Vain iso hallitunkki, 2-pilari ja moottori nostin. Auto sen verran ylös että pääset vaivatta alla ryömimään. Itellä auto oli noin 60cm korkeudessa. Kuljettajanpuolen apurungon pultit pois ja hanttarin puolen jonkin verran auki että kallistuu.
Sitten kallistin moottoria niin että vaihteisto suostui tulemaan syliin sieltä välistä.
Suosittelen vaihtamaan samalla seuraavat.
Kampiakselin stefa
Vaihdelaatikon akselinstefa (2 eriä löytyy 41mm ja 44,4mm jos et tiedä kumpi niin varaa molemmat yhteensä alle 30e siniseltä).
Vetareiden stefa.
Kampiakselin yläpuolella oleva tulppa metallisena ellei ole tiedossa että olisi vaihdettu.
Sopiva keskitin tappi kytkimelle asennusta varten.
Kaveri avuksi kytkimen ilmaukseen.
Youtubesta löytyy video mitä pitää irroittaa ennen kun apurungon voi ampua auki. (Volvo D5 gearbox removal)
Samalla kun kone on kallistettu niin on helpompi tehdä jakohihnan vaihto.
Ps: jos saat osat halvalla ja meinaat säästää 700e hommista niin ilman kunnollista työkorkeutta, vaiva sen tekemiseen ei maksa noin paljon. Vaan enemmän. Näin jälkikäteen ajateltuna auto olisi sen yhden päivän korjaamolla ja maksaisin siitä sen 700e heti jos suostuisivat tekemään.