KL-varaosat  Race.fi

Volvo 360 B200E - Sytytysjohtojen järjestys? / Ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä?

  • 12 Vastauksia
  • 9579 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kapu_91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Uusi moottori melkein käy, mutta sen verran antaa takapotkuja, että tulpanjohtojen järjestyksessä on nyt käynyt moka.

Muistan järjestyksen olevan, mutta ei edes luvannut:

1  3
2  4

Ja lupailemaan sain:

1  3
4  2

Eli joku johto on väärässä järjestyksessä. Toivottavasti saan vielä tänään auton käymään.

Kiitos!
« Viimeksi muokattu: 08.08.2015, 17:34:43 kirjoittanut Kapu_91 »

Poissa Kaksnelikantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 B200E - Sytytysjohtojen järjestys?
« Vastaus #1 : 06.08.2015, 17:32:50 »
1-3-4-2 on oikea järjestys. Onko johdot omilla paikoillaan virranjakajassa?

Poissa Kapu_91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 B200E - Sytytysjohtojen järjestys?
« Vastaus #2 : 06.08.2015, 18:25:21 »
1-3-4-2 on oikea järjestys. Onko johdot omilla paikoillaan virranjakajassa?

Missä järjestyksessä ne kuuluisi jakajassa olla? Jos vaikka keulasta päin katsotaan?


Poissa Kapu_91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 B200E - Sytytysjohtojen järjestys?
« Vastaus #3 : 06.08.2015, 21:11:06 »
1-3-4-2 on oikea järjestys. Onko johdot omilla paikoillaan virranjakajassa?

Tosiaan, tuota 1 - pytyn johdon paikkaa ei ole jakajaan merkattu. Eli jos jakajaa katsostaan esim. sivulta, kuljettajan puolelta, niin olisiko se näin:

1  3 (eli 1 ja 3 taaempana, ykkönen siis termostaatin puolella/vieressä)
4  2


Poissa temle

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 B200E - Sytytysjohtojen järjestys?
« Vastaus #4 : 07.08.2015, 07:51:24 »
Sylinterit 1 on jakopään pää.sytytysjärjestys on 1 3 4 2 . Termostaati n vieressä on 1 ja sen oikealla puolella 3  sitten oikealla alhaalla on 4 ja sitten 2.

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Volvo 360 B200E - Sytytysjohtojen järjestys?
« Vastaus #5 : 07.08.2015, 10:05:53 »

Siinä vielä taiteellinen kuva johtojen järjestyksestä :D

Poissa Kapu_91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 B200E - Sytytysjohtojen järjestys?
« Vastaus #6 : 07.08.2015, 12:07:33 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Siinä vielä taiteellinen kuva johtojen järjestyksestä :D

Kiitokset!

Eli johdot olivat sittenkin oikein. Mistähän mahtaa moinen johtua, että ei edes lupaa tuolla järjestyksellä? Mutta heti, kun 4 - pytyn ja 2 - pytyn paikkaa vaihtaa, niin alkaa tapahtumaan?  :idiot2:


Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 360 B200E - Sytytysjohtojen järjestys?
« Vastaus #7 : 07.08.2015, 13:30:24 »
Onko tehty jakohihnan vaihto ja apuakseli ei ole merkissään? Tai jakaja käytetty irti ja mennyt väärässä asennossa paikoilleen. Mutta pyöritäppä kanmpiakselin päästä niin, että hihnapyörän merkki on nollassa ja samaan aikaan nokka-akselin pyörän merkki myös merkissään ja kurkkaa jakajan kannen alle mihin pyörijän kärki osoittaa. Kärki osoittaa ykkös sylinterin nastaa kannessa. Jos on nastojen välissä niin jakajaa käännettävä tai mahdollisesti hyppyytettävä jos ei säätövara riitä. Siitä sitten johdot paikoilleen oikeassa järjestyksessä. Jakajan rungossakin on pieni merkki mihin pyörijän pitäisi osoittaa kun ykkönen on ykk:ssa, jos osoittaa johonkin muualle niin jakaja irti, käännetään akselia ja pudotetaan paikoilleen, toistetaan kunnes pyörijä osoittaa rungon merkkiin. Mutta jos apuakseli ei ole merkissään niin jakajaa ei välttämättä saa merkkiinsä ollenkaan, silloin on vain satutettava joku kannen nastoista ykköseksi ja muut sitten sen mukaan.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Volvo 360 B200E - Sytytysjohtojen järjestys?
« Vastaus #8 : 07.08.2015, 14:49:45 »
Tai onko vautipyörä ollut irti ja mennyt väärään asentoon paikalleen laittaessa?

Edit.Vai oliko näissä vauhtipyörän asennolla merkitystä vai lukeeko vaan kierrostietoo kampuralta?
« Viimeksi muokattu: 07.08.2015, 14:54:37 kirjoittanut 360volvo »

Poissa Kapu_91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 B200E - Sytytysjohtojen järjestys?
« Vastaus #9 : 07.08.2015, 19:59:03 »
Onko tehty jakohihnan vaihto ja apuakseli ei ole merkissään? Tai jakaja käytetty irti ja mennyt väärässä asennossa paikoilleen. Mutta pyöritäppä kanmpiakselin päästä niin, että hihnapyörän merkki on nollassa ja samaan aikaan nokka-akselin pyörän merkki myös merkissään ja kurkkaa jakajan kannen alle mihin pyörijän kärki osoittaa. Kärki osoittaa ykkös sylinterin nastaa kannessa. Jos on nastojen välissä niin jakajaa käännettävä tai mahdollisesti hyppyytettävä jos ei säätövara riitä. Siitä sitten johdot paikoilleen oikeassa järjestyksessä. Jakajan rungossakin on pieni merkki mihin pyörijän pitäisi osoittaa kun ykkönen on ykk:ssa, jos osoittaa johonkin muualle niin jakaja irti, käännetään akselia ja pudotetaan paikoilleen, toistetaan kunnes pyörijä osoittaa rungon merkkiin. Mutta jos apuakseli ei ole merkissään niin jakajaa ei välttämättä saa merkkiinsä ollenkaan, silloin on vain satutettava joku kannen nastoista ykköseksi ja muut sitten sen mukaan.

Pottapyörä on oikeassa asennossa ja myös jaon merkit, mukaanlukien apuakseli. Tuo pyörijän kärjen asento ei edes tullut mieleeni. Luultavasti siis pyörijä osoittaa väärään kohtaa ykk:ssa. Täytyypä huomenna nostaa jakaja ylös ja pistää kärki osoittamaan ykköstä ykk:ssa.


Poissa Kapu_91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 B200E - Sytytysjohtojen järjestys?
« Vastaus #10 : 07.08.2015, 19:59:57 »
Tai onko vautipyörä ollut irti ja mennyt väärään asentoon paikalleen laittaessa?

Edit.Vai oliko näissä vauhtipyörän asennolla merkitystä vai lukeeko vaan kierrostietoo kampuralta?

Lukee tietoa pottapyörältä ja on oikeassa asennossa.

Poissa Kapu_91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Noniin! Jakaja siellä osoitti minne sattuu ja nyt osoittaa ykkössylinteriin YKK:ssa.

Lisää ongelmia heti. Auto jaksaa käydä tyhjäkäyntiä nätisti n.3 sekuntia ja sitten sammuu. Kaasua pumppaamalla jaksaa vetää jotenkin, mutta röpöttää mielettömästi. Vasta kun kierrokset nousee yli 3000rpm, niin röpötys loppuu.

Mistähän tälläinen mahtaa johtua?

Poissa Kapu_91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Nyt Volvo viimeinkin käy nätisti tyhjäkäyntiä. Kiitokset kaikille avuista! :pomo:

 

Autoracing  KL-varaosat