Eli tänään sain sellaisen arvion dieselkorjaamolta että käynnistyvyysongelmiin viittaisi ehkä pumpun akselin stefa. Joissain topiceissa selostin koko homman läpi, joten kaikessa lyhykäisyydessään oireet ovat; joskus käynnistys on hankalaa, kun moottori ei lupailekkaan, jopa 3-4 saa sahata muttei inahdakkaan.
Arvio oli se että pumpun stefa on päässyt niin väljäksi, että laskee ilmat sisään. Pumppua ei tarvitse purkaa, mutta helpoin olisi se kuitenkin irroittaa , hammaspyörä täytys irrottaa jotta siihen stehvaan pääsis käsiksi. Joten onkos jotkut tehnyt tämän vaihdon ite, kannattaako tehdä itse, teettää, ja mikä on kustannusarvio. Tuskin siinä voi mitään sotkee ainakaan ajoituksia, jos rattaisiin tekee merkinnät ja lukitsee akselin sieltä alapäästä ottamalla aluslevyn pois ja ruuvvi kiristää kiinni?
Mutta ei sillä että ite sitä olisin alkamassa tekemään, asia on vielä selvitettävänä.....