Kulkukoira  Proturbo

VRCF:n Traktorit

  • 373 Vastauksia
  • 84062 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13385
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #30 : 20.11.2016, 20:08:46 »
No henmetti... meillä on Julmetti 1102 -78 luulin että olis ollu kuva mutta eipäs sattunut löytyyn.

Muuten toimii hyvin mutta minimecistä on mennyt tiivisteet niin löpöt sekottuu öljyihin ja tyhjäkäynti häviää, pitäs korjauttaa mutta ei ole ollut aikaa. Vasta uusittiin jarrut ja kytkin pää ja työsylinterit pistettiin uusiksi... tässähän jarrut on semmoset tosi kummalliset levyrumpujarrut.

Tunteja on niin paljon että mittari on lakannut toimimasta mutta talon työt se hoitaa edelleen, linkoukset ja puiden ajot...
 
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #31 : 20.11.2016, 20:21:05 »
Mites tuo hitech laatikko on tuossa pelannut ?...kuullut että ainakin alkupään hiteceissä olis ollut ongelmia kestävyydessä.

En oo varma oliko tuohon meidän aikana tehty pakkaremonttia, mut voi olla et jossain vaiheessa alkais olla tiedossa jos kone vielä pitemmäksin aikaa jää. Toissa kesänä tuli nimittäin testailtua että vapaalla ihan aavistuksen pyrkii eteenpäin tasasella, samoin ulosoton pakat luistaa kun ei täysin lopeta pyörimistä vaikka napista olis pois päältä.

Siihen nähden että tuo oli suokone ennen meille tuloa ja meillä kesät vedetty ensin tavallista paalikonetta ja sen jälkeen yhdistelmäpaalaajaa, 12tn (usein reilumpikin kuorma) paalikärriä, täyttä p*skakärriä ja muutkin tilan työt jatkuvaa suunnanvaihtoa lennosta, on tuo hitech pelannut tosi hyvin.
Tällä hetkellä ainoa vika lienee jossain mikrokytkimessä, kun välillä pitää vähän tyrkätä suunnanvaihtovipua et valitsee suunnan taaksepäin.
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #32 : 20.11.2016, 20:23:41 »
No henmetti... meillä on Julmetti 1102 -78 luulin että olis ollu kuva mutta eipäs sattunut löytyyn.

Muuten toimii hyvin mutta minimecistä on mennyt tiivisteet niin löpöt sekottuu öljyihin ja tyhjäkäynti häviää, pitäs korjauttaa mutta ei ole ollut aikaa. Vasta uusittiin jarrut ja kytkin pää ja työsylinterit pistettiin uusiksi... tässähän jarrut on semmoset tosi kummalliset levyrumpujarrut.

Tunteja on niin paljon että mittari on lakannut toimimasta mutta talon työt se hoitaa edelleen, linkoukset ja puiden ajot...
no kuvatuksia esiin ei me muuten uskota mitään :2funny:
kiitoos ja anteeks.

Poissa Volvo For Life

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #33 : 20.11.2016, 20:35:25 »
En oo varma oliko tuohon meidän aikana tehty pakkaremonttia, mut voi olla et jossain vaiheessa alkais olla tiedossa jos kone vielä pitemmäksin aikaa jää. Toissa kesänä tuli nimittäin testailtua että vapaalla ihan aavistuksen pyrkii eteenpäin tasasella, samoin ulosoton pakat luistaa kun ei täysin lopeta pyörimistä vaikka napista olis pois päältä.

Siihen nähden että tuo oli suokone ennen meille tuloa ja meillä kesät vedetty ensin tavallista paalikonetta ja sen jälkeen yhdistelmäpaalaajaa, 12tn (usein reilumpikin kuorma) paalikärriä, täyttä p*skakärriä ja muutkin tilan työt jatkuvaa suunnanvaihtoa lennosta, on tuo hitech pelannut tosi hyvin.
Tällä hetkellä ainoa vika lienee jossain mikrokytkimessä, kun välillä pitää vähän tyrkätä suunnanvaihtovipua et valitsee suunnan taaksepäin.
Melkovarmasti se itse suunnanvaihtaja ehtoo puolella yleensä siitä vika löytyy alkaa oireilemaan juuri noin ja lopulta ei liiku eteen eikä taakse
Volvo S80 TDI

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #34 : 20.11.2016, 20:36:42 »
Itteltä löyty tälläinen :
Valmet 565  -1964


Ketjut olis tarkoitus heittää päälle jos vaikka tulis lunta mitä aurata (perälevyllä).

ps. Faces on 565:lle oma sielunelämäryhmä jos omistajia löytyy lisää.
https://www.facebook.com/groups/116521171704946/
« Viimeksi muokattu: 20.11.2016, 20:43:28 kirjoittanut Raid »
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #35 : 20.11.2016, 20:41:33 »
Itteltä löyty tälläinen :
Valmet 565  -1964
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ketjut olis tarkoitus heittää päälle jos vaikka tulis lunta mitä aurata (perälevyllä).
ui hui sanoo hän  S*
kiitoos ja anteeks.

