Ohjeita löytyy aika niukasti. Tässä omaan autooni v70 mk3 tekemäni ko remontti.
Homma vaatii kyllä jonkinlaisen rasvamonttuun tai nosturin. Itselläni 2- pilarinostin.
Vetoakselin irroitus:
Rengas pois
Jarrusatula irti ( ylempi pultti ahtaassa raossa)
Raidetangon nivel irti ( mutteri aika tiukassa , nivel irtosi kolauttamalla kartiosan kylkeen)
Abs anturin johto irti
Vakaajan ylänivel irti
Vetoakselin päässä oleva pultti irti ( akseli työntyi hyvin ulospäin)
Jarrulevy irti ( thorx ruuvi)
Jarrukilpi irti
Alatukivarsi irti joko nivelen puolelta tai apurungosta ( kolme pulttia)
Itse otin apurungosta ( kannattaa ottaa nivelestä ,sillä takaisinasennus helpompaa)
Nyt saa iskunvaimentimen siirrettyä sivuun ja akselin irti
Akselin tukilaakerin kansiosa irti ( hieman ahdas alapultin irroitustila)
Nyt akseli lähtee vetämällä irti ( varottava ettei vedä niveliä irti)
Kulmavaihteen irroitus:
Turbosta tuleva ilmaputki irti
Vaihdelaatikon alatakatuki irti
Pakoputki kannattaa katkaista keskilaipasta hiukkaspuhdistimen jälkeen
Pakoputken etukiinnitys irti ( pakoputki laskeutuu alemmas)
Kardaanin laippa irti kulmavaihteesta ( vaatii aika pienen 8 mm kuusiokoloavaimen ,jotta pultit saa auki, olivat muuten aika löysässä)
Poikittaistuki irti ( tulee työtilaa hieman lisää)
Kardaanin etummainen niveltuki irti
Kulmavaihteen etutuki irti ( neljä pulttia , ylimmäinen kiinnityspultti moottoriin tosi ahtaassa paikassa suojapellin takana
Kulmavaihteen ja vaihteiston pultit irti
Ylimmäinen pultti on kyllä tosi ahtaassa raossa ja meinasikin homma tyssätä tähän ,mutta onneksi pienellä räikällä sain sen auki
Nyt vaihteen voi irroittaa ,tilaa ei ole yhtään liikaa ja laatikko painaa sen verran että pitää varoa ettei pudota sitä.
Holkki lähti hyvin irti
Laatikosta valuu öljyä eli astia alle
Kulmavaihteen öljy kannattaa vaihtaa tässä vaiheessa kun laatikko on irti.
Uuteen holkkiin uusi akselitiiviste ( menee sormin paikalleen )
Laatikon puoleen myös uusi akselitiiviste
Asensin holkin vaihdelaatikon puoleen ( helpompi asentaa kulmavaihde takaisin )
Lopuksi samassa järjestyksessä osat takaisin paikalleen.
Vetoakselin tukilaakerin voisi vaihtaa ( itse vaihdoin vaikka välystä ei ollut)
Kokonaisuutena voisi todeta ,että asennustila on kyllä aika ahdas ja rystyset tahtoo nirhautunut verille