutta, en jaksa tämmöseen vanhaan käyttöautoon nähdä sen enempää vaivaa, olkoon tollane. Parempi kuitenkin kuin vanha läpimätä loksu.
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Ville K:n V70 AWD turbo
« Vastaus #13 : 13.11.2014, 22:52:38 »
Mielenkiintoinen homma mk1 v70:iin tuo käsijarruvaijereiden vaihto.. kun menevät lattian sisäpuolella puolet matkasta.

Jarrusatula rempattu, toinen olikin uusi, täysin jumissa olevat liukutapit liuoteltu auki ja putsattu hyvin, sekä voideltu kuparitahnalla, uudet käsijarruvaijerit roikkui päivän autotallin katosta ja uitin niistä läpi teflonrasvaa, näin oon aina toiminut uusien vaijerien kanssa, eivät ala jumittamaan enää kovin herkästi. Jarrukilvet olis kans olleet vaihtokunnossa, mutta kengät tulee onneksi kiinni tukivarteen kiinnitettyihin jousiin, eikä jarrukilpiin itsessään, niin saivat jäädä paikoilleen kun just nippanappa vielä paikoillaan pysyvät. Nyt olis takajarrut kunnossa. Vielä pienenpienen pakoputkivuodon paikkaus, tuoretta bensaa tankkiin ja konttorille hakemaan leimaa. Jostain syystä tyhjäkäynti hieman humppaa kylmänä, lämpimänä käy tasaisesti. Bensat tankissa ainakin on vanhoja, keväällä tankattuja, joten sekin voi vaikuttaa asiaan.
Volvo PV&Duett

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5880
Vs: Ville K:n V70 AWD turbo
« Vastaus #14 : 14.11.2014, 10:03:19 »
Onko linkkiä yhteystietoja mistä keneltä sait radion koodin ja mitä maksoi?
Chrysler PT Cruiser :smoke:

 

Proturbo  Autodiagnoosi