RallyBaron  Samppasport

C70 2.3 T5 -98 viritys

  • 8 Vastauksia
  • 4341 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Makkaratukka

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
C70 2.3 T5 -98 viritys
« : 25.04.2013, 22:32:33 »
Eli aikeissa olisi ottaa tuosta C70 2.3 litran T5 koneesta tässä lähiaikoina vähän tehoa lisää. Ajattelin BSR:ltä tilata paketin, millä tehot nousisi 315 hevoseen ja 450 newtoniin. Nykyiset tehot vakiot, eli 240hp/330nm. Tuohon pakettiin kuuluu BSR:n moottorinohjausboksin päivitys (ECU upgrade), 2,5" putkisto ja 3" downpipe.

Kysymys siis kuuluu, mitä tuohon koneeseen pitää/kannattaa vaihtaa ennen tehojen lisäystä. Mitkä osat kestää ja mitkä ei?
« Viimeksi muokattu: 25.04.2013, 22:46:00 kirjoittanut Makkaratukka »

hevonen

  • Vieras
Vs: C70 2.3 T5 -98 viritys
« Vastaus #1 : 25.04.2013, 22:45:38 »
Onx manuaali vai automaatti?

Poissa Makkaratukka

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 2.3 T5 -98 viritys
« Vastaus #2 : 25.04.2013, 22:47:15 »
Niin tosissaan sekin unohtui mainita. Manuaalilaatikko on.

Poissa OssiKaba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 2.3 T5 -98 viritys
« Vastaus #3 : 26.04.2013, 00:59:24 »
No kiertokanget kannattais varmuuden vuoksi vaihtaa H-profiilin kankiin. Käsittääkseni mitkä tahansa kiinankanget kestää oikein hyvin, kunhan koneistuttaa ne oikeisiin mittoihin ennen asennusta. Ilman noita veivejä voi kestää myös, mutta onhan siinä omat riskinsä...

hevonen

  • Vieras
Vs: C70 2.3 T5 -98 viritys
« Vastaus #4 : 26.04.2013, 18:08:29 »
..ja halvemmalla pääsee kun ei paa niin kovia paineita tai vaihtaa semmoseen merkkiin missä niitä tehuja on jo luonnostaan...
Yleensä se 250-280hp riittää "perheautoon". :))

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: C70 2.3 T5 -98 viritys
« Vastaus #5 : 26.04.2013, 19:13:36 »
..ja halvemmalla pääsee kun ei paa niin kovia paineita tai vaihtaa semmoseen merkkiin missä niitä tehuja on jo luonnostaan...
Yleensä se 250-280hp riittää "perheautoon". :))
OT: jep  tuo 250hp/400nm on riittävä , silläkin saa jo kanssa autoilijat  hermoromahduksen partaalle.  Eilen eräs SuberB kuskilta paloi käämit vt12 kun mentii peräkanaa minä edellä  ja SB vähän matkan päässä.  Edessä oli matkan aikana  noin puolisentusinaa  rekkoja jotka joista mentii aina ohitte tilaisuuden tullen.  Joka kerta ohitukseen lähdettäessä SB koitti pysyä perässä ,aina sitä rakoa tuli  enemmän ja vähemmän.  Sitten erään kahden rekan ohituksessa SB joutuikin jäämään sinne väliin kun ei vauhti riittänyt.
Sitten kun se pääsi siitä ohitte niin siten kelattuaan ensin vauhtia,  SB polkaisi mekäläisestäkin ohitte sellaista nopeutta (vaikka ajoin sallittua 104km/h 100 alueella ) että ei poliisisetä olis kyselly edes että annatko kortin vaan että otan tämän kortin..
Sitten SB hävisi horisottiin reilulla ylinopeudella.
Enään  ei olisi puuttuntu täydellisestä nöyryytksestä kuin että se SB olisi kohdannut poliisit sillä nopeudella  ;D.

Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Hiikeri

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • C70 T5 A '98
Vs: C70 2.3 T5 -98 viritys
« Vastaus #6 : 04.06.2013, 01:47:14 »
Itse tuli hommattua myös otsikon mukainen kulkine ekaksi Volvoksi jokunen viikko sitten.

Mittarissa 363tkm ja on automaatti lootalla.

Tullut jokunen viikko siis lueskeltua tätä forumia sekä joitakin ulkomaisia forumeita, itselle tullut selväksi että noi vakio kiertokanget eivät juurikaan kestä tehoja jotka alkavat 3xx hv, ovat aika rimpulan näköisetkin.

Menevät solmuun ajan mittaan, saati kun tämän ikäisillä autoilla on väkisinkin jo ajettu kilometri jos toinenkin...

Taisi olla tällä forumilla kun ~325hv:nä menny joku kanki jo kieroon, oli kuviakin.

Jossain aiheessa tuli vastaan myös valmis kestävä kk-paketti 499e+pk. Paketti sisälsi myös ARP:n pultit!

Itsellä ollut ajatuksena jos ensitalvena saisi paikan autolle (rekisteristä poisto talven ajaksi) ja joku 500e koppi talveksi.

Tarkoituksena olisi talven aikana ko. vahvistetut kanget laittaa koneeseen, toki samalla uudet kampiakselin ja kiertokankien laakerit, mahdollisesti myös uudet männänrenkaat (+ hoonaus-harjalla pikafixi sylintereille).

Eli ko. toimenpide tulevaisuutta varten, eli joku Holsetin 35 kiinnostaisi mutkaksi laittaa pellin alle + Custom ohjelma. Tarkoituksena siis 350 (-400hv), riippuen mitähän ahtopaineita tarvitsee käyttää ko. tehoja tavoitellessa?

Karkeasti 350hv/5800rpm vääntöä tulisi ~420-425Nm? Mikähän on tuon vakio automaatti lootan kesto, paljonkahan kestää vääntöä elikkä tietoa kellään?

Riittääköhän yleensä syöttöpuoli eli vakio suuttimet ja bensapumppu minne asti?

Kas, tässähän tätä jo tulikin tuumailuja ensi viestikseni forumille. :hello:

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 2.3 T5 -98 viritys
« Vastaus #7 : 04.06.2013, 04:13:33 »
Itse tuli hommattua myös otsikon mukainen kulkine ekaksi Volvoksi jokunen viikko sitten.

Mittarissa 363tkm ja on automaatti lootalla.

Tullut jokunen viikko siis lueskeltua tätä forumia sekä joitakin ulkomaisia forumeita, itselle tullut selväksi että noi vakio kiertokanget eivät juurikaan kestä tehoja jotka alkavat 3xx hv, ovat aika rimpulan näköisetkin.

Menevät solmuun ajan mittaan, saati kun tämän ikäisillä autoilla on väkisinkin jo ajettu kilometri jos toinenkin...

Taisi olla tällä forumilla kun ~325hv:nä menny joku kanki jo kieroon, oli kuviakin.

Jossain aiheessa tuli vastaan myös valmis kestävä kk-paketti 499e+pk. Paketti sisälsi myös ARP:n pultit!

Itsellä ollut ajatuksena jos ensitalvena saisi paikan autolle (rekisteristä poisto talven ajaksi) ja joku 500e koppi talveksi.

Tarkoituksena olisi talven aikana ko. vahvistetut kanget laittaa koneeseen, toki samalla uudet kampiakselin ja kiertokankien laakerit, mahdollisesti myös uudet männänrenkaat (+ hoonaus-harjalla pikafixi sylintereille).

Eli ko. toimenpide tulevaisuutta varten, eli joku Holsetin 35 kiinnostaisi mutkaksi laittaa pellin alle + Custom ohjelma. Tarkoituksena siis 350 (-400hv), riippuen mitähän ahtopaineita tarvitsee käyttää ko. tehoja tavoitellessa?

Karkeasti 350hv/5800rpm vääntöä tulisi ~420-425Nm? Mikähän on tuon vakio automaatti lootan kesto, paljonkahan kestää vääntöä elikkä tietoa kellään?

Riittääköhän yleensä syöttöpuoli eli vakio suuttimet ja bensapumppu minne asti?

Kas, tässähän tätä jo tulikin tuumailuja ensi viestikseni forumille. :hello:

Voin kokemuksesta sanoa että automaattilaatikko antaa periksi kankia aikaisemmin. Tai tietenkin se riippuu kaasujalasta, mutta kiva niitä tehoja on joskus myös käyttää.

Suuttimet taitaa riittää juuri jajuuri kolmosella alkaviin tehoihin.
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa Hiikeri

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • C70 T5 A '98
Vs: C70 2.3 T5 -98 viritys
« Vastaus #8 : 06.06.2013, 20:57:48 »
Kiitoksia tiedosta.

 

Proturbo  Autodiagnoosi