Race.fi  Puotilan autokorjaamo

740 wanna be SuperTurboDiesel

  • 29 Vastauksia
  • 18819 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8903
  • Teiden tukko
Vs: Vähän Downpipehommasta
« Vastaus #15 : 22.02.2016, 10:37:40 »
Rosteri onkin siis ihanteellista pakoputkitavaraa.

Kyllä niin kauan, kunnes se ajansaatossa haurastuu lämmön vaikutuksesta ja rupeaa säröilemään.

A.hanki materiaalit. tarvitset kaksi 90 tai 45 asteen rosterimutkaa, reilun metrin 3" rosteriputkea, rosterisupistajan (2.5"-3") sekä 3" joustopalan(biltema) osat maksavat noin 70 euroa

Onko tässä yhtälössä 2,5" -> 60,3mm ja 3" -> 76,1mm?

Jos sinulla on jotain korjattavaa äskeiseen tekstiin, ja olen mielestäsi väärässä. sana on vapaa kommenttikentässä :D]

:juhau:  :D
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Vähän Downpipehommasta
« Vastaus #16 : 22.02.2016, 11:25:35 »
rosteri myös haihduttaa nopeammin lämpöä kuin rauta, rosteri onkin siis ihanteellista pakoputkitavaraa.



Rosteri luovuttaa lämpöä huonommin kuin rauta tai teräs.

Poissa ana740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • Hurjimmista myllydeekuista myllyin deeku.
Vs: Vähän Downpipehommasta
« Vastaus #17 : 22.02.2016, 22:51:49 »
Rosteri luovuttaa lämpöä huonommin kuin rauta tai teräs.

Kumoan väitteesi vääräksi, Rosteri ( ruostumaton hiiliteräs johon lisätty kromia) käsittääkseni kromi luovuttaa lämpöä ra-alla matikkapäällä noin 20% paremmin kuin hiiliteräs, kun taas hiiliteräs luovuttaa lämpöä mustaa rautaa paremmin eli toisin sanoen rosteri still gives 15% more heat than iron 8)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 740 wanna be SuperTurboDiesel
« Vastaus #18 : 22.02.2016, 23:43:38 »
Tuosta RST:n lämmönjohtavuudesta voi olla toistakin mieltä. Lämmönjohtavuutta mitataan yksiköllä watti per kelvinmetri.

Tässä linkissä on joillekin yleisille materiaaleille arvoja:

http://www.engineeringtoolbox.com/thermal-conductivity-d_429.html

Jos otetaan sieltä vaikka 25 celsiusasteen sarakkeesta pari tuttua metallia:
Kupari = 401
Alumiini = 250
Valurauta = 55
Hiiliteräs = 54
Teräs = 43
Ruostumaton teräs = 16

Ja RST:n ongelma ei ole lämmönjohtavuus, tai no se johtaa kohtuuhyvin lämpöä, mutta lämpölaajenee todella kovasti teräkseen verrattuna.

RST lämpölaajenemiskerroin on about 17,3, ja teräksellä 11-13
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa ana740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • Hurjimmista myllydeekuista myllyin deeku.
Vs: 740 wanna be SuperTurboDiesel
« Vastaus #19 : 23.02.2016, 10:16:23 »

mutta vasta korkeammissa lämpötiloissa kuin rauta.. ja deekulla en usko saavani putkea punshehkuun asti:)

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 wanna be SuperTurboDiesel
« Vastaus #20 : 23.02.2016, 12:12:32 »
mutta vasta korkeammissa lämpötiloissa kuin rauta.. ja deekulla en usko saavani putkea punshehkuun asti:)

Ei. Lämpölaajeneminen on suoraan verrannollinen lämpötilan muutokseen ja lämmönjohtokyky ei muutu lämpötilan muuttuessa vaan on vakio kullekkin materiaalille. Taulukoita ja esimerkkejä on netti pullollaan niin ei tarvitse itse laskea. Rauta on pelkkä alkuaine ja siitä ei tehdä downpipejä ;)

Poissa ana740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • Hurjimmista myllydeekuista myllyin deeku.
Vs: 740 wanna be SuperTurboDiesel
« Vastaus #21 : 23.02.2016, 16:35:09 »
Ei. Lämpölaajeneminen on suoraan verrannollinen lämpötilan muutokseen ja lämmönjohtokyky ei muutu lämpötilan muuttuessa vaan on vakio kullekkin materiaalille. Taulukoita ja esimerkkejä on netti pullollaan niin ei tarvitse itse laskea. Rauta on pelkkä alkuaine ja siitä ei tehdä downpipejä ;)
Aijaa. Aina itekki jotain oppii kiitos tästä:) mutta mulle on aina kyllä sanottu että rosteriputki säilyttää muotonsa kuumempana kuin mustasta raudasta tehty putki.. mutta kai tämä sitten on väärää tietoa kiitos valaisemisesta:)

