Futurez  Kulkukoira

Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.

  • 356 Vastauksia
  • 98792 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #225 : 05.01.2019, 15:27:00 »
En kyllä hoksaa miten voi tulla halvemmaks ostaa 350e jakaja ku laitaa mega joka ilmeisesti löytyy jo valmiiks?
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #226 : 05.01.2019, 15:41:37 »
En kyllä hoksaa miten voi tulla halvemmaks ostaa 350e jakaja ku laitaa mega joka ilmeisesti löytyy jo valmiiks?
Kyllä sen toisaalta ymmärtää et tarttis siinä megan kanssa  edes vähän jotain sähkön perusteita olla hallussa, tai edes joku jeesaamassa. ei muuta ku menee johonki sähköalan iltakurssille   :)
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #227 : 05.01.2019, 16:09:46 »
Kyllä sen toisaalta ymmärtää et tarttis siinä megan kanssa  edes vähän jotain sähkön perusteita olla hallussa, tai edes joku jeesaamassa. ei muuta ku menee johonki sähköalan iltakurssille   :)
Yhtäkkiä laskettuna mega tarvii 5 johtoa jos sen laittaa ohjaamaan pelkkää sytkää ja triggerin vauhtipyörälle nii ei pitäs ihan mahdoton olla.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #228 : 05.01.2019, 17:34:13 »
Juu, mut nyt tästä tulee hyvä.
Mä oon lukenu aika paljon tuosta megan asennuksesta, mutta mulla ei riitä tommosiin hommiin taito.
Mä en oo ikinä ymmärtäny sähköjä ja jos sulakkeita ja muita laittaa, niin ei oo vaan mun juttu, tuo on the second best thing.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #229 : 05.01.2019, 19:34:21 »
Eikö voisi käyttää sitä pystymallista hall-jakajaa siihen triggeriin. Aika helppo saada toimimaan megan kanssa.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #230 : 05.01.2019, 21:10:52 »
Mulle tulee jo uus puola ja jakaja.
Ens viikolla pitäis tulla kannenkin ja nokan...

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #231 : 07.01.2019, 15:52:25 »
Nyt on kampura ja männät sun muut jo paikaoillaan.
Tänään laitoin kampuraan taakse sen stefan laipan.
Tällä tai ens viikolla tulee ruotsista tiivisteet sun muut ja kansi lvr-racingilta, siihen on nyt sitten ladattu kaikki mitä 530 kanteen voi suinkin tehdä. Ja nokaksihan tuli se h akseli 112 asteen nokkakulmalla, jolloin se toimii turbolla paremmin.

Poissa B204FT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #232 : 07.01.2019, 16:38:55 »
Niinkö on kanteen tehty kaikki mitä voi? Kohtahan saat perusmotin kasaan jo ;)

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #233 : 07.01.2019, 17:08:11 »
Joo, niin se Jari meinasi.
Kohta on perusmoottori joo kasassa.

Poissa B204FT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #234 : 07.01.2019, 18:49:37 »
Siinähä on 48/40 venttiilit jo sitten vähintääkin  :o Pitäs ruveta virtaamaan! Onko kannen virtauksista papereita, kiinnostas vaik lähinnä omaan verrata.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #235 : 09.01.2019, 09:22:06 »
Kun saan kannen, niin siinä on mukana virtauslukemat, ja nokkakortti.
Tässä kuva, kun olen tuhlannut työkaluihin, ostin hylsyjä koska ne on aina hukassa ja yhden vääntimen 3/8 hylsyille.
Sitten ostin jarruputkityökalun, jolla saa tehtyä kartiokkaita jarruputkista, niin voi tarvittaessa uusia pisimmät ja lahonneimmat linjat.

Näkyy tuossa tehoa tuottavat osatkin.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #236 : 11.01.2019, 18:37:24 »
Perhana otti ja menee ensi viikkoon ennen kun saan tiivisteet stefat, kannen sun muut kilkkeet, mutta kyllä se tästä pikkuhiljaa etenee...
Pitäis autotalli siivota ja se on tosi paskasessa kunnossa, kun sitä on pari vuotta käytetty romuvarastona. :P

Poissa tapsanurmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #237 : 13.01.2019, 13:27:00 »
onko minkälainen volvo kyseessä? ilmeisesti ollut kaasari turbo joskus? "papereissa"
itse laittaisin ruiskun ehdottomasti kun eivät ole kalliita tänäpäivänä ja asennus on suhteellisen helppoa ja halvempaa kuin kaasarit.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #238 : 19.01.2019, 10:28:27 »
Kaasarit tulee, ihan periaatteesta, aion näyttää että niilläkin saa 300hv.
Mulla oli jo mega2:nen mutta möin sen pois ja ostin elektronisen jakajan, johon ei tarvi kytkeä kuin mukanatullut puola, ja sitten vaan valitsemaan joku turbokartasto, kun ahtopainetta ei tule kuin kilo ja autoa säädetään niin kauan että täysillä paineilla on järkevä lambda-arvo.

Kannessa on mennyt odotettua enemmän aikaa, saan tänään virtauskartat ja en vkolla sitten kannen. Luulisin.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #239 : 19.01.2019, 10:50:14 »
Kaasarit tulee, ihan periaatteesta, aion näyttää että niilläkin saa 300hv.
Saapi varmasti mutta mikä on toimivuus.
Meillä oli starletti 2T koneella(1.6) josta penkitettii 400hv kaasariturbona mutta ihan perseestä se oli ajaa, alhaalta ei pelannu ollenkaan ja sitten tuli niin kuin lapiolla selkään se teho ja yllättäen ei renkaat pitänyt ollenkaan. Jos sääti alapään toimivaksi loppui soppa ahdoilla.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo