Autodiagnoosi  Carcom Oy

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441687 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #585 : 05.12.2016, 16:45:13 »
Onko jollain kokemuksia Holsetin HX35W superista hukkaportilla?

"Holset HX35Wsuper
Kompressori 52mm tai 54mm
Turbiini 60mm
T3 jaettu laippa
Turbiinikotelo #12 hukkaportilla
Hinta 690e"

Tohon KL racingin pakosatsin perään tarkoitus laittaa. https://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-240_740_940-8v-turbogrenror.html
Onko tuolla jaetulla ahtimen laipalla suurempaa merkitystä tuossa jakamattomassa sarjassa?

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #586 : 07.12.2016, 20:20:17 »
Tosiaan tekniikaksi tulossa:
B230FT 0.3mm ylikoossa (Wössner männät , h-profiilit..)
530 Kansi portattuna , jäykät jouset ym... V nokka-akseli
668cc Dekat Perhana ne onkin ollut 630cc dekat... Muistanut väärin aikaisemmissa viesteissä  :D
98 gasoliiina
LH2.4 Omilla ohjelmilla + hukkakipinä modilla. Bosch yleinen hukkakipinäpuola
012- Imm
Bosch -044 kopiopumppu
HX40 Super 14# pakopesä. Ulkoisella portilla (KKD 60mm)
Puristukset 9 pintaan 9.5:1
3" koko putkisto.
Ahtopaineet?? 1 - 1.5bar välille.

Tosiaan tuommoinen tekniikka nyt siis tulossa itselle ja joo eiköhän se +350 rikki mene, niinkuin moni on jo aikaisemmin sanonut mutta puristukset nyt nousivat tuonne 9.5:1 ja polttoaineena 98. Onko hieman liian korkeat puristukset bensalle ja 1.5bar paineille? Tosiaan takokamat on ja männänrenkaiden katkosvälyskin on hieman väljemmällä sovituksella niin ei heti hirtä kiinni. Mitenköhän tuo tulee LH:n kanssa toimimaan..? Lastut on kyllä tehty juuri noille suuttimille ja immulle ym...

Jos ei olisi jo kaikkia LH tavaroita hankittuna niin tulisi vielä moottorinohjauksen vaihto mutta aika ja budjetti ei riitä päivittämiseen mutta se on vuoden päästä talvella vaihdossa. Ja ei, en halua väittelyä nyt noista ohjauksista. Kiitos!

EDIT: Tämä 9.5:1 puristus laskettu 1.14mm kansipahvin kera. Janicol Racingistä 1.42mm cometicin pahvilla saisi puristukset 9.3:1. Ja laskettu on tuolla puristuslaskurilla minkä kaikki tietävät.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2016, 22:54:24 kirjoittanut JVEEM »
Volvo 242DL -79

Poissa Pate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Volvo Racing Club Finland
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #587 : 07.12.2016, 23:28:30 »
Onko jollain kokemuksia Holsetin HX35W superista hukkaportilla?

"Holset HX35Wsuper
Kompressori 52mm tai 54mm
Turbiini 60mm
T3 jaettu laippa
Turbiinikotelo #12 hukkaportilla
Hinta 690e"

Tohon KL racingin pakosatsin perään tarkoitus laittaa. https://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-240_740_940-8v-turbogrenror.html
Onko tuolla jaetulla ahtimen laipalla suurempaa merkitystä tuossa jakamattomassa sarjassa?

Vähän offtopic, mutta kuitenkin.

Itellä oli deekussa normi hx35w 52mm kompuralla ja muistaakseni 58mm turbiinilla.
Pakopesä oli sama #12 kuin tuossa ahtimessa. Käytössä oli vakio jakamaton pakosarja millä toimi ihan ok, toki jaetulla olisi varmasti herännyt paremmin.
Holseteissa ongelmia muodostaa vain toisessa ahtimen nielussa oleva hukkaportin lähtö, minkä takia jaetulla sarjalla ahtoja ei välttämättä saa rajattua riittävän pieniksi, etenkin bensakoneissa. Luonnollisesti jakamattomalla sarjalla tätä ongelmaa ei ole.
Itellä oli tosiaan jakamaton pakosarja ja hieman yli 2bar ahdot, niin ei ollut ongelmia ahtojen suhteen.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2016, 23:30:01 kirjoittanut Pate »
Volvo 945 -98 b230fk+aw71l
Varaosa 745 -90

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #588 : 08.12.2016, 02:37:45 »
Onko jollain kokemuksia Holsetin HX35W superista hukkaportilla?

"Holset HX35Wsuper
Kompressori 52mm tai 54mm
Turbiini 60mm
T3 jaettu laippa
Turbiinikotelo #12 hukkaportilla
Hinta 690e"

Tohon KL racingin pakosatsin perään tarkoitus laittaa. https://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-240_740_940-8v-turbogrenror.html
Onko tuolla jaetulla ahtimen laipalla suurempaa merkitystä tuossa jakamattomassa sarjassa?

Tuossahan voisi mennä Garrett pohjainen GT37 jakamattomalla Motorsport pakopesällä. Niin ja erillisellä hukkiksella ja T3 laipalla. Kotimainen avainlipputuote. Pro Turbolta löytyisi.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #589 : 09.12.2016, 08:18:33 »
Onko jollain kokemuksia Holsetin HX35W superista hukkaportilla?

