Elekma  Autoracing

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1068798 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Gnolli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2745 : 25.02.2020, 21:28:36 »
Pitää vain ajaa, kunnes auto jättää tien päälle. Vakuutus kun korvaa vain äkilliset tapahtumat ja tien päälle jäämiset muualla kuin kotipihassa.

Tämäkin ongelma hoituu sillä, että laittaa auton vapaalle ja työntää omasta pihasta pois.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2746 : 26.02.2020, 12:28:25 »
Tämäkin ongelma hoituu sillä, että laittaa auton vapaalle ja työntää omasta pihasta pois.
Toin kerran Toyota - hybridin laivalla Suomeen ja 12V akku loppui , kun parkit jäi päälle. Autoon kyllä pääsi avaimella sisään, mutta ei saanut jarruja vapautettua , että olisi voinut työntää auton laivasta pois. Akkua ei voinut ladata , kun se sijaitsi peräkontissa joka aukeaa vain sähköllä. Onneksi nokkapellin sai auki , että voi syöttää virtaa kannen alla olevaan virransyöttöpaikkaan , jolloin sai takaluukun auki ja sai annettua apuvirtaa. En tiedä voiko Volvoon tulla sellainen vika, että vaihdetta ei saa P - asennosta pois.

Poissa Volutus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2747 : 26.02.2020, 12:31:55 »
P-asennon saa kyllä ruuvimeisselillä vapautettua käynnistämättä autoa.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2748 : 26.02.2020, 17:08:11 »
Vaihteen saa kyllä vapaalle kun täysin mekaaninen välitys.
Mutta jos jarru on kiinni, nii jarru on sitten kanssa kiinni.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2749 : 28.02.2020, 14:51:08 »
Kyllähän se hinausauton kuljettaja voi merkitä sen kyytiin otetuksi jostain muualta kuin kotipihasta, kyllähän nekin tuon kuvion tietävät.

Poissa marlin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2750 : 01.03.2020, 21:42:27 »
Tänään pimeni autosta keskikonsolin näyttö, parkkitutkat ja radio. Ilmeisesti muissa malleissa vastaavat ongelmat liittyneet ICM/IHU ohjausyksikkön vikoihin...  :'(

Poissa Gnolli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2751 : 01.03.2020, 21:59:29 »
No niin!
Muutama viikko vierähtänyt auton hyytymistä(7vko).
Autoa tutkittu ja tutkittu, vikakoodeja tullut ja eristysvuotoa.

Korjaus aloitettu kompuran vaihdolla, ei auttanut.
Seuraavaksi siirryttäneen laturi, muunnin, joku akun sisäinen palikka, tässä järjestyksessä.
Osia ei kuulemma pystytä toteamaan millään mittauksella ehjäksi!?

Ilmoitin autoliikkeelle josta ostin(virhevastuu).
Tulevat vastaan 1/3, minulle jää 2/3.
Ei taida mennä niinkuin Trömssöössä?

Miten tämä asia etenee? Onko vanhat osat asennettu takaisin mm. kompura kun vika ei ollutkaan siinä vai joudutko maksumieheksi vaikka ehjiä osia vaihdettu?

Poissa Pikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2752 : 06.03.2020, 17:47:38 »
Mun autoon vaihdettu ensimmäisen kerran tänä syksynä. MY15 115tkm, Volvon goodwill piikkiin kulut.

Onko kellään ollut näissä D6:ssa taka akselilta kuuluvaa ylimääräistä ääntä? Minulla nyt alkanut ajoittain kuulua hidastaessa sellainen kumahdus/kolahdus, joka tuntuisi kuuluvan oikean takapyörän tienoilta. Epäilen liittyvän sähkövoimansiirtojärjestelmään. Ikäänkuin kumahduksen yhteydessä irroittaisi regeneratiivisen jarrutuksen.

Morjens!
Teitkö tälle vialle koskaan mitään? Itselläni viikon verran kuuluin vastaavanlaista kolinaa, en asiaa tutkinut kun sattui muutenkin olemaan huoltoaika varattuna tälle päivälle. Tänään sitten huollossa tuomio, että vetoakseli sekä pyörän napa pitää vaihtaa, sillä on tehnyt jo "boordeihin" ilmeisen pahaa tuhoa. Matkalla huollosta, ei ääntänyt kiristyksen jälkeen. Korjauskustannuksia olisi tulossa noin 1,1k€.
V60 Hybrid, vm. 2014

Poissa Jarmo Luhtanen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2753 : 10.03.2020, 09:28:43 »
Hei. Abs/dstc häiriötä vikaa (vasen takapyörä) tulee aina välillä. Joskus ajon aikana joskus kun käynnistää auton??
Onko muilla kokemuksia??
abs anturin vaihdoin jo.
Magneetti tunnistin on vetonivelessä jota ei vielä ole vaihdettu. (noin 170e)
Vetonivelen pultti lenti vimme kesänä mutta nyt vasta ilmennyt vikaa.......

