Ateho  Elekma

Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *putkiviritteinen Italo*

  • 275 Vastauksia
  • 101761 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #15 : 15.12.2011, 21:45:59 »
Modatulla vakio pakosarjalla.. On aikamoinen patentti kun on vähä niinko eka rojekti.. Rälläsin ja hitsasin pakosarjan laipan suoraan ettei turbon imupuoli ota kanteen kiinni.. Turbon imu ja paku puoli juotu vaihtaa paikkaa alkuperäsestä, kun imupuoli otti moottorin kannakkeeseen kiinni.. Tiiä uskaltaako siitä kuvaa ees näyttää  ::)

Ja kokemuksia ei kauheesti oo ollu, kun moottorin kanssa ollut ongelmia (b5204t) huomenna hakemaan paremmassa hapessa oleva b5234t motti. Sen verran voi kait sanoa ettei ennen neljää tonnii tapahtunu mitään, viidessä tais maksimi ahdot ottaa. Säädöt ja kaikki tietenki kusee.
« Viimeksi muokattu: 15.12.2011, 21:49:08 kirjoittanut Makru »
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #16 : 15.12.2011, 21:55:05 »
Modatulla vakio pakosarjalla.. On aikamoinen patentti kun on vähä niinko eka rojekti.. Rälläsin ja hitsasin pakosarjan laipan suoraan ettei turbon imupuoli ota kanteen kiinni.. Turbon imu ja paku puoli juotu vaihtaa paikkaa alkuperäsestä, kun imupuoli otti moottorin kannakkeeseen kiinni.. Tiiä uskaltaako siitä kuvaa ees näyttää  ::)

Ja kokemuksia ei kauheesti oo ollu, kun moottorin kanssa ollut ongelmia (b5204t) huomenna hakemaan paremmassa hapessa oleva b5234t motti. Sen verran voi kait sanoa ettei ennen neljää tonnii tapahtunu mitään, viidessä tais maksimi ahdot ottaa. Säädöt ja kaikki tietenki kusee.


Aivan...kuinka paljon jäi tilaa tulipeltiin? Sen verran sovitin tuota tohon R-sarjaan, että mahtuu kunhan leikkaa tuon yhden lämpöpellin 'nystyrän' pois.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #17 : 15.12.2011, 21:58:35 »
Itselläni on wr480 ahdin mutta 16v vinokoneessa kylläkin. Paineen puolelle siirrytään 2000rpm hujakoilla. 3000rpm@1bar ja  n.3700rpm löytyy 1.6bar. eli kyllä tuon pitäisi tinakoneessakin heräillä ennnen 4000rpm. Hengittävyys on tinakoneessa kuitenkin hieman toista luokkaa kuin tuossa maamoottorissa :P
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #18 : 15.12.2011, 22:10:39 »
Vähän joutusin peltii vasaral litistelee, silti siihen ei kyllä paljoa jäänyt tilaa, parista sentistä puhutaan.. Ton ahtimen mukana tulleen hukkaportin kans oli ongelmii, sitä piti modailla et sen sai mahtumaan.

Tossa nyt on jotai huonoja kuvia, eihä niistä oikee nää ku tuo toi putki on edessä.

http://imageshack.us/photo/my-images/706/20110924120555.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/32/20110924120628.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/850/20110925160444.jpg/
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #19 : 15.12.2011, 22:12:30 »
Kaipa se siis jotenkin saadaan heräämään....hukkaporttiin tarvii varmaan keksiä jotain muutoksia, ettei oo heti 2 baaria yläkierroksilla ;)

Vähän joutusin peltii vasaral litistelee, silti siihen ei kyllä paljoa jäänyt tilaa, parista sentistä puhutaan.. Ton ahtimen mukana tulleen hukkaportin kans oli ongelmii, sitä piti modailla et sen sai mahtumaan.

Tossa nyt on jotai huonoja kuvia, eihä niistä oikee nää ku tuo toi putki on edessä.

http://imageshack.us/photo/my-images/706/20110924120555.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/32/20110924120628.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/850/20110925160444.jpg/

Aika ahtaalta näyttää. Täytyypä vähän zoomailla, jahka saan auton talliin ja purettua vähän rojua pois ympäriltä
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #20 : 15.12.2011, 22:13:30 »
Itselläni on wr480 ahdin mutta 16v vinokoneessa kylläkin. Paineen puolelle siirrytään 2000rpm hujakoilla. 3000rpm@1bar ja  n.3700rpm löytyy 1.6bar. eli kyllä tuon pitäisi tinakoneessakin heräillä ennnen 4000rpm. Hengittävyys on tinakoneessa kuitenkin hieman toista luokkaa kuin tuossa maamoottorissa :P

Sun topicciin eksysin, kun aikoinani ettisin tietoo et onko tost ahtimesta mihinkään :P Tiedossa on kyllä ollu et ei oo kaikki iha kohilla ku niin myöhään herää, muttei oo pahemmi ehtiny/pystyny perehtyy kiireiden takia asiaan paremmin.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #21 : 15.12.2011, 22:16:40 »
Kaipa se siis jotenkin saadaan heräämään....hukkaporttiin tarvii varmaan keksiä jotain muutoksia, ettei oo heti 2 baaria yläkierroksilla ;)

Aika ahtaalta näyttää. Täytyypä vähän zoomailla, jahka saan auton talliin ja purettua vähän rojua pois ympäriltä

Jep, siks pitiki alkaa kysellä mikä ahdin on olevinaan, kun itelläki oli vähä vaikeuksia saada mahtumaan toi pienempi paikkaan. Mut onnea sovitusten kanssa!
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #22 : 15.12.2011, 22:19:40 »
Vähän joutusin peltii vasaral litistelee, silti siihen ei kyllä paljoa jäänyt tilaa, parista sentistä puhutaan.. Ton ahtimen mukana tulleen hukkaportin kans oli ongelmii, sitä piti modailla et sen sai mahtumaan.

