Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.

  • 356 Vastauksia
  • 97992 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa B204FT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #255 : 29.01.2019, 08:56:50 »
Onkos kansi tullut käsiisi jo? Peräti kone jo kasassa ja koppaa odottelemassa  8)

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #256 : 01.02.2019, 13:30:53 »
EI oo hattu vielä tullut, koska porttaaja ei ollut tyytyväinen 205cfm lukemiin, niin hän porttasi kantta hieman lisää, shortsiden puolelta.
Ja nyt on kuulemma kovat lukemat tulossa, en tiedä vielä paljonko se virtaa nykyään. Ennen parantelujahan 12mm kohdalla virtausta oli 208hv verran. Saa nähdä paljonko nyt on.

Hänellä on vaan kova kiire, niin menee vähän aikaa, mutta mitä kuvia olen saanut, niin kyllä näyttää hyvältä, varsinkin pakokanava.



Venttiilitkin on aika lähellä toisiaan jo.



Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #257 : 01.02.2019, 15:21:37 »
Soitin just miehelle joka tekee mulle kantta, niin nyt oli saatu 530 kannen imupuolen virtaus jo 216hp:hen 12mm nostolla, 13mm nostolla 221hp.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #258 : 02.02.2019, 17:12:41 »
Tuli asennettua imusarjaan alipaineen otto, sytytys tarvii tarkan alipaineen, joka pitää ottaa kaasuläpän ja venttiilin välistä.


Tulee sitte 220hp virtaava kansi ja h nokka 112 asteen nokkakulmalla, jotta se sopii paremmin turbokäyttöön.
gt 3582r kokoinen ahdin heräilee jossain 3200rpm luona, ja nokkakin alkaa heräillä niillä tienoin, ja kun virtaus on kannessa erittäin hyvä, tohon 220hp tehoihin tarvii jo ammattitaitoisen porttaajan, varsinkin kun kanavaa ei ole nostettu tai suurennettu ja aihhio on 530nen.

Kilon ahdoilla tuosta saa jo melkein 400 heppaa moottoritehoa.

Hyvä teettää lvr-racing enginesillä, miehellä on enemmän kuin tarpeeksi tietotaitoia kaikesta auton moottoreihin ja niiden viritykseen liittyvästä asiasta.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #259 : 02.02.2019, 17:15:25 »
Ja niin, tuossa toisesta päästä tulee sytytykselle ja toisesta päästä tulee alipainepankkiin, johon tulee plenumistakin letku ja siitä lähtee kaikki alipaineen otot jarrutehostin mukaan lukien...

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #260 : 02.02.2019, 17:25:04 »
Nyt on alipaineletkut oikein, tuo yksi "ylimääräinen" menee alipainepankkiin...  ;)


« Viimeksi muokattu: 02.02.2019, 17:58:05 kirjoittanut Jopas_Jotakin »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #261 : 02.02.2019, 18:41:13 »
Onko sulla painekotelo? Mulla yksi ylimääräinen, Raatikaisen tekemä. Tai ainakin tarrassa lukee Raatikainen.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa B204FT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #262 : 02.02.2019, 19:26:02 »
Noista samoista nipoistahan saa synkatkin näppärästi katottua kohilleen. 8)

Poissa suppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #263 : 03.02.2019, 03:15:35 »
Jostain olin lukevinaan, että imusarjakin mukana virtausmittauksessa? Ois voinu kuvitella, että spesialistin tekemä kansi ois heti menny 220, jos se ois tehty. Älä pitkästy odottamaan, voi mennä kesään kun kansi sulla.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #264 : 04.02.2019, 07:53:49 »
Kyllä oli imusarja mukana.
Eikä mene kesään asti ja on spesialistin tekemä.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #265 : 04.02.2019, 17:44:12 »
Otin aikani kuluksi vähän kuvia turbosta ja sen päähän tulevasta 3-3½ laajennuksesta, turbossa itsessään on 3" lähtö.


Ahdin on kuitenkin aika iso ainakin kompuran puolelta...

Gt3582r kokoinen se on just sopiva, se kilon ahto tulee sitten n.3500rpm:n jälkeen.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #266 : 04.02.2019, 19:22:20 »
Eikö tuo 3,5" DP ole vähän liioittelua 300hv koneeseen. Hyvin olisi 3" riittänyt kuten vakio 531 kansi.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2019, 19:23:54 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #267 : 05.02.2019, 11:18:19 »
Moderointihuomautus:  C:-)

Palautekeskustelu kaupoista palauteosioon tai mieluiten suoraan osapuolten kesken.

Ylläpitopalautteelle on myös oma ketju.

Tässä topikissa puhutaan vain tähän projektiin liittyvistä asioista.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #268 : 08.02.2019, 13:37:30 »
3" poutki olisikin riittänyt, mutta teen koneesta joskus ns toisen version, silloin on tavoitteena 400hv, silloin on bensaputket ja pakoputki oltava mahdollisimman isoja, ei siitä haittaakaan ole.

Tuossa turbossa kun on suht pieni pakopesä, ja kun pakopuoli virtaa kannessa hyvin ja pakosarja on hyvä, niin ahdin heräilee aikaisemmin kun mitä se olisi tehnyt vakiokannella. 531:ssä on pakopuoli just sama, niin katsoin että 530 kansi on ihan tarpeeksi hyvä aihioksi.

Pakosarja tulee rosteriputkesta 3mm seinamällä, 44mm on putken sisähalkaisija.
Myös pakosarjaksi tulee ammattilaisen tekemä. Olisin toki voinut yrittää tehdä itsekin mutkista tuon pakosarjan, mutta luulen että näin tulee parempi.

Niin mun hommana on kasata kone ja pistää se käymään kesällä. Sitten kone pitää nostaa taas pois kun maalaan auton kaikki pinnat, myös konehuoneen ja takakontin ja sisätilat.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #269 : 08.02.2019, 13:39:42 »
Jostain olin lukevinaan, että imusarjakin mukana virtausmittauksessa? Ois voinu kuvitella, että spesialistin tekemä kansi ois heti menny 220, jos se ois tehty. Älä pitkästy odottamaan, voi mennä kesään kun kansi sulla.

Miten niin voi mennä kesään asti, ens viikolla meinasi lähettää.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron