KL-varaosat  Race.fi

Divin Amazon 4D B200 Turbo 1965

  • 134 Vastauksia
  • 37157 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC paikallaan!
« Vastaus #45 : 27.09.2019, 21:52:32 »
Loistava prokkis

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC paikallaan!
« Vastaus #46 : 20.10.2019, 16:34:59 »
Kiitoksia kommenteista!  :) Päivitellään taas vähän jotain pienempää puuhastelua.

Syyläriä ja vesipumppua mallailin aiemmin että piru kun menee tiukalle. 360:in pumppu ja remmipyörä on sentin lyhyemmät kuin 240/740/940 joten vaihdoin semmoseen.


Ilmanputsari löysi paikkansa tuosta maskin takaa kylmän ilman puolelta.





Imuilman lämpöanturi käytetty kuvaa varten paikallaan.


Sitten alkoi tuo aman syyläri ja sen riittävyys mietityttämään kun vesiletkun lähdötkin on niin onnettoman pienet. 240 Syyläri sovitukseen.



Surrur peltiä pois ja uutta suorempaa tilalle



Tuohon noin...


No nyt sitä tilaa sitten onkin.  ::)


Pahvilla clearance, ja kiinnitysrautojen tekoon.


Vesiletkut vaati jatkopaloja erilaisten mutkien väliin.


Special tool  8)



Sitten letkut paikoilleen



Siitä se löysi paikkansa, syylärin yläkiinnike kovasti vailla viimeistelyä.


Joku Lankun vanha Gigaruikku ja Joni-:n lastu uudessa kotelossa a'la Protoparts.



Jatketaan harjoituksia..  :D
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC paikallaan!
« Vastaus #47 : 23.10.2019, 23:08:53 »
Minipäivitys... kun ei nyt varmaan taas ainakaan viikkoon sitten tapahdu juuri mitään, ni sama sylkästä nuo pari kuvaa tähän niin eivät unohdu.  :D

Räpelsin tuommosen paneelin. Elikkä pääreleen perässä sulakkeelliset jännitesyötöt bensapumpulle, sähköflektille, puolalle, suuttimille, lambdalle, megalle, tyhjäkäyntimoottorille jne. Bensapumpulle ja sähköflektille toki myös releet. Pari tyhjää relekantaa ja muutama extra sulakekanta jos vaikka erehtyy joskus laittamaan pussialustaa tai jotain muuta vastaavaa lisäviritelmää.


Haki paikkansa nyt tuolta konehuoneesta. Samoin siihen viereen istahti paisari. Voisi etsiä jostain myös uuden pissapojan säiliön. ;D
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC taas pois, kytkimen ihmettelyä :)
« Vastaus #48 : 01.01.2020, 01:00:37 »
Viimeinkin pääsi taas vähän edistelemään tätä projektia. Edellisen päivityksen jälkeen oon tehny vähä jotain pikkuhommia sillon tällön mutta ei oikein mitää päivittämisen arvoista. Imusarjaa oon suunnitellu ja laippoja leikellyt, muutosleiman papereita hankkinu ja muuta semmoista. Kuviot alkaa olemaan suhteellisen selvillä joten eikun taas rakentamaan.

Tänään Joni- tuli kaveriksi ruuvaamaan ni nostettiin pannu pois ja laitettiin puuttuvat osaset paikoilleen eli käytännössä vauhtipyörä ja kytkin. Öljyt laitettiin koneeseen myös, ja pyöriteltiin startilla paineet. Ei vuotoja, ja muokattu öljypumppu tuntuu alustavasti pelaavan.


Merkkasin kampuran anturin paikan kytkinkoppaan kun kone oli vielä paikallaan.


Anturille koppaan kolo, ei kaunein mutta toimiva...


Painelaakeria ihmetellessä kävi ilmi että kytkinhaarukan saranakuula oli löysällä. Tässä mallissa sitä ei kytkimen puolelta oikein kiristetä joten koppa käteen ja tutkimaan.


Kuula oli tosiaan löysällä, ja varmaan juuri siitä syystä oli syönyt haarukkaan itselleen vähän uudenmoista koloa. On muuten Bahcon valmistama kytkinhaarukka.


Samalla oli mukavan helppo mittailla vähän painelaakerin paksuutta ja haarukan paikkaa. Saatiin aika kohtuullisen oloiseksi mutta selviää tarkemmin kun saa autoon paikalleen ja pääsee testaamaan. Kytkinreseptinä on LH2.4 B2x0 pottapyörä ja pottapyörän vakio paineasetelma (228mm), levy amazonin vakio (215mm), samoin painelaakeri M40/B20 yhdistelmän matalaa mallia.

« Viimeksi muokattu: 01.01.2020, 01:04:57 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC taas pois, kytkimen ihmettelyä :)
« Vastaus #49 : 09.03.2020, 22:57:42 »
Vähän on nyt kyllä unohtunut päivitellä. Motivaatio välillä hukassa ja välillä tapahtuu kokoajan joten ei oo "ehtinyt" kirjottelemaan.  ::) Noh otetaan nyt niskasta kiinni ja pikakatsaus alkuvuoden hommiin...

Löysin kuskin jalkatilasta aukon tuossa kontatessa, apparin jalkatilan tarkistin samalla mutta sielä ei ollut ongelmia.


Parsittu, maalattu jne..


Mistä kuskin jalkatilaan on vesi löytäny tiensä mutta apparin puolelle ei? Loogisimmalta vaihtoehdolta tuntui konepellin avausvaijerin aukko tulipellissä, näyttäisi että konepellin takareunan tiiviste hapertunut niin ettei ohjaa vettä lokasuojan sisälle normaaliin poistoaukkoon vaan valutteli kuskin puolella tulipeltiä pitkin konepellin saranan viereen ja sieltä jalkatilaan. Joten Etralta uutta P-kuminauhaa:


Jalkatilassa kun ryömin, niin heitin laajakaistan paikalleen, teline on enemmän tai vähemmän väliaikainen. Näkee sitten ajossa häiritseekö ledit tuosta vai pitääkö paikkaa vielä vaihtaa. Samassa kuvassa hifiasennukset  8)


ECU löysi myöskin paikkansa



240:in kaasupoljin, sopivasti osuu panssaripuolan aukkoon  :D


Nostin tankin pois. Kontin pohja ei vaatinut muuta kun tukkalaikkaa, teräsharjalaikkaa ja maalia


Bentsiinihärveleille telinettä..


Sitten konetilaan. Kytkin kasailtiin, putsailin kytkinkopan, romut kasaan ja konetilaan. Isolta osin tuossa on nyt vaan tehty vanhan jo aiemmin rakennettujen palikoiden maalailua ja kokoonpanoa. Vähän jotain sähköflektin telinettä ja muuta pientä on näperrelty uutta. Megan johtosarjaa alettu vetämään jne.




Imusarjaa on aloteltu sen verran että kannen ja kotelon laipat on ajettu ja putket hitsattu väliin. Suutinkiskon paikkaa hahmotellaan kuvassa mutta se on vielä irrallaan.


Pyritään jatkossa päivittelemään sitä mukaan kun teen, ettei tule tämmösiä 3kk päivityksiä. ;D
« Viimeksi muokattu: 09.03.2020, 22:59:37 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Amazon 4D -65 *** OHC taas pois, kytkimen ihmettelyä :)
« Vastaus #50 : 13.03.2020, 21:22:37 »
Mistä kuskin jalkatilaan on vesi löytäny tiensä mutta apparin puolelle ei? Loogisimmalta vaihtoehdolta tuntui konepellin avausvaijerin aukko tulipellissä, näyttäisi että konepellin takareunan tiiviste hapertunut niin ettei ohjaa vettä lokasuojan sisälle normaaliin poistoaukkoon vaan valutteli kuskin puolella tulipeltiä pitkin konepellin saranan viereen ja sieltä jalkatilaan. Joten Etralta uutta P-kuminauhaa:

Todennäköisin tie on tuulilasin alareunan nurkka. Tiiviste vuotaa sinne nurkkaan ja ruostuu puhki. Sitten menee tuulilasin alapuolella olevaan koteloon ja sieltä edelleen puhkaisee tien jalkatilaan.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** B200 swap
« Vastaus #51 : 14.03.2020, 22:07:39 »
Lasin reunat on tässä aika hyvin tilkitty, mutta edellisestä jouduin kyllä lasin kulmat paikkaamaan joten tuttu paikka on. Kunhan saan auton ulos ja ajoon niin täytyy paneutua vielä noihin vesivuotoihin ja koittaa päästä niistä täysin eroon.

edit: Joni- kävi eilen puristelemassa johtosarjaan antureiden liittimet paikoilleen, mittailtiin vähän johdotuksia ettei oikosulkuja pitäisi olla ja rinta rottingilla akkua paikalleen että kokeillaas mitä tapahtuu. No akku kiinni, pari sekuntia oli kaikki hyvin kunnes laturi alkoi syöksemään kipinöitä. Ensisavut siis otettu!  :2funny: Laturin heräte toimii kuten pitääkin, mitään selkeää vikaa ei löytynyt johdotuksista eli laturin täytyi olla rikki jo ennestään, tai sitten tunaroin jotain putsatessa/maalatessa. Hiilethän siihen laitoin uudet joten melko varmasti syyllinen löytyy tästä tietokoneen edestä. :) Täytyy käyttää auki ja ruuvata tappikoneesta entinen toimiva laturi lainaan.
« Viimeksi muokattu: 14.03.2020, 22:22:53 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** B200 swap
« Vastaus #52 : 16.03.2020, 14:27:03 »
Pumppu ja filtteri telineessään tankin etupuolella.