Tossa nyt on jotai huonoja kuvia, eihä niistä oikee nää ku tuo toi putki on edessä.

http://imageshack.us/photo/my-images/706/20110924120555.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/32/20110924120628.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/850/20110925160444.jpg/

Wau!! Tää on vissiin sellanen Up´ndownpipe  :pomo:
Kuinka lähellä pakopesä on sitä moottorin kannakerautaa(tukikumia)?

Kannattaa katsoa Donin projektista ku hän on sievästi modannut sitä moottorinkannaketta.


vasemmalla modattu ja oikealla alkuperäinen.
« Viimeksi muokattu: 15.12.2011, 22:32:59 kirjoittanut j_tapio »

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #23 : 15.12.2011, 22:21:32 »
Wau!! Tää on vissiin sellanen Up´ndownpipe  :pomo:
Kuinka lähellä pakopesä on sitä moottorin kannakerautaa(tukikumia)?

Kannattaa katsoa Donin projektista ku hän on sievästi modannut sitä moottorinkannaketta.

Oliko toi niin kun oikeasti "wau" vai niin ku vittuilua? Omasta mielestä ainaki semmone räpellys et lähinnä pelänny et kaikki nauraa tolle.  ::)
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #24 : 15.12.2011, 22:27:11 »
Oliko toi niin kun oikeasti "wau" vai niin ku vittuilua? Omasta mielestä ainaki semmone räpellys et lähinnä pelänny et kaikki nauraa tolle.  ::)

Rohkea veto lähtä toteuttaa tuollaista putkea. Eikä mitää vittuilua. Tuossa on saanu jonkun kerran sovittaa palikoita paikoilleen. Ja jos ei näyttelykoristetta oo tekemässä ni mitä välii ulkonäöllä on, kunha vaa toimii. Alkuperäisen lämpöpellin pulttaa tuohon putken päälle ni sitä ei paljon edes näy.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #25 : 20.12.2011, 21:52:20 »
Matkahuolto toi taas lisää pakettia....tälle tosin olis käyttöö toisessakin pelissä...katsotaas että kumman pellin alle päätyy  ::)

« Viimeksi muokattu: 17.08.2012, 22:47:42 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2117
    • Instagram kuvat
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #26 : 21.12.2011, 08:35:39 »
Matkahuolto toi taas lisää pakettia....tälle tosin olis käyttöö toisessakin pelissä...katsotaas että kumman pellin alle päätyy  ::)



Mittaa ohivuoto tosta.. Mulla oli samanlainen ja ei pysyny paine kalvon alla ollenkaan.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #27 : 22.12.2011, 20:01:51 »
Mittaa ohivuoto tosta.. Mulla oli samanlainen ja ei pysyny paine kalvon alla ollenkaan.


Täytyypä katsoa...kalsarissa on nyt paikallaan joku vähä erilainen kiinaportti, mikä pelaa kyllä hienosti. Paitsi että sais olla vähän isompi.

Posti toi taas lisää "joululahjoja"  S*


630cc Siemens Dekat...jos vaikka alkais soppa maistuun  ???
« Viimeksi muokattu: 17.08.2012, 22:48:03 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #28 : 26.12.2011, 19:30:56 »
Hiukan ehti kinkun syönnin ja muun oheistoiminnan välillä purkuhommiinkin. Aikalailla sitä puuhaa riittääkin. Onneksi mikään ei ole vielä mennyt rikki eikä mikään pulttikaan ole jäänyt aukeamatta tai mennyt poikki.

Kuskinpuolen etulokari olikin vielä paljon mädäntyneempi, mitä kuvittelin. Onneksi tuli noudettua varalokarit jo ennen alkamista.
Ahdin on ilmeisesti vaihdettu jossain vaiheessa, kun paikallaan oli 16T, vaikka automaatissa vissiin pitäisi oleman 15G. Ahdin vaikutti muutenkin ihan hyväkuntoiselta :)

Aika ahdastahan siellä rintapellin puolella kyllä on, että saas näkeä onko mitään toivoa saada tota kiinalaista sinne väliin. Ei innosta kyllä ruveta väkertämään mitään spesiaalipakosarjaakaan tähän, joten jossei sovi nii täytyy keksiä jokin muu ratkaisu.

« Viimeksi muokattu: 17.08.2012, 22:48:28 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #29 : 26.12.2011, 20:10:37 »
Ahdin on ilmeisesti vaihdettu jossain vaiheessa, kun paikallaan oli 16T, vaikka automaatissa vissiin pitäisi oleman 15G.
Juu 15 on alunperin. Myös manuaalissa.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

 

Ateho  Elekma