Elekma  Autoracing

kaasu/volvot

  • 139 Vastauksia
  • 56102 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Reterete

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #45 : 08.09.2017, 06:44:57 »
Minkähintainen homma tuo on terragasilla?
No mä teetin sen helmikuussa siellä Tuusulassa ja oli 190€. Se oli silloin ainoa paikka tehdä se. Nykyään asennus- ja huoltopisteitä on useampia jo. Ne löytyy suoraan Terra gas:n sivuilta missä niitä on. Sieltä sitten kysymään itseään lähimpänä olevaa pistettä.

Poissa Reterete

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #46 : 09.09.2017, 10:44:25 »
Jotain vikaa tossa omassa kyllä on näköjään. Risteyksissä melkein sammu, kun käytti taas kierroksia niin alhaalla. Kun pysähdyin parkkiin ja laitoin laatikon vapaalle nousee kierrokset pariin tonniin. Vaihdoin bensalle, niin sitten kierrokset tippui normaaliin tyhjäkäyntiin. Vaihdoin taas kaasuun, niin sehän sammui siihen. Täytyy kyllä sanoa, että nämä on tosi laadukkaat nämä volvon valitsemat kaasulaitteet.

Poissa Jani1980

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #47 : 09.09.2017, 19:10:08 »
Kiitokset infosta. Se kaasuläppäkotelokin oireilee joskus noin että kierrokset tippuu tai nousee tyhjäkäynnillä. Antaako mitään vikakoodia? Itsellä ollut kaasuläppäkotelon toinen antureista rikki jo 12tkm, hyvin toimii silti. Ainoa oire on että cruise tippuilee satunnaisesti pois päältä.

Poissa Reterete

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #48 : 09.09.2017, 21:53:20 »
Kiitokset infosta. Se kaasuläppäkotelokin oireilee joskus noin että kierrokset tippuu tai nousee tyhjäkäynnillä. Antaako mitään vikakoodia? Itsellä ollut kaasuläppäkotelon toinen antureista rikki jo 12tkm, hyvin toimii silti. Ainoa oire on että cruise tippuilee satunnaisesti pois päältä.
Mulla on kaasuläppäkotelo vaihdettu tossa muutama viikko sitten, että vika ei pitäisi olla siinä.

Poissa Tommi_83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • Jos kaikilla olisi Volvo, ei olisi kateellisia.
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #49 : 23.09.2017, 19:24:10 »
Mistäpäin löytyy kaasunsuodatin V70 -06 mallista? Tarviiko vaihtamiseen erikoistyökaluja/avaimia?
Ex: Volvo 360 2.0L -89, Volvo 940 Turbo aut. -97, Volvo V70 -07
Nykyiset: Volvo V70 Bi-Fuel -06

Poissa SvensktStål

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #50 : 27.09.2017, 09:31:05 »
Morjens,

Missä päin Oulua olisi osaamista kaasuautojen korjaamiseen? Mille tahansa korjaamolle valohoitoon ei haluttaisi autoa viedä.

Volvo V70 bi-fuel ei toimi kunnolla kaasulla, vaan matkanteko pysähtyy, jos ei vaihda bensalle. Kaasulla saattaa päästä parikymmentä kilometriä. Toki korjausvinkkejä otetaan vastaan, koska ongelma tuskin on kovin iso, mutta käytännössä estää kaasulla ajamisen.

Poissa Reterete

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #51 : 27.09.2017, 17:13:22 »
Morjens,

Missä päin Oulua olisi osaamista kaasuautojen korjaamiseen? Mille tahansa korjaamolle valohoitoon ei haluttaisi autoa viedä.

Volvo V70 bi-fuel ei toimi kunnolla kaasulla, vaan matkanteko pysähtyy, jos ei vaihda bensalle. Kaasulla saattaa päästä parikymmentä kilometriä. Toki korjausvinkkejä otetaan vastaan, koska ongelma tuskin on kovin iso, mutta käytännössä estää kaasulla ajamisen.
Vähän tarkempi kuvaus oireista voisi auttaa, muuten vaikea sanoa. Ainakin aiemmin oli Oulussa liikkunut tuo Aka-Crew Oy firman liikkuva kalusto jotka korjasivat kaasuvolvoja samalla. Jos ei muuta keksi, niin soita Terra Gas, Tuusula. Se kaveri osaa varmaan neuvoa oikean paikan korjaukseen, mutta kannattaa soitella pikaisesti, facebookissa mainitsi, että lomalle lähtee torstaina.

Poissa Töppäsormi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #52 : 02.10.2017, 17:04:27 »
No niin. Käytin Volvon Terragasin huoltomiehellä askelmoottorin korjauksessa ja sammumisongelma tuntuisi korjaantuneen. Samalla poistui sellainen pieni tasakaasulla ollut nykiminen.
Samalla todettiin kyllä, että paineensäädin (se joka vuotaa sinne imusarjaan ja aiheuttaa piiiitkän startin kun auto on seissyt yön yli) vuotaa, mutta koska sen vaihto tarvikeosaankin maksaa 400, se jäi vielä tekemättä. (Volvon oma osa kuulema 1500€)
Tietääkö kukaan, saako tähän paineensäätimeen jotain tiivistesarjaa?


Poissa s.h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #53 : 07.10.2017, 17:42:07 »
Näitä tekee yksi Laukaassa eli vaihtaa kunnostettuun paineensäätimeen johon on vaihdettu tiivisteet. Käytin omanikin siellä keväällä ja samalla myös askelmoottori uusiksi. Hyvin on pelannut sen jälkeen kun omassa S60 oli myös sitä että sammui ajossa ja vaati pitkän startin aamulla. Voin laittaa vaikkka yv:llä viesti jos haluat yhteystiedot?

Poissa Jani1980

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #54 : 07.10.2017, 21:23:25 »
Näitä tekee yksi Laukaassa eli vaihtaa kunnostettuun paineensäätimeen johon on vaihdettu tiivisteet. Käytin omanikin siellä keväällä ja samalla myös askelmoottori uusiksi. Hyvin on pelannut sen jälkeen kun omassa S60 oli myös sitä että sammui ajossa ja vaati pitkän startin aamulla. Voin laittaa vaikkka yv:llä viesti jos haluat yhteystiedot?

Laita vaan yhteystiedot tänne tai yv:llä, itsellä vuotaa kanssa kaasua ja aiheuttaa pitkää starttia. Tarvii jossain kohtaa korjauttaa.

Poissa s.h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #55 : 07.10.2017, 22:37:11 »
Joo eli tällä kävin itse korjauttamassa molemmat osat:
https://www.tori.fi/keski-suomi/Necam_Mega_CNG_paineenalennin_Volvo_bi_fuel_autoon_39883269

Hintakin näyttää olevan puolet halvempi mitä terragasin tarvike paineenalennin.
Onko jollain kokemusta jolla olisi bifuel automaatilla että onnistuuko bensalle vaihto vauhdista kun auto alkaa hyytymään kesken ajon? Itsellä sellainen käsitys että nimenomaan automaattivaihteista ei pystyisi vaihtamaan lennossa bensalle ilman että joutuu käynnistää auton uudelleen kokonaan kun tuo vika päällä? En itse kerennyt kokeilla kun ilmeni aina niin äkillisesti ja pienessä vauhdissa tuo vika yleensä vielä silloin kun oli hidastamassa muutenkin johonkin risteykseen yms...
« Viimeksi muokattu: 07.10.2017, 22:42:58 kirjoittanut s.h »

Poissa Jani1980

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #56 : 08.10.2017, 07:55:13 »
Kiitos linkistä!

Ainakin toimivana automaattivaihteinen voi vaihtaa kaasulle ja bensalle vauhdissa, sitä en osaa sanoa miten käyttäytyy jos on kaasupuolessa vikaa.

Poissa TOW

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #57 : 08.10.2017, 09:51:05 »
Onko jo näkynyt täällä? Autowikin artikkeli tuosta B5244SG kaasumyllystä. Itselleni siinä oli mielenkiintoista tietoa.


http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_B5244SG_-moottori
Volvo V70 Bi-fuel -06

Poissa Töppäsormi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #58 : 09.10.2017, 20:30:41 »
Paljon kiitoksia molemmille tietoa/linkkejä jakaneille. Ainakin Laukaan reissu taitaa itselle vielä syksyn kuluessa tulla.

Poissa s.h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #59 : 09.10.2017, 21:51:17 »
Mites onko kellään tietoa kuinka usein näihin kaasumalleihin täytyisi tulpat vaihtaa? Mistään en ole lukenut tarkkaa kilometriväliä muutakun että n. puolet? bensamallin vaihtovälistä. Paljos näissä on 2.4 bensan vaihtoväli tulpilla?

 

Ateho  Elekma