Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Mata76 - 18.12.2014, 15:29:58

Otsikko: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Mata76 - 18.12.2014, 15:29:58
Moroo

Onko porukalla millaisista kangista kokemusta,mitä voisitte suositella ja mitä kannattas vältellä?
Oli tarkoitus ajella ens kesä lähes vakiolla koneella mutta tuli ostettua valmis kansi Miciltä niin aattelin että samakai se on nyt sitten pivittää nuo kiertokangetki :)
Tälläiset sais Saksasta 270e kotiin toimitettuna,onko kokemuksia?

http://www.ebay.de/itm/H-Schaft-Pleuel-fur-Volvo-B230-152mm-Bielle-Conrod-Connecting-Rod-ARP-2000-DE-/181477817952?pt=DE_Autoteile&hash=item2a40ebbe60
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: lassii - 18.12.2014, 15:36:50
Kiinnostais kans. SPM kanget on 119 eeroo kappale race.fi joten tuleehan nuo huomattavasti halvemmaks.

Onhan porukka noita laittanu ja hyvin on pelittäny, ehkä mittaus ja punnitus kannattaa tehä kuitenkin.

E: näyttäs olevan pienille laakerikauloille nuo kanget.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Mata76 - 18.12.2014, 15:47:01
E: näyttäs olevan pienille laakerikauloille nuo kanget.
Paljonko oikea  mitta ois,ei ole itellä konetta auki että vois mitata :/


EDIT.Olihan mulla yhdet kanget irrallaan ja  kyllä niissä oli alasilmä myös tuon 52mm!
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: lassii - 18.12.2014, 16:05:15
Juu, b230 kampuraa on kahella mitalla, tuo 52mm ja 63mm. Kymppisarjan kampurat on 63mm kauloilla.

Ite tarttisin 63mm kauloille sopivat kanget.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Mata76 - 18.12.2014, 16:17:33
Eikös se ero ole runkolaakerissa eikä kiertokangissa :)

Ja erot tais olla 55mm/63mm
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Kalamies - 18.12.2014, 16:55:11
Johan noi ARP:n pultit maksaa puolet tosta summasta. Ei jää kangelle paljoa hintaa. :D

Kyseisistä en osaa sanoa mitään, mutta laadultaanhan nuo on kohonneet paljon viime vuosina. Kokemuksen ja puheiden perusteella suurin ongelma nykyään on noissa yläsilmän tiukkuus. Omista piti hoonata muutama satku ja ilmeisesti muilla ollut samaa. Muissa mitoissa ei ollut mitään ja painotkin gramman sisään.

Omat kanget tulivat ahtoja.comilta. Näyttäs saavan B230 mosaankin hintaan 345 sis. pultit.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: 8-pätkä - 18.12.2014, 17:07:08
Eikös se ero ole runkolaakerissa eikä kiertokangissa :)

Ja erot tais olla 55mm/63mm

Näin. Veivinlaakerin kaula on satasarjan vinomoottorissa aina 49mm ja kymppisarjassa 54mm.
Alkupään satasarjalaiset eli 85-88 valetut on sitten sillä pienemmällä 55mm runkolaakerilla ja päittäislaakerointi on keskellä akselia, 88 eteenpäin 63mm runkolaakerilla ja päittäislaakerointi takimmaisessa pukissa.

Tämäkin info löytyy täältä. (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=120.0)
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: tasamaantallaaja - 18.12.2014, 17:39:51
Tällaista on minulle informoitu, koneistamon toimesta. Niin et tää on vaan mielipide moiseen.
Siksi itse jätin ostamatta....
Jäi vanhat kammet,oli käyttökelpoiset uusille ei ollut/tullut tarvetta.

Siis: Ovatko varmasti 100% mitoissaa (myyntipuheet voi väittää todellisuus?), onko esim yläsilmät männän tapille lähellä oikeaa mittaa (työstettävissä) vai jo valmiiksi väljät tai soikea?
Yläsilmän holkit eivät ole keskellä yleensä halvoissa suur sarjatuontonto veiveissä vaan vähän toisessa reunassa koska ajettu pukissa rinnatusten loppullisiin ''myynti mittoihin''. Työläs vaihtaa/työstää jos tuleekin tarvetta.
Entäs ne muut mitat?
Eli saattaa tulla hintoihin pitemmän päälle.
Onko nuo Arpin pultit laatu alkuperäinen vai china?

Joskus suunnittelin näitä, saa?/sai silloin tällöin B230 152mm: Wiseco K1 http://www.ebay.com/itm/Wiseco-K1-SBF-Ford-Billet-H-Beam-Connecting-Rods-Light-Weight-Machined-in-USA-/131249367652?pt=Race_Car_Parts&hash=item1e8f126a64&vxp=mtr
Tai näitä:http://www.ebay.com/itm/CXRacing-H-Beam-Connecting-Rods-and-bolts-For-VOLVO-B230-152mm-Rod-Length-/390861089472?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5b0122eac0&vxp=mtr
Liekö priimaa rahalla vaiko paskaa tappiota.
Carillo kammet maksaa mutta laatu ELK
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: lassii - 18.12.2014, 18:31:26
Eikös se ero ole runkolaakerissa eikä kiertokangissa :)

Ja erot tais olla 55mm/63mm

Juu tätä tarkotin. Väsyneenä on kiva kirjotella mitä sattuu.  :-[
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Mata76 - 18.12.2014, 18:46:03
Et sä väärässä ollut kuten 8-pätkä kirjoitti,kiertokangissaki on eroa :)

Onko kellään hajonnut tälläiset kiinan kanget  sen takia että veivissä ois ollut jotain vikaa?
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: lakeshead - 18.12.2014, 23:05:04
yhet CXracing kanget oottaa hyllyssä ja toiset ollu viimekesän kaverilla noin 250hv moottorissa. kävivät koneistamolla punnituksessa ja kaikkien painot saman gramman sisällä. asentaessa männäntapin välykset olivat ok, eikä moottorin kanssa ole ollut motronicia kummempaa ongelmaa.
 http://www.cfline.net/volvo-b230-152mm-kanget-p-1229.html
ei tartte niin kaukaa tilata, ja tuolta tilasin omat kk pultitkin
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Mata76 - 19.12.2014, 13:46:51
http://www.cfline.net/volvo-b230-152mm-kanget-p-1229.html
ei tartte niin kaukaa tilata, ja tuolta tilasin omat kk pultitkin
Nuo tulee maksamaan 20-30€ enemmän kuin Sakasta tilaamalla ja lisäksi nuista puuttuu pultit :/
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: ässäarpa - 19.12.2014, 14:19:49
Semmosta tässä kysäsen tässä välissä, että saako noita arp 2000 pultteja irrallaan? 2kpl olis tarve..
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Kojontti - 19.12.2014, 14:48:57
Semmosta tässä kysäsen tässä välissä, että saako noita arp 2000 pultteja irrallaan? 2kpl olis tarve..

Ahtoja.com myy pulteilla tai ilman kankia, voisi olettaa epäsuorasti että kenties sieltä voisi saada irtopultteja.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Lankku - 19.12.2014, 15:10:01
Us-Parts/Autoracing myy irtopultteja.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: ässäarpa - 20.12.2014, 17:39:38
Us-Parts/Autoracing myy irtopultteja.

Kiitos paljon.  :)
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: 855_T5R - 20.12.2014, 17:48:35
Nehän kannattaa nuo kiinan kiertokanget käyttää koneistamolla tarkastuksessa lohkon kanssa samassa paketissa jos on mittaheittoja. Mulla on us partsilta H-profiilin kanget nii ne kävi lohkon kanssa koneistamolla ku pukkasivat hoonilla yläsilmät oikeeseen kokoon. Ja muutenki kattoa että ei ole törstettä missään.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Wompatti - 21.12.2014, 10:35:00
aihe kiinnostaa....kuinka moni näitä on yleensä mittauttanut vai luotettu vaan että kyllä nämä hyviä ovat? kuinkas keston kanssa, onko jollakin tullut metrit täyteen ja kanki väsähtynyt? ja onko kukaan käyttänyt koneen avauksen jälkeen mittauksessa että onko kanget pysyneet mitoissaan?

kun lukee rakennusjuttuja niin vaikuttaa että ei ole seppä eikä mikään jos ei laita kiina h-profiileja koneeseen....
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Lankku - 21.12.2014, 12:22:09
Kaikki käyttänyt tarkastuksessa. Osassa tarvinnut hoonata yläsilmää satkun-pari. Yleensä koko sarja ollut saman verran tiukkoja. Ns. samoja kiinalaisia kaikki halvat on.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: jake74 - 21.12.2014, 13:09:16
kaveri kokeili 3 kertaa corsassa arrowin kampiakselilla ja kiinan veiveillä. alko ahistaa yläkieroksilla nii paljoo ettei jaksanut enää pyöriä. 4 kerralla käytti osat koneistamossa. siellä mittovat ja alapesiä joutu hiomaa ku eivät olleet pyöreitä
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Paskakuski - 21.12.2014, 13:23:18
Tuli vaa muute mieleen, että ku tilaa noita esim. ulkomailta nii onko kukaan reklamoinu noista soikeista silmistä ja miten siihen on suhtauduttu? Kuitenki varmaan kaikilla oletuksena on, että jos tilaat moottorikoodilla sopivat kanget nii ne pitäis olla aikalailla bolt-on kamaa. Jonku yläsilmän holkin sovittamisen nyt kyllä ymmärtää, mutta, esim. tuo alasilmä...
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Orlov - 21.12.2014, 13:36:16
Jotenkin tulee mieleen, ettei näitä edes valmisteta mittatarkkuuteen, vaan toleranssin sisään. Eli ovat ns aihioita.
Muutenkin tuntuu hiukan oudolta, ettei konetta rakennettaessa/kasattaessa, em asioita tarkisteta ja tarvittavia koneistuksia tehdä?
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Kalamies - 21.12.2014, 13:45:27
Koneistuksen hintakin on vielä niin lapsellisen halpa, että miksi riskeerata? Kiire on huono perustelu.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: tasamaantallaaja - 21.12.2014, 13:45:45
Onhan noilla ulkomaan kammillakin olevinaan takuuta kun ostaa.
Rupeahan lähettämään takas ja kiistelemään voi olla että jääpi tekemättä.
 
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: VT86 - 21.12.2014, 14:00:10
Us-Parts/Autoracing myy irtopultteja.

ja veivisarjojakin
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: VT86 - 21.12.2014, 14:05:53
aihe kiinnostaa....kuinka moni näitä on yleensä mittauttanut vai luotettu vaan että kyllä nämä hyviä ovat? kuinkas keston kanssa, onko jollakin tullut metrit täyteen ja kanki väsähtynyt? ja onko kukaan käyttänyt koneen avauksen jälkeen mittauksessa että onko kanget pysyneet mitoissaan?

kun lukee rakennusjuttuja niin vaikuttaa että ei ole seppä eikä mikään jos ei laita kiina h-profiileja koneeseen....

Teidän yhden erittäin tehokkaan Audin ratavehkeen jossa on kiinaveivit. Tuottaa yli 800Nm vääntöä ja ajetaan läppä levällään rataa. Veivit mitattiin ensimmäisen kauden jälkeen mahdollisten muodonmuutosten varalta. Veivit olivat täysin uutta vastaavassa kunnossa.


Tuli vaa muute mieleen, että ku tilaa noita esim. ulkomailta nii onko kukaan reklamoinu noista soikeista silmistä ja miten siihen on suhtauduttu? Kuitenki varmaan kaikilla oletuksena on, että jos tilaat moottorikoodilla sopivat kanget nii ne pitäis olla aikalailla bolt-on kamaa. Jonku yläsilmän holkin sovittamisen nyt kyllä ymmärtää, mutta, esim. tuo alasilmä...

Kukaan järkevästi toimiva kauppias ei varmasti myy H-profiili veivejä Bolt-On osana vaan kilpa/performance-osana. Tarkastusmittaus ja mahdollinen hoonaus on todella pieni kulu kuitenkin kun rakennetaan moottoria.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Juusoo - 21.12.2014, 14:22:47
Kukaan järkevästi toimiva kauppias ei varmasti myy H-profiili veivejä Bolt-On osana vaan kilpa/performance-osana. Tarkastusmittaus ja mahdollinen hoonaus on todella pieni kulu kuitenkin kun rakennetaan moottoria.

Tämä. Jokainen käytetty moottorikin on varmasti eri tavalla kulunut, joten mittaukset ja koneistukset tarpeen mukaan on ainakin itelle ihan itsestäänselvyys. Sama jos tilataan esimerkiksi uudet männät niin kyllä se tapin sopivuus kangen laakerikaulaan tulee mitattua.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Paskakuski - 21.12.2014, 15:33:51
Joo en mä tarkastusmittauksien tarpeellisuutta kyseenalasitakkaan vaan mietin lähinnä, että jos tavara myydään "bolt-on" kamana nii sillo pitäis periaatteessa olla laakeripesä mitoissaan. Noi mä vähä arvelinki, että mahtaa vähä työlästä olla tuonne kiinaan reklamoida.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Mata76 - 21.12.2014, 16:27:43
Laitoin Saksanmaalle tilauksen meneen,267e posteineen.Lairan infoa kun kanget saapuu ja saatu mitattua/punnittua ne!
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Kalamies - 21.12.2014, 16:36:26
Villi veikkaus: Painot parin gramman sisään, mitat muuten kohdallaan, mutta yläsilmät tiukat. Kerro sitten kuinka metsään meni.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Paskakuski - 21.12.2014, 18:18:30
Laitoin Saksanmaalle tilauksen meneen,267e posteineen.Lairan infoa kun kanget saapuu ja saatu mitattua/punnittua ne!

Tuleeko pulttien kanssa vai ilman ja 4 vai 5kpl?
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Mata76 - 21.12.2014, 18:37:57
Tuollaisen sarjan tilasin!

http://www.ebay.de/itm/H-Schaft-Pleuel-fur-Volvo-B230-152mm-Bielle-Conrod-Connecting-Rod-ARP-2000-DE-/181477817952?pt=DE_Autoteile&hash=item2a40ebbe60
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: sjos - 21.12.2014, 20:42:48
Jos H veivejä ostaa ja laittaa, niin ei kannata säästellä sitä n.10€ per kanki tarkistuksesta ja / koneistuksesta.

Omat H veivit olleet kiina tuotantoa ja spexattu 250hv/kanki.
Ei ole ollut ongelmia, ei tosin tuollaisia tehojakaan 5 pyttysessä  :D
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Ari E - 21.12.2014, 20:56:52
Eiköhän nuo yläsilmät vaan holkiteta ja laiteta linjastossa eteenpäin kohti määränpäätä
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: levis69 - 29.12.2014, 21:18:31
Ihan sama homma oli kaverilla joka osti Verdin (parasta mitä rahalla saa) kanget (mittatilaus työnä) ja yläsilmät oli mitä sattuu... Laittoi reklamaation valmistajalle joka ei vaivautunut edes vastaamaan.... Ehdottomasti suosittelen ottamaan kiina versiot ja tarkistuttamaan koneistamolla.. Mitä järkee ostaa "laatu kanget" kun 1/3:n hinnalla saa muualtakin samaa laatua...
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Mata76 - 02.01.2015, 20:44:18
Tänään toi postipate kiertokanget,punnituksessa kaikki kanget 0.5g sisällä.Ens viikolla töissä saan mitattua vielä nuo kaulat ja ajattelin vielä puntaroida ylä ja alapäät erikseen.Työn jälki nuissa on todella siisti!

(http://kuvapilvi.fi/k/yGa3.jpg) (http://kuvapilvi.fi/k/)
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: jake74 - 02.01.2015, 23:29:13
Tänään toi postipate kiertokanget,punnituksessa kaikki kanget 0.5g sisällä.Ens viikolla töissä saan mitattua vielä nuo kaulat ja ajattelin vielä puntaroida ylä ja alapäät erikseen.Työn jälki nuissa on todella siisti!

(http://kuvapilvi.fi/k/yGa3.jpg) (http://kuvapilvi.fi/k/)

onko noissa alapuolisko halkastu kangesta erileen vai valehteleeko kuva jos nii on aika siisti leikkausjälki?
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Mata76 - 02.01.2015, 23:46:08
Kyllä se on halkastu :)
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: kiroileva_fossiili - 03.01.2015, 01:25:36
Mulle tuli kans tuollaiset Maxspeedinginin kiertokanget ja olivat kyllä hyvän näköiset työnjäljeltään. Punnittaessa paino oli hyvin lähelle samaa. Olisi pitänyt käyttää koneistamolla ne, mutta toivotaan, että ei olisi ollut tarvetta, sillä kone on jo kasassa.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: 850V70 - 09.01.2015, 09:21:43
Mun MaxSpeedingit (Bemariin) oli paskinta laatua mitä ikinä olen nähnyt H-kankien saralla. Silmien mitat ihan toleranssien rajoilla ja koneistusjäystettä siellä täällä. Hiplaamisen jälkeen meni kyllä koneeseen ja on toiminut kahden kilpailutapahtuman verran. Mutta en osta toiste. Lisäksi kaupan päälle jouduin valmistajan roskapostilistalle.

Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Zam1z - 13.01.2015, 13:07:10
Wtf. Tuleeko noihin +200e postituskulut?  :idiot2:

Tuollaisen sarjan tilasin!

http://www.ebay.de/itm/H-Schaft-Pleuel-fur-Volvo-B230-152mm-Bielle-Conrod-Connecting-Rod-ARP-2000-DE-/181477817952?pt=DE_Autoteile&hash=item2a40ebbe60
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Juusoo - 13.01.2015, 13:15:28
Piti tollaset keväällä tilailla itsekin kun oli niin halvat, en huomannu toimituskuluja, ostan siis ahtoja.comista :D
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Zam1z - 13.01.2015, 13:40:26
Juu ei tuollakaan pahan hintaiset ole. Tulee vaan tuo huntti lisää pulttien kanssa
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Mata76 - 13.01.2015, 13:55:56
Silloinko mä tilasin kulut oli alle 30e :/
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Orlov - 13.01.2015, 14:05:02
Vanha ebay kikka, pidetään tavara listattuna, mutta nostetaan kulut tai hinta niin korkeaksi ettei kukaan osta :D

Palauttavat oikeat kulut, kun tavaraa on jälleen myytäväksi  :) (ovat siis loppu, kuten ilmosta huomaa, kaikki tarjolla olleet 5kpl on myyty)
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: pete881 - 23.04.2015, 20:55:04
B230ft -90 pitäs löytää sopivat kanget

Paljoko tuo ala ja yläsilmän leveys pitäs olla, ku näitä näyttää olevan monella mitalla tarjolla.  Löytyy ainaki tällasia:  ylä 25,67mm, ala 25.67mm. Toinen sarja ylä 24.8mm, ala 25mm. Kolmas sarja ylä 24.8, ala 29.5. Muut mitat kaikissa samat 152mm, 23mm tapille alasilmä 52mm




Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: spesialisti - 27.04.2015, 15:30:00
Tänään toi postipate kiertokanget,punnituksessa kaikki kanget 0.5g sisällä.Ens viikolla töissä saan mitattua vielä nuo kaulat ja ajattelin vielä puntaroida ylä ja alapäät erikseen.Työn jälki nuissa on todella siisti!

(http://kuvapilvi.fi/k/yGa3.jpg) (http://kuvapilvi.fi/k/)

Mitä kanki paino tossa vaakalla? (kokonaispaino)?
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Mata76 - 28.04.2015, 04:27:40
Enpäs enään muista :/
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: laiskanpera - 07.04.2019, 14:55:16
Mistäs nykyään saa halvimmat h-profiilit+ arp pultit vakioon ft lohkoon? Ja onkos noilla kiinan valmistajien kesken eroja?
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: J4nne_ - 07.04.2019, 22:42:40
Lensulta ostat kepit, saat puntitettuina ne ja järkihintaan  :)
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Sakke65 - 14.07.2019, 16:36:12
Mulla on tollaset maxspeedingin h-kanget, mistään en oo löytäny varmistusta oikeelle kiristysmomentille. ARP pultit on. Lie kellään valaisevaa viisautta jakaa minulle asti?
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: jake74 - 14.07.2019, 19:54:11
Mulla on tollaset maxspeedingin h-kanget, mistään en oo löytäny varmistusta oikeelle kiristysmomentille. ARP pultit on. Lie kellään valaisevaa viisautta jakaa minulle asti?

kankien mukana tuli lappu missä on arvot. ainaki mulla tuli. jos ei oo ni eti arp sivuilta ohjeet. kiristysarvon määrää pultti.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: vesterinen_99 - 14.07.2019, 20:07:28
Tightening torque of lubricated rod bolts:

7/16 "(11.1 mm) = 95 Nm

3/8" (9,53 mm) = 62 Nm

5/16" (7,94 mm) = 40 Nm

T:pikagooglailu
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Sakke65 - 15.07.2019, 11:49:06
Tightening torque of lubricated rod bolts:

7/16 "(11.1 mm) = 95 Nm

3/8" (9,53 mm) = 62 Nm

5/16" (7,94 mm) = 40 Nm

T:pikagooglailu

Onko tää pultin paksuuden mukaan vai kannan koon mukaan? Maxspeedingin sivuilla luki vain että ei pitäsi laittaa mitään rasvaa pultteihin mutta tiukkuuksista ei mitään lukenu... Laitoin tonne sivustolle viestiä että jospa ne osais kertoo sieltäki jotain
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Jambo - 15.07.2019, 12:20:34
Itse vetänyt nyt kahdet kanget/ARP:t jonkun netistä revityn ohjeen mukaan 72nm ja ARP-rasvalla. Uudet pultit vedin 3 kertaa momenttiin - > vähän löysälle ja 4. kerta sit "lopullisesti" kasaan.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: jake74 - 15.07.2019, 12:28:08
Onko tää pultin paksuuden mukaan vai kannan koon mukaan? Maxspeedingin sivuilla luki vain että ei pitäsi laittaa mitään rasvaa pultteihin mutta tiukkuuksista ei mitään lukenu... Laitoin tonne sivustolle viestiä että jospa ne osais kertoo sieltäki jotain

paksuuden mukaan, rasvapussi tuli mulla mukana ja lappu kiristysarvoista.  maxspeeding kanget on mullakin. itellä tulee tarkistettua laakerivälykset että ne on toleranseissa ihan varmuuden vuoksi.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: pete881 - 15.07.2019, 13:16:49
Öljyttynä 65nm itse laittanut aina ja hyvin on pysynyt nipussa. Kiinan veivit ja arp pultit.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: VolvoMees25 - 02.08.2019, 15:39:14
Onko nuissa kiinan veiveissä millaset laadultaan pultit? Onko oikeasti arpin?
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Juho_ - 02.08.2019, 21:29:12
Ainakin omissa maxspeedingrods:n veiveissä oli 'aidot' arp pultit, mikäli ei ole tullut ulkoisesti täysin arp vastaavia piraattiversioita markkinoille.
 Toistaiseksi ainakin kestäneet koneessa, vaikka varsin ahkerasti pyöritetty 7500rpm. :P
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: jake74 - 03.08.2019, 00:15:56
Ainakin omissa maxspeedingrods:n veiveissä oli 'aidot' arp pultit, mikäli ei ole tullut ulkoisesti täysin arp vastaavia piraattiversioita markkinoille.
 Toistaiseksi ainakin kestäneet koneessa, vaikka varsin ahkerasti pyöritetty 7500rpm. :P

8500 oon mä kierrättänyt :D
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Lays - 17.10.2019, 17:22:52
Nyt on kova alennus maxpeedingrodsilla, H-profiilit £188, kun normisti £280 ja uusille asiakkaille vielä £20 pois "welcome" alennuskoodilla.

(https://i.imgur.com/P5K88us.png)
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Chall - 18.10.2019, 07:41:52
Taitaa silti olla kalliimpaa kuin eBayn kautta? ???

E: https://www.ebay.com/itm/Bielles-for-Volvo-B230-engines-H-Beam-Connecting-Rods-Rod-ARP-Bolts-152mm-TUV/312792016882?hash=item48d3db67f2:g:lj0AAOSw5B5dIulc
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Lays - 18.10.2019, 23:02:24
Näköjään  :facepalm:
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: luchadore - 20.01.2020, 02:12:37
Osaako joku valaista tietämätöntä. Kun tarvitsisin veivit tulevaan b20 stroukkikoneeseen, mitoilla 154/22/52. Eli 23 yläsilmällä tulee väkisin, mutta saako noita 154 mitalla kiinasta? Ainoat paikat missä tuolla mitalla on vastaan tullut on kl-racing ja acm.se. Kovasti vaan kun noita kiinalaisia suositaan niin houkuttelisi itseänikin nimenomaan hinnan puolesta.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Enticer - 20.01.2020, 08:19:31
Maxspeeding:in kankiin kannattaa ainakin vaihtaa yläsilmien holkit ennen käyttöä.
Tilattiin tallile kaks sarjaa 2018 ja oli ajossa kesällä 2019. Molemmat sarjat käytettiin koneistamolla jossa todettiin että yläsilmät on liian kireät, ei mennyt tappi läpi. Alasilmät oli liian isot ja hoonattu kartioiksi. Kaikki koneistettiin kuntoon ja lyötiin vehkeet kasaan.
 Toinen moottori alkoi pitää kummallista kalkatusta kansipahvin menon jälkeen jota tutkittiin mutta ei löydetty ja loppujen lopuksi meni lohko, 2 kankea ja 1 mäntä rikki, nyt sittemmin selvinnyt että mahdollisesti männäntapin katkeamisen johdosta.
  Toinenkin moottori purettiin kauden jälkeen ja nyt kun kaveri oli kasaamassa uutta huomattiin välys männäntapeissa, käytin tapit ja kanget mitattavana jossa paljastui että männäntapin välys oli kasvanut 0.12mm mittaan :o
 Sittemmin huomattiin myös silmällä vaurioita kankien yläpäissä.

(https://i.ibb.co/SNb9ktz/IMG-20200119-WA0006.jpg) (https://ibb.co/SNb9ktz)

Kuvassa näkyy kuinka yläpään holkki on lyttääntynyt alapuolelta.
Moottoreilla ajettiin muutamat ratapäivät ja jokunen kilometri kadulla. Luultavasti noin 2000-3000km.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: jake74 - 20.01.2020, 11:58:43
Maxspeeding:in kankiin kannattaa ainakin vaihtaa yläsilmien holkit ennen käyttöä.
Tilattiin tallile kaks sarjaa 2018 ja oli ajossa kesällä 2019. Molemmat sarjat käytettiin koneistamolla jossa todettiin että yläsilmät on liian kireät, ei mennyt tappi läpi. Alasilmät oli liian isot ja hoonattu kartioiksi. Kaikki koneistettiin kuntoon ja lyötiin vehkeet kasaan.
 Toinen moottori alkoi pitää kummallista kalkatusta kansipahvin menon jälkeen jota tutkittiin mutta ei löydetty ja loppujen lopuksi meni lohko, 2 kankea ja 1 mäntä rikki, nyt sittemmin selvinnyt että mahdollisesti männäntapin katkeamisen johdosta.
  Toinenkin moottori purettiin kauden jälkeen ja nyt kun kaveri oli kasaamassa uutta huomattiin välys männäntapeissa, käytin tapit ja kanget mitattavana jossa paljastui että männäntapin välys oli kasvanut 0.12mm mittaan :o
 Sittemmin huomattiin myös silmällä vaurioita kankien yläpäissä.

(https://i.ibb.co/SNb9ktz/IMG-20200119-WA0006.jpg) (https://ibb.co/SNb9ktz)

Kuvassa näkyy kuinka yläpään holkki on lyttääntynyt alapuolelta.
Moottoreilla ajettiin muutamat ratapäivät ja jokunen kilometri kadulla. Luultavasti noin 2000-3000km.

mulla on volkkarin kahessa kisamoottorissa maxspeedingit ja ei niissä tämmösia ollut ku kanget tarkistettiin.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Enticer - 20.01.2020, 12:33:38
mulla on volkkarin kahessa kisamoottorissa maxspeedingit ja ei niissä tämmösia ollut ku kanget tarkistettiin.

Onhan nuo monella kestäneet, mutta myös näitä tapahtumia on mahtunu joukkoon.
Volvon alkuperäinen yläholkki maksaa n.11€ skandixilla, eipä iso sijoitus oo jos haluaa varmistella :)
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Lankku - 20.01.2020, 14:21:53
Onko itellä ollut kolme sarjaa tinakutosessa joista on mennyt tapinhelat väljäksi. Soikeuden lisäksi ne on olleet väljät myös sivuttain. B2xx tarvikehelat on ainakin 139,5mm H-profiilin kanssa samoilla mitoilla ja ne on kestäneet.

Yksillä vinokoneen veiveillä oli sama kohtalo.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Vmax - 20.01.2020, 16:57:51
Noissa maxpeedin veiveissä on hieman laatu parantunut ensimmäisiin kankiin verrattuna, ainakin hoonausjälki on viimesenpäälle hyvä uusissa, kun taas ekoissa erissä jälki oli karkeaa ja myös soikeutta oli alapesissä. Mutta näissä uusissa on järkiään kaikissa ollut liian tiukka alapesä, joka toki on parempi kuin se että olisi liian iso, pikku hoonauksella saanut sopivat. Muutenhan nuo tuntuu kestävän aikalailla sen mitä muutkin merkit, ihmeenkin lujia suorastaan kun hintaa katsoo. Jos veivisarja on 250€ niin lisähoonauksineen heloituksineen jäänee alle 350€ sarjalta niin ei ole kallista.

Mitäs väki on mieltä mikä olisi ohuin sekä paksuin ylähelan seinämävahvuus jota itse käyttäisit? Kysellyt mielipiteitä ja kaikkia alle millistä yli 2.5 milliin on sanottu, itsellä ollut millin ja puolentoista välissä aikalailla kaikissa koneissa. Näitä tulee välillä mietittyä kun ois valmiita veivejä moneenkin hommaan mutta monesti sopivasti saatavien mäntien tapit on joko isoja tai pieniä kyseisiin veiveihin.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Juho_ - 20.01.2020, 17:15:38
Joo omatkin maxspeedingit oli uutta vastaavassa kunnossa koneen purkamisen jälkeen.. ainakin noin näppituntumalla hiplailtuna (ei löydy iteltä sopivaa mittaa mitata yläpäätä). ???
Ilmeisesti se on vaan materiaalin laadusta johtuvaa ollut, eikä esim. voitelun puutteesta miksi kulunut noin äkkiä?

Ei kyllä muissakaan ole yläpäässä ihmeempiä ratkaisuja voitelun suhteen kuin just vaikka ylhäällä reikä.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: puliukk0 - 20.01.2020, 20:08:05
Nakutus tai liika ennakko voi myös käydä helojen päälle.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: luchadore - 20.01.2020, 23:30:09
Niin, mietin tuota että eihän se itse veivien heikkoutta kai ole jos helat menee ? Itsellä kuplan männät olisi kait tulossa, joissa 22mm tappi, eli helat tulisi seinämältään vahvemmiksi sentään, jos tommoisella mitalla jostain niitä sitten saa, ainakaan valmiina???

Mutta itse pulma onkin tuossa että saako siis noita veivejä mistään tuolla 154mm mitalla ?
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Enticer - 20.01.2020, 23:32:08
Joo omatkin maxspeedingit oli uutta vastaavassa kunnossa koneen purkamisen jälkeen.. ainakin noin näppituntumalla hiplailtuna (ei löydy iteltä sopivaa mittaa mitata yläpäätä). ???
Ilmeisesti se on vaan materiaalin laadusta johtuvaa ollut, eikä esim. voitelun puutteesta miksi kulunut noin äkkiä?

Ei kyllä muissakaan ole yläpäässä ihmeempiä ratkaisuja voitelun suhteen kuin just vaikka ylhäällä reikä.
En usko voitelun puutteeseen, koska hoonijälki oli edelleen selkeästi näkyvissä eikä yläpää ollut sinertynyt.
 Tässä erässä oli varmaan luultavasti jotenkin pehmeämpää materiaalia helat[emoji848]

Lähetetty minun HD1903 laitteesta Tapatalkilla

Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: boost - 28.02.2020, 07:03:38
Vinokoneen Wisecoissa on ainakin aivan liian hentoset tapit vakiona ja jos tappi alkaa notkumaan alkaa se myös painamaan laakerihelan pään kartioksi.

Onko koneistamot mitanneet keskeltä laakerin että onko välys siellä myös yhtä suuri,  jos kartiomaisuutta esiintyy vika ei ole ylä helassa vaan tapissa...

Sitten kun noita alapäitä mitataan koneistamossa, laittaako koneistamo veivit oikeeseen momenttiin?
Joissakin veiveissä on muutaman satasen heitto, jos veivi ei ole oikeassa momentissa, suosittelen kotona tekemään tuon pulttien kiristyksen, muuten homma voi mennä aivan vit.iks 

Pahasti vaan epäilen kun kuule tuota asiaa paljon että veivien alapäät on väärissä mitoissa että paikallis koneistamot tekee hommassa jotain väärin, nimittäin olen Kiinan veivejä mitannut varmaan 1000kpl ja yleensä ne on ok.   SPM veiveissä olen huomannut eniten heittoja.

Kun pelaan noiden kanssa, joka päivä niin näen myös että veivien koneistamis laatu on parantunut...

Maxpeedin veiveissä on joskus ollut liian tiukat alapäät.

Yleisesti noissa on ylä helan kulman koneistaminen jäänyt vaiheeseen ja tappi hieman jumittaa aluksi, mutta kun tappia ronklaa edestakaisin alkaa tappi liikkua vapaasti.   Minun myymiin veiveihin on tilanne tänä vuonna muuttunut ja siinä on lisä koneistus...

Minulle on jäänyt epäselvyys koko mittaamis asiasta se että mikä on toleranssi koko hommaan.   0.01mm heitto saadaan aikaiseksi pelkästää inhimillisestä seikasta lämpötilasta, mittalaitteen kalibroinnista yms. Soikeus ei välttämättä ole huono asia mutta se riippuu mihin suuntaan se on.

Kukaan ei ota huomioon kiertokangen laakerin sivuttais välystä, joka on omalla tavallaan myös aika tärkeä homma.  Veivihän venyy kierroksien myöten ja muuttaa alasilmän soikeaksi ja jos sivuttas välys on liian pieni, narskahtaa laakeri kiinni....   

Eli jos haluat homman tehdä aivan viimosen päälle, laitat laakerit kauliin ja veivit momenttiin ja mittaat sisä sylinterimitalla laakerista suoraan mitan kolmesta kohtaa ja vertaat mittaa kampiakseliin.   Mitat ylös ja kun kone on ollut ajossa, purkaa sen ja jos laakereissa näkyy jälkiä voit vertailla mittapöytäkirjaan tuloksia ja päättää pitäisiko vaihtaa laakeri sellaiseen, jossa on esim. isompi sivuttais välys.   

     

Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Juho_ - 28.02.2020, 07:28:03
Tais olla lähemmäs 5 satkun heitto mitoissa kun en ollu muistanu momenttiin asti vetää kiinan h-profiileja (maxspeedingrods)..kun edellisenä päivänä kasasin mittausta varten ja auton kyytiin ja seuraavana päivänä vaa suoraa sylinterimitalla ihmettelemää ku mitat on mitä sattuu.
Myöhemmin tajusin et niijoo jotai unohtu; pultit momenttiin ja max satku heittoa, ja välykset oli kohdillaan.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: jake74 - 28.02.2020, 12:00:19
mä oon vielä mitanut välykset ku osat on lämpimänä esim uunissa jonneki 80-100 asteeseen. tuossa oli yks kampiakseli joka hirtti kiinni ku osat lämpeni. syy sitte löytyki ku osia lämmitettiin uunissa. kampiakseli laajeni enenmän mitä kangessa oli välystä. piti akseli hioa toleranssien rajoille ennen ku alko laakerit kestää. koneistamolla eivät hoksaneet osia lämmitää.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Vmax - 28.02.2020, 12:52:56
1-3 satkua on joissakin maxpeedingeissä ollut alapesä tiukka mutta pyöreät ja muuten mitoissaan.

Laakerivälykset pitäisi olla kohdillaan kun huoneenlämmössä teet mittaukset, toki jos ne ovat aivan tiukan pään äärirajoilla niin kuumana voi olla liian tiukka, mutta keskivaiheilla tai väljemmässä päässä toimii kyllä kuumanakin varmasti tai silloin on soikeutta tms.

Yläpään helat kannattaa teettää alumiinipronssista jos kanget on tulossa rajumpaan käyttöön.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Juho_ - 28.02.2020, 13:56:06
Ap110/ap210?
Jälkimmäistä löytyy 35,5mm tankona vielä pätkä kyllä.

Pitäis saada mitattua nuo yläpäät omista veiveistä onko niissä mikä tilanne.
Ei vaa löydy vielä sopivaa mittaa sitä varten.. pienin on n. 30mm mitä saa mitattua T -mitalla ja mikrometrillä.

Mut kattoo mite kestää.. kuiteki kierroksia on tarkotus vaa lisätä omassa koneesta aiemmasta 8200r/min.
Ikäväähän se on jos hakkaa venttiilit kieroks mikäli väljäks menee yläpäät.

Sittehä sitä tietää missä rajat tulee vastaan.

Mitä teillä ollu laakerivälykset kk ja runkolaakereil?
0,045mm oli kk ulkomuistista tossa miu konees ja 10w30 öljy.

Varmasti ahdetun koneen kanssa saa välyksiä vähän kasvattaa jos oikein reilusti on ahtoja ja kierroksia?
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: jake74 - 28.02.2020, 17:30:30
1-3 satkua on joissakin maxpeedingeissä ollut alapesä tiukka mutta pyöreät ja muuten mitoissaan.

Laakerivälykset pitäisi olla kohdillaan kun huoneenlämmössä teet mittaukset, toki jos ne ovat aivan tiukan pään äärirajoilla niin kuumana voi olla liian tiukka, mutta keskivaiheilla tai väljemmässä päässä toimii kyllä kuumanakin varmasti tai silloin on soikeutta tms.


tuossa mun kertomassa tapauksessa akseli laajenee enemän mitä kanki ni veti välykset pieneksi, huoneen lämmössä oli kaikki välykset ok
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Juho_ - 28.02.2020, 17:48:09
Mitä ne välykset oli tuolla akselilla?
Ja kaulakoko?

Ihan mielenkiinnosta.
Kaiketi ongelmana ollut enemmänkin vaadittujen välyksien laskenta, tai tarkemmin niissä kampiakselin reilumpi lämpölaajeneminen mitä ei ole osattu huomioida syystä x?
Teräs vai rauta-akseliko se oli?
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: jake74 - 28.02.2020, 18:12:38
Mitä ne välykset oli tuolla akselilla?
Ja kaulakoko?

