KL-varaosat  Race.fi

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4867 Vastauksia
  • 1066007 Lukukerrat

Gnolli ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1935 : 18.08.2019, 13:01:26 »
Juu, olen pari kertaa laittanut päälle töiden jälkeen.
Saattaa olla joitain eroja ohjelmistoissa, että kaikilla ei toimi samoin.

Kyllä mulla ainakin toimii ilman latausjohtoa.
V60 D6

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1936 : 18.08.2019, 13:04:49 »
Ok, olen aina olettanut että vaatii latausjohdon. Hyvä tietää ettei tarttekaan. :)

Poissa Micce84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1937 : 18.08.2019, 18:46:01 »
Meilläkin käynnistää puhaltimen latauksen ajaksi tai alussa, mutta nyt kun auto ei selvästi ottanut latausvirtaa pistoolin kautta ja joku 12V akun tyhjentää, niin ajateltiin että noinkohan se olisi tuo puhallin, joka käykin sillä pienemmällä akulla kun ei virtaa tule seinästä.

Testattiin hypoteesi ja käytiin lataamassa 1/4 akkua ajamalla ja laitettiin auto uudelleen lataukseen. Nyt se lataa. Pistokepaikassa välkkyy vihreä valo ja akku on täyttynyt puoleen ihan normaalissa ajassa.

...että on kyllä jännä "ominaisuus" autossa vai saako tätä korjattua jotenkin?

Täällä lähtee kans lämpimällä flektit hurisemaan kun laittaa latinkiin. Itsellä kun oli ilmastointi sökönä ja ajoakkua n. 15km jäljellä niin teki tuon ettei alkanut lataamaan ja huristeli flekteillä 12V akun tyhjäksi (toki se akku oli myös aika valmista tavaraa, oli vuotanutkin jo hieman). Tästä sitten käynnistysyrityksellä kaikki mahdolliset viat päälle ja lavetti kyydillä huoltoon. 12V akku ja ilmastoinnin kompura vaihtoon ja taas ajoa... Sinitiskillä sanoivat ettei ladannut koska 12V akku oli mennyttä, itse epäilen myös hellepäivänä ajosta latinkiin ja kompura rikki yhdistelmää osasyylliseksi kun ei saa jäähdytettyä hybridiakkua, tiedä sitten...  :idiot2:

Onkos täällä kuinka moni harrastanut ns. asiointilatausta? Toimiiko normaalisti? Itsellä tuntuu olevan hankalassa löytää toimivaa laturia... Ainakin 10 asemaa on nyt tehnyt sitä että lähtee lataamaan, mutta katkaisee heti, kuulee ihan kun aseman releet naksuu päälle-pois. Muutama asema tehnyt sitä että lataa n. 15-20min ja sitten loppuu, asema ilmoittaa punaista (virhe) ja auto keltaista. Piuhat irti ja takasin kiinni niin homma jatkuu... Yhden paikan tähän mennessä löytänyt jossa ongelmitta ladattu yli tunti. Mukana tulleella normipistokelaturilla homma toimii normaalisti.  :)
« Viimeksi muokattu: 18.08.2019, 18:51:15 kirjoittanut Micce84 »
Volvo V60 D6 2014

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1938 : 18.08.2019, 19:37:29 »
Täällä lähtee kans lämpimällä flektit hurisemaan kun laittaa latinkiin. Itsellä kun oli ilmastointi sökönä ja ajoakkua n. 15km jäljellä niin teki tuon ettei alkanut lataamaan ja huristeli flekteillä 12V akun tyhjäksi (toki se akku oli myös aika valmista tavaraa, oli vuotanutkin jo hieman). Tästä sitten käynnistysyrityksellä kaikki mahdolliset viat päälle ja lavetti kyydillä huoltoon. 12V akku ja ilmastoinnin kompura vaihtoon ja taas ajoa... Sinitiskillä sanoivat ettei ladannut koska 12V akku oli mennyttä, itse epäilen myös hellepäivänä ajosta latinkiin ja kompura rikki yhdistelmää osasyylliseksi kun ei saa jäähdytettyä hybridiakkua, tiedä sitten...  :idiot2:

Onkos täällä kuinka moni harrastanut ns. asiointilatausta? Toimiiko normaalisti? Itsellä tuntuu olevan hankalassa löytää toimivaa laturia... Ainakin 10 asemaa on nyt tehnyt sitä että lähtee lataamaan, mutta katkaisee heti, kuulee ihan kun aseman releet naksuu päälle-pois. Muutama asema tehnyt sitä että lataa n. 15-20min ja sitten loppuu, asema ilmoittaa punaista (virhe) ja auto keltaista. Piuhat irti ja takasin kiinni niin homma jatkuu... Yhden paikan tähän mennessä löytänyt jossa ongelmitta ladattu yli tunti. Mukana tulleella normipistokelaturilla homma toimii normaalisti.  :)

Mulla loppui 12 V akku keväällä  ja auto "heräsi" henkiin, kun laitoin latauspiuhan kiinni + odottelin hetkisen. Auton moottorin pakotin päälle, jolloin akku sai latausta sitä kautta. Tästä Volvon mekanikko mainitsi minulle eli ehdotti, että ajaisin edes kerran viikossa moottorilla.

Mun auto ei käytä esilämmitys/jäähdytystoimintoa (Suorakäynnistys) ilman johtoa. Jos johto on ollut yön yli kiinni, niin esilämmitys ei lähde valikosta päälle. Irroittamalla johdon ja kytkemällä sen takasin, niin esilämmitys toimii valikosta. Ajastamalla se taas toimii vain, kun johto on kiinni.

Kaupan latauspisteistä Citymarketilla en ole onnistunut lataamaan. Prisman ja Lidln latauspisteissä kaikki toimii, ainakin tällä Jyväskylän pohjoispuolella.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1939 : 18.08.2019, 20:08:16 »
"Onkos täällä kuinka moni harrastanut ns. asiointilatausta? Toimiiko normaalisti? Itsellä tuntuu olevan hankalassa löytää toimivaa laturia... Ainakin 10 asemaa on nyt tehnyt sitä että lähtee lataamaan, mutta katkaisee heti, "

Aina käytän asiointilatausta kun on vapaana. En tiennytkään että Lidlissä ja Prismassa on niitä. Ei ole koskaan ollut latauksessa ongelmia, mutta K-kaupan kännysovellusta on vaikea käyttää kirkkaassa  8) auringonpaisteessa. Onneksi siihen sai sen namiskan tunnistusta varten.

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1940 : 19.08.2019, 07:57:00 »
"Onkos täällä kuinka moni harrastanut ns. asiointilatausta? Toimiiko normaalisti? Itsellä tuntuu olevan hankalassa löytää toimivaa laturia... Ainakin 10 asemaa on nyt tehnyt sitä että lähtee lataamaan, mutta katkaisee heti, "

Aina käytän asiointilatausta kun on vapaana. En tiennytkään että Lidlissä ja Prismassa on niitä. Ei ole koskaan ollut latauksessa ongelmia, mutta K-kaupan kännysovellusta on vaikea käyttää kirkkaassa  8) auringonpaisteessa. Onneksi siihen sai sen namiskan tunnistusta varten.

En oo käyttäny, kun ei oo sitä kaapeliakaan. Parkkihallissa(p-hämppi tampere) olis ilmanen latauskin ainakin toistaseksi.. Toisaalta työmatka 10km luokkaa niin kotilataus riittää vähintään 90% mun ajoista.

