Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

M.M.A:n S60 2.5T 2004

  • 68 Vastauksia
  • 14838 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
M.M.A:n S60 2.5T 2004
« : 20.04.2019, 12:38:21 »
Laitetaas tää omakin kehonsiirrin tänne.





Tuollainen tuli 7/17. 2004 2.5T Geartronic 153tkm ajettu silloin, 168tkm ajettu nyt ja olen toinen omistaja.

Ulkopuoli:
- ajovalopesurit/pyyhkijät poistettu ja peitepalat tilalla
- 17" Ixion replicat+225/45/17
- koukkumies oikoi parkkipaikkalommot
- Walonia ghost 1 ledbar kilven alla
- maalipinta myllytetty

Audio:
- HU-803
- DLS 1"/Hertz 6.5" erillissarjat edessä
- Pioneer 6.5" 2-tie kojelaudassa
- Alpine 8" 3-tiet takana
- Volvon PA-200 vahvistin

Sisustassa pikkujuttuja, ahtopainemittari on ja etuovien kahvat sekä lattiakonsolin luukku teipattu mustalla kuluman vuoksi. Samasta syystä koko lattiakonsoli on maalattu. Sisävalot on kaikki ledeillä. Radion viereen hommasin orkkis mukitelineen.

Moottorissa ohjelmointi 182kW/385Nm. Palautettu vakioksi 2.8.23.

Lootasta on vaihtunut öljyt kolmesti, viimeksi -22 kesällä, jotta pysyy kunnossa. Lisäksi jarrupannan servon kansi ja solenoidit on käyty läpi.

Alustassa on mennyt uusiksi alatukivarret uretaanipuslilla, vasen pyöränlaakeri, oikea alapallo, kaikki jarruosat satuloita lukuunottamatta ja kaikki iskarit, ylätuet ja kääntölaakerit. Löytyy myös -35 mm jouset.

Varustetaso olisi kiva tietää. Momentumina tätä myytiin mutta eikös nuo nimet tullu vasta faceliftiin? Tämänvuotisia myydään kyllä usein kinetic, momentum tai summum tasoilla, sekaan vielä business paketit. Tästä ei löydy esim. sadetunnistinta, napista koria vasten taittuvia peilejä, xenoneita...mutta löytyy esim. musta täysnahkasisusta(ei sähkösäätöä)alumiinilistat ovissa ja hanskalokeron kannessa, DSTC ajonvakautus, kynnyslistat kromatuin volvo tekstein, sisäilman laatujärjestelmä, varashälytin, nahkaratti ja kepin nuppi, autom. tummeneva taustapeili...missään auton papereissa eikä kilvissä tai tarroissa ei mainita varustetasosta mitään.
« Viimeksi muokattu: 05.08.2023, 22:56:42 kirjoittanut M.M.A »

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #1 : 20.04.2019, 14:07:27 »
Softausta voin lämpimästi suositella. Tuo oma 2.5T ohjelmoitu Lisäätehoa.fi nimisessä puljussa. Osaava kaveri kyllä täällä Tampereen seudulla. 260hp/440nm taisi luvata siihen silloin. Mukavan pienillä kilsoilla myös tuokin. Hieno peli  :)

Edit. Missäs paikassa nuo parkkipaikkaklommot kävit hoitamassa?
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #2 : 20.04.2019, 15:32:59 »

Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #3 : 24.04.2019, 14:53:14 »
Nyppäsinpä ajankuluksi ton hd tcv:n irti ja katsoin mitä se on syönyt kun on reilun vuoden ollut käytössä. No ei mitää ihmeellistä mut ennen avausta puhaltelin siihen ihan omin keuhkoin ni se vuotaa.

Kolmoseen tulee ahtopaine ja kakkosesta menee hukkiksen kellolle ja näistä ilma kulkeekin läpi. Kun tulppaa sormella jommankumman ja puhaltaa toiseen ni ykkösestä tulee ilmaa.



No orkkis pierburg oli tallella eikä falskaa samoin ni sai mennä takasin. Testirundia en oo vielä tehny.

Ahdot on noussu helposti 0,5 ja rajummin poljettaessa 0,55 - 0,6 autogaugen mittarilla. Ja ahdot pysyy eikä ala laskemaan ennenkuin kaasua höllää. Eli toimii muuten kyllä. En tiedä sitten minkä kokoluokan vuodoista ahdot alkaa kärsiä, aika pieni ohivuoto kuitenki.

Täältä luin et max ahdot on 0,75 ja ulkomaiset foorumit sanoo että 0,55(tän lukeman löysin myös jonku ulkomaisen softaajan taulukosta) ni kai ne tässä mun vehkeessä on ihan tarpeeks kohillaan. En oo lähteny kiristelee tankoa vielä, voishan sitäki ihmetellä joku päivä.

Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #4 : 26.04.2019, 18:16:18 »
Parin päivän ajelut nyt takana ja ero on selvä. Orkkis tcv:llä paineet nousee ylemmäs ja vähemmällä kaasunpolkemisella. Parhaiten huomaa kun ajaa nelosella tai vitosella niin aika pienelläkin vedätyksellä paineet nousee 0,6 hujakoille. Auto on maantienopeuksissa ja ohituksissa nyt selvästi pirteämpi. Ostin hd:n joskus nopeamman reagoinnin toivossa :D mut ei ollu sillon mittaria ja oli talvi niin eipä tän kulkupuolta tullu sillon koeteltua.

Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #5 : 26.04.2019, 19:35:29 »
Joku päivä käydään auton kimppuun näillä. Pesuria, vaahdotinta ja isompia kanistereita en sentään pöydälle viitsinyt nostaa 8) Uutena asiana mukaan tulee nyt kiillotus. Koneeksi hommasin Motonetista edullisen ensikoneen ja ilahduin kun käyttöohjeessa luki koneen tiedoissa DAS6 V2 että ei se ihan paska ookaan ;D



Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #6 : 04.05.2019, 11:16:10 »
Muut vietti vappua, minä jauhoin maalipintaa 11h 2-steppinä. Pinnasta tuli ihan siedettävä jo ja häivytti hyvin isompia virheitä pinnasta. Mutta kova lakka on ja siihen että saa naarmut kunnolla pois(niitä jäi ihan lakkapintaan vielä) tarvitaan rotarykone. Eli uusintaottelu vielä tiedossa joskus.



Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #7 : 27.05.2019, 18:37:15 »
Jotain pientä vain tapahtunut. Kromia Volvon sisustaan :) AG:n smoke ahtomittari lensi mäkeen ja tilalle tuli nestevaimennettu mittari. Paikkakin on sopiva kun ilmakin kulkee minne pitääkin.



Lisäksi odottelen delphiä kiinanmaalta. Suurin taistelu on varmaan saada se läppäriin. Sen pitäisi toimia kyllä win kympillä, sitten ei tarvitsisi asennella xp tai 7 takas.

Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #8 : 13.07.2019, 12:46:10 »
Kilometrejä tulee hitaasti mutta varmasti, 170tkm tuli täyteen. Huollosta tulee vuosi joten piti käydä shoppailemassa.



upload image

Mukaan tarttui kaikki suodattimet ja moottoriöljyt, tulpan tiiviste sekä RVS laatikkoon. Helix Ultra ei ihan sitä the öljyä tähän ole kun ei täytä ACEA A1 mutta A3 löytyy ja sekin kelpaa. Lisäksi tällä ei tule sitä vaahtoamisilmiötä mun pätkäajossa talvisin kuten Castrolilla kävi.

RVS on uusi tuttavuus mulle. Loota toimii oikein ja vaihtaa hyvin mutta se kuuluisa 2 -> 3 vaihto ei ole niin pehmeä kuin muut. Ei kyllä nykäisekään mutta tuntuu tietyillä kierroksilla. Jos tää ei auta ni tuomitsen ominaisuudeksi kuten muutkin ovat tehneet. Tämähän tuntuu olevan näissä pikemminkin sääntö kuin poikkeus. On kuitenkin jo servon kansi vaihdettu, solenoidit availtu ja puhdistettu, öljyt on uudet ja sopeutuskin on tehty kertaalleen.


Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #9 : 15.07.2019, 09:24:17 »
Tuli tuo huolto duunailtua ja varsinkin polttoaineensuodatin olikin jo hyvä vaihtaa. Oli alkuperäinen. Ei ole kauheasti joutunut tuolla auton alla olemaan ja ihmettelin kun suodatttimen liittimet oli vuorattu maalarinteipillä ja kova kerros teipin päällä...pohja on joskus massattu ja oli kyllä kauttaaltaan hyvän näköinen.

Lisäksi koko ajan välillä pimeänä ollut kuskin oven kaiutin tuli selviteltyä. Murtuneita johtoja ei löytynyt mutta oven liittimen herkistely auttoi. Ei ole enää mykistynyt.

Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #10 : 22.07.2019, 21:21:52 »
Kuvia välillä. Kehtaa ku just pesty ja qd päällä.










Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #11 : 21.10.2019, 18:39:39 »
Volvo käy ja liikkuu ilman ongelmia. Mutta ekoilla nollakeleillä akku varoitteli voimattomuuttaan. Älylaturia kehiin mutta ei voimaantunut joten en tätä talvea enää yritä sillä mennä. Akku oli alkuperäinen, tarkistuspäivä 16.1.2004. Laitoin tilalle Hankookin akun joka tuskin kestää liki 16 vuotta.

Airmmin tuossa alkoi käydä hermoille nahkapenkkien kitinä aina kun autoon istuu ja penkissä heiluu. Laitoin kangasteippiä sen muovipaneelin reunaan joka on penkin istuinosan sivussa ja kyllä on luksusta nyt. Ei kitise.

Talvirenkaat pitää laittaa viikonloppuna ja sitten saa alkaa miettiä katsastusta.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2019, 18:45:32 kirjoittanut M.M.A »

Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #12 : 23.01.2020, 18:30:21 »
Leimalta taas läpi huomautuksitta :)

Autoon on tullut vain kilsoja, vaikkakin vähän, lukuunottamatta jonkun selkärangattoman sankarin takaoveen lyömää lommoa. Sen verran iso ja ovella selvästi tehty että varmasti on huomattu, sitten on paettu >:( Onneksi takaoven sisällä on tilaa, ovipahvi pois ja harrastin vähän diy pdr:ää. Eri kokoisten meisselien kädensijoilla sain hävitettyä lommon lähes huomaamattomiin. Käytän ehkä vielä koukkumiehellä viimeisteltävänä keväämmällä. Ärsyttäviä juttuja tuommoiset.

Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #13 : 18.04.2020, 21:52:01 »
Vähän alapallojumppaa Volvon kanssa. Ois pitäny uskoo mitä luki ja hakea orkkispallo tai laittaa edes tarvike pakastimeen. Vitutuksen siinä nysväämisessä sai. Lopulta rälläkkä käteen ja lamellilla booreista materiaalia pois. Meni perkele.

Onneksi joku onnistui vaivatta, poistin S60 ja 2.5T merkit takaluukusta. Tuli aika hyvännäköinen perse noin vähällä.

Vielä odotellaan hälyn sireeniä ja siihen uutta akkua, tulee varmaan ensi viikolla. Katsotaan minkälainen käytetty on kun avaan sen.

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
« Vastaus #14 : 18.04.2020, 22:15:57 »
Miten alapallo oireili? Kolkotti ajaessa?

 

Carcom Oy  Ateho