Ihan mielenkiinnosta.
Kaiketi ongelmana ollut enemmänkin vaadittujen välyksien laskenta, tai tarkemmin niissä kampiakselin reilumpi lämpölaajeneminen mitä ei ole osattu huomioida syystä x?
Teräs vai rauta-akseliko se oli?

välyksiä ei enää kukaa muista ku aikaa kulunut useita vuosia. mikä se kaulakoko nyt on ohc foortissa. ihan merkki teräs kisaakseli se oli.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: Vmax - 01.03.2020, 12:54:36
Ap110/ap210?
Jälkimmäistä löytyy 35,5mm tankona vielä pätkä kyllä.

Pitäis saada mitattua nuo yläpäät omista veiveistä onko niissä mikä tilanne.
Ei vaa löydy vielä sopivaa mittaa sitä varten.. pienin on n. 30mm mitä saa mitattua T -mitalla ja mikrometrillä.

Mut kattoo mite kestää.. kuiteki kierroksia on tarkotus vaa lisätä omassa koneesta aiemmasta 8200r/min.
Ikäväähän se on jos hakkaa venttiilit kieroks mikäli väljäks menee yläpäät.

Sittehä sitä tietää missä rajat tulee vastaan.

Mitä teillä ollu laakerivälykset kk ja runkolaakereil?
0,045mm oli kk ulkomuistista tossa miu konees ja 10w30 öljy.

Varmasti ahdetun koneen kanssa saa välyksiä vähän kasvattaa jos oikein reilusti on ahtoja ja kierroksia?

En tunne noita pronssilaatuja, mutta C954 tai Ampco 18 tason tavara on oikeaa.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: j0ni- - 06.10.2020, 22:49:25
Terve.
Tulipa asiaan sen kummemmin perehtymättä tilattua tämmöset maxpeedingrodin kanget b230ft koneeseen.

https://www.maxpeedingrods.co.uk/product/high-performance-volvo-b230-h-beam-connecting-rods-conrods.html

Nyt mietityttää tuo kangen alapään leveys 24,8mm (sama kuin vakiossa) kun wisecon mäntien kans tarkotus käyttää. Kuuluisiko takomäntien kans olla ns. Keskittävä kiertokanki jossa alapään leveys 29,5mm niinkuin esimerkiksi ahtoja.com myy
https://www.ahtoja.com/product/329/volvo-b230-h-profiili-kiertokanget-152mm

Nyt tarvittas tietoa että voiko näitä maxpeedingrodin kankia käyttää takomäntien kans ja tarviiko yläpäähän jotakin shimmilevyjä ja jos tarvii niin mistä sellaiset saa hommattua  :idiot2: :idiot2: :o

(https://i.ibb.co/FmzmTY4/IMG-20201006-WA0018.jpg) (https://ibb.co/FmzmTY4)
Vakio mäntä+kanki ja vieressä maxpeedinrodin kanki+wiseco
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: JuHaU - 07.10.2020, 00:50:42

Nyt tarvittas tietoa että voiko näitä maxpeedingrodin kankia käyttää takomäntien kans ja tarviiko yläpäähän jotakin shimmilevyjä ja jos tarvii niin mistä sellaiset saa hommattua  :idiot2: :idiot2: :o


Voi niitä käyttää, kunhan holkittaa yläpään. Noita on holkitettu pronssilla ja myös alumiinilla. Hommaat putkea, jossa 23 mm reikä tai sorvautat sellaista ja leikkaat määrämittaan. Pieni välys pitää toki jättää.
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: j0ni- - 07.10.2020, 19:01:06
Voi niitä käyttää, kunhan holkittaa yläpään. Noita on holkitettu pronssilla ja myös alumiinilla. Hommaat putkea, jossa 23 mm reikä tai sorvautat sellaista ja leikkaat määrämittaan. Pieni välys pitää toki jättää.

Vakio kangen ja männän välykset näytti olevan 0,25mm - 0,3mm. Meniskös se tuolla samalla välyksellä vai onko haittaa jos laittaa vaikka 0,50mm välyksellä? Jos 3,25mm holkit sorvauttais kangen molemmin puolin niin jäis tuo 0,50 välys
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: _hape - 07.10.2020, 23:26:16
Jos mie tekisin nii kanki keskittys kampiakseliin ei mäntään? Mut kai se männällä keskityski käy mut pahalle itestä tuntuu ;D ps miulla ahtoja.com veivit ylimääräsenä mistä yhestä kangesta 2 ekaa kierrettä yhestä pultista korkannu eli saa ehjättyä helposti.. :- ;) lähtee halvalla ajamaton setti.. ite tilasin kiukkuspäissää uuen setin ja wisecojen kans koneessa
Otsikko: Vs: Kiinan kiertokangista?
Kirjoitti: ImportTuning - 08.10.2020, 07:29:49
Vakio kangen ja männän välykset näytti olevan 0,25mm - 0,3mm. Meniskös se tuolla samalla välyksellä vai onko haittaa jos laittaa vaikka 0,50mm välyksellä? Jos 3,25mm holkit sorvauttais kangen molemmin puolin niin jäis tuo 0,50 välys

Mä mistään mitään tiedä mutta, teet vaan näin kuin yllä kirjoitit mutta mieluummin se välys vaikka tuohon isoimpaan sallittuun eli 0,3mm tai vaikka ihan maksimissaan 0,4 mutta en lähtis tuplaamaan tuota alkuperäisen ohjeen välystä...voi tuoda ongelmia matkaan jos se liian suuri on.