Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

D5252T syöttöpumpun stefan vaihto, VOI POISTAA vika korjattu!

  • 4 Vastauksia
  • 2685 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Volvo745D

  • Vieras
Eli tänään sain sellaisen arvion dieselkorjaamolta että käynnistyvyysongelmiin viittaisi ehkä pumpun akselin stefa. Joissain topiceissa selostin koko homman läpi, joten kaikessa lyhykäisyydessään oireet ovat; joskus käynnistys on hankalaa, kun moottori ei lupailekkaan, jopa 3-4 saa sahata muttei inahdakkaan.  :'(

Arvio oli se että pumpun stefa on päässyt niin väljäksi, että laskee ilmat sisään. Pumppua ei tarvitse purkaa, mutta helpoin olisi se kuitenkin irroittaa , hammaspyörä täytys irrottaa jotta siihen stehvaan pääsis käsiksi. Joten onkos jotkut tehnyt tämän vaihdon ite, kannattaako tehdä itse, teettää, ja mikä on kustannusarvio. Tuskin siinä voi mitään sotkee ainakaan ajoituksia, jos rattaisiin tekee merkinnät ja lukitsee akselin sieltä alapäästä ottamalla aluslevyn pois ja ruuvvi kiristää kiinni?  :idiot2: Mutta ei sillä että ite sitä olisin alkamassa tekemään, asia on vielä selvitettävänä.....  :-[
« Viimeksi muokattu: 14.01.2012, 13:02:30 kirjoittanut Volvo745D »

Poissa hpkatteli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Eli tänään sain sellaisen arvion dieselkorjaamolta että käynnistyvyysongelmiin viittaisi ehkä pumpun akselin stefa. Joissain topiceissa selostin koko homman läpi, joten kaikessa lyhykäisyydessään oireet ovat; joskus käynnistys on hankalaa, kun moottori ei lupailekkaan, jopa 3-4 saa sahata muttei inahdakkaan.  :'(

Arvio oli se että pumpun stefa on päässyt niin väljäksi, että laskee ilmat sisään. Pumppua ei tarvitse purkaa, mutta helpoin olisi se kuitenkin irroittaa , hammaspyörä täytys irrottaa jotta siihen stehvaan pääsis käsiksi. Joten onkos jotkut tehnyt tämän vaihdon ite, kannattaako tehdä itse, teettää, ja mikä on kustannusarvio. Tuskin siinä voi mitään sotkee ainakaan ajoituksia, jos rattaisiin tekee merkinnät ja lukitsee akselin sieltä alapäästä ottamalla aluslevyn pois ja ruuvvi kiristää kiinni?  :idiot2: Mutta ei sillä että ite sitä olisin alkamassa tekemään, asia on vielä selvitettävänä.....  :-[


 saitko selvyyttä asiaan? meillä 850 tdi käynnistyy huonosti, pumpun ajoitus katsottu kuntoon. Välillä lähtee ihan ok, välillä ei millään..

Volvo745D

  • Vieras

 saitko selvyyttä asiaan? meillä 850 tdi käynnistyy huonosti, pumpun ajoitus katsottu kuntoon. Välillä lähtee ihan ok, välillä ei millään..
Juu kyllä sain.  :) Siinä se ennakonsäätörullan, pinnapultti millä se pysyy paikallaan siellä, niin oli kierteet korkannut kannesta. Yksinkertainen mutta v*ttumainen vika, minkä sai helposti korjattua kyllä. Se rulla ei pysyny paikallaan niin heitteli ajotuksia muutamia satoja asteita testerin mukaan  ::)

Poissa hpkatteli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
moron, osaatko vielä neuvoa hölmöä mistä paikallistan ettei oo sama vika kuin sulla oli. mulla tuli 750tkm mittariin :)

Volvo745D

  • Vieras
moron, osaatko vielä neuvoa hölmöä mistä paikallistan ettei oo sama vika kuin sulla oli. mulla tuli 750tkm mittariin :)
Eli se ruiskupumpun hihnalla on kaksi rullaa, etummainen on kiristin, ja takimmainen eli tulipellin puoleinen on se ennakonsäätörulla. Se on kiinni pinnapultilla kannessa, ja siitä on kierteet mennyt, jos on. Usean aukasun ja ylikiristämisen seurauksena sieltä jengat yleensä korkkaa.. sitte heittää rulla hulia ja ennakot on pielessä.

 

KL-varaosat  Race.fi