Elekma  Autoracing

Volvo 240 B230F (eka turboprojekti)

  • 18 Vastauksia
  • 14611 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa R-to

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Volvo 240 B230F (eka turboprojekti)
« : 05.08.2011, 15:50:16 »
Aattelin nyt taiteilla tälle ihan oman topikin, ihan vaan hyviä vinkkejä ja neuvoja varten.

Auto siis -89 vm 240 GLT B230F koneella, johon olis tarkotus laittaa 13mm veivit ja FT:n männät. Moottorinohjaukseksi ihan perus megaruuta. Kalikkaa on jo jonkinverran haalittu ja soviteltu, mutta vielä uupuu paljon tavaraa.

Jo hankittuja osia:
-FT:n männät
-13mm veivit
-Pakosarja+ 50mm hukkaportti
-Ahdin
-K-nokka
-Imusarja johon sovitettu vapari S70:n kaasuläppä

Tilattu:
-Kiertokangen laakerit + pultit
-Runkolaakerit + pultit
-Kannenpultit
-Vesipumppu
-Männänrenkaat
-Stefat+tiivisteet

Auton ostin tällaisena:





Ensimmäisenä autoa laskettiin hieman lähemmäksi maata:





Sitten hankittiin seuraavanlaisia kalikoita:









Pakosarjaa soviteltiin ahtimen kanssa, ja pakosarjaan väsättiin lähtö hukkaportille:







S70:n kaasuläppä sovitettiin vakioon imusarjaan:





Motti nostettiin pois keulilta:



Öljynpaluu öljypohjaan:



Seuraavaksi motti lähtee pesuun ja sen jälkeen viedään hoonattavaksi. Tämän jälkeen kone kootaan uusilla renkailla, laakereilla, pulteilla ja tiivisteillä. Toivottavasti myös 531-kannella ja K-nokalla.  8)



Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 B230F (eka turboprojekti)
« Vastaus #1 : 05.08.2011, 16:03:01 »
Ja tästä päästään pieneen probleemaan. Autosi on vähäpäästöinen = ei saa turbottaa ilman vtt päästötestejä (1000€). ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa R-to

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 B230F (eka turboprojekti)
« Vastaus #2 : 05.08.2011, 16:05:20 »
Ja tästä päästään pieneen probleemaan. Autosi on vähäpäästöinen = ei saa turbottaa ilman vtt päästötestejä (1000€).
Ei tää ainakaan tässä korissa tuu koskaan leimalle. :)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 B230F (eka turboprojekti)
« Vastaus #3 : 05.08.2011, 16:06:38 »
No sitten jatkakaa -H-
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa R-to

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 B230F (eka turboprojekti)
« Vastaus #4 : 07.08.2011, 17:55:49 »
Kävin aamulla pesaseen motin, ja nyt se sai jo vähän väriäkin niskaan... Orkkis punainen väri säilyi, tietenkin..  :pomo:

Vielä huutaa toisen kerroksen maalia päälle.




Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 B230F (eka turboprojekti)
« Vastaus #5 : 07.08.2011, 21:21:19 »
minkä auton etuiskaria käytit tossa madalluksessa, kun näyttäis aika paljon lyhkäsemmältä...
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa R-to

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 B230F (eka turboprojekti)
« Vastaus #6 : 08.08.2011, 04:49:48 »
minkä auton etuiskaria käytit tossa madalluksessa, kun näyttäis aika paljon lyhkäsemmältä...
Toyota Camryn iskarit.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Volvo 240 B230F (eka turboprojekti)
« Vastaus #7 : 08.08.2011, 11:08:06 »
Toyota Camryn iskarit.
Mites toimii, onko nuo kuinka jämäkät?
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

TjjR

  • Vieras
Vs: Volvo 240 B230F (eka turboprojekti)
« Vastaus #8 : 08.08.2011, 11:09:59 »
dodii r-toki päässee vauhtii pikkuhiljaa :p megalla on hyvä mennä pitkällekki.  Eräs kiihotus harrastaja taittaa vieläki käyttää megaa mutta erillisellä syttyboxilla.  onhan sulla tälle sitte kuljetuskalustoa? Koska pitäähän tääki nähdä kesämiiteissä! ;)

Poissa R-to

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 B230F (eka turboprojekti)
« Vastaus #9 : 08.08.2011, 15:30:23 »
Mites toimii, onko nuo kuinka jämäkät?
Vaikea verrata vakioon, ku heitin samalla alle nuo lyhennetyt lesjöt.  :-\

dodii r-toki päässee vauhtii pikkuhiljaa :p megalla on hyvä mennä pitkällekki.  Eräs kiihotus harrastaja taittaa vieläki käyttää megaa mutta erillisellä syttyboxilla.  onhan sulla tälle sitte kuljetuskalustoa? Koska pitäähän tääki nähdä kesämiiteissä! ;)
Jos ens kesäksi sais jo katottua kivan korin, minkä kans tän sais leimalle.. On tuossa ajoaikaa vielä melkeen vuoden loppuun, jos hyvällä tuurilla sattus saamaan nippuun jollain kalikoilla JO tänä syksynä.. ;)

Poissa juhnu-79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 B230F (eka turboprojekti)
« Vastaus #10 : 10.08.2011, 00:15:37 »
mulla oli joskus camrin iskarit edessä 200-sarjan volvossa.. öö taisin olla ensimmäinen ketä niitä koitti.. 8) ne on kyl ihan ok.
mulla oli lesjön-jouset ja n.2-kierrosta pois niistä ja edessä olis 2kpl vaparin vakaajia. perässä oli 1.5-kierrosta lyhennetetyt kuorma-jouset ja hopean väriset kybin vahvistetut kaasuiskarit ja oli melko kohtuullinen ajettava= jämäkkä  :P
kyl mää ny jotain siinä sitten koitin oikeinkin tehdä..:)

TjjR

  • Vieras
Vs: Volvo 240 B230F (eka turboprojekti)
« Vastaus #11 : 10.08.2011, 02:22:28 »
Vaikea verrata vakioon, ku heitin samalla alle nuo lyhennetyt lesjöt.  :-\
Jos ens kesäksi sais jo katottua kivan korin, minkä kans tän sais leimalle.. On tuossa ajoaikaa vielä melkeen vuoden loppuun, jos hyvällä tuurilla sattus saamaan nippuun jollain kalikoilla JO tänä syksynä.. ;)

nappisilmää hakuselle ;)

Poissa R-to

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 B230F (eka turboprojekti)
« Vastaus #12 : 10.08.2011, 16:09:29 »
Noniin, tänään saapui eka erä osia; KK-laakerit + pultit, kannenpultit, vesipumppu, männäntappien sokat sekä männänrengassarjan, joka sisälsi renkaat YHTEEN mäntään...  :facepalm: Ei muutako kolme sarjaa uuteen tilaukseen..

Huomenna ois tarkotus viiä motti hoonattavaksi.

Poissa R-to

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 B230F (eka turboprojekti)
« Vastaus #13 : 12.08.2011, 23:35:52 »
Motti kävi hoonauksessa. Tänään saapui myös petilaakerit, kannentiiviste yms pientä hilpettä... :)

Vielä odotellaan kampuran pultteja ja stefoja + kolmea männänrengassarjaa, sitten pääsee niputtaan lohkoa.  8)




Poissa R-to

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 B230F (eka turboprojekti)
« Vastaus #14 : 19.08.2011, 00:33:08 »
Tänään hain loputkin alakerran romuista. Eli Volvolta tuli nyt; kiertokangenlaakerit+pultit, männänrenkaat + tappien sokat, kannenpultit, kampuran stefat + paperitiivisteet ja kampiakselin pultit. Vesipumppu mallia tarvike. Motonetistä kampiakselin laakerit (Glyco). Elringin tekemä kannentiiviste.

Lähipäivänä ois tarkotus alkaa kasaileen mottia, mitään hyviä neuvoja/vinkkejä?  ::)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy