Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Keraamiset pinnoitteet

  • 26 Vastauksia
  • 12048 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vatanen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
Keraamiset pinnoitteet
« : 06.11.2019, 00:07:44 »
En aiempaa topiccia löytänyt aiheesta, eli suosituksia ja kokemuksia keraamisista pinnoitteista. Uuteen autoon olisi tarkoitus keraaminen pinnoite laitattaa, mutta minkä valmistajan? Mahdollisimman pitkään kestävä pinnoite hakusessa. Korrekin curea olen harkinnut. :o

-Vatanen
« Viimeksi muokattu: 06.11.2019, 00:10:28 kirjoittanut Vatanen »
Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Keraamiset pinnoitteet
« Vastaus #1 : 06.11.2019, 00:15:56 »
Curea ainakin ovat tuttavat kehuneet. Jotain kalliimpiakin on olemassa, mutta liekö sitten hintaeron veroisia. Joissain käsittelyissä tehtiin ensin vesihionta ja sitten pinnoitteet päälle.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: Keraamiset pinnoitteet
« Vastaus #2 : 06.11.2019, 07:11:44 »
Curea voin kyllä suositella, ollut omassa autossa pari vuotta ja ensi maanantaina tehdään pinnoitteelle boostaus. Tälle ei olisi vielä "oikeaa" tarvetta mutta koska kesällä maalatussa etupuskurissa ei ole pinnoitetta niin sen pinnoituksen yhteydessä pyyhkäistään muukin auto.

Siitähän on uusi Evo-versiokin joka kuulemma taas vielä parempi (ja tietysti kalliimpi).
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • O.V.L.O.V.
Vs: Keraamiset pinnoitteet
« Vastaus #3 : 06.11.2019, 07:59:31 »
Nasiol Metal Coat F2 oon käyttäny. Kestänyt nyt muutamassa autossa jo 1.5-vuotta. Juurikin lauantaina pesin asiakkaan auton jossa yli vuoden vanha tämä pinnoite. Yllättävän komeesti helmeili vieläkin.
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa Häätäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Keraamiset pinnoitteet
« Vastaus #4 : 06.11.2019, 09:27:20 »
Miten porukalla on kestänyt käsittely auton kyljissä? Mulle tehtiin uuteen autoon kaksikomponenttinen keraaminen käsittely ja ekan talven jälkeen vesi jää laatalle etuovien kohdalle  :( Muualla käsittely on kyllä pitänyt paremmin pintansa ja vesi helmeilee aina pesun jälkeen. Odotin jotenkin vähän parempaa kestoa pinnoitteelle. Tosin onhan käsittelylle 3 vuoden takuu edelleen voimassa.

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: Keraamiset pinnoitteet
« Vastaus #5 : 06.11.2019, 11:32:25 »
Olen myös ajatellut jonkin pinnoitteen 60sen pintaan laittaa.
Onko jotain hyviä suosituksia Vantaa/pääkaupunkialueelta?
Näin talvella voisi hintakin olla edullisempi.
Offerilla löysin  tämmöisen paikan? Onkohan jollain kokemuksia

https://offerilla.com/tuote/carwashgatefi-keraaminen-pinnoite/

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: Keraamiset pinnoitteet
« Vastaus #6 : 06.11.2019, 14:49:27 »
Olen myös ajatellut jonkin pinnoitteen 60sen pintaan laittaa.
Onko jotain hyviä suosituksia Vantaa/pääkaupunkialueelta?
Näin talvella voisi hintakin olla edullisempi.
Offerilla löysin  tämmöisen paikan? Onkohan jollain kokemuksia

https://offerilla.com/tuote/carwashgatefi-keraaminen-pinnoite/
Kuten tuohon toiseen topikkiin tuli kirjoitettuakin, Keimolassa Autodetailer.fi. Pinnoitteita löytyy useita kevyemmistä huipputuotteisiin ja työn jälki on priimaa.

Miten porukalla on kestänyt käsittely auton kyljissä? Mulle tehtiin uuteen autoon kaksikomponenttinen keraaminen käsittely ja ekan talven jälkeen vesi jää laatalle etuovien kohdalle  :( Muualla käsittely on kyllä pitänyt paremmin pintansa ja vesi helmeilee aina pesun jälkeen. Odotin jotenkin vähän parempaa kestoa pinnoitteelle. Tosin onhan käsittelylle 3 vuoden takuu edelleen voimassa.
Curen kanssa ei ole ollut ongelmia. Toki paria poikkeusta lukuun ottamatta olen pessyt aina kaavalla BH Autofoam -> Korrek TFC shampoo. Pari kolme kertaa laitoin kesän aikana TFC-viimeistelyaineen.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2019, 14:52:25 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa tormund

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: Keraamiset pinnoitteet
« Vastaus #7 : 06.11.2019, 20:46:13 »
Autodetailerin halvin keraaminen käsittely 850€ ja siitä loput eteenpäin.
Ei ihan lompsa tähän taivu :-\

Poissa Reukku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Keraamiset pinnoitteet
« Vastaus #8 : 11.12.2019, 00:22:49 »
Itsellä Ceramic Pro 9H+Light ollu nyt vuoden ja toimii kuin unelma, toki joka pesulla lähes laittanut jonkin hoitoaineen päälle vielä, tukemaan pinnoitetta. Tätä Suositteli pinnoittaja ja hänen suosituksen mukaisia tuoteita käyttänyt siihen, kuten: Turtle Wax Sealant, Meguiar`s Deep Crystal Top Coat.
Eli hyvät kokemukset kyllä toimivuudesta ja jos hoito pidentää, niin on todella pieni vaiva ja kiilto aina parempi.

Itse joskus Fiksarina työskennellyt, niin vahat jotka myydään/markkinoidaan pinnoitteena on täyttä kuraa omien kokemuksien myötä, kellastuu helposti kuten muutema pinnoitekkin kellastuu jo vuodessa.

Toki kyllä pakko sanoa, että on viimeinen auto itsellä johon tulee kallis pinnoite. Ei malta kiillotella ovien iskuja yms kun maksaa aina satasia kun uusitaan pinnoite.
Valitsen jatkossa kiillotuksen ja hyvän vahan vuosittain, niin saa joka kesälle aina kiiltävän naarmuttoman auton.

Muuten kyllä pinnoite on mahtava ja pesu helppoa, mutta kyllä itse haluaa kiillotella naarmut pois aina keväisin ja pinnoitettuun autoon sitä ei malta tehdä.
Joku tee-se-itse pinnoite voisi olla seuraava vaihtoehto

Poissa V70/V90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Keraamiset pinnoitteet
« Vastaus #9 : 07.03.2020, 14:18:30 »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Keraamiset pinnoitteet
« Vastaus #10 : 07.03.2020, 15:40:30 »
Onko kellää laitettu ?Kokemuksia?

https://www.finikor.fi/palvelut/maalipinnan-kasittely/brilliant-plus
Ei ole, mutta tuohon rahaan saa parempaa aivan varmasti. Tuo särähtää jo sen verran korvaan, että erikseen myllyttävät naarmut 75€/h lisähintaan ::)
Alkaen-hinnat sisältävät aina kevyen koneellisen kiillotuksen. Naarmujen poisto pinnoituksen yhteydessä 75€/h.

Ei kai kukaa selväjärkinen mene edes yrittämään laittaa mitään keraamistapinnoitetta naarmuiseen autoon?
Ilmeisesti vetävät hintaan kuuluvan ”kevyen” kiiloituksen sen verta hätäisesti että auto on vielä holoja täynnä ja pinnoite päälle ;D
Ei jatkoon.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: Keraamiset pinnoitteet
« Vastaus #11 : 07.03.2020, 18:57:45 »
Ei ole, mutta tuohon rahaan saa parempaa aivan varmasti. Tuo särähtää jo sen verran korvaan, että erikseen myllyttävät naarmut 75€/h lisähintaan ::)
Alkaen-hinnat sisältävät aina kevyen koneellisen kiillotuksen. Naarmujen poisto pinnoituksen yhteydessä 75€/h.

Ei kai kukaa selväjärkinen mene edes yrittämään laittaa mitään keraamistapinnoitetta naarmuiseen autoon?
Ilmeisesti vetävät hintaan kuuluvan ”kevyen” kiiloituksen sen verta hätäisesti että auto on vielä holoja täynnä ja pinnoite päälle ;D
Ei jatkoon.

uuteen autoon riittää yleensä tuollainen pelkkä koneellinen pikakiillotus millä saadaan ne pienet hiusnaarmut piiloon ja tarkoitan uudella ennen luovutusta tai ainuttakaan mekaanista pesua tai mitään muutakaan fyysistä kontaktia luovutuksen ja käsittelyn välissä mikä kohdistuu maalipintaan.

sitten kun kyseessä jo vuosia harjapesussa hinkattu peli tai lumiharjalla talvisin pesty yksilö niin sitä kun aletaan esim. 2-steppinä myllyttämään, niin tuolla 75e hinnalla tulee kyllä suht iso lasku ja itse en myllytystä kyllä tuntitaksalla teettäisi.

tuosta finikorin keraamisesta ei itsellä kokemuksia mutta eiköhän ne kaikki aja saman asian, jotkut ehkä hiukan paremmin. tarjontaa tänä päivänä on, pesukinnas foorumilla juttua näistä.

Poissa V70/V90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Keraamiset pinnoitteet
« Vastaus #12 : 07.03.2020, 21:04:04 »
uuteen autoon riittää yleensä tuollainen pelkkä koneellinen pikakiillotus millä saadaan ne pienet hiusnaarmut piiloon ja tarkoitan uudella ennen luovutusta tai ainuttakaan mekaanista pesua tai mitään muutakaan fyysistä kontaktia luovutuksen ja käsittelyn välissä mikä kohdistuu maalipintaan.

sitten kun kyseessä jo vuosia harjapesussa hinkattu peli tai lumiharjalla talvisin pesty yksilö niin sitä kun aletaan esim. 2-steppinä myllyttämään, niin tuolla 75e hinnalla tulee kyllä suht iso lasku ja itse en myllytystä kyllä tuntitaksalla teettäisi.

tuosta finikorin keraamisesta ei itsellä kokemuksia mutta eiköhän ne kaikki aja saman asian, jotkut ehkä hiukan paremmin. tarjontaa tänä päivänä on, pesukinnas foorumilla juttua näistä.

Mikä hyvä olis ?

Poissa miklos

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: Keraamiset pinnoitteet
« Vastaus #13 : 08.03.2020, 12:31:01 »
Mikä hyvä olis ?

ainakin kaikki tässä topicissa mainitut hyviä. paljon tärkeämpää minusta on se, kuka sen tekee.
toinen minun mielestä hyvä pointti on että tehdään kerrostetusti ja sitä pinnoitetta myös ns. huolletaan, eli pestään pari kertaa vuodessa siitä kaikki paska oikeasti pois ja buustataan jollain pinnoitteen omalla pesu tai hoitoaineella.

omassa autossa nanoceramic protech 9h + light ja talouden uudessa ceramic pro 9h + topcoat.
omassa ollut tuo pinnoite 2.5 vuotta ja toimii edelleen hyvin, toki kilometrejä ei hirveästi tule ja autot pesen itse pesuri + vaahdotin kombolla sekä päälle vedellyt vielä vaahdottimella kc quickcoatin.


harjapesun vaikutusta pinnoitteen kestävyyteen en osaa arvioida koska autojamme on käytetty pesukoneessa ehkä 10 kertaa elämäni aikana, viimeksi 2003.


Poissa Aeroad

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Keraamiset pinnoitteet
« Vastaus #14 : 11.09.2023, 16:53:53 »
Harkinnassa on Volvon keraaminen pinnoittaminen. Maalipinta on vielä aika hyvä, joten koko auton myllyttäminen ei ehkä ole ihan välttämätöntä.

Eräällä paikallisella fiksarilla olisi sopivasti tarjouskampanja käynnissä. Tarjolla olisi mm. pari erilaista keraamista pinnoitetta ja lacroe-käsittely. Paremmalla keraamisella on 3v takuu ja halvemmalla 2v. Hinnat on noin 400e ja 200e. Lacroe myös reilun 200e. Myllytys pitäisi tehdä näiden lisäksi ja sekin maksaisi reilun parisatkua. Sitten on tietysti vielä sellainen vaihtoehto, että tehdään myllytys ja kestovahaus ja sekin maksaisi noin 250€ Mitäpä suosittelsitte tai onko kokemusta Jyväskylän seudun ko. puljuista..?

V60 twin engine D5 AWD 2017

 

RallyBaron  Samppasport