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #36 : 20.11.2016, 20:45:52 »
Meidän maatilalta löytyy Valmetteja eli 604-4 -83 ja 705-4 -87 joilla on hyvin pärjännyt tähän asti. Tosin viljeltyä pinta-alaa ei ole kuin 18ha ja metsää saman verran. Tiedä sitten miten tulevaisuudessa kun kesän aikana tuli tehtyä hieman maakauppoja. Siis emännän sukulainen muutti yläkertaan ja testamentissa oli että sukulaisilla on etuosto-oikeus. Nyt sitten on tuosta jo 1800-luvulla perustetusta sukutilasta 2/4 osaa meillä ja +250t€ velkaa...
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #37 : 20.11.2016, 21:06:32 »
Riippuen käytöstä kestää vaikka kuinka kauan suunnanvaihtajan pakka kuluu loppuun jossain vaiheessa ja vaatii vaihdon normaalin kytkimen tavoin. Itse vaihdelaatikko on todella kestävä
Taisi sitten nuo kuulopuheet hitecin heikkoudesta olla pelkkää propagandaa. Kovasta väitetty että ei tuollaiset kestäisi mitään. Suollahan nuo koneet taitaa kovemmalla rääkillä olla kuin maatilakäytössä.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #38 : 20.11.2016, 21:27:51 »
Itteltä löyty tälläinen :
Valmet 565  -1964
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ketjut olis tarkoitus heittää päälle jos vaikka tulis lunta mitä aurata (perälevyllä).

ps. Faces on 565:lle oma sielunelämäryhmä jos omistajia löytyy lisää.
https://www.facebook.com/groups/116521171704946/
Meillä oli mummolassa tollanen 565 ja sillä meikäläinen on opetellut ajamaan.
Hieno laite  S*

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #39 : 20.11.2016, 21:46:25 »
Taisi sitten nuo kuulopuheet hitecin heikkoudesta olla pelkkää propagandaa. Kovasta väitetty että ei tuollaiset kestäisi mitään. Suollahan nuo koneet taitaa kovemmalla rääkillä olla kuin maatilakäytössä.
Kyllä HiTech kestää... ei nyt maailman tappiin, mutta 10000-20000 tuntia. Pikavaihde saattaa hajota ensin, ja se on periaatteessa samanlainen märkä monilevykyktin. Meillä kotipuolessa on ollut ainakin kolmessa Valtrassa vaihdelaatikkomurhe vaihteen siirtäjässä. Joskus 2000-luvun puolivälissä siirtäjissä vaihtui joku osa muoviseksi ja sen jälkeen vaihdelaatikkoremontteja on riittänyt. Osa sinällään ei maksa mitään, mutta traktori on rakennettu vaihdelaatikon ympärille ja kestää yhteensä kaksi viikkoa purkaa, korjata ja koota laite taas kasaan. Yli kymppitonnin remontti joka kerta...
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Volvo For Life

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #40 : 20.11.2016, 21:53:12 »
Kyllä HiTech kestää... ei nyt maailman tappiin, mutta 10000-20000 tuntia. Pikavaihde saattaa hajota ensin, ja se on periaatteessa samanlainen märkä monilevykyktin. Meillä kotipuolessa on ollut ainakin kolmessa Valtrassa vaihdelaatikkomurhe vaihteen siirtäjässä. Joskus 2000-luvun puolivälissä siirtäjissä vaihtui joku osa muoviseksi ja sen jälkeen vaihdelaatikkoremontteja on riittänyt. Osa sinällään ei maksa mitään, mutta traktori on rakennettu vaihdelaatikon ympärille ja kestää yhteensä kaksi viikkoa purkaa, korjata ja koota laite taas kasaan. Yli kymppitonnin remontti joka kerta...
Pelkän vaihteensiirtäjän takia 2 viikon remontti? Pojat taitaa juoda sielläpäin paljon kahvia työajalla...
Volvo S80 TDI

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #41 : 20.11.2016, 22:22:52 »
Pelkän vaihteensiirtäjän takia 2 viikon remontti? Pojat taitaa juoda sielläpäin paljon kahvia työajalla...

Kai olet tietoinen, että raktori pitää laittaa oikeasti puoliksi, että edes päästään vaihdelaatikkoon käsiksi? Tämä siksi, koska moottori ja vaihdelaatikko on osa kantavaa runkoa niin koko paketti pitää katkaista moottorin takaa hytin edestä. Ei ole mikään pieni homma

Poissa Volvo For Life

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #42 : 20.11.2016, 22:30:47 »
Kai olet tietoinen, että raktori pitää laittaa oikeasti puoliksi, että edes päästään vaihdelaatikkoon käsiksi? Tämä siksi, koska moottori ja vaihdelaatikko on osa kantavaa runkoa niin koko paketti pitää katkaista moottorin takaa hytin edestä. Ei ole mikään pieni homma
Kyllä varsin hyvin tiedossa näitä kun tulee töissä aina välillä pätkittyä  :)
Volvo S80 TDI

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #43 : 20.11.2016, 22:42:01 »
Kyllä varsin hyvin tiedossa näitä kun tulee töissä aina välillä pätkittyä  :)
Tehtaallahan ne kokoavat Valtran muutamassa tunnissa, mutta ei toimi aivan samalla ripeydellä pojat huollossa. Päiviä menee vaikka oikeasti puurtaisivat niskalimassa. Ja kun monella on sama vika, hommat kasautuu ja pari viikkoa kuluu äkkiä...
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Volvo For Life

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #44 : 20.11.2016, 22:46:14 »
Tehtaallahan ne kokoavat Valtran muutamassa tunnissa, mutta ei toimi aivan samalla ripeydellä pojat huollossa. Päiviä menee vaikka oikeasti puurtaisivat niskalimassa. Ja kun monella on sama vika, hommat kasautuu ja pari viikkoa kuluu äkkiä...

Joo toki mikäli hommia kasaantuu eikä ehdi tekemään niin asia tietty eri siinä tapauksessa. Muutenhan tuo remontti on kohtuu suoraviivainen homma edellyttäen tietty kunnon välineitä sekä osaamista. Onko muuten millä tunneilla joutunut katkaisemaan?
Volvo S80 TDI

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron