Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => Nelivetotekniikka => Aiheen aloitti: makelpe2 - 18.02.2011, 05:52:59

Otsikko: neliveto ongelmat
Kirjoitti: makelpe2 - 18.02.2011, 05:52:59
onko kellään tietoa volvon jakolaatikon ongelmista tai jotain siihen vikaan viittaavaan, hävis neliveto muuten auto toimii hyvin vaihteet plus muut eikä pidä ajettaessa mitään melua?


Otsikkoa muokattu kuvaavammaksi T: (Miksu)
Otsikko: Vs: v70 awd:n perä paukkuu peruutettaessa
Kirjoitti: aari - 18.02.2011, 14:07:49
Voisko olla kumminkin käsijarrunkengät, jotka paukkuu? Kannattaa hetimiten tarkastaa, ettei jarrukengän pinta kiilaudu ja aiheuta isompaa tuhoa.
Otsikko: Vs: neliveto ongelmat
Kirjoitti: Osku - 18.02.2011, 18:38:08
onko kellään tietoa volvon jakolaatikon ongelmista tai jotain siihen vikaan viittaavaan, hävis neliveto muuten auto toimii hyvin vaihteet plus muut eikä pidä ajettaessa mitään melua?


Otsikkoa muokattu kuvaavammaksi T: (Miksu)

Tämmönen tuli mieleen, itellä sama ongelma.

http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=56299.0 (http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=56299.0)
Otsikko: Vs: neliveto ongelmat
Kirjoitti: huugo242 - 18.02.2011, 18:57:47
itellä sama vika mutta alussa kolisi kovasti käännöksissä,yks volvo asentaja neuvo että rattia kääntemällä ja autoa heilutamalla edestakaisin kolina häviää mutta myös neliveto ja näin kävikin,pitäs aukasta jakolaatiikko ja kattoo selviiskö pelkällä holkinvaihdolla.
Otsikko: Vs: neliveto ongelmat
Kirjoitti: Osku - 18.02.2011, 19:11:35
Itse selviän pelkällä holkin vaihdolla. Mulla kuului kahnuttavaa ääntä välillä nelivedon katoamisen jälkeen, toivottavasti johtui tuosta holkista.

850 Volvo kyseessä, onkos ihan samat osat kuin noissa ensimmäisissä v70:ssä?
 
E: kahnuttava ääni jatkui holkin vaihdon jälkeen. Äänen aiheuttaja oli käsijarrukengän puoliksi irronnut pinta.
Otsikko: Vs: neliveto ongelmat
Kirjoitti: makelpe2 - 18.02.2011, 19:24:01
kai sillä ajella voi ettei hajota mitään jos booriholkki on rikki?
Otsikko: Vs: neliveto ongelmat
Kirjoitti: ErkkiXC - 18.02.2011, 22:14:40
Voisko olla kumminkin käsijarrunkengät, jotka paukkuu? Kannattaa hetimiten tarkastaa, ettei jarrukengän pinta kiilaudu ja aiheuta isompaa tuhoa.

Käsittääkseni siellä ei mikään pauku...

kai sillä ajella voi ettei hajota mitään jos booriholkki on rikki?

Jo vain voi, ainoa vaan jotta kun sen huomaa ja heti korjuuttaa voi selvitä pelkällä holkin vaihdolla, muussa tapauksessa tarvii vaihtaa myös koko kulmavaihde. Kustantaa jotain 1300€ ja holkki reilun satasen päälle + työt.
Kesäkeleillä ainakin mulle oli vaikea havaita mitään eroa toimiko 4-veto eli ei, näin talvikeleillä paljon helponpaa.
Otsikko: Vs: neliveto ongelmat
Kirjoitti: Jeze - 19.02.2011, 16:38:42
En suosittele ajamaan ellei peli ole jo "menetetty". Nimimerkki 1400e siniselle viime vuonna :D Jos holkki kilahtaa, niin boorit rupeaa menemään myös kulmavaihteesta ja sitten ei auta muuta kuin ostaa uusi kulmavaihde...
Otsikko: Vs: neliveto ongelmat
Kirjoitti: V70XC99 - 20.02.2011, 11:30:50
Komppaan kahta edellistä.
On siellä liikettä vaikka booriholkki oliskin finito.
Seur. menee koko kulmavaihde vaihtoon jos ajo vaan jatkuu.
Tosin voi olla et koko systeemi menee vaihtoon muutenkin, jos ei oo ajoissa huomannut.
Otsikko: Vs: neliveto ongelmat
Kirjoitti: tlavikai - 23.02.2011, 07:39:58
Haldex:in öljypumppu viallinen. Itsellä pumppu toimi jonkin aikaa ja sitten kesken ajon heitti "Ajonvakautus vaatii huollon" tekstin, auto muuttui etuvetoiseksi. Kaikki palautui taas normaaliksi uudelleen käynnistyksellä.
Otsikko: Vs: neliveto ongelmat
Kirjoitti: Surkea töihinottaja - 09.04.2011, 00:24:51
Sulakkeestahan sen näkee onko Haldexin pumppu rikki. Mikäli kyseinen sulake (7,5A) REM:ssä on palanut niin ei muuta kuin pumppuostoksille. Maksaa muistaakseni +200 euroa. Vaihtotyöhön suositellaan nosturia sillä pakoputki ja kardaani on irroitettava. Samalla kannattaa uusia myös suodatin joka ei tässä konkurssissa niin paljoa tunnu.
Otsikko: Vs: neliveto ongelmat
Kirjoitti: (Miksu) - 09.04.2011, 19:11:54
Sulakkeestahan sen näkee onko Haldexin pumppu rikki. Mikäli kyseinen sulake (7,5A) REM:ssä on palanut niin ei muuta kuin pumppuostoksille. Maksaa muistaakseni +200 euroa. Vaihtotyöhön suositellaan nosturia sillä pakoputki ja kardaani on irroitettava. Samalla kannattaa uusia myös suodatin joka ei tässä konkurssissa niin paljoa tunnu.

Ei aina pala sulake vaikka pumppu on rikki..
Otsikko: Vs: neliveto ongelmat
Kirjoitti: volvo850 awd 237 hv - 18.10.2012, 20:43:21
Mitenkä voi mennä pahemmaxi jos ongelma korjattu ? (kaikki renkaat saman kokoiset ) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ja onhan kaikilla nelivedon omistajilla tiedossa ettei osteta käytettyjä renkaita/eikä laiteta vararengasta alle koska erinlaiset halkaisijat renkailla. Rikkovat holkin !



(Yhdistetty 2 peräkkäistä viestiä T: Miksu)
Otsikko: Vs: neliveto ongelmat
Kirjoitti: (Miksu) - 18.10.2012, 22:55:40
Mitenkä voi mennä pahemmaxi jos ongelma korjattu ? (kaikki renkaat saman kokoiset ) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ja onhan kaikilla nelivedon omistajilla tiedossa ettei osteta käytettyjä renkaita/eikä laiteta vararengasta alle koska erinlaiset halkaisijat renkailla. Rikkovat holkin !



(Yhdistetty 2 peräkkäistä viestiä T: Miksu)


Tarkenna vähän, että mitä yrität nyt kysyä?