Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Offtopic => Yleiset autojutut => Aiheen aloitti: Make - 12.04.2016, 09:42:23
-
Ei Volvo kyseessä mutta samallailla pelaava perus systeemi kyseessä.
Kokoonpano.
-Walbro tankin sisäinen pumppu tuotoksi ilmoitetaan 255L/h
.Perusalumiini siirto linjat 3/8" eli himpun vajaa 10mm ja paluu jotain 8mm.
-Pieni perus polttoaineen suodatin.
-Aeromotiven regulaattori 43psi (3bar) säädetty ilman alipainetta.
Tasa-ajossa ja pienessä kiihdyttäessä pelaa ok mutta isommin polkastessa paineet tippuu jopa lähelle 2.0 bar.
Kovasti on tarjottu virtapuolen johdotus ongelmaa että jännitetä tippuisi. Johdotus on alkupäästä uutta mutta korin läpi vienti tankin pumpulle vanhaa joka tosin näytti asentaessa ihan ok kuntoisella.
Testasin ajolenkin jälkeen(jotta mahdolliset huonot liitokset kerkeäisi lämmetä) laittamalla paluu letkun astiaan ja pyörittämällä pumppua 30sec useammalla mittauksella(auto ei siis käynnissä ja jännite 12,5-13v) tulokseksi aikalailla 1.8L joka kerralla. Tuosta laskelmassa sain 216l/h tuotoksia.
Pystyykö tuollalailla sulkemaan pois jännite / pumppu ongelmat ja että vika jäisi regulaattoriin?
-
Kyllähän se vedättäessä enemmän soppaa tarvitsee joten pumppu ottanee enemmän virtaakin silloin. Plus sitten sen, että jos ahdettu peli niin nousee se linjastopaine ahtopaineen verran korkeammaksi. Jotta suuttimen ja imusarjan välinen paine-ero pysyisi vakiona. Mittaisin varuiksi ettei jännite notkahda vedättäessä. Ei ole mitenkään mahdollista, että pumppu pääsisi hörppimään ilmaa?
-
Kyllähän se vedättäessä enemmän soppaa tarvitsee joten pumppu ottanee enemmän virtaakin silloin. Plus sitten sen, että jos ahdettu peli niin nousee se linjastopaine ahtopaineen verran korkeammaksi. Jotta suuttimen ja imusarjan välinen paine-ero pysyisi vakiona. Mittaisin varuiksi ettei jännite notkahda vedättäessä. Ei ole mitenkään mahdollista, että pumppu pääsisi hörppimään ilmaa?
Ihan vapari kysessä. Itse mietin asiaa niin että pumppu ottaisi koko ajan saman virran koneen kuormituksesta riippumatta ja kun sopan tarve kasvaa pitäisi regulaattorin vähentää ohivirtausta että soppaa riittää koneeseen.
-
Ihan vapari kysessä. Itse mietin asiaa niin että pumppu ottaisi koko ajan saman virran koneen kuormituksesta riippumatta ja kun sopan tarve kasvaa pitäisi regulaattorin vähentää ohivirtausta että soppaa riittää koneeseen.
Vaparissa se pumppu varmaan aika saman verran virtaa haukkookin. Mene ja tiedä. Turboa lähinnä itse meinasin kun paine voi nousta muutamankin kilon niin pumppu rasittuu enemmän.
http://www.roadraceengineering.com/fuelpumpflowrates.htm (http://www.roadraceengineering.com/fuelpumpflowrates.htm)
-
http://www.roadraceengineering.com/fuelpumpflowrates.htm (http://www.roadraceengineering.com/fuelpumpflowrates.htm)
Tuon taulukon GSS-342 pitäisi olla mallin. Aika lähellä ollaan taulukon lukuja.
-
Testasin ajolenkin jälkeen(jotta mahdolliset huonot liitokset kerkeäisi lämmetä) laittamalla paluu letkun astiaan ja pyörittämällä pumppua 30sec useammalla mittauksella(auto ei siis käynnissä ja jännite 12,5-13v) tulokseksi aikalailla 1.8L joka kerralla. Tuosta laskelmassa sain 216l/h tuotoksia.
Pystyykö tuollalailla sulkemaan pois jännite / pumppu ongelmat ja että vika jäisi regulaattoriin?
Siis oliko tuo 1,8l/30sek mitattu 3 barin paineella? (eli periaatteessa paluuvirtaus täydellä paineella)
Minkäkokoiset suuttimet?
-
Siis oliko tuo 1,8l/30sek mitattu 3 barin paineella? (eli periaatteessa paluuvirtaus täydellä paineella)
Minkäkokoiset suuttimet?
Joo eli 43psi(3bar) on säädetty regulaattoriin ja paluu puolelta otettu astiaan. Suuttimet 4 kpl 800cc.
-
Ihan vapari kysessä. Itse mietin asiaa niin että pumppu ottaisi koko ajan saman virran koneen kuormituksesta riippumatta ja kun sopan tarve kasvaa pitäisi regulaattorin vähentää ohivirtausta että soppaa riittää koneeseen.
Jos paine tipahtaa vaparissa kiihdytyksessä, niin se on aivan normaalia!
Nimittäin imusarjassa vallitsee aina alipaine vaparissa ja sukka syylärissä kiihdytettäessä siellä voi olla alipainetta yllättävänkin paljon imuvastuksesta riippuen.
-
Jos paine tipahtaa vaparissa kiihdytyksessä, niin se on aivan normaalia!
Nimittäin imusarjassa vallitsee aina alipaine vaparissa ja sukka syylärissä kiihdytettäessä siellä voi olla alipainetta yllättävänkin paljon imuvastuksesta riippuen.
Vaikka olis sukka potkurissa niin on sulla aika susipaska imupuoli jos täyskaasulla on liki kilo imuja :idiot2:, kato noita lukuja:
-Aeromotiven regulaattori 43psi (3bar) säädetty ilman alipainetta.
Tasa-ajossa ja pienessä kiihdyttäessä pelaa ok mutta isommin polkastessa paineet tippuu jopa lähelle 2.0 bar.
Mut asiaan, noi suuttimet 80% aukiololla voi virrata about 2,5 l/min et voisko kuitenkin tuotto alkaa kierroksilla hiipumaan , virtausvastus tjmsp.?
-
Jos paine tipahtaa vaparissa kiihdytyksessä, niin se on aivan normaalia!
Nimittäin imusarjassa vallitsee aina alipaine vaparissa ja sukka syylärissä kiihdytettäessä siellä voi olla alipainetta yllättävänkin paljon imuvastuksesta riippuen.
Kiihdyttäessä mennään kyllä aika lähellä nolla alipainetta kun 97kpa näyttää. Hyvässä vaparissa voidaan mennä jokpa ylipaineen puolelle.
-
Mut asiaan, noi suuttimet 80% aukiololla voi virrata about 2,5 l/min et voisko kuitenkin tuotto alkaa kierroksilla hiipumaan , virtausvastus tjmsp.?
Piikki virtauksissa mennään lähelle tuoton maksimia mutta turhan aikaisin alkaa tuon tippuminen. Hiukan alkaisi vaikuttaa että vika on tuossa säätimessä.
-
Jos paine tipahtaa vaparissa kiihdytyksessä, niin se on aivan normaalia!
Nimittäin imusarjassa vallitsee aina alipaine vaparissa ja sukka syylärissä kiihdytettäessä siellä voi olla alipainetta yllättävänkin paljon imuvastuksesta riippuen.
Erikoisesti käyttäytyvä vapari silloin.
-
Piikki virtauksissa mennään lähelle tuoton maksimia mutta turhan aikaisin alkaa tuon tippuminen. Hiukan alkaisi vaikuttaa että vika on tuossa säätimessä.
Jos vika ei ole paineensäätimessä, niin vika voi olla myös liian pienessä polttoaineputkistossa, sillä pumpun tuottama on tehtaan papareiden mukaan on täysin riittävä.
-
Jos vika ei ole paineensäätimessä, niin vika voi olla myös liian pienessä polttoaineputkistossa, sillä pumpun tuottama on tehtaan papareiden mukaan on täysin riittävä.
Eikö tuollainen 9,6mm putki pitäisi riittää melko pitkälle?
-
Löytykö vika?
-
Löytykö vika?
Joo löytyi se. Kun tehtaalla on porattu alipainenipan reikä oli siihen jäänyt porauksesta törstettä ja se jumitti jousta. Viilasin sileäksi ja ei jälkeen ole paine heitellyt.
(http://static.summitracing.com/global/images/prod/xlarge/AEI-13129_xl.jpg?rep=False)