Saako jostain tähän K-jetin pumppuun sopivia liittimiä vai pitääkö tehdä omat? Onko nää jotkin speciaalit?


Tankin avasin ja arvelin kokeilla tuommoisia loiskelevyjä. Katotaan joutuuko ajella aina täydellä tankilla vai onko noista apua. :)


Imuputki pumpulle, paluu tulee edellisessä kuvassa näkyvään vanhaan imuputkeen. Saumoihin pyyhkäisin vielä kemiallisen metallin "kitiksi", toivotaan ettei vuoda.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Amazon 4D -65 *** B200 swap
« Vastaus #53 : 16.03.2020, 14:52:43 »
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** B200 swap
« Vastaus #54 : 19.03.2020, 23:31:50 »
Tankkia kasaan päin... Arvelin tehdä huoltoluukun tuohon toiselle puoliskolle niin pääsee tarvittaessa fiksaamaan jos tuo pickuppi loiskelevyineen ei toimi.



240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** B200 swap
« Vastaus #55 : 20.03.2020, 23:59:28 »
Bensapumppu ja filtteri paikallaan, ja sähkökin pitäisi tulla.  ::) Koitin noita pumpun virtapiuhoja tehdä punasilla putkiabikoilla, kuulemma toimivat kun vähän puristaa kasaan mutta eipähän.. huonot oli. Tinasin piuhat suoraa pumppuun kiinni ja laitoin normaalin sinisen putkiabikon väliin. Eiköhän tuo kesäautoon vältä. Korjataan jos on huono.



Tulpanjohdot tein Protopartsin irtotarvikkeista, toiminee... ehkä?  :D



edit:
Jatketaan tähän vielä että bensaletkut kulkee nyt koko auton mitan kiinni vanhassa paineputkessa, sai aika mukavasti tuonne pohjan onkaloihin suojaan ettei roiku alimmaisena. Teknikumin Lypoa laitoin, sekä paine että paluu. Seuraavana olisi tankin työstö loppuun ja pakoputki, etenkin alkupätkä ja lambdan paikka. Imusarja, kaasuvaijeri, polkimien modifiointi isommille monoille.  ???


« Viimeksi muokattu: 21.03.2020, 14:53:16 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** B200 swap
« Vastaus #56 : 29.03.2020, 21:39:09 »
Öljytikun kiinnikkeen rälläköin irti, käänsin tikun parempaan asentoon ja tein uuden kiinnikkeen.


Huohottimen putkelle paikka imuputkeen lämpöanturin jälkeen. Vanha vesiputki kannen takaa uusiokäytössä.


Imusarjaa kasaan päin


Suutinholkeille jigi


1+1


Pakoputken eka pätkä myös muutosteltu amaan suurinpiirtein sopivaksi, ja lambdan mutteri lisätty. Uuden joutuu tekemään jos ilmapusseja joskus laittaa mutta niin joutuu oikeestaan koko putken joten ei takerruta nyt siihen liiaksi.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Amazon 4D -65 *** B200 swap
« Vastaus #57 : 03.04.2020, 23:16:42 »
Laturin käytin pöydällä, vika oli hapertunut kumieriste plussanavan juuressa.  ::) Se on nyt takasin paikallaan korjattuna, toivotaan että pelaa.



Suutinholkit merkattu viistämistä varten


Kesäkauden vanteet ja kumit saatiin valmiiksi. Eteen 2" lisää "runkoa" ulospäin ja taakse 2,5". Takapuolet jätettiin vakioksi. Vannepaja levitti, nimettömäksi jätettävä seinäjokinen pintakäsittelyfirma hiekkapuhalsi todella huonosti, Automaalaus P Kauppi teki huippuhommat pinnan kanssa vaikka pohjat oli surkeat. Päälle pyöräytettiin Vitour Galaxy R1 koossa 195/65-15. Omaan silmään näyttää ainakin vielä tuossa pukeilla ihan onnistuneelta satsilta. Katotaan paljoko vaatii lisää madallusta sitten kun saa ulos pyörilleen.  8)
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4066
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 4D -65 *** B200 swap
« Vastaus #58 : 04.04.2020, 11:51:55 »
Ai että näyttää maukkaalta S*
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon 4D -65 *** B200 swap
« Vastaus #59 : 05.04.2020, 14:35:08 »
Jos löytyy varaosa 240, niin sen äänimerkin johdoista saa kumisuojat bensa-pumpun liittimille.

Valkosivurenkaat käy hyvin tummaan vanhukseen.

 

KL-varaosat  Race.fi