Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => V40/V40CC (vm. 13-19) => Aiheen aloitti: V40_D2 - 12.03.2023, 14:25:44

Otsikko: Volvo V40 akun vaihtaminen EFB > AGM
Kirjoitti: V40_D2 - 12.03.2023, 14:25:44
Osaako joku kertoa, että tarvitseeko autolle kertoa testerillä kun sinne vaihtaa uuden akun? Vaihdon yhteydessä kuitenkin akkuvahti ilmeisesti nollattiin, kun asentaja käytti jotain taskukokoista testeriä pikaisesti kiinni OBD-pistokkeessa. V40 D2 MY17 vanha EFB akku vaihdettiin Exide EK720 AGM akkuun. Itseäni askarruttaa tuo auton korkea latausjännite, joka on tupakansytyttimeltä mitattuna ollut 14,5-15,4V.  Onko tuo latausjännite ihan normaali ?
Otsikko: Vs: Volvo V40 akun vaihtaminen EFB > AGM
Kirjoitti: TapioR - 12.03.2023, 15:47:49
Ihan normaali latausjännite nykyautoissa.
Otsikko: Vs: Volvo V40 akun vaihtaminen EFB > AGM
Kirjoitti: tuomaril - 12.03.2023, 15:52:50
Ihan normaali jännite tosiaan, samanlaisia jännitteitä olen mitannut V90:stä, jossa on jo tehdasakkuna AGM.