Proturbo  Autodiagnoosi

Herttoniemen bilia

  • 11 Vastauksia
  • 5663 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lankku95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Herttoniemen bilia
« : 31.12.2013, 08:51:13 »
Olipa harvinaisen huonoa palvelua kyseisen liikkeen varaosatiskiltä.  :nohnoh  Kävin kysymässä muutamista osista ns. Volvon osa numeroa ja räjäytys kuvaa etutolpasta/ etupään puslista.
Tiskillä Kyseinen iäkkäämän puoleinen myyjä totesi että "en jaksa etsiä kuvia ja numeroita" ja käski ostanaan jonkun tee se itse oppaan josta kuulemma tiedot löytyy...  >:(
Kyllä rupesi vi###aan!!
940 stw 230Fk "projekti" V70 T5 kesä käyttis

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Herttoniemen bilia
« Vastaus #1 : 31.12.2013, 09:04:38 »
Varmaan asiakaspalvelussa oli parantamisen varaa tuossa tilanteessa.

Mutta hänen tehtävänsä on myydä osia siellä ja ilmeisesti sinä et ollut ostamassa osia?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa lankku95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Herttoniemen bilia
« Vastaus #2 : 31.12.2013, 09:40:13 »
Oli kyllä tarkotus hommata etusatuloihin uudet liut ja takajarru kilvet, mutta en päässy niin pitkälle kun leikkas käpy kii  :-\
940 stw 230Fk "projekti" V70 T5 kesä käyttis

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Herttoniemen bilia
« Vastaus #3 : 31.12.2013, 09:43:08 »
Oli kyllä tarkotus hommata etusatuloihin uudet liut ja takajarru kilvet, mutta en päässy niin pitkälle kun leikkas käpy kii  :-\
Eli aloitit väärässä järjestyksessä. Jos on aikomus ostaa osia, niin kysytään ne ostettavat ensin ja sitten nuo "ylimääräiset" niin saattaa sillä asiakaspalvelijallakin olla asenne vähän eri.
Jäitä housuun!

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Herttoniemen bilia
« Vastaus #4 : 31.12.2013, 09:44:19 »
Oli kyllä tarkotus hommata etusatuloihin uudet liut ja takajarru kilvet, mutta en päässy niin pitkälle kun leikkas käpy kii  :-\

Minä olen pari kertaa sinisellä tiskillä asioidessa toiminut toisinpäin. :)

Eli kysynyt ensin niitä ostettavia osia. Sen jälkeen kun kaupoista on päästy yhteisymmärrykseen, onnistuu pienten palvelusten pyytäminen paljon paremmin. :)

noh, nykyisin ei juuri tule merkkiliikkeen tiskillä asioitua ellei ole ihan pakko. Ja kyllä hyvä asiakaspalvelija olisi tuon sinunkin tilanteen paremmin hoitanut.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa desire.

  • Hallituksen varajäsen, kympin tyttö
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2365
  • Big things come in small packages.
Vs: Herttoniemen bilia
« Vastaus #5 : 31.12.2013, 10:23:43 »
Haluaako aloittaja laittaa itse asiakaspalautetta Biliaan, haluaako aloittaja että linkitän ketjun heille vai haluaako aloittaja antaa asian olla ja kiukutella vain itsekseen ympäri intternettiä niin ettei asialle varmastikaan tule koskaan tapahtumaan mitään?
S40 2006 1,8 Summum "Ässä" S* (massamadallettu) | V40 2015 D2 Veksi Veenelkyt a.k.a. "punainen paska" | S60 D4 2014 asusteauto

Poissa lankku95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Herttoniemen bilia
« Vastaus #6 : 31.12.2013, 11:27:28 »
Välitin jo terveiset asian omaiselle  :hello: mutta kysymys on lähinnä perjaatteesta ei kukaan palveluammatissa oleva voi oikein asiakkaalle sanoa että ei kiinnosta, sillä yleensä perästä kuuluu. Mutta sattuuhan sitä huonopäivä joskus meille jokaiselle
Haluaako aloittaja laittaa itse asiakaspalautetta Biliaan, haluaako aloittaja että linkitän ketjun heille vai haluaako aloittaja antaa asian olla ja kiukutella vain itsekseen ympäri intternettiä niin ettei asialle varmastikaan tule koskaan tapahtumaan mitään?
940 stw 230Fk "projekti" V70 T5 kesä käyttis

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6027
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Herttoniemen bilia
« Vastaus #7 : 02.01.2014, 12:29:09 »
Mä olisin kyllä vastannut varmaan ihan samalla tavalla kuin kyseinen varaosamyyrä.

Kaikissa firmoissa missä ollut politiikkana ettei anneta varaosanumeroita ulos. Se ei o kannattavaa liiketoimintaa että annetaan numeroita ulos ja sitten asiakas tilailee osat muualta. Varaosakuviin ja muihin korjausohjeisiin liittyen niin yleensä valmistajan lisenssi kieltää luovuttamasta kyseisiä kuvia ulos, ovat ns. "Vain sisäiseen käyttöön".

Ja mitä jos se varaosamyyrä olisikin katsonut väärän osanumeron? Useita vaihtoehtoja yms. kyseisestä osasta. Ja sitten sä tilailet sen väärän osan Horstilta Saksasta tai Pablolta Epsanjasta. Paikallisessa liikkeessä osan vaihto onnistunee kivuttomasta. Horst ja Pablo vaan toteaa "Pidä tunkkis, sä sait osan numeron mukaan minkä meille toimitit!"
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa riisikippo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Herttoniemen bilia
« Vastaus #8 : 04.01.2014, 19:52:57 »
No, voin ihan suoraan sanoa, että ei itselle yrittäjänä ikinä tulisi mieleen kohdella asiakasta noin. Mutta nykyään toki tuo tuntuu kaiken maailman jobbareilla olevan pelin henki. Ollaan vaan myymässä nyt ja heti, tulevaisuudella ei merkitystä. Voin kyllä vinkkinä kertoa, että sillä entisaikaan yleisemmällä paremman palvelun menetelmällä menestyy tänäkin päivänä paljon paremmin kuin tuolla Bilia-tyylillä ja jopa täällä rahat-pois palvelualueella eli pk-seudulla.

Btw, olen vuoden sisään asioinut jo kahdesti eräällä marmoritiskillä sen jälkeen, kun minua autettiin siellä juurikin varaosanumeron suhteen ihan oma-aloitteisesti, vaikka tiesivät, etten silloin osta heiltä sillä hetkellä mitään. Sen sijaan eräällä toisella marmoritiskillä, jossa eivät muutaman euron hintaisen osan vuoksi viitsineet edes vastata sähköpostiin, kun olisi joutunut osan tilaamaankin ja siten koneen käynnistämään, en ole asioinut enää kertaakaan. Jos yrittäjän liikeidea on vain nyhtää asiakkaalta viimeiset mahdolliset sentit, voi saman tien pakata pillit pussiin. Asiakas ei ole niin urpo, miltä se saattaa ylitärkeän ja ylipalkatun tiskinassun yksinkertaisessa, myyntikonsultin powerpoint-esityksen sekoittamassa mielessä vaikuttaa.

Ei mulla muuta  :D

Poissa Jarru

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • Bang your head
Vs: Herttoniemen bilia
« Vastaus #9 : 04.01.2014, 20:51:30 »
Mä olisin kyllä vastannut varmaan ihan samalla tavalla kuin kyseinen varaosamyyrä.

Kaikissa firmoissa missä ollut politiikkana ettei anneta varaosanumeroita ulos. Se ei o kannattavaa liiketoimintaa että annetaan numeroita ulos ja sitten asiakas tilailee osat muualta. Varaosakuviin ja muihin korjausohjeisiin liittyen niin yleensä valmistajan lisenssi kieltää luovuttamasta kyseisiä kuvia ulos, ovat ns. "Vain sisäiseen käyttöön".

Ja mitä jos se varaosamyyrä olisikin katsonut väärän osanumeron? Useita vaihtoehtoja yms. kyseisestä osasta. Ja sitten sä tilailet sen väärän osan Horstilta Saksasta tai Pablolta Epsanjasta. Paikallisessa liikkeessä osan vaihto onnistunee kivuttomasta. Horst ja Pablo vaan toteaa "Pidä tunkkis, sä sait osan numeron mukaan minkä meille toimitit!"

No, kannattaisi ehkä sitten siellä tiskin takana rehellisesti perustella ko. asia, jonka jälkeen tuote olisi helpompi myydä asiakkaalle. Yksi myynnin perusoppeja tämäkin: 1. Ratkaisu asiakkaan ongelmaan, 2. Kaupan pyyntö. Taitava myyjä kartoittaa vielä ja tekee lisämyyntiä.
V70 mkII D5 -05, V70 mkI  2.4T R-look -00, Bandit 1200 -06

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Herttoniemen bilia
« Vastaus #10 : 07.01.2014, 20:08:01 »
Olipa harvinaisen huonoa palvelua kyseisen liikkeen varaosatiskiltä.  :nohnoh  Kävin kysymässä muutamista osista ns. Volvon osa numeroa ja räjäytys kuvaa etutolpasta/ etupään puslista.
Tiskillä Kyseinen iäkkäämän puoleinen myyjä totesi että "en jaksa etsiä kuvia ja numeroita" ja käski ostanaan jonkun tee se itse oppaan josta kuulemma tiedot löytyy...  >:(
Kyllä rupesi vi###aan!!
varaosapäällikkö löytyy heti kun tulet huoneeseen niin kurvaat oikealle ja heti oikeelle niin homma hoituu,ensimmäisellä pallilla on varaosapäällikkö ja vastapäätä huoltopäällikkö.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2014, 20:42:18 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Niko_S

  • Vieras
Vs: Herttoniemen bilia
« Vastaus #11 : 08.01.2014, 13:07:54 »
Itse olen kyllä aina saanut hyvää palvelua kyseisestä liikkeestä.
Joka kerta olen kuitenkin tilannut osat puhelimella, ja sitten useimmiten saanut samaksi iltapäiväksi.


 

Autoracing  KL-varaosat