Ainoa visuaalinen ero uudessa ja vanhassa on iskarin mutterin aluskumi (yläpäässä, konehuoneessa näkyvä osa). Originaalissa on semmonen paksu, ylälautasen "tötterön" päälle tuleva kumi. Näissä ei sitä ole eikä semmoinen siihen päälle mahtuisikaan (loppuu kierre).
Mulla levis (sopivasti) tietokone, joten ihan kaikki projektikuvat hävis. Jos joku voisi omasta vakio-originale-osilla olevista yläpäistä napata kuvan siitä ihan mutterin ympäristöstä, olisin kiitollinen. Haluaisin myös tietää, kuuluuko tuon kumiosan kääntyä mukana (käsittääkseni ei?).
Jossakin näkemässäni auttoi pieni shimmaus että laakeria tavallaan "paksunnettiin" hiukan, joku osa lautasta ilmeisesti kävi sitten kiinni johonkin sinne iskarinvarren holkkiin tms.
Tarkoittanet "holkilla" yläpään kumin keskellä olevaa holkkia (jonka läpi varren kierreosa tulee)?
En vain ummarra... Alkuperäisillä, tuhannen rupisilla ja ruosteisilla yläpäillä ei ollut mitään ihmeellisempää ongelmaa.
Ainoastaan joskus sopivasti esim. pyörät käännettynä monttuun peruuttaessa yläpää jumiutui, jolloin sai rattia kääntää voimalla, kunnes "bong" äänen jälkeen mentiin taas kevyesti. Nyt ei kuulu "bong", vaan "PAM!" ja "RYSK!".