Kiitos

Vm.2014

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2754 : 10.03.2020, 20:21:27 »
Hei. Abs/dstc häiriötä vikaa (vasen takapyörä) tulee aina välillä. Joskus ajon aikana joskus kun käynnistää auton??
Onko muilla kokemuksia??
abs anturin vaihdoin jo.
Magneetti tunnistin on vetonivelessä jota ei vielä ole vaihdettu. (noin 170e)
Vetonivelen pultti lenti vimme kesänä mutta nyt vasta ilmennyt vikaa.......

Kiitos

Vm.2014
Ei ole kokemusta. Mutta mikä pultti irtosi?

Poissa Jarmo Luhtanen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2755 : 11.03.2020, 07:48:50 »
Niin siis vetonivelen pultti irtosi kesken ajon. Kuulemma sitä on sattunut.

Poissa Vee60hyb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2756 : 12.03.2020, 17:11:57 »
Miten tämä asia etenee? Onko vanhat osat asennettu takaisin mm. kompura kun vika ei ollutkaan siinä vai joudutko maksumieheksi vaikka ehjiä osia vaihdettu?


Lomat sotkenut tapauksen käsittelyä puolin ja toisin, kuluttajaneuvojan ensiarvio oli että puolet ainakin myyjän piikkiin, jatkaa tapauksen tutkimista kun ehtii.
Kompuran todellisesta viasta en tiedä tai remonttireiska vain yritti sillä ensin korjata tuota kun ei muuta tiennyt.
Voidaanko sitä akkulaturia sanoa sähkömekaaniseksi osaksi?
 Autoon otettu lisäturva takertunut tuohon sanaan jolloin en saa laitettua heidän piikkiin.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2757 : 13.03.2020, 16:41:47 »

Lomat sotkenut tapauksen käsittelyä puolin ja toisin, kuluttajaneuvojan ensiarvio oli että puolet ainakin myyjän piikkiin, jatkaa tapauksen tutkimista kun ehtii.
Kompuran todellisesta viasta en tiedä tai remonttireiska vain yritti sillä ensin korjata tuota kun ei muuta tiennyt.
Voidaanko sitä akkulaturia sanoa sähkömekaaniseksi osaksi?
 Autoon otettu lisäturva takertunut tuohon sanaan jolloin en saa laitettua heidän piikkiin.

Auton ajo-akkua lataava generaattori muuttaa mekaanisen pyörimisliikkeen sähköiseksi. Sanoisin tuota osaa sähkömekaaniseksi. 12 V DC/DC -muunnin, joka muuttaa ajo-akun jännitteen tavallisen akun jännitteeksi on sähköinen osa.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Vee60hyb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2758 : 13.03.2020, 21:30:03 »
Obc??

Poissa Janih

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2759 : 14.03.2020, 08:14:19 »
Oli tällainen peli noin 9kk ja ajoin reilu 30tkm vm 2014. Hyvä ajaa, hiljainen ja tehokas. Työmatka suuntaansa reilu 100km ja sain aina ladattua akun molemmissa päissä, keskikulutus oli 4,1 L. Auto alkoi antamaan hybridijärjestelmän häiriö ilmoitusta ja vaati huoltoon vientiä. Varasin ajan, mutta varoitus meni lopulta punaiseksi ja matka tyssäsi tienpäälle. Vian luvussa eristevika ja mittausten jälkeen vikana invertteri. Tämän korjaus kustannus olisi ollut vähintään 3600€. Auto jäi sille tiellä ja vaihdoin tavan d5 xc60 tilalle. Kyllä ainakin oma luotto meni näihin hybrideihin, joten saavat ihan rauhassa kehitellä konseptiaan ja saada näitä varmemmiksi. Huollot on ihmeellisen kalliita, eikä vastantuloa ole, kun autolla 6v ikää ja ajettu reilu 200tkm. Itsellä lähin huoltopaikkakin hybridille yli 100km päässä, joten ei sovellu syrjäseudulle nämä kulkineet.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron