Tuo että hörähtää muttei jää käymään viittaisi voimakkaasti kyllä ajonestoon.
Se suutin ei oikein voi vikaantua niin, että "ruikkasee ja kuolee kunnes käynnistää uudelleen", eikä sen toimintaan oikein mikään anturikaan vaikuta (pl. se kaasuläppäanturi) niin, että lopettaisi toimintansa. Ainoa on polttoaineen paineen romahtaminen, mutta ei ECU älyä sitä suutinta sulkea paineen laskiessa. Kyllä sieltä jotain tulee läpi vaikka paine olisi 0.5Bar.
Eli siis:
- Kipinää tulee, koska käy jos kaataa bensaa kurkkuun
- Lähtee käyntiin hyvin, mutta sammuu heti
Olethan sulakkeet katsonut läpi? Yhdessä italialaisessa oli vastaava ongelma, kun ajoneston sulake oli homehtunut niin, että lähti käyntiin mutta kyykkäsi 1-2 sekunnin kuluttua kun sulake lämpesi eikä johtanut virtaa lävitseen. Oli vaikea vika löytää, koska sulakkeet näyttivät kaikki uudenveroisilta "päältäpäin" katsoen.
Vaikuttaako kaasun painaminen/pumppaaminen toimintaan mitenkään? Nuo on niin yksinkertaisia härveleitä, ettei niissä kovin montaa vikapaikkaa voi olla...
Vielä sellainen, kun en suoraan muista kuinka rellun ruutta on kasattu siihen imusarjan päälle, onhan letkut kaikki varmasti oikeilla paikoillaan? Ettei ole esim. polttoaineen virtaus väärinpäin, vai onko moinen edes mahdollista? Marellin 1-pisteisessä nimittäin sekin on mahdollista, muttei kyllä edes hörähdä silloin.