RallyBaron  Samppasport

Kiinan kiertokangista?

  • 86 Vastauksia
  • 31739 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #75 : 28.02.2020, 12:00:19 »
mä oon vielä mitanut välykset ku osat on lämpimänä esim uunissa jonneki 80-100 asteeseen. tuossa oli yks kampiakseli joka hirtti kiinni ku osat lämpeni. syy sitte löytyki ku osia lämmitettiin uunissa. kampiakseli laajeni enenmän mitä kangessa oli välystä. piti akseli hioa toleranssien rajoille ennen ku alko laakerit kestää. koneistamolla eivät hoksaneet osia lämmitää.

Poissa Vmax

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
    • Turbopalvelu
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #76 : 28.02.2020, 12:52:56 »
1-3 satkua on joissakin maxpeedingeissä ollut alapesä tiukka mutta pyöreät ja muuten mitoissaan.

Laakerivälykset pitäisi olla kohdillaan kun huoneenlämmössä teet mittaukset, toki jos ne ovat aivan tiukan pään äärirajoilla niin kuumana voi olla liian tiukka, mutta keskivaiheilla tai väljemmässä päässä toimii kyllä kuumanakin varmasti tai silloin on soikeutta tms.

Yläpään helat kannattaa teettää alumiinipronssista jos kanget on tulossa rajumpaan käyttöön.
Turboukko yrityksessä https://thturboservice.fi/  Volvot 945 B230FT - 242 T5 projekti + muita merkkejä.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #77 : 28.02.2020, 13:56:06 »
Ap110/ap210?
Jälkimmäistä löytyy 35,5mm tankona vielä pätkä kyllä.

Pitäis saada mitattua nuo yläpäät omista veiveistä onko niissä mikä tilanne.
Ei vaa löydy vielä sopivaa mittaa sitä varten.. pienin on n. 30mm mitä saa mitattua T -mitalla ja mikrometrillä.

Mut kattoo mite kestää.. kuiteki kierroksia on tarkotus vaa lisätä omassa koneesta aiemmasta 8200r/min.
Ikäväähän se on jos hakkaa venttiilit kieroks mikäli väljäks menee yläpäät.

Sittehä sitä tietää missä rajat tulee vastaan.

Mitä teillä ollu laakerivälykset kk ja runkolaakereil?
0,045mm oli kk ulkomuistista tossa miu konees ja 10w30 öljy.

Varmasti ahdetun koneen kanssa saa välyksiä vähän kasvattaa jos oikein reilusti on ahtoja ja kierroksia?
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Paikalla jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #78 : 28.02.2020, 17:30:30 »
1-3 satkua on joissakin maxpeedingeissä ollut alapesä tiukka mutta pyöreät ja muuten mitoissaan.

Laakerivälykset pitäisi olla kohdillaan kun huoneenlämmössä teet mittaukset, toki jos ne ovat aivan tiukan pään äärirajoilla niin kuumana voi olla liian tiukka, mutta keskivaiheilla tai väljemmässä päässä toimii kyllä kuumanakin varmasti tai silloin on soikeutta tms.


tuossa mun kertomassa tapauksessa akseli laajenee enemän mitä kanki ni veti välykset pieneksi, huoneen lämmössä oli kaikki välykset ok

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #79 : 28.02.2020, 17:48:09 »
Mitä ne välykset oli tuolla akselilla?
Ja kaulakoko?

Ihan mielenkiinnosta.
Kaiketi ongelmana ollut enemmänkin vaadittujen välyksien laskenta, tai tarkemmin niissä kampiakselin reilumpi lämpölaajeneminen mitä ei ole osattu huomioida syystä x?
Teräs vai rauta-akseliko se oli?
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Paikalla jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #80 : 28.02.2020, 18:12:38 »
Mitä ne välykset oli tuolla akselilla?
Ja kaulakoko?

Ihan mielenkiinnosta.
Kaiketi ongelmana ollut enemmänkin vaadittujen välyksien laskenta, tai tarkemmin niissä kampiakselin reilumpi lämpölaajeneminen mitä ei ole osattu huomioida syystä x?
Teräs vai rauta-akseliko se oli?

välyksiä ei enää kukaa muista ku aikaa kulunut useita vuosia. mikä se kaulakoko nyt on ohc foortissa. ihan merkki teräs kisaakseli se oli.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2020, 18:14:20 kirjoittanut jake74 »

Poissa Vmax

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
    • Turbopalvelu
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #81 : 01.03.2020, 12:54:36 »
Ap110/ap210?
Jälkimmäistä löytyy 35,5mm tankona vielä pätkä kyllä.

Pitäis saada mitattua nuo yläpäät omista veiveistä onko niissä mikä tilanne.
Ei vaa löydy vielä sopivaa mittaa sitä varten.. pienin on n. 30mm mitä saa mitattua T -mitalla ja mikrometrillä.

Mut kattoo mite kestää.. kuiteki kierroksia on tarkotus vaa lisätä omassa koneesta aiemmasta 8200r/min.
Ikäväähän se on jos hakkaa venttiilit kieroks mikäli väljäks menee yläpäät.

Sittehä sitä tietää missä rajat tulee vastaan.

Mitä teillä ollu laakerivälykset kk ja runkolaakereil?
0,045mm oli kk ulkomuistista tossa miu konees ja 10w30 öljy.

Varmasti ahdetun koneen kanssa saa välyksiä vähän kasvattaa jos oikein reilusti on ahtoja ja kierroksia?

En tunne noita pronssilaatuja, mutta C954 tai Ampco 18 tason tavara on oikeaa.
Turboukko yrityksessä https://thturboservice.fi/  Volvot 945 B230FT - 242 T5 projekti + muita merkkejä.

Poissa j0ni-

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #82 : 06.10.2020, 22:49:25 »
Terve.
Tulipa asiaan sen kummemmin perehtymättä tilattua tämmöset maxpeedingrodin kanget b230ft koneeseen.

https://www.maxpeedingrods.co.uk/product/high-performance-volvo-b230-h-beam-connecting-rods-conrods.html

Nyt mietityttää tuo kangen alapään leveys 24,8mm (sama kuin vakiossa) kun wisecon mäntien kans tarkotus käyttää. Kuuluisiko takomäntien kans olla ns. Keskittävä kiertokanki jossa alapään leveys 29,5mm niinkuin esimerkiksi ahtoja.com myy
https://www.ahtoja.com/product/329/volvo-b230-h-profiili-kiertokanget-152mm

Nyt tarvittas tietoa että voiko näitä maxpeedingrodin kankia käyttää takomäntien kans ja tarviiko yläpäähän jotakin shimmilevyjä ja jos tarvii niin mistä sellaiset saa hommattua  :idiot2: :idiot2: :o


Vakio mäntä+kanki ja vieressä maxpeedinrodin kanki+wiseco

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #83 : 07.10.2020, 00:50:42 »

Nyt tarvittas tietoa että voiko näitä maxpeedingrodin kankia käyttää takomäntien kans ja tarviiko yläpäähän jotakin shimmilevyjä ja jos tarvii niin mistä sellaiset saa hommattua  :idiot2: :idiot2: :o


Voi niitä käyttää, kunhan holkittaa yläpään. Noita on holkitettu pronssilla ja myös alumiinilla. Hommaat putkea, jossa 23 mm reikä tai sorvautat sellaista ja leikkaat määrämittaan. Pieni välys pitää toki jättää.

Poissa j0ni-

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #84 : 07.10.2020, 19:01:06 »
Voi niitä käyttää, kunhan holkittaa yläpään. Noita on holkitettu pronssilla ja myös alumiinilla. Hommaat putkea, jossa 23 mm reikä tai sorvautat sellaista ja leikkaat määrämittaan. Pieni välys pitää toki jättää.

Vakio kangen ja männän välykset näytti olevan 0,25mm - 0,3mm. Meniskös se tuolla samalla välyksellä vai onko haittaa jos laittaa vaikka 0,50mm välyksellä? Jos 3,25mm holkit sorvauttais kangen molemmin puolin niin jäis tuo 0,50 välys

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #85 : 07.10.2020, 23:26:16 »
Jos mie tekisin nii kanki keskittys kampiakseliin ei mäntään? Mut kai se männällä keskityski käy mut pahalle itestä tuntuu ;D ps miulla ahtoja.com veivit ylimääräsenä mistä yhestä kangesta 2 ekaa kierrettä yhestä pultista korkannu eli saa ehjättyä helposti.. :- ;) lähtee halvalla ajamaton setti.. ite tilasin kiukkuspäissää uuen setin ja wisecojen kans koneessa
« Viimeksi muokattu: 07.10.2020, 23:31:48 kirjoittanut _hape »

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Kiinan kiertokangista?
« Vastaus #86 : 08.10.2020, 07:29:49 »
Vakio kangen ja männän välykset näytti olevan 0,25mm - 0,3mm. Meniskös se tuolla samalla välyksellä vai onko haittaa jos laittaa vaikka 0,50mm välyksellä? Jos 3,25mm holkit sorvauttais kangen molemmin puolin niin jäis tuo 0,50 välys

Mä mistään mitään tiedä mutta, teet vaan näin kuin yllä kirjoitit mutta mieluummin se välys vaikka tuohon isoimpaan sallittuun eli 0,3mm tai vaikka ihan maksimissaan 0,4 mutta en lähtis tuplaamaan tuota alkuperäisen ohjeen välystä...voi tuoda ongelmia matkaan jos se liian suuri on.
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

 

Elekma  Autoracing