Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

700 ja 200 sarjan d24 erot?

  • 53 Vastauksia
  • 20374 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700 ja 200 sarjan d24 erot?
« Vastaus #30 : 15.02.2012, 20:27:05 »
Kerrotaan yksi eroavaisuus lisää kun sellasen olen huomannu seiskassa on alipainepumpun käyttötappi paksumpi kuin 200 sarjalaisessa. Myös kansissa on erikokoinen tuo käyttötapin ohjausreikä.

Onkohan tämä mallisarjasta riippuva vai vuosimallista? Minkä vuotisesta tuo pienempi tappi löytyi?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 700 ja 200 sarjan d24 erot?
« Vastaus #31 : 15.02.2012, 23:30:32 »
-86 vuosmallista löytyi pienempi tappi ja myös kaverin -84:ssä on pienempi. Tästä päättelin et 200 sarjalaisissa olis pienempi. vm -90 koneesta joka seiskan keulilta löytyi paksumpi. Myös tarvike kannessa on paksumpi tappi.. Kannen valmistaja AMC. Sekä ukon -88 seiskassa on tuo isompi tappi. Siihen tosin vaihdettiin kuluneen kesän aikana saman vuosimallin td:stä kansi. (En löytäny vanhaa kantta mistään et ois voinu kattoa onko siinä ohkasempi) Myös yhen -89 varaosa td seiskan kannessa paksumpi. Voihan toki olla niinkin että ahdetussa ja vaparissa on erikokoiset tapit ettei siis jokaisesta seiskasta löydy tuota isompaa..
« Viimeksi muokattu: 16.02.2012, 00:34:56 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 700 ja 200 sarjan d24 erot?
« Vastaus #32 : 13.05.2012, 20:14:39 »
laittelin laatikon paikalleen tuohon ajokkiin niin huomasin sellasen asian, että kytkimessä on tosi vähän liikematkaa. eli kun kytkimestä on tyhjät pois niin haarukan ja kytkinkopan välissä on n.10mm tilaa. ehkä vähemmänkin. ei varmaan tule toimimaan sellasella liikkeellä. kytkimenä on 740 tdic kytkin ja painelaakeri ja 240d kytkinkoppa. oisko tässä nyt sittten liian matala painelaakeri?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 700 ja 200 sarjan d24 erot?
« Vastaus #33 : 13.05.2012, 20:19:02 »
oisko tässä nyt sittten liian matala painelaakeri?
On, 240n painelaakeri tilalle.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 700 ja 200 sarjan d24 erot?
« Vastaus #34 : 13.05.2012, 20:30:43 »
tarkennuksena vielä että pitääkö laittaa vanhan mallin vai uuden mallin laakeri? ilmeisesti vanha koska tuo uusi taitaa olla sama seiskassa ja lankussa.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 700 ja 200 sarjan d24 erot?
« Vastaus #35 : 13.05.2012, 21:12:52 »
tarkennuksena vielä että pitääkö laittaa vanhan mallin vai uuden mallin laakeri? ilmeisesti vanha koska tuo uusi taitaa olla sama seiskassa ja lankussa.
on vissiin näin, itsekkin hain ensin motonetista sen ohkasemman painelaakerin ja sitten sen paksumman kun totesin että pirusti eroa uudessa ja vanhassa, totesin ettei voi toimia kun on paksuusero aika huomattava  :2funny:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 700 ja 200 sarjan d24 erot?
« Vastaus #36 : 25.05.2012, 17:02:56 »
nytpä paljastui sitten että tuota vanhempaa mallia ei ilmeisesti enää toimiteta. täytyy alkaa keksimään jotain muuta ilmeisesti.

Poissa Hompppa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: 700 ja 200 sarjan d24 erot?
« Vastaus #37 : 11.08.2012, 21:08:09 »
Mitäs eroa on Lt ja volvon d24turboissa? Kuulin vähän huhua että esim. öljypohjissa on eroa. Onko muuta? Pitäis vaihtaa oman rikkinäisen mosan tilalle LT peräisin oleva kone.
740 Deeku + 945 b230fk

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 700 ja 200 sarjan d24 erot?
« Vastaus #38 : 11.08.2012, 21:32:22 »
Ö-pohjat erilaiset..apulaitteet ja visko erilain..perusmoottori on sama

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 700 ja 200 sarjan d24 erot?
« Vastaus #39 : 11.08.2012, 21:34:25 »
Ja pakosarjassa turbon laippa mahollisesti eri asennossa..tää oli ihan vaa arvaus.

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: 700 ja 200 sarjan d24 erot?
« Vastaus #40 : 11.08.2012, 23:29:11 »
Mitäs eroa on Lt ja volvon d24turboissa? Kuulin vähän huhua että esim. öljypohjissa on eroa. Onko muuta? Pitäis vaihtaa oman rikkinäisen mosan tilalle LT peräisin oleva kone.
jotenki muistelen että lt:ssä oli hihnakäyttönen alipainepumppu :o eli kannesta puuttuu se alipainepumpun paikka ja reikä

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 700 ja 200 sarjan d24 erot?
« Vastaus #41 : 12.08.2012, 01:36:54 »
Ja ainakin osassa LT:stä on pumpussa kylmäkäynnistyksen tilalla mutta toisella puolella (siis lohkon puolen pumppua)  "ryyppy" Eli vaijeri käyttönen ennakon säätö.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 700 ja 200 sarjan d24 erot?
« Vastaus #42 : 12.08.2012, 08:40:40 »
Mä käyn tänää irrottaas lt:n koneesta tartin ni katon samalla mitä kaikkii eroja siin on.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 700 ja 200 sarjan d24 erot?
« Vastaus #43 : 12.08.2012, 14:00:23 »
Eli koneen korvat on erilaiset,tehostimen pumppu erilain,flekti on kampuran päässä,laturi näytti olevan samas paikkaa ku itellää 7satkus ja alipainepumppu on kannessa niinku volvossaki..ja öljypohja erilain..siinäpä ne tärkeimmät.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 700 ja 200 sarjan d24 erot?
« Vastaus #44 : 12.08.2012, 15:19:57 »
nytpä paljastui sitten että tuota vanhempaa mallia ei ilmeisesti enää toimiteta. täytyy alkaa keksimään jotain muuta ilmeisesti.

Tuon laakeriasian kanssa oon itte ny paininu niin varaosaliikkeet ei tuota toimita, mutta Volvolta saa alkuperäisen 43mm painelaakerin hintaan 74 €. Ja tuolta Saksan ja Ruottin puolelta löytyy tuohon 40-50 € hintaan tommonen korkeempi laakeri..toimituskuluista ei sitte oo mitään tietoa.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

KL-varaosat  Race.fi