Poissa ana740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • Hurjimmista myllydeekuista myllyin deeku.
Ajankohtaista
« Vastaus #22 : 27.02.2016, 15:22:08 »
Terrve taas pitkästä aikaa pääsee kirjottelemaan:) volvohan meni katsastuksesta läpi, ja vaan pakoputkesta tuli huomautus että äänenvaimennin on riittämätön:/ vaikka viimevuonna meni läpi suoralla putkella läpi  :2funny: no ei voi mitään pitää joku toinen pönttö asennella.. juu ja tänää pitää tänään alkaa laittaa se isompi turbo kiinni.. säätää vähä pumppua ja kahtoo miten se hyrskyttää. Illalla laitan juttua miten se homma meni. Ja hei! G80 HITSAUS EI NÄKYNY JARRUTESTERISSÄ! että puhukaa vaan paskaa ja purkakaa perämurikkanne atomeiksi ;D inssi kehu jarruja ja alustaa. Ammattikoulun autopuolen opwttaja kehu moottoria hyväkuntoseksi ku syöttö oli vitun pienellä ja silti jakso kiertää vitun hyvin.. kiitos pakokaasutestin ottamisesta Kosti Ruuska :) no illalla taas laitan juttua. Morjens

G80 keskustelu siirretty tänne / Acke. Ja aloittajalle vinkki, kannattaa miettiä viestien ulkoasua. Tätä on aavistuksen vaikea lukea.
« Viimeksi muokattu: 01.03.2016, 13:52:15 kirjoittanut Acke »

Poissa ana740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • Hurjimmista myllydeekuista myllyin deeku.
Ja taas pikkusen juttua:)
« Vastaus #23 : 20.03.2016, 12:20:28 »
Terve ois nyt tosi pitkästä aikaa taas vähä topicia. Projekti on edennyt taas hiukan, tuli alkuperäsen öljyntuloputken ja kiinankopio superturbon kans ongelmia, se putki räjähti..noh pikkusenhan se on kokoajan vuotanut.. kävinpä teettämässä uuden hydrauliikkaletkusta haapaveden autovaraosassa.. Ja oli edullinen:) no nyt siellä öljy kiertää ilman vuotoja. Nyt sain myös amerikanlippupenkin valmiiksi.. ja omaan silmään siitä tuli ihan näyttävä. Muutapa en oikeen ole aikaiseksi saanut. Olis vielä kiva kun ehtisi tehä taakse tuplavakaajan ja ostais niille kuormajouset kaveriksi niin ois vähän jäykempi perse:)

Poissa -Monni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 151
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 wanna be SuperTurboDiesel
« Vastaus #24 : 20.03.2016, 15:59:31 »
Mikä on kiinankopio superturbo?

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 wanna be SuperTurboDiesel
« Vastaus #25 : 20.03.2016, 18:49:52 »
Mikä on kiinankopio superturbo?

Lanaten edellistä sivua "Garrett t03 kopio ahdin ar/70 kompressorilla ja ar/32 pakopesällä. tämän ahtimen pakopesähän on ulkoisesti täysi kopio vakioahtimen pakopesästä, ja näin kävivät yksiin myös öljyletkut.."

Eli joku pakokaasujarru

Poissa -Monni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 151
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 wanna be SuperTurboDiesel
« Vastaus #26 : 20.03.2016, 18:56:19 »
Aijjaa
« Viimeksi muokattu: 20.03.2016, 19:01:34 kirjoittanut -Monni »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 740 wanna be SuperTurboDiesel
« Vastaus #27 : 20.03.2016, 21:31:14 »
Sopiihan ne vakio-öljylinjat suoraan jopa #12 pakopesällä olevaan HX35:seenkin. Mutta tuolla ahtimella tuskin päästään mihinkään ST lukemiin.

Poissa ana740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • Hurjimmista myllydeekuista myllyin deeku.
Vs: 740 wanna be SuperTurboDiesel
« Vastaus #28 : 21.03.2016, 11:39:22 »
Joo kyllä sen näin piti olla.. sen piti passata mutta kiinan ahtimesa oli paikka 10mm banjolle ja vakiossa 12mm banjolle:) ja ahdinhan on tuolle vakiopumpulle ihansopiva.. enkä mitään ST lukemia tavoittelekkaan.. lähinnä vitsillä käytin sanaa "superturbo"  ;D

Poissa ana740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • Hurjimmista myllydeekuista myllyin deeku.
Vs: 740 wanna be SuperTurboDiesel
« Vastaus #29 : 23.09.2016, 02:31:32 »
No juu terve vaan:D tosi pitkän ajan jälkeen tuli mieleen että vois kirjoittaa vähä TOPICCIA! Elikkä asiaan.. Volvon tekniikkaa on käpälöity aika ankaralla kädellä, on 12mm pumppua covernorilla, svitserin S2 löytyy, jättikokone biltemacooleri kera 3" ahtoputkien, sre paineasetelma ja massalevy, R 18" pegasukset pyöräytetty alle, 75w xenonit jne. Ahtopaineet 1bar joska syöttö kohtuu pienellä.. Ei silti 220CDI MB pärjänny xD joo anyway tänä syksynä ois tarkotus käyttää rullien päällä käyräpiirturin tykönä kahtoo mitä se antaa kartanolle.. Ei tarpeeksi, mutta yritetty on :D kumi sulaa vittuilematta ja menohaluja on kaasupolkimen alla käyttöautoon just sopivasti.. Tässä tämä tälläerää, kuviaki saattaa ilmestyä:)






 

Autodiagnoosi  Carcom Oy