Työkaveri lataa ainaki ihan ongelmitta samanlaista siellä.
V60 D6

Poissa kfriman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1941 : 19.08.2019, 08:42:40 »
Onkos täällä kuinka moni harrastanut ns. asiointilatausta? Toimiiko normaalisti? Itsellä tuntuu olevan hankalassa löytää toimivaa laturia... Ainakin 10 asemaa on nyt tehnyt sitä että lähtee lataamaan, mutta katkaisee heti, kuulee ihan kun aseman releet naksuu päälle-pois. Muutama asema tehnyt sitä että lataa n. 15-20min ja sitten loppuu, asema ilmoittaa punaista (virhe) ja auto keltaista. Piuhat irti ja takasin kiinni niin homma jatkuu... Yhden paikan tähän mennessä löytänyt jossa ongelmitta ladattu yli tunti. Mukana tulleella normipistokelaturilla homma toimii normaalisti.  :)

Käytän Citymarketin latauspaikkaa ja ei ole ollut ongelmia entisen D6:n eikä nykyisen D5:n kanssa.

Poissa K.Ritola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1942 : 19.08.2019, 09:04:22 »
https://az685612.vo.msecnd.net/pdfs/54dec94584fbb92821e42f7d218e2eae1f9ac90a/V60H_owners_manual_MY14_fi-FI_TP_16728.pdf

Linkissä sivulta 129 alkaen asiaa esi-ilmastoinnista.

Selkeä ero esi-ilmastoinnin toimivuudessa, roikassa vai ilman, löytyy ilmastoinnin ajallisesta kestosta. Ilman verkosta tulevaa sähköä autoa ilmastoidaan vain 2-3 minuutin ajan.

Pääsin tuossa viikolla tutkimaan hiukan omaa hybridiä Vidalla. Moottorin ohjaimelta löytyi mielenkiintoinen tieto, nimittäin diisselillä ajettu kilometrimäärä. Se näytti 123 tkm, kun mittaristosta näkyy 150 tkm lukema. Sinällään knoppi tieto, mutta ajan myötä ero korostuu. Itselle on ainakin merkitystä moottorilla ajetulla määrällä autoa hankkiessa. Helposti voi olla tapaus, jossa auton ilmoitetut kilometrit on esim. 300 tkm mutta moottori onkin käynyt vain 200 tkm matkan ajan.

Poissa Micce84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1943 : 19.08.2019, 12:32:38 »
Kotiseudulla Mäntsälän Citymarketissa tosiaan asiointilataus toimii normaalisti, nyt reissussa Iisalmessa torilla latas sen n. 20min ja sitten katkesi. Työn suunnalla Keravalla ei toiminut minkään kolmen kauppakeskittymän latureissa ja Citymarketilla heittää autonkin valon punaiseksi. Oiskohan tuo kaapeli nyt sitten se ongelmakohta kun tuolla omalla laturillaan latailee kuitenkin...?  ??? Kaapeli siis mallia tarvike ja kaikilla kolmella vaihejohtimella. Ainakaan sinisellä eivät nähneet ongelmaa 3x16A kaapelin käytössä asiointilatauksessa.
Volvo V60 D6 2014

Poissa kfriman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1944 : 19.08.2019, 12:48:47 »
Kotiseudulla Mäntsälän Citymarketissa tosiaan asiointilataus toimii normaalisti, nyt reissussa Iisalmessa torilla latas sen n. 20min ja sitten katkesi. Työn suunnalla Keravalla ei toiminut minkään kolmen kauppakeskittymän latureissa ja Citymarketilla heittää autonkin valon punaiseksi. Oiskohan tuo kaapeli nyt sitten se ongelmakohta kun tuolla omalla laturillaan latailee kuitenkin...?  ??? Kaapeli siis mallia tarvike ja kaikilla kolmella vaihejohtimella. Ainakaan sinisellä eivät nähneet ongelmaa 3x16A kaapelin käytössä asiointilatauksessa.

Itse hommasin ( Clas Ohlsonilta ) Defan valmistaman Mennekes logolla olevan 3-vaihekaapelin joka on mallia "jämy", paljon paksumpi letku kuin orkkis kotilatauskaapeli, joka tulee auton mukana. Sillä ei ole ollut ongelmia latauksen kanssa.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1945 : 19.08.2019, 17:58:02 »
"Onkos täällä kuinka moni harrastanut ns. asiointilatausta? Toimiiko normaalisti? Itsellä tuntuu olevan hankalassa löytää toimivaa laturia... Ainakin 10 asemaa on nyt tehnyt sitä että lähtee lataamaan, mutta katkaisee heti, "

Aina käytän asiointilatausta kun on vapaana. En tiennytkään että Lidlissä ja Prismassa on niitä. Ei ole koskaan ollut latauksessa ongelmia, mutta K-kaupan kännysovellusta on vaikea käyttää kirkkaassa  8) auringonpaisteessa. Onneksi siihen sai sen namiskan tunnistusta varten.

Tässä linkki: https://news.cision.com/fi/lidl-suomi/r/sahkoautoilijat-loytaneet-lidlin-ilmaiset-latauspisteet---uudet-pisteet-heti-suosittuja,c2834811
Halvan ruuan lisäksi saa vielä ladattua auton. :o

Tuo dieselillä ajettu kilometrimäärä kiinnostaa ja hienoa, jos sen pystyy sieltä lukemaan.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1946 : 19.08.2019, 19:58:35 »
https://az685612.vo.msecnd.net/pdfs/54dec94584fbb92821e42f7d218e2eae1f9ac90a/V60H_owners_manual_MY14_fi-FI_TP_16728.pdf

Linkissä sivulta 129 alkaen asiaa esi-ilmastoinnista.

Selkeä ero esi-ilmastoinnin toimivuudessa, roikassa vai ilman, löytyy ilmastoinnin ajallisesta kestosta. Ilman verkosta tulevaa sähköä autoa ilmastoidaan vain 2-3 minuutin ajan.

Pääsin tuossa viikolla tutkimaan hiukan omaa hybridiä Vidalla. Moottorin ohjaimelta löytyi mielenkiintoinen tieto, nimittäin diisselillä ajettu kilometrimäärä. Se näytti 123 tkm, kun mittaristosta näkyy 150 tkm lukema. Sinällään knoppi tieto, mutta ajan myötä ero korostuu. Itselle on ainakin merkitystä moottorilla ajetulla määrällä autoa hankkiessa. Helposti voi olla tapaus, jossa auton ilmoitetut kilometrit on esim. 300 tkm mutta moottori onkin käynyt vain 200 tkm matkan ajan.
Tämän saa ihan katsottua, myös halvemmalla lukijalla. Hyödyllinen tieto kyllä
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1947 : 20.08.2019, 13:39:08 »
Se olis kompura taas vaihdettu volvon piikkiin, edellinen vaihdettiin 1/2019
Saa nähdä kauan tää kestää, samalla 90tkm huolto ja maksettavaa tuli 349e.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1948 : 20.08.2019, 18:49:46 »
Se olis kompura taas vaihdettu volvon piikkiin, edellinen vaihdettiin 1/2019
Saa nähdä kauan tää kestää, samalla 90tkm huolto ja maksettavaa tuli 349e.

Omalla on nyt ajettu yli vuosi samalla kompuralla ja tuntuu toimivan. Pitää koputtaa puuta.

Itse kuumina päivinä avaan avaimella kaikki ikkunat alas (Painamalla pitkään "ovet auki" -näppäintä) autoon saavuttaessa. Ajan yleensä hetken ikkunat auki ja suljen + laitan ilmastoinnin päälle. En käytä esijäähdytystä, koska auto tosiaan kuulostaa parkkipaikalla käynnissä olevalta rynnäkköhävittäjältä. Sammutan ilmastoinnin pari kilsaa ennen saapumista perille, jolloin kenno ei jää kylmäksi ja ei tällöin kondensoi vettä. Voisiko näillä tempuilla säästää kompuraa? Mitäs mieltä olette?
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1949 : 20.08.2019, 20:29:23 »
Turhaa kikkailua minun mielestäni, en ainakaan itse viitsisi moista tehdä. Antaa auton automaatioiden tehdä tehtävänsä ja vaihdetaan me niitä kompuroita  :)
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

 

Kulkukoira  Proturbo