Ateho  Elekma

S60 2.4i -01 kierrokset laskevat hitaasti ja moottorin vikavalo palaa

  • 20 Vastauksia
  • 4526 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Onko joku maininnut jotain piratoimisesta?
 :nohnoh

minä kai? Mut siis göteborgin softat on kai aika kiinteähintaisia riippumatta kuka ne laittaa, joten puhut ilmeisesti CEMiin noitten ominaisuuksien puukottamisesta omin käsin, ja tässä me jonossa odotetaan että kerrot lisää kuka ja miten se tehdään. Esim. itse mielelläni ottaisin AEM-softan ja kaukokäynnistys-softan vaikkei mulla ole AEMia
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Pezku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Olen nyt vielä yrittänyt taistella tämän kanssa irrottamalla sulakkeen 23 virrat päällä ja laittamalla sen takaisin virrat pois päältä. Ensinnäkin pitääkö sulake olla irti n. 15 min, että ECU nollaantuu? Ainakin check engine -valo häviää, kun sulake on hetkenkin irti.

Lisäksi pitääkö tätä ECUa jotenkin totutella tämän nollauksen jälkeen? Swedespeediltä luin jotain sellaista, mutta en tiedä, pitikö se paikkansa. Nyt siis ongelma on se, että tyhjäkäynti on 1300 rpm, jos autolla on vauhtia. Kun pysähtyy liikennevaloihin, niin tyhjäkäynti laskee 800 rpm:ään. Tässä on siis oltava joku ominaisuus, että tyhjäkäynti on erisuuruinen vauhdissa kuin paikoillaan, koska tämä ilmiö on aivan systemaattinen.

Hyvät vinkit olisivat todella arvostettuja.

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 448
  • www.vrcf.fi
Hi
jos ecun virrat on on katkaistu,niin kestää jonkun aikaa ajella,ennenkuin tyhjäkäynti ym
tasoittuu,se on ihan normaalia.
,,,Suosittelen vieläkin päivittämään tuon moottorin ohjaus järjestelmän viimeisimpään
versioon,olet puhdistanut kaasuläppäkotelon joten se asia on ok.

,,,Tsemppiä
S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa Pezku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
On varmaan kohteliasta näin lopuksi kertoa, mikä tämän vian lopulta aiheutti, niin kerrotaanpa.

Autoon vaihdettiin siis tänään uusi etummainen lambda-anturi, koska vanhasta oli lämpövastus rikkoutunut. Vikakoodin perusteella pystyi täysin identifioimaan aiheuttajan ja ongelma korjaantui uudella lambdalla. Kohtalaisen kallis vain tuo uusi alkuperäinen, 440 EUR.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Hyvä että kerroit, oireet vähän yllätti.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Badman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
On varmaan kohteliasta näin lopuksi kertoa, mikä tämän vian lopulta aiheutti, niin kerrotaanpa.

Hienoa, että kerroit ongelman ratkaisun :) Yksi tämän foorumin tarkoituksista mielestäni on juuri se, että myös ilmenneen vian korjautumistapa tuodaan julki. Vastaavia oireita potevat voivat näin löytää nopeasti vian aiheuttajan. Valitettavan usein viestiketju katkeaa ilman tietoa, miten ongelma ratkesi vai ratkesiko yleensä. Toisaalta kyllä on useita viestiketjuja, joissa eri vaiheet kerrotaan yksityiskohtaisesti ja jopa kuvien kanssa  :)

Tuo kierrosten hidas laskeminen oli tosiaan itsellenkini outo oire tämän vian yhteydessä. Muutamia vuosia sitten omastani vikaantui myös etummainen lambda-anturi ja ainoa oire oli vikavalon palaminen. Siinä myös riitti vikakoodin luku ja uusi anturi.
Volvo S80 2003 2.4T
edellinen: Volvo V70 2001(B5244S)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron