Proturbo  Autodiagnoosi

Uusi S60/V60/V60CC

  • 609 Vastauksia
  • 184170 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JJJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #510 : 18.02.2020, 20:52:34 »
Tuttavapiirissäni on yksi V60 T8:n omistaja, jolla ollut aivan samanlaisia ongelmia. Hän oli saanut ohjeeksi, että auto ei saa olla töpselin päässä yli 24h yhtäjaksoisesti, muuten akku alkaa tyhjentyä.

Nyt viimeksi jutellessa autoon oli tehty softapäivitys, jonka jälkeen kaikki on toiminut kuten pitää. Tästä nyt noin kuukausi aikaa.

Tää oli nyt tosiaan ns. suoraan ajosta lauantaina, noin 2 tunnin pysähdyksen jälkeen ei enää startannut. Falckin kaverikaan ei saanut taiottua autoa käyntiin, vaan otti auton lavetille ja vei korjaamolle.
Tänään tiistaina korjaamon kaverit oli hypänneet autoon sisään ja se oli startannut täysin normaalisti...
Vikakoodeja oli, mutta ei mitään starttivikaan viittaavaa. Softat on kuulemma uusimmat mitä Volvolta löytyy, niitä ei voi enempää päivittää.

...että joo, haen auton huomenna kotiin. Mutta eihän tässä enää muita ajatuksia ole, kuin että koska tuo höyryävä läjä ruotsalaista insinöörityötä tekee tämän saman taas uudelleen... Huvittavaa tässä on myös se, että Bilia ja Lohjanportin Auto ei halua keskustella asiasta keskenään, vaan kaikki kirjeenvaihto vikahistoriasta käydään mun kautta. VMP.

Poissa visi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #511 : 26.02.2020, 20:33:21 »
Mä hain tänään oman V60:n karvalakkimallin D3 Business aut


Laitan kokemuksia kun saan muutaman työreissun ajettua. Toistaiseksi tuntuu oikein hyvältä vanhan S40:n jälkeen ;D

Edellisestä viestistä alkaa olla jo aikaa ja nyt on 94000km mittarissa.

Jotain ajatuksia:
- AdBlue-järjestelmä meni kolmatta kertaa tukkoon ja eikun takuukorjaukseen. Puhdistettu ja ajettu softapäivitys. Nyt kuulemma ei enää mene tukkoon. Mitenkään tämä on muka softalla korjattu? Ja kun takuu loppuu niin maksaako omistaja sitten putsaukset?  :nohnoh
- Viimeisimmän päivityksen jälkeen automaattipitkät muistaa tilansa eli ovat päällä seuraavalla käynnistyksellä  :)
- Webaston kello sekoilee. Mulla ei ole siis VOCia ja pitää ajastaa näytöltä. Käynnistyy jos käynnistyy. Välillä ihan väärään aikaan päällä. Enkä ymmärrä mikä vaikutus on sillä onko valikosta "esivalinnat" valittuna vai ei? Valinta katoaa todella usein.
- Takaluukku alkoi sekoille. Piippaili kesken ajon ja avautui parkissa itsekseen kun vaan käveli ohi. Tämä ratkes nyt alkuun kun vaihdoin toisen avaimen. Pitää seuraavas huollos pyytää vaihtaa toisen avaimen paristo.
- Polttoainekulutuksen laskuri päättyi jossain 80tkm:ssa. Alkoi näyttämään keskikulutuksena ensin 0,0l/100km, nyt on 0,4l/100km. Olipa vähän muistia kun ei mahtunut tuon pidempää jaksoa  ;D

Reilu vuosi tällä pitäis vielä ajella eli uutta pääsee tilaamaan varsin pian  :2funny:

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #512 : 26.02.2020, 20:44:11 »
Webaston "esivalinnat" tms. tarkoittaa suorakäynnistystä. Sitä painamalla lähtee heti pöhisemään.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa visi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #513 : 26.02.2020, 20:48:57 »
Webaston "esivalinnat" tms. tarkoittaa suorakäynnistystä. Sitä painamalla lähtee heti pöhisemään.
Ahaa kiitokset, tätä ominaisuutta olenkin itse asiassa kaivannut :2funny:
Luulin että se pitää olla päällä, että koko ajastin toimii :idiot2:

Poissa Imot

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #514 : 26.02.2020, 22:33:30 »
- Viimeisimmän päivityksen jälkeen automaattipitkät muistaa tilansa eli ovat päällä seuraavalla käynnistyksellä  :)
Tuleeko nää päivitykset netin yli vai pitääkö käydä pajalla? Jos jälkimmäinen, niin mitähän tuosta veloitetaan?
V60 T8 Inscription '20

Poissa visi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #515 : 27.02.2020, 18:18:27 »
Tuleeko nää päivitykset netin yli vai pitääkö käydä pajalla? Jos jälkimmäinen, niin mitähän tuosta veloitetaan?
Huollon yhteydessä tullut mulle. Mulla on leasing-auto, joten en tiedä maksaako erikseen, mutta en usko eli normi huollossa saa päivitykset ilmaisena.

Olen kyllä vähän pettynyt kun autoon ei ole tullut mitään ohjelmistopäivityksiä tai uusia sovelluksia netin kautta. Jotain spotifyä välillä päivittää, mutta siinä. Sovellukset menee ilmeisesti täysin Volvon kautta eikä kukaan ulkopuolinen pääse tekemään autoon mitään.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #516 : 28.02.2020, 07:35:42 »
Huollon yhteydessä tullut mulle. Mulla on leasing-auto, joten en tiedä maksaako erikseen, mutta en usko eli normi huollossa saa päivitykset ilmaisena.

Olen kyllä vähän pettynyt kun autoon ei ole tullut mitään ohjelmistopäivityksiä tai uusia sovelluksia netin kautta. Jotain spotifyä välillä päivittää, mutta siinä. Sovellukset menee ilmeisesti täysin Volvon kautta eikä kukaan ulkopuolinen pääse tekemään autoon mitään.
Ota-päivitykset tulevat sitten Googlen käyttiksen mukana eli ekana siis XC40 P8 ja Polestar 2 jne.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Nalkkis

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #517 : 29.02.2020, 17:33:15 »
Olin autotallissa kesävanteita puunaamassa ja auto päätti yllättäen pyöräyttää Webaston käymään. Kiesi lukossa ja avaimet pöydällä. Mitään ajastuksia ei ollut päällä. Auto T8 MY20. Onko joku Webaston oma suojapoltto, vai kenties vika?
« Viimeksi muokattu: 29.02.2020, 17:35:32 kirjoittanut Nalkkis »

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #518 : 01.03.2020, 09:41:33 »
Nyt on umpiot vaihdettu. Syyksi selvisi johtosarjan/liittimen vaurio, jota kautta kosteus oli päässyt umpioihin. Puolitoista kuukautta vanha auto, ja liittimet aivan hapettuneet  :idiot2: Ollut Torslandan pojilla vissiin vähän kiire kasatessa.

Tiedoksi muille kellä samaa ongelmaa oli: Umpioiden vaihdon jälkeen ei ole ollut hönkäystäkään kosteutta niissä, joten jos on tuota ongelmaa päällä, niin huoltoon vaan.
V60 T8 Inscription

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #519 : 01.03.2020, 10:30:49 »
Tiedoksi muille kellä samaa ongelmaa oli: Umpioiden vaihdon jälkeen ei ole ollut hönkäystäkään kosteutta niissä, joten jos on tuota ongelmaa päällä, niin huoltoon vaan.

Vähän arvelinkin, ei umpioissa kuulu olla turkkilaista saunaa missään autossa. Mutta hyvä että tuli kuntoon.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa KaiKU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #520 : 02.03.2020, 15:09:30 »
Tänään kävi auto huollossa valojen kosteuden takia. Alustavasti oli tarkoitus paineistamalla tutkia onko hakeamia ym vuotokohtia. Mutta huollossa oli todettu että kosteuden määrä ihan reipas (vaikka nyt pakkaskelit niitä reilusti kuivattanutkin), joten umpiot suoraan vaihtoon  8)

Aikaa varattaessa ja nyt aamulla omaani viedessä katselin liikkeen koeajoautoja, niin useassa hieman kosteutta oli valoissa, niin 60, 90 kuin XC-sarjalaisissakin :o

Poissa LendZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #521 : 02.03.2020, 15:45:04 »
Laadusta päätellen valomoduulit tulevat samalta tehtaalta jäätyvien lukkojen kanssa  ::)

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #522 : 03.03.2020, 09:50:48 »
Jos umpioiden valmistaja on Valeo, niin en ihmettele huurtumista.
Omissa Volvoissa vuosien varrella ainoastaan Hellan, AL:n ja ZKW:n tekemät umpiot pysyneet uutena kuivina, nyt ZKW-umpio alkaa välillä huurtumaan -08-mallin V70:ssä.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #523 : 03.03.2020, 10:21:44 »
Olin autotallissa kesävanteita puunaamassa ja auto päätti yllättäen pyöräyttää Webaston käymään. Kiesi lukossa ja avaimet pöydällä. Mitään ajastuksia ei ollut päällä. Auto T8 MY20. Onko joku Webaston oma suojapoltto, vai kenties vika?

Oletko aivan satavarma ettei käynnistynyt jonkin oman toimenpiteen seurauksena? Ilmoita ihmeessä huoltoon tällaisesta(!). Jos webasto suljetussa tilassa vaikka kolme varttia möyhää niin vähintään alkaa päätä särkemään..
« Viimeksi muokattu: 03.03.2020, 10:23:45 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Vacheron

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #524 : 03.03.2020, 10:51:14 »
Tänään kävi auto huollossa valojen kosteuden takia. Alustavasti oli tarkoitus paineistamalla tutkia onko hakeamia ym vuotokohtia. Mutta huollossa oli todettu että kosteuden määrä ihan reipas (vaikka nyt pakkaskelit niitä reilusti kuivattanutkin), joten umpiot suoraan vaihtoon  8)

Aikaa varattaessa ja nyt aamulla omaani viedessä katselin liikkeen koeajoautoja, niin useassa hieman kosteutta oli valoissa, niin 60, 90 kuin XC-sarjalaisissakin :o

Mulla oli kosteutta ihan helmiksi asti ensimmäisen tai parin viikon aikana kun auton sain(ennen joulua), mutta ei kertaakaan sen jälkeen edes huurua??
Auto on suurimman osan aikaa katoksessa ja työpaikalla taivasalla. Onneksi otin kuvia heti alkuun jos vielä huurtuu niin painelen tiskille "itkemään".

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy