En tiedä miten tuo Volvossa on toteutettu tai mitä pitää purkaa, mutta jos homma on tehty ja se nyt tärisee ja hypyttää, niin pakkohan sen syyn on jostain siltä alueelta löytyä.
Edelliseen autooni (Ei Volvo) vaihdettiin viskokytkin etu- ja takakardaanien väliin, eli osat irrotettiin toisistaan. Käytännössä tarkoittaa kahden kardaanin laippaliitoksen 10n pultin avaamista, sekä viskon kiinnityspulttoen avasmista, asennus päinvastaisessa järjestyksessä eikä muuta. Uusi visko on tietenkin valmiiksi tasapainotettu ja kardaanit tietenkin myös. Ennen vaihtoa ei turinoita ja värinöitä ollut, vaihdon jälkeen kyllä sopivalla nopeudella ajettaessa.
Teoriassahan tämän ei pitäisi olla mahdollista, mutta käytännössä näin kävi. Mitään muuta autolle ei tehty. Kaikki 3 osaa tasapainossa, asianmukaisesti asennettuna ja vieläpä tehtynä merkkiin erikoistuneella harrastajien suosimalla luottokorjaamolla.
En tiedä mistä oman härvelin turinat loppujen lopuksi johtuivat, sitä ei koskaan selvitetty tarkemmin, koska se oli verrattain lievää ja esiintyi vain ja ainoastaan tasan 55km/h mittarinopeutta ajettaessa.
En vänkää tämän enempää, mutta tyypillisesti vikahan löytyy siellä alueella missä huoltoa/korjausta on tehty.