Tyylipuhdas ad hominem -argumentti. Tällainen lopetetaan heti alkuunsa. Kirjoitan tämän nyt moderaattorina, tämä on samalla varoitus.
Tähän ei tarvi vastata, palautetta saa antaa palauteosiossa.
"Mustamaalaaminen, jossa esitetään tosiasioina epätosia seikkoja jotka olisivat relevantteja keskustelulle, jos ne olisivat tosia, on yksinkertaisesti valehtelemista. Oleellista ad hominem -virheessä on siis vastapuoleen kohdistuvien, keskustelun aiheelle merkityksettömien väitteiden esittäminen, olivat ne tosia tai eivät."
"Villi veikkaus että
onnettomuudet vähenis kun lyötäs paskaa rengasta kaikille alle ja se tiedostettaisiin että tiellä pysyminen on ratin ja penkin välistä kiinni "
Jo pelkästään autojen turvallisuusvarusteet, paremmat renkaat/renkaiden kehitys ja teiden kunto (Vaikka joku niitä surkeiksi haukkuukin) on edes auttanut, että onnettomuuksien ja kuolemien määrä on vähentynyt. Haluan muistuttaa, että kyse ei ole ikärasismista tai vastaavasta, vaan ihan tosiasista mille ikäryhmälle sattuu eniten onnettomuuksia ja nimenomaan tieltä suistumisia, jollaisia joka kolmas kuolemaan johtanut onnettomuus on. Ja joka vakavalla naamalla väittää ettei nuorempana ole luullut olevansa kuolematon tai muita parempi, kuski niin väitän että hieman ainakin valehtelee.
Ai niin ja unohtui mainita. Ohitustilanteessa harvemmin sattuu kuolemaan johtaneita kolareita. Tästä oli vasta juttua keski-suomalaisessa vai tekniikan maailmassa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Liikenneonnettomuushttp://www2.liikennevirasto.fi/julkaisut/pdf3/lti_2013-08_liikenneonnettomuudet_maanteilla_web.pdf"Verrattaessa vuoden 2012 tilannetta vuosien 2008–2012 keskiarvoon on henkilövahinkoihin johtaneiden onnettomuuksien lukumäärä vähentynyt 8 % ja liikenneonnettomuuksissa kuolleiden lukumäärä 6 %."
http://www.liikenneturva.fi/sites/default/files/materiaalit/Eri-ikaisena/taustapaketti_nuoret_sarmana_liikenteessa.pdfhttp://www.automerkit.fi/liikenne/turvallisuus/artikkelit/tyypillisimmaet-kuolemaan-johtaneet-liikenneonnettomuudet-suomessa.html"Maanteillä tyypillisimpiä kuolemaan johtaneita onnettomuustyyppejä ovat kohtaamis- ja suistumisonnettomuudet. Loukkaantumisia tapahtuu eniten suistumisonnettomuuksissa, mutta paljon myös kohtaamis- ja saman ajosuunnan onnettomuuksissa."
"Erityisesti nuorten kohdalla liikenneturvallisuuskehitys on tilastojen valossa huolestuttava. Tieliikenteessä kuolleista ja loukkaantuneista keskimäärin joka kolmas on nuori. Nuorten liikennekäyttäytymiseen liittyy riskinottoa: päihtyneenä ajamista, ylinopeutta ja turvavöiden käyttämättömyyttä. Nuorten mopoilijoiden henkilövahinkojen määrä on yli kaksinkertaistunut viimeisten kymmenen vuoden aikana."