"Holset HX35Wsuper
Kompressori 52mm tai 54mm
Turbiini 60mm
T3 jaettu laippa
Turbiinikotelo #12 hukkaportilla
Hinta 690e"

Tohon KL racingin pakosatsin perään tarkoitus laittaa. https://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-240_740_940-8v-turbogrenror.html
Onko tuolla jaetulla ahtimen laipalla suurempaa merkitystä tuossa jakamattomassa sarjassa?
Ei tuu toimimaan, hukkis vain toiseen pakopesän nieluun joten ahdot karkailee miten sattuu. Ota vaan portittomalla pesällä ja ulkonen portti kaveriks niin ei tuu ongelmia.

Ei välttämättä olis toisin päin mitään isompaa merkitystä mut ite koitin joskus jakamatonta pakosarjaa jaetun pakopesän kanssa, sen jälkeen tuli jaettu pakosarja ja oli huomattava ero heräämisessä. Ei oo ihan optimi siis tollanen ahdin+pakosarja combo.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #590 : 30.12.2016, 00:05:46 »
Itellä ois tämmönen kokoonpano tulossa kokeilu mielessä:
B230fk
H- proffat
531 imu/pako venat+2mm ja vx3 (vx3 saa kaupata)
Halkosarja + tb58 stage 2 eli billet siivillä
Hakusessa +350hv (suuttimet?)
Biltema mallia iso cooleri
98e
Lh2.4 jos joku tekee lastut?
Blingfactori vauhtis, 765-, sintteri
5v bmw zf


Kaverilla tulossa samanlainen kokoonpano paitsi erot:
Vain imu suurennettu 1mm
Tb58 stage 1
V nokka
After market ruisku

Mielipiteitä ja mielenkiinnosta ootetaan kesää ku vertaillaan p-papereita :)
« Viimeksi muokattu: 30.12.2016, 00:08:07 kirjoittanut volgaman »
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #591 : 30.12.2016, 00:26:53 »
Halkosarja

Mielipiteitä ja mielenkiinnosta ootetaan kesää ku vertaillaan p-papereita :)
Tuon kun heittää mäelle ja tekee edes jonkinlaisen tuubisarjan, ollaan jo eri teholukemissa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #592 : 30.12.2016, 14:13:24 »
Testataan mitä tulee, kyllä se pakosarja on kuiteski avarrettu
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #593 : 30.12.2016, 17:07:08 »
Puhutaanko tässä vanhasta halkosarjasta vai (huomattavasti?)  paremmasta pyöreämmästä fk/ft vakio sarjasta?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #594 : 30.12.2016, 17:16:51 »
Halkosarja vaan on auttamatta huono, on tullut testattua. Parissa tunnissa kyhätyllä tuubisarjalla HX35 #14 pakopesällä antoi enemmän tehoa pienemmällä ahtopaineella kuin HX40 #17 pesällä halkosarjassa. Ei sama moottori, mutta suht vastaava.

Kanavien kaasut törmäävät ensin toisiinsa ja sen jälkeen tulevat ulos. Muuten vakio sarja, mutta tein ohjurintapaisen keskelle, joka voisi ainakin ajatuksen tasolla auttaa kaasun poistumista. Uudempi turbopakosarja on sentään muotoilultaan enemmän sinnepäin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #595 : 30.12.2016, 17:48:02 »
Halkosarja vaan on auttamatta huono, on tullut testattua. Parissa tunnissa kyhätyllä tuubisarjalla HX35 #14 pakopesällä antoi enemmän tehoa pienemmällä ahtopaineella kuin HX40 #17 pesällä halkosarjassa. Ei sama moottori, mutta suht vastaava.

Kanavien kaasut törmäävät ensin toisiinsa ja sen jälkeen tulevat ulos. Muuten vakio sarja, mutta tein ohjurintapaisen keskelle, joka voisi ainakin ajatuksen tasolla auttaa kaasun poistumista. Uudempi turbopakosarja on sentään muotoilultaan enemmän sinnepäin.

Juu ei se mikään huippu ole, mutta huomattavasti parempi kuin fordin 1.6 satsi ja silläkin saa 300hp t3/4...

Mutta ainahan tuubi on parempi. Nykyään kun saa leimaankin vähäpäästöiseen viritykset.

Vertailut eri moottoreissa on aina niin ja näin,  en ota kantaa.

Mielenkiinnosta omaan setuppiin t nokka vaihtuu penkityksen jälkeen varmaankin v ja sen jälkeen voisi mahd. Koittaa tuubisarjaa. Näkee miten kaikki vaikuttaa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #596 : 30.12.2016, 22:38:06 »
Siis pakosarja toi 95- fk 940
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #598 : 22.01.2017, 13:12:39 »
B230ft h profiileilla

Täysin vakio 531

HX40 16pesällä

omavalmiste pakosarja

lh2.4

re85


400hp on tavote . Mitkä suuttimet kannattaisi tohon kokoonpanoon hommaa ja mitä noi ft vakio männät kestää paineita?

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #599 : 22.01.2017, 13:28:05 »
 
B230ft h profiileilla

Täysin vakio 531

HX40 16pesällä

omavalmiste pakosarja

lh2.4

re85


400hp on tavote . Mitkä suuttimet kannattaisi tohon kokoonpanoon hommaa ja mitä noi ft vakio männät kestää paineita?



Bosch EV14 1500 cc suuttimet E85 -ja RE85:lle soveltuvat.
Männät kestävät kyllä.
Ohjelmoitava ruisku olisi plussaa.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2017, 20:39:23 kirjoittanut Eikka »

 

Autoracing  